arkadaslar on diske balata surekli basiyor on lastik zor dönüyordu. pistonlar esit gitmiyordu. fren tamir takimi ile alt merkez oringleri deisti artik esit gidiyorlar fakat halen fren bir miktar basıyor. ariza ust merkezdemi aramali? saygılar
arkadaslar on diske balata surekli basiyor on lastik zor dönüyordu. pistonlar esit gitmiyordu. fren tamir takimi ile alt merkez oringleri deisti artik esit gidiyorlar fakat halen fren bir miktar basıyor. ariza ust merkezdemi aramali? saygılar
Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!
M.Kemal ATATÜRK
Normalde manet çekili değilken bile balataların disklere hafifçe sürtmesi lazım diye biliyorum. Arada boşluk olmayacak. Ama ne seviyede basması lazım fazla basıyorsa nasıl anlaşılır onu bilemiyorum.
sorunun üst merkezle ilgili değil
1-piston contaları değiştiğinde conta yuvaları temizlendin mi?toz contasının olduğu yere pislik birikir ve zamanla sertleşir.conta değişse bile pistonun rahat hareket etmesine mani olur
2-Disk eğriliği
3-Kaliper üzerinde lastikler vardır.(körük)kaliperi avucunuzun içine alıp baskı uyguladığınızda tekrar eski formuna dönebilmeli.
4-Teker milini sıkarken tam hizalandığından emin olun.merkeze gelmeden sıkarsanız o da neden olabilir.
Ayni sorun bende de var, ama benimkisi kampana, motosiklet dogru durust akmiyor bu yüzden. Bi motorcuya gozukme vakti geldi, zaten direksiyon da sallaniyor 40ı geçince
birazdaha inceledigimde pistonlariminda iyi durumda olmadigina kanaat getirdim. iki pistondam birisi zor cikiyordu.
pistonlari cikarip tekrar temizleyip yer degistirip taktim ve o takilan piston busefer diger tarafta cikmamaya basladi, ve oringe hasar vermişti.
pistonli bir tamir seti sipariş verdim.
herkese teşekkürler
toz keçesi montaj sırasında veya pistonu tekrar sök tak yapmak gerektiğinde kolay bozulabiliyor.conta ve pistonu varsa kaliper gresi veya hidrolik ile bolca yağlayın.o toz keçesinde biriken pislik piston üzerinde iz veya çizik olmasına da sebebiyet veriyor.Pistonların kaç mm? 27 mi?
Elle tekerleği çevirirken bir noktada sıkıp bırakıyorsa disk eğridir , sürekli sıkı dönüyorsa balata orjinalden bir mm kalın olabilir bir müddet sonra aşınca düzelir , bir müddet sonrada düzelmiyor ise kaliperin ileri geri oynaması için saplamaları vardır , bu saplamaların temizlenip çok yüksek ısıya dayanıklı gresle yağlanması ve kaliperin rahat hareket etmesi sağlanmalı , tekerleği çevirirken hava alma rekorunu gevşettiğin an rahat dönmeye başlıyorsa üst merkezde fazla yağda dolu olabilir..
pistonu geri çeken üzerindeki sızdırmazlık oringidir , geri gitmiyorsa oring deforme olmuştur yada ölçüsü uygun değildir , çalıştığı yuvada da tek taraflı aşınma varsa piston doğrusal bir düzlemde hareket edemediği içinde sıkışıyor olabilir , bu durumda oring sağlam bile olsa pistonu geri çekemez..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)