Ktm duke 250 2016 14000km
Subap ayarı gerekip gerekmediğini nereden anlarız?Ktm daha once kullanmıs olup bilen var mı. Gerekli mi?
Ktm duke 250 2016 14000km
Subap ayarı gerekip gerekmediğini nereden anlarız?Ktm daha once kullanmıs olup bilen var mı. Gerekli mi?
ses yapar şıkırtı olur çalışırkende sen sorun yoksa elleme hiç şimdi ustaya gidecen adam para almak için ayar yapıcak mevcut ayarıda bozucak al başına bela
örnek vereyim
3 sene önce bi tane kasaba gittim bişey lazım oldu geldi motoru dinledi krank sesi var dedi çok dayanmaz he tamam haftaya gelirm dedim
şuan hala sağlam çok şükür
üstten çift eksantrikli motorlarda kolay kolay subap ayarı bozulmaz , 14.000 km de imkansız diyebilirim , 2013 model Suzuki Vstrom u tam 105.000 km kullandım , 3 defa üst kapakları açıp kontrol ettim , şim değiştirmeye gerektirecek bir boşluk yoktu zaten sesde yoktu..tabi eğer kalitesiz benzin , arızalı ateşleme yada sürekli tapa gaz redline gibi anormal durumlar varsa subaplarda ayardan fazlasını gerektiren durumlarda olabilir..
duke 250 şimli supap var. ayarı kolay bozulmaz, bozulursa da kolay yapılmaz.
Ktm dukede her 10bin kmde bir kontrol edilir.bozuksa sim denen parcayla ayari yapilir.ben 32bin kmde yaptirdim.maliyeti simler 225+250 iscilik...kontrol ettirmesi kolay.sentil cakisi olan bi yerde kontrol ettirebilirsin ancak emme ve egzos degerlerine googledan yada kitapcikdan bakman lazim.ust kapak acilacak sadece.depo ve grenajlar sokulur.yarim saat surer.yalniz simler heryerde satilmiyor...ktm spormotoda var simler
Onu sentil ile ayarlayacak usta pek yok. YEtkili serviste 2.000 TL versen yine de yapamazlar. Zaten ustalar yapamayacakları veya bilmedikleri şeye de gerek yok diyorlar. Örneğin otomobillerdeki şanzıman, fren hidroliği ve diferansiyel yağı değişmesi lazım. Ustaların % 80 i bunu yapmayı bilmedikleri için gerek yok derler. %15 i paranı almak için bilmese de yapmaya girişir daha beter yapar. %5 i ya yapmayı biliyordur ve düzgünce yapmıştır ya da şansa %15 lik daha da beter yapacak kısımdan yırtmıştır. Hiç elletme. Zamanı gelince kendin öğren kendin yap.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Sentille ayarlanmiyor zaten.sadece araliklar olculuyor.eksik yada fazla aralik shimle kapatiliyor
Shimler boyut boyut.ktm servisi eylul ayinda 600 demisti
Valla terimleri ne biliyorum ne bir şey anlıyorum. Motordan anlayan arkadaşa sordum dediğiniz gibi farklı bir sistem var tarzı bir şeyler söyledi. Ustaya bir sorayım bakalım anlayan birini bulabilecek miyim. Motor çalışırken öyle şıkır şıkır sesler gelmiyor. Anlayan bir usta bulursam umarım bakalım soracağım.
bahsettiğin şekilde şıkır şıkır ses gelmiyorsa hiç kurcalatma diye tavsiye değil ısrar ediyorum , subap ayarı çok basit bir işlemdir ama o nu bile beceremeyen usta dolu piyasa , senteyi kaçırır ayarı bozarlar o motoru benzin döker yakarsın , sendeki geç çalışmanın subap ayarı ile hiçbir ilgisi yok..
Benim de içimden hiç açtırmamak geçiyor zaten. Bi süre devam edeceğim ki zaten performans olarak hiçbir azalma yok deli gibi gidiyor, artı yakıt olarak da hiçbir artış yok Bunun yanında normal motor sesinden başka bir şıkırtı gelmiyor. (ki gösterdiğim bir usta öyle çok ses yok demişti.) Neyse bekleyelim biraz bakalım. Değerli fikir ve yorumlarınız için cok tesekkur ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)