Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tüketici Mahkemesi Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Aralık 2021
    Motosikleti
    Mondial XTreme Maxx200i
    Arkadaşlar motorum daha 2000 küsür
    Km de , sıfır aldım (Mondial Xtreme Maxx200i). Aldığımdan beri başıma gelmeyen kalmadı. Ayağıma dökülen benzin mi dersiniz yolda frenin boşalması mı dersiniz kilitlemesi mi dersiniz hepsini ve fazlasını yaşadım. Son başıma gelen olay harici hepsini serviste garantiden yaptırdım. Tüketici mahkemesine vermek istiyorum, süreç nasıl olur ve nasıl bir dönüt alırım ? Aydınlatırsanız sevinirim, tekerinize taş değmesin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    valla bende yaklaşık 3 aydır benzin şamandırası bekliyorum.
    3 kez supap ayarı yapıldı. 50-100km sonra supap ayarı yine bozuldu her seferinde.

    Net bilgisi olan var ise bende bu konudan nemalanmak isterim
    Meks bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    23 Aralık 2021
    Motosikleti
    Mondial XTreme Maxx200i
    Dostum bu motoru çok severek aldım ama cidden güvenme, fabrika montajlayıp sallamış resmen. Motorumu hala çok seviyorum , ilk kez fabrikada çalışıp kendi paramla emeğimle aldığım motorum bu kez ama beni öldürmeye yemin etmiş gibi

  4. #4
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı Meks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorum daha 2000 küsür
    Km de , sıfır aldım (Mondial Xtreme Maxx200i). Aldığımdan beri başıma gelmeyen kalmadı. Ayağıma dökülen benzin mi dersiniz yolda frenin boşalması mı dersiniz kilitlemesi mi dersiniz hepsini ve fazlasını yaşadım. Son başıma gelen olay harici hepsini serviste garantiden yaptırdım. Tüketici mahkemesine vermek istiyorum, süreç nasıl olur ve nasıl bir dönüt alırım ? Aydınlatırsanız sevinirim, tekerinize taş değmesin
    Çok uzun bir süreç eğer 11binTL üzerinde ise tüketici hakem heyeti değil hukuk mahkemesine dava açmak gerekir.

    Kendi başımdan geçen olayı anlatayım farklı bir üründe yaşadım bu durumu. Dava açma vs o kısımları atlıyorum avukat halleder. Ayıplı ürün belli bir aşamada sizden alınıyor ve emanete teslim ediliyor. Bilirkişi vb birçok incelemeden sonra bir sonuç çıkıyor ve mahkeme buna göre karar veriyor.

    Benim ürünüm telefondu. Davayı kazanacağımızı bildiğim için kendime yeni telefon aldım, fakat diğer telefon belli bir aşamada emanete alındı ve dava sonunda paramın tamamını geri aldım.

    Avukatım direkt icra başlatarak ilgili firmanın Türkiye operasyonlarını tamamen durdurdu ve derhal ödemeyi gerçekleştirmişlerdi. Fakat bu süreç o kadar uzun ve yorucuydu ki, inanın yıldık.
    Meks bunu beğendi.

  5. #5
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok uzun bir süreç eğer 11binTL üzerinde ise tüketici hakem heyeti değil hukuk mahkemesine dava açmak gerekir.

    Kendi başımdan geçen olayı anlatayım farklı bir üründe yaşadım bu durumu. Dava açma vs o kısımları atlıyorum avukat halleder. Ayıplı ürün belli bir aşamada sizden alınıyor ve emanete teslim ediliyor. Bilirkişi vb birçok incelemeden sonra bir sonuç çıkıyor ve mahkeme buna göre karar veriyor.

    Benim ürünüm telefondu. Davayı kazanacağımızı bildiğim için kendime yeni telefon aldım, fakat diğer telefon belli bir aşamada emanete alındı ve dava sonunda paramın tamamını geri aldım.

    Avukatım direkt icra başlatarak ilgili firmanın Türkiye operasyonlarını tamamen durdurdu ve derhal ödemeyi gerçekleştirmişlerdi. Fakat bu süreç o kadar uzun ve yorucuydu ki, inanın yıldık.
    Faturadaki ücret mi iade ediliyor?
    Paranın değer kaybı hesaplanması için sanırsam ekstra bir dava açmak gerekiyor, siz bu işlemi yaptınız mı ?
    Dava kaç yıl sürdü?

    https://i.hizliresim.com/drcrrm9.JPG
    linkteki gibi benim notere sunacağım fatura düşük kesildi kdvsiz hali 11 bin altında. Sizin bahsettiğiniz durum kdv dahil hali mi acaba?
    Meks bunu beğendi.

  6. #6
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    11.300 tl üzeri olduğundan tüketici mahkemesine yoksa asliye mahkemesine dava açılır. 2021de bu sınır yukarıya çıkacağı için biraz bekle en azından maks. 6 ay içinde sonuç alırsın. Mahkemelerde bu uzar gider. Bunların delilleri elinde var mı önemli kısmı bu özellikle video foto ve servis raporu gerekli yoksa davayı kaybedersin. Ücret iadesi içinse o günlük araç fiyatının faiziyle tarafıma iadesine yazarsınız ama kanuna göre fatura üzerindeki fiyat iade edilir veya malın ayıpsız misli ile değişimini talep edebilirisiniz. Tüketici kanunu ne yazık ki günümüz şartlarını karşılayacak düzeyde değil.
    Meks bunu beğendi.

  7. #7
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Faturadaki ücret mi iade ediliyor?
    Paranın değer kaybı hesaplanması için sanırsam ekstra bir dava açmak gerekiyor, siz bu işlemi yaptınız mı ?
    Dava kaç yıl sürdü?

    https://i.hizliresim.com/drcrrm9.JPG
    linkteki gibi benim notere sunacağım fatura düşük kesildi kdvsiz hali 11 bin altında. Sizin bahsettiğiniz durum kdv dahil hali mi acaba?
    2 seneye yakın bir süre harcadık. Fatura tutarını iade ediyorlar. O zaman kur çok oynak olmadığı için pek bir kaybım olmamıştı.

    Şu anda 11.330TL il tüketici hakem heyeti. Biraz bekleyin yukarıda arkadaşın yazdığı gibi, 2022'de tutarlar güncellenince İl Tüketici Hakem Heyeti ile daha hızlı ilerlersiniz. Mahkemeler bitmek bilmiyor.
    Meks bunu beğendi.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  8. #8

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Kaybeden taraf motorun park parasını da ödüyor onu da belirtelim.
    Meks bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    23 Aralık 2021
    Motosikleti
    Mondial XTreme Maxx200i
    Arkadaşlar anlıyorum ama açık konuşmak gerekirse ben can güvenliğimi defalarca tehlikeye sokan bir kusurlu maldan dolayı ( evet kusurlu , kusurlu olmasa garanti karşılamazdı hepsini) tazminat davası açamaz mıyım? Ve faturayı ödeyeceklerse hiç bir anlamı kalmıyor , otopark parası falan da ayrı riskmiş..

  10. #10
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    İki dava açmanız gerekir. Bir, malın iadesi. Bunu kazanınca (mahkeme veya heyet) istediğiniz tazminat davasını açabilirsiniz. Kazanırsınız kazanmazsınız o ayrı bir şey tabii.
    Meks bunu beğendi.

  11. #11
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Ürün yeni ise ve yaptırdığınız onarımlar serviste yaptırıldıysa iade değil yenisi ile değiştirilmesi için başvuruda bulunun ve davayı bunun üzerine kurgulayın. Yasal hakkınızdır, satın alınan sıfır bir üründe üç kez arıza yaşandığında yenisini talep etmeyasal hakkınız doğar. Böylece hem davayı kazanma şansınız büyük ölçüde artar hem de diğer türlü olabilecek değer kaybının önüne geçmiş olursunuz
    espresso ve Meks bunu beğendiler.

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sat kurtul o mahkeme en az 4 5 yıl sürer
    allah kimseyi adliye koridorlarına düşürmesin
    hakkını arama demiyorum ama çok uzun sürüyor illallah gelir
    Meks bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    satın alınan sıfır bir üründe üç kez arıza yaşandığında yenisini talep etmeyasal hakkınız doğar. Böylece hem davayı kazanma şansınız büyük ölçüde artar hem de diğer türlü olabilecek değer kaybının önüne geçmiş olursunuz
    Yanıltma olmasın, "3 kez AYNI ARIZAYI YAŞATIRSA" diye biliyorum ben. Bu da kayıtlara geçmiş ve ispat edilmiş olmalı.
    Meks bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    23 Aralık 2021
    Motosikleti
    Mondial XTreme Maxx200i
    Garantiden karşılanan 2-3 sıkıntı var. Servisten kayıtları istemeyi deneyeceğim

  15. #15
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanıltma olmasın, "3 kez AYNI ARIZAYI YAŞATIRSA" diye biliyorum ben. Bu da kayıtlara geçmiş ve ispat edilmiş olmalı.
    Doğrusu bu, aynı parça 3 kere sıkıntı verirse ilk 1 sene içerisinde iade talebi açılır.
    Meks ve drtayfun bunu beğendiler.

  16. #16
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrusu bu, aynı parça 3 kere sıkıntı verirse ilk 1 sene içerisinde iade talebi açılır.
    buna supap ayarı dahil edilebilir mi ?
    dahil oluyor ise birde şöyle bir problem mevcut.

    2 sefer ankara'da x bir serviste supap ayarı yapıldı, 2 seferinde kağıdın fotoğrafı mevcut.
    3. seferde yine aynı serviste yapıldı, ancak sesin devam ettiğini söyleyip kağıdı imzalamadım
    üstüne üstlük serviste arbede çıktı servis sahibinin annesi olan kadın bana tekme attı , şikayetçi oldum süreç ilerliyor.

    bu imzalamadığım kağıdı yok sayarak söylüyorum.
    4. supap ayarı y bir serviste tekrar yapıldı. Yine bununda evrak resmi mevcut.

    Bunun net bilgisini nereden edinebilirim acaba?
    Meks bunu beğendi.

  17. #17
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Meks adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garantiden karşılanan 2-3 sıkıntı var. Servisten kayıtları istemeyi deneyeceğim
    İlk 6 ay içinde çıkan üretim hatalı arıza ve gizli kusurlar ayıplı mal statüsündedir bunu yazmayı unutmuşum. 2022 yılında belirlenecek olan miktar hangi ay onu öğrenip tüketici hakem heyetine başvuru yaparsanız ve başvuruda malın ayıpsız misli olan kısmı işaretleyip dilekçenin sonunada malın ayıpsız misli ile değişim karanını heyetinizden arz ederim diye bitirip delillerinizde dosyanızda yada heyete çağırıldığınızda tamsa yüksek ihtimal karar sizin lehinize çıkar. Hakem heyetine başvuruda araç sizde kalır başvuru süresi boyunca ve aracı kullanamamaya özen gösterin ki kaza olursa kusurların neden olmadığı bu seferde dosyanız red işlemi görür.

    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buna supap ayarı dahil edilebilir mi ?
    dahil oluyor ise birde şöyle bir problem mevcut.

    2 sefer ankara'da x bir serviste supap ayarı yapıldı, 2 seferinde kağıdın fotoğrafı mevcut.
    3. seferde yine aynı serviste yapıldı, ancak sesin devam ettiğini söyleyip kağıdı imzalamadım
    üstüne üstlük serviste arbede çıktı servis sahibinin annesi olan kadın bana tekme attı , şikayetçi oldum süreç ilerliyor.

    bu imzalamadığım kağıdı yok sayarak söylüyorum.
    4. supap ayarı y bir serviste tekrar yapıldı. Yine bununda evrak resmi mevcut.

    Bunun net bilgisini nereden edinebilirim acaba?
    Bilirkişi incelemesine gidip bilirkişinin ne kadar işten anladığı yada kulağının ne kadar iyi duyduğuyla ilgili olan bir konu birazda sizin iş motorun çalışma şekli bu şekilde çalışmaya herhangi bir engel yoktur diye de rapor yazabilir. Geçmişte telefonun çamındaki çizik yüzünden anakartı arızalı canı istedi mi açılan telefonun bilirkişi camı kullanım sırasında çizildiği için kullanıcı hatasıdır raporu verdiğini gördüm.
    f0cus ve Meks bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilirkişi camı kullanım sırasında çizildiği için kullanıcı hatasıdır raporu verdiğini gördüm.
    Cam kendi kendine çizilemeyeceğine göre bu konuda bir sıkıntı göremedim ben.

  19. #19
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cam kendi kendine çizilemeyeceğine göre bu konuda bir sıkıntı göremedim ben.
    sorun camın çizik olması değil sorun telefonun alındığından beri kendi istediği zaman açılması yada kapanması servisin anakart arızalı değişim diye rapor verdiği ürüne ithalatçının değiştirmemesi çizik denilen kısımda tırnak giren kadar çizik değil boyadaki kılcal çizikler gibi hologram denilen cinsten iyi okursanız anlayacaksınız ne demek istediğimi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler