Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

balata basıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    arkadaslar on diske balata surekli basiyor on lastik zor dönüyordu. pistonlar esit gitmiyordu. fren tamir takimi ile alt merkez oringleri deisti artik esit gidiyorlar fakat halen fren bir miktar basıyor. ariza ust merkezdemi aramali? saygılar
    Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!

    M.Kemal ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Normalde manet çekili değilken bile balataların disklere hafifçe sürtmesi lazım diye biliyorum. Arada boşluk olmayacak. Ama ne seviyede basması lazım fazla basıyorsa nasıl anlaşılır onu bilemiyorum.

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde manet çekili değilken bile balataların disklere hafifçe sürtmesi lazım diye biliyorum. Arada boşluk olmayacak. Ama ne seviyede basması lazım fazla basıyorsa nasıl anlaşılır onu bilemiyorum.
    lastik zor dönüyor. cıkma alt merkezmi yoksa oem mi kararsız kaldım

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    ----OEM----

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    sorunun üst merkezle ilgili değil
    1-piston contaları değiştiğinde conta yuvaları temizlendin mi?toz contasının olduğu yere pislik birikir ve zamanla sertleşir.conta değişse bile pistonun rahat hareket etmesine mani olur
    2-Disk eğriliği
    3-Kaliper üzerinde lastikler vardır.(körük)kaliperi avucunuzun içine alıp baskı uyguladığınızda tekrar eski formuna dönebilmeli.
    4-Teker milini sıkarken tam hizalandığından emin olun.merkeze gelmeden sıkarsanız o da neden olabilir.

  6. #6
    Sagopa K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2020
    Şehir
    bin\debug\
    Motosikleti
    Asya Swift-R 170
    Ayni sorun bende de var, ama benimkisi kampana, motosiklet dogru durust akmiyor bu yüzden. Bi motorcuya gozukme vakti geldi, zaten direksiyon da sallaniyor 40ı geçince

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorunun üst merkezle ilgili değil
    1-piston contaları değiştiğinde conta yuvaları temizlendin mi?toz contasının olduğu yere pislik birikir ve zamanla sertleşir.conta değişse bile pistonun rahat hareket etmesine mani olur
    2-Disk eğriliği
    3-Kaliper üzerinde lastikler vardır.(körük)kaliperi avucunuzun içine alıp baskı uyguladığınızda tekrar eski formuna dönebilmeli.
    4-Teker milini sıkarken tam hizalandığından emin olun.merkeze gelmeden sıkarsanız o da neden olabilir.
    birazdaha inceledigimde pistonlariminda iyi durumda olmadigina kanaat getirdim. iki pistondam birisi zor cikiyordu.

    pistonlari cikarip tekrar temizleyip yer degistirip taktim ve o takilan piston busefer diger tarafta cikmamaya basladi, ve oringe hasar vermişti.

    pistonli bir tamir seti sipariş verdim.

    herkese teşekkürler

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    toz keçesi montaj sırasında veya pistonu tekrar sök tak yapmak gerektiğinde kolay bozulabiliyor.conta ve pistonu varsa kaliper gresi veya hidrolik ile bolca yağlayın.o toz keçesinde biriken pislik piston üzerinde iz veya çizik olmasına da sebebiyet veriyor.Pistonların kaç mm? 27 mi?

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Elle tekerleği çevirirken bir noktada sıkıp bırakıyorsa disk eğridir , sürekli sıkı dönüyorsa balata orjinalden bir mm kalın olabilir bir müddet sonra aşınca düzelir , bir müddet sonrada düzelmiyor ise kaliperin ileri geri oynaması için saplamaları vardır , bu saplamaların temizlenip çok yüksek ısıya dayanıklı gresle yağlanması ve kaliperin rahat hareket etmesi sağlanmalı , tekerleği çevirirken hava alma rekorunu gevşettiğin an rahat dönmeye başlıyorsa üst merkezde fazla yağda dolu olabilir..

  10. #10
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elle tekerleği çevirirken bir noktada sıkıp bırakıyorsa disk eğridir , sürekli sıkı dönüyorsa balata orjinalden bir mm kalın olabilir bir müddet sonra aşınca düzelir , bir müddet sonrada düzelmiyor ise kaliperin ileri geri oynaması için saplamaları vardır , bu saplamaların temizlenip çok yüksek ısıya dayanıklı gresle yağlanması ve kaliperin rahat hareket etmesi sağlanmalı , tekerleği çevirirken hava alma rekorunu gevşettiğin an rahat dönmeye başlıyorsa üst merkezde fazla yağda dolu olabilir..


    hocam pistonun biri basıyor diğeri basmıyor balata buyuzden capraz basiyor. ayrica kendini geri çekmediği dusuncesindeyim cunku sıkıyor diski.

    birde hidrolik seviyesini pistonlar en geride yani merkezin içindeyken full olacak sekilde ayarlıyorum.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/lqa6b76.jpg

    hocam pistonun biri basıyor diğeri basmıyor balata buyuzden capraz basiyor. ayrica kendini geri çekmediği dusuncesindeyim cunku sıkıyor diski.

    birde hidrolik seviyesini pistonlar en geride yani merkezin içindeyken full olacak sekilde ayarlıyorum.
    pistonu geri çeken üzerindeki sızdırmazlık oringidir , geri gitmiyorsa oring deforme olmuştur yada ölçüsü uygun değildir , çalıştığı yuvada da tek taraflı aşınma varsa piston doğrusal bir düzlemde hareket edemediği içinde sıkışıyor olabilir , bu durumda oring sağlam bile olsa pistonu geri çekemez..

  12. #12
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pistonu geri çeken üzerindeki sızdırmazlık oringidir , geri gitmiyorsa oring deforme olmuştur yada ölçüsü uygun değildir , çalıştığı yuvada da tek taraflı aşınma varsa piston doğrusal bir düzlemde hareket edemediği içinde sıkışıyor olabilir , bu durumda oring sağlam bile olsa pistonu geri çekemez..
    hocam bende pistonlu bir fren tamir takımı istedim. sorunumuz düzelmez ise 0 bir merkez alacağım. durumu güncellerim.

    yardimlariniz ve fikirleriniz icin teşekkürler, test edeceğim ve bakmadigim seyler de soylediniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)