Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

İlk kazam, sizce neden düşmüş olabilirim :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Yukarıda belirtilmiş zaten;

    2. viteste hız da düşük olduğundan motor stop etmiş. Kaldırıma çıkarken, ön teker kaldırıma çıkıp, henüz arka çıkmadığında sele de yerden yükseliyor ve ayaklarınla motoru alıştığın şekilde dengede tutamıyorsun. Ben de ilk motorum İnazuma ile aynı senin yaşadığın olayı yaşamıştım. Hatta motor yan yatıp kalkınca, bir süre de çalışmamıştı, gitti güzelim motor diye içerlemiştim.

    Yavaş gitme yarışmaları yapılır Japonya'da. Örneğin 30 metre bir parkuru, en uzun sürede ayaklar yere değmeden giden motorcu kazanır. Müthiş bir denge işi. Bunu çalışman iyi olabilir. Bir de arka fren kullanarak yavaş dönüşler yap. Youtube'a "zafer akçay yavaş gidiş arka fren" yaz, çok önemli bilgiler var.
    chosenone bunu beğendi.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Motor hızlıyken onu herkes kullanabilir.Hatta bıraksan kendi de gidebilir.Mühim olan düşük hızlardaki hakimiyet.Zaten iyi sürücü ile kötü sürücü arasındaki farkta yavaş hızlarda belli olur.

    Bu yaz hanımla Foçaya gittiğimizde ara sokaktan ana yola çıkacaktım.Ana yola üst üste asvalt attıkları için sokakla ana yol arasında kot farkı oluşmuş.Sağa dönerek çıkıyordumki motor stop etti.Normalde tutabileceğim durumda olmama rağmen arkamda artçıda olduğundan tutamadım sağa devrildik.Tamamen acemilikten.
    chosenone bunu beğendi.

  3. #23
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ben de şu an kullanmakta olduğum motorla 1,5 sene önce benzer şekilde yana devrildim. Debriyaj manetinde bir değişiklik yapmıştık, platforma çıkmaya çalışırken motor stop etti. Tam da ustamın dükkanının önünde oldu olay. Lapps diye yana uçtum. Sonrasında çok güldüm kendime.
    chosenone ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Vitesli olmasina gerek yok, scooter ile de dusuluyor cok guzel. Bakiniz ben.

    2021 Haziran ayinda Patara antik kenti otoparkindan cikacagim, mal gibi once duzeltip sonra gaz verecegime, tecrubeliyim ya gidon tam sag iken gaz vermeye basladim, haliyle yeterince gaz vermeyince saga yapistim. Motosiklet yuklu oldugu icin ve hava 40 derece oldugu icin kaldiramadim bile yorgunluktan.
    tommygun, chosenone ve espresso bunu beğendiler.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesli olmasina gerek yok, scooter ile de dusuluyor cok guzel. Bakiniz ben.

    2021 Haziran ayinda Patara antik kenti otoparkindan cikacagim, mal gibi once duzeltip sonra gaz verecegime, tecrubeliyim ya gidon tam sag iken gaz vermeye basladim, haliyle yeterince gaz vermeyince saga yapistim. Motosiklet yuklu oldugu icin ve hava 40 derece oldugu icin kaldiramadim bile yorgunluktan.
    Gürcan Hocam demedin mi hiç "lanet olası skuter" diye?

  6. #26
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gürcan Hocam demedin mi hiç "lanet olası skuter" diye?
    Yoooo
    Benim icin artilari fazla skuterin. Tek eksisi "vutututu tutututu" yapamiyorum dermisim
    tommygun, chosenone ve espresso bunu beğendiler.

  7. #27
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar çok yazılmış yazı,kitap,eğitim videosu varki büyük bir ihtimalle çoğunu daha sonra hatırlamayacaksın. Bence spora yeni başlayanlar gibi ilk başta çalışılması gereken hareketleri belirle ve trafiğe kapalı yol,otopark gibi bir alanda bunları çalışarak refleks haline getirmelisin. Yolda karşılaştığın durumlarda okuduklarını hatırlayamazsın çünkü herşey anlıktır. Çalışarak refleks haline getirdiğin bilgiler ihtiyacın olduğunda otomatik olarak devreye girer. Okumaya,eğitime karşı değilim ama bu bilgilerden faydalanarak vücudun eğitilmesi gerekiyor.
    Bu konuda da haklısınız bence, refleksler herşeyden önemli, o eğitimler sadece teorik olarak bilmemiz gereken şeyleri önceden öğrenmemizi sağlıyor. Biz sınavdan bir önceki gün eğitim turuna çıkmıştık sınav trafik parkurunda, arkamda kocaman sürücü adayı yazıyor, trafikte bir doblo üzerime kırdı ve neye uğradığımı şaşırdım, ani bir refleksle kendimi sola attım ve yola devam ettim, hiç bir eğitim bana o an yapabileceğim şeyi gösteremezdi ama tecrübe etmiş oldum korkuyla karışık Eğitim aracı dobloyu sıkıştırıp bağırdı hatta kulağımdan bana görüyorsun kimler ehliyet alıyorlar demişti, o an reflekslerin ne kadar önemli olduğunu anlamıştım

    **Önerdiğiniz bir çalışma programı varsa tekrar etmek için benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda belirtilmiş zaten;

    2. viteste hız da düşük olduğundan motor stop etmiş. Kaldırıma çıkarken, ön teker kaldırıma çıkıp, henüz arka çıkmadığında sele de yerden yükseliyor ve ayaklarınla motoru alıştığın şekilde dengede tutamıyorsun. Ben de ilk motorum İnazuma ile aynı senin yaşadığın olayı yaşamıştım. Hatta motor yan yatıp kalkınca, bir süre de çalışmamıştı, gitti güzelim motor diye içerlemiştim.

    Yavaş gitme yarışmaları yapılır Japonya'da. Örneğin 30 metre bir parkuru, en uzun sürede ayaklar yere değmeden giden motorcu kazanır. Müthiş bir denge işi. Bunu çalışman iyi olabilir. Bir de arka fren kullanarak yavaş dönüşler yap. Youtube'a "zafer akçay yavaş gidiş arka fren" yaz, çok önemli bilgiler var.
    Aslında motor tamamen kaldırıma çıkmıştı fakat ben gidonu çok erken kırdım yani araba gibi direkt gideceğim yöne yönelerek çıktım o rampayı ve 2. viteste gaz çok düşük kaldığı için stop etti, yere yapıştım Belki heyecandan ön freni sıkıp ön tekeri bile kitlemiş olabilirim o an, en son motoru tüm gücümle yere hafif şekilde indirmek için çabalıyordum artık arka fren, gidon, debriyaj, dik duruş ve bakış konusu en çok dikkat edeceğim şeyler

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor hızlıyken onu herkes kullanabilir.Hatta bıraksan kendi de gidebilir.Mühim olan düşük hızlardaki hakimiyet.Zaten iyi sürücü ile kötü sürücü arasındaki farkta yavaş hızlarda belli olur.

    Bu yaz hanımla Foçaya gittiğimizde ara sokaktan ana yola çıkacaktım.Ana yola üst üste asvalt attıkları için sokakla ana yol arasında kot farkı oluşmuş.Sağa dönerek çıkıyordumki motor stop etti.Normalde tutabileceğim durumda olmama rağmen arkamda artçıda olduğundan tutamadım sağa devrildik.Tamamen acemilikten.
    Bu durumun bu kadar çok yaşandığını gerçekten bilmiyordum. Gidon kırıkken stop etmek, yanlışlıkla ön frene basmak ve en önemlisi düşük hızlarda bir yere çıkarken dümdüz çıkıp dönmek yerine yönelerek dönmek sanırım en çok yaşanan kazaları getiriyor.

    Çok geçmiş olsun..

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de şu an kullanmakta olduğum motorla 1,5 sene önce benzer şekilde yana devrildim. Debriyaj manetinde bir değişiklik yapmıştık, platforma çıkmaya çalışırken motor stop etti. Tam da ustamın dükkanının önünde oldu olay. Lapps diye yana uçtum. Sonrasında çok güldüm kendime.
    Motosikletiniz çok güzel umarım bir daha hiç böyle bir şey yaşamazsınız Bende ilk şoktan sonra bayağı güldüm aslında, hatta ben ehliyet aldığım kursa sürprize gidiyordum çocuk bana 1000 km bile olmadı daha 50 kmde bir düşeceksen işin zor dedi

    Sanırım soğumam için bir sebep yok, bu her zaman olabilecek bir şey, rampa çıkarken, keskin dönüş yaparken düşük hızda dik kalmak, stop etmemek ve arka fren kullanmak sorunu büyük ölçüde çözecektir umarım
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  8. #28

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı chosenone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda da haklısınız bence, refleksler herşeyden önemli, o eğitimler sadece teorik olarak bilmemiz gereken şeyleri önceden öğrenmemizi sağlıyor. Biz sınavdan bir önceki gün eğitim turuna çıkmıştık sınav trafik parkurunda, arkamda kocaman sürücü adayı yazıyor, trafikte bir doblo üzerime kırdı ve neye uğradığımı şaşırdım, ani bir refleksle kendimi sola attım ve yola devam ettim, hiç bir eğitim bana o an yapabileceğim şeyi gösteremezdi ama tecrübe etmiş oldum korkuyla karışık Eğitim aracı dobloyu sıkıştırıp bağırdı hatta kulağımdan bana görüyorsun kimler ehliyet alıyorlar demişti, o an reflekslerin ne kadar önemli olduğunu anlamıştım

    **Önerdiğiniz bir çalışma programı varsa tekrar etmek için benimle paylaşırsanız çok sevinirim.



    Aslında motor tamamen kaldırıma çıkmıştı fakat ben gidonu çok erken kırdım yani araba gibi direkt gideceğim yöne yönelerek çıktım o rampayı ve 2. viteste gaz çok düşük kaldığı için stop etti, yere yapıştım Belki heyecandan ön freni sıkıp ön tekeri bile kitlemiş olabilirim o an, en son motoru tüm gücümle yere hafif şekilde indirmek için çabalıyordum artık arka fren, gidon, debriyaj, dik duruş ve bakış konusu en çok dikkat edeceğim şeyler



    Bu durumun bu kadar çok yaşandığını gerçekten bilmiyordum. Gidon kırıkken stop etmek, yanlışlıkla ön frene basmak ve en önemlisi düşük hızlarda bir yere çıkarken dümdüz çıkıp dönmek yerine yönelerek dönmek sanırım en çok yaşanan kazaları getiriyor.

    Çok geçmiş olsun..



    Motosikletiniz çok güzel umarım bir daha hiç böyle bir şey yaşamazsınız Bende ilk şoktan sonra bayağı güldüm aslında, hatta ben ehliyet aldığım kursa sürprize gidiyordum çocuk bana 1000 km bile olmadı daha 50 kmde bir düşeceksen işin zor dedi

    Sanırım soğumam için bir sebep yok, bu her zaman olabilecek bir şey, rampa çıkarken, keskin dönüş yaparken düşük hızda dik kalmak, stop etmemek ve arka fren kullanmak sorunu büyük ölçüde çözecektir umarım
    Çok basit birşey önerebilirim başlangıç olarak. Bir bisikletle de yapabilirsiniz. Trackstand (youtube da bulursunuz) çalışarak dengenizi geliştirebilirsiniz veya linktekine benzer şekilde denge çalışabilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=tNkOGZQAExI&ab_channel=RoccoOnly . Önce dengeyi mükemmelleştirip yani temeli sağlam atıp diğer teknikleri üzerine oturtmak hem sağlıklı olur hem de zaman kazandırır. Ben bisikletle antrenman yapıyorum işyerimin içinde bile çalışabiliyorum
    chosenone bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    zaten herkes yazmış sebebini. olabilir böyle şeyler ben de 4-5 ay önce kuryelik yaparken acele motordan inip biniyordum. bir gün biraz eğimli yolda ve arkaya hayvan gibi yüklü poşetleri koyduktan sonra acele indim ayaklığı tam açsam da topcasedeki yük o kadar çok ağırdı ki indiğim ayaklığın üzerine yaptığı baskıdan ben inerken üzerime düştü motor. yanımda 2 metrelik derinlik ama 1 metre bile olmayan ev boşluğu vardı. kafam ile oraya bakarken anca durabildim oraya düşseydim öküz gibiyim herhalde göt yukarıda kafa aşağıda biri beni yukarı çekene kadar çıkamazdım.
    chosenone bunu beğendi.

  10. #30
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok basit birşey önerebilirim başlangıç olarak. Bir bisikletle de yapabilirsiniz. Trackstand (youtube da bulursunuz) çalışarak dengenizi geliştirebilirsiniz veya linktekine benzer şekilde denge çalışabilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=tNkOGZQAExI&ab_channel=RoccoOnly . Önce dengeyi mükemmelleştirip yani temeli sağlam atıp diğer teknikleri üzerine oturtmak hem sağlıklı olur hem de zaman kazandırır. Ben bisikletle antrenman yapıyorum işyerimin içinde bile çalışabiliyorum
    Biraz videoları izledim yavaş yarışlar gerçekten izlemesi çok eğlenceli sanırım sonuncu olan kazanıyor bu yarışlarda yani en yavaş giden

    trackstand olayını motosiklette denemem şu an benim için biraz riskli olabilir ama dediğiniz gibi bisiklette yapılırsa iyi sonuçlar çıkar bence

    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten herkes yazmış sebebini. olabilir böyle şeyler ben de 4-5 ay önce kuryelik yaparken acele motordan inip biniyordum. bir gün biraz eğimli yolda ve arkaya hayvan gibi yüklü poşetleri koyduktan sonra acele indim ayaklığı tam açsam da topcasedeki yük o kadar çok ağırdı ki indiğim ayaklığın üzerine yaptığı baskıdan ben inerken üzerime düştü motor. yanımda 2 metrelik derinlik ama 1 metre bile olmayan ev boşluğu vardı. kafam ile oraya bakarken anca durabildim oraya düşseydim öküz gibiyim herhalde göt yukarıda kafa aşağıda biri beni yukarı çekene kadar çıkamazdım.
    Geçmiş olsun, evet bu kadar yaygın olduğunu bilmiyordum bilseydim o an çok daha dikkatli olurdum ben araba gibi ayarlayıp devam ederim stop ederse de çalıştırır giderim diye düşündüm ama gidon yavaşken dengenin en önemli parçalarından biriymiş

    Eğimli yollarda motosikletle yaşanan talihsizlikler daha zor tolere ediliyor
    atilas ve natijax bunu beğendiler.

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    O motor cok agir. Baalangic motoru olmasi icin biraz agir sanki.

  12. #32
    chosenone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2022
    Alıntı kivanc34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motor cok agir. Baalangic motoru olmasi icin biraz agir sanki.
    evet 180kg bir motor ve başlangıç için bir tık ağır gibi ama mecbur alışacağım artık


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)