Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Statör yanık dediler konjektör (regülatör) bozuk dediler soket çıkmış😃

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Yaklaşık 1 aydır rx3i evo da kontağı açıyorum kill switc i açıyorum pompa benzini basıyor marşa basıyorum bazen marş 2 tur çeviriyor çat elektrik kesiyor motor. bazen ise marşa dokunur dokunmaz elektir kesiyor geri geliyor. ona buna sordum kontak bozuk elektrik geçirmiyor dediler. kontak setine baktım 1600 tl. her neyse biraz zaman geçti zinciri gereyim yağlayım vs derken koltuğu sökeyim dedim aküye bakayım suyu var mı. - kutbu oksit yapmış kaynak suyu dökmemle çıt diye kutup başı koptu. yenisini taktım sıfır sıkıntı. 5 liraya çözüldü


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü değiştirmeden önce benim korna çok kötüydü, otobur tavuskuşu gibi ses çıkartıyordu. Hatta sıkıntı kornada mı acaba diye yeni korna bakayım dedim, aküyü yenileyince korna kendine geldi etobur şahin oldu.
    öyle, bende bir ara motoru aküsüz kullanırken düşük devirde ön far göz kırpıyordu ve korna zayıf çalıyordu, korna çalarken gaz verince ses tonu değişiyordu kornanın ve ön far daha çok aydınlatmaya başlıyordu.

    benim gsr600 ün kornası berbat, hiç güzel değil, Tvs apache'nin kornası çok güzel, çift korna takılı... gsr600 için bir çift tvs apache kornası almayı düşünüyorum. ince ve yüksek desibel ses çıkarıyor tvs apachenin kornası, bruce lee yi andırıyor, gsr600 ün korna yuri boyka gibi, kalın çıkıyor ama duyan yok. gerçi onu sürerken korna çalmama gerek kalmıyor
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  3. #43
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende tamirhanelerde hiç çalışmamış biri olarak yanıtlayayım; eğer aksesuarlar yüzünden motosiklet statörün ürettiği güçten fazla güç çekiyorsa bu fazla kalan miktar aküden karşılanır, belli bir kullanım sonrasında akü içinde yeterli elektrik kalmayacağı için farlar sönük yanmaya başlar, korna zayıf çalışır, elcik ısıtma az ısıtır ve motoru stop ettikten sonra da marş motoru basmaz yetersiz enerjiden ötürü...

    bildim mi?

    9 amper değilde 12 amper akü takarsan şarj süresi uzar ama en azından motordan fazla güç çekmediğin zamanlarda akünün deposu daha büyük olur ve kışın elcik ısıtma gibi fazla güç çeken aksesuarlar için daha uzun süre kullanım imkanı olur. bazıları da diyorki yüksek amperli akü takınca şarj rolesi yoruluyormuş daha uzun süre şarj yaptığı için... peki o devrenin işi o değil mi? nasıl yoruluyor mesela? o devre şarj edecek, etmiyorsa bozulmuş demektir ve yenisi ile değiştirilir...

    Aslında aynı şeyleri anlatmaya çalışıyoruz ama anlaşamıyoruz. Akü dolmayınca yük önce konjektöre sonra da statör e biner .
    fatih.met bunu beğendi.

  4. #44
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında aynı şeyleri anlatmaya çalışıyoruz ama anlaşamıyoruz. Akü dolmayınca yük önce konjektöre sonra da statör e biner .
    doğrudur kanka ya, eninde sonunda bütün yükler o statöre binecek ve statörden sonra da bize binecek o yükler. fazla yüklenmek iyi değil yani, her şeyin fazlası zarar, hayat denge üzerine kurulu. her şey ayarında güzel.

  5. #45
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Benim motorun geçmişte ırzına artık nasıl geçmişlerse statör kapağı içten kaynaklı. Ustam da sağolsun "Abi bu kapak bana güven vermiyor, sen bu kapağı ilk fırsatta değiştir" diyerek beni kıllandırdı. Statör dediğimiz parça metres gibi, sürekli para yiyor ve tam olarak ne istediğini kimse bilmiyor.
    fazil, espresso, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #46
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Motoru ustanın dükkanın önüne yanaştırıp dersen ki abi akü şarj etmiyor, tabi diyecek; statör veya konjektör bozulmuştur birader.
    Az aklı çalışıyor ve insaflıysa, sizin yaptığınız gibi konjektörü farkederse, ve üstüne komik bir rakam isterse eyvallah.
    Soketi her türlü farkedecek, parçaları değiştirdikten sonra. Parça değişim parasını alırsa da vay halinize. O zaman buradaki çoğu kişinin yazdığı sıfatları üstlenecek.

    Zamanında öğrenciyken skoda felicia ile yola çıktık 3000 km yaptık. Kocaeli'nde arabadan koku gelmeye başladı.(daha öncesinde de şunu farketmiştim gece, gaza basınca, arabanın farları iç aydınlatmaları falan iyi bir parlıyordu, aydınlanıyordu ortalık.) Aküye baktık davul gibi olmuş, tahliyeden tükürüyor sıvısını. Birkaç kişiye sorduk telefonla, hemen sanayiye gidin akü gümler falan dediler.
    Girdik bir elektrikçiye, ölçtük 16.5(?) voltlarda basıyor elektriği. Akü fazla şarj oluyor. Alternatör sağlam. Alternatörün içindeki bosch konjektör bozulmuş. Değiştirdik düzeldi. Alternatörün kayışı ayrıydı. Söktüğü kayışı geri takamadı, gittik bir daha kayış aldık geldik. Onu taktık. Ozamanın behrinde güzel para vemriştik, 3 çocuk gelmiş yabancı plaka ile ustada durur mu yapıştırdı cevabı. Baktım bugün fiyatına 650 tl yazıyor. Biz o zaman 350 tl vermiştik, 2012 nisan ayında. Yapılır mı öğrenciye be.
    Neyse.

    Üstad bir de youtube'a video koymuşsun. Bir yerlere vespa modeli falan yaz da, en azından ihtiyacı alan bulsun senin videoyu.

  7. #47
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğrudur kanka ya, eninde sonunda bütün yükler o statöre binecek ve statörden sonra da bize binecek o yükler. fazla yüklenmek iyi değil yani, her şeyin fazlası zarar, hayat denge üzerine kurulu. her şey ayarında güzel.
    Herşeyin fazlası zarar 😉

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru ustanın dükkanın önüne yanaştırıp dersen ki abi akü şarj etmiyor, tabi diyecek; statör veya konjektör bozulmuştur birader.
    Az aklı çalışıyor ve insaflıysa, sizin yaptığınız gibi konjektörü farkederse, ve üstüne komik bir rakam isterse eyvallah.
    Soketi her türlü farkedecek, parçaları değiştirdikten sonra. Parça değişim parasını alırsa da vay halinize. O zaman buradaki çoğu kişinin yazdığı sıfatları üstlenecek.

    Zamanında öğrenciyken skoda felicia ile yola çıktık 3000 km yaptık. Kocaeli'nde arabadan koku gelmeye başladı.(daha öncesinde de şunu farketmiştim gece, gaza basınca, arabanın farları iç aydınlatmaları falan iyi bir parlıyordu, aydınlanıyordu ortalık.) Aküye baktık davul gibi olmuş, tahliyeden tükürüyor sıvısını. Birkaç kişiye sorduk telefonla, hemen sanayiye gidin akü gümler falan dediler.
    Girdik bir elektrikçiye, ölçtük 16.5(?) voltlarda basıyor elektriği. Akü fazla şarj oluyor. Alternatör sağlam. Alternatörün içindeki bosch konjektör bozulmuş. Değiştirdik düzeldi. Alternatörün kayışı ayrıydı. Söktüğü kayışı geri takamadı, gittik bir daha kayış aldık geldik. Onu taktık. Ozamanın behrinde güzel para vemriştik, 3 çocuk gelmiş yabancı plaka ile ustada durur mu yapıştırdı cevabı. Baktım bugün fiyatına 650 tl yazıyor. Biz o zaman 350 tl vermiştik, 2012 nisan ayında. Yapılır mı öğrenciye be.
    Neyse.

    Üstad bir de youtube'a video koymuşsun. Bir yerlere vespa modeli falan yaz da, en azından ihtiyacı alan bulsun senin videoyu.
    Ellerine düştünmü vicdansız ustalar çoğu kez. Youtube videolarında #vespa konjektör aramaları ile çıkıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorun geçmişte ırzına artık nasıl geçmişlerse statör kapağı içten kaynaklı. Ustam da sağolsun "Abi bu kapak bana güven vermiyor, sen bu kapağı ilk fırsatta değiştir" diyerek beni kıllandırdı. Statör dediğimiz parça metres gibi, sürekli para yiyor ve tam olarak ne istediğini kimse bilmiyor.
    😂😂😂 pavyon .
    Abi değiştir Statör kapağını
    tommygun ve fatih.met bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler