Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor Yapıldıktan Sonra Sorunlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Haziran 2020
    Motosikletimin krank kırması sonucu motor bloğu komple değişti, işinin ehli olduğunu düşündüğüm bir usta ilgilendi. Motor değiştikten sonra 2 günde yaklaşık 75 km yol yaptım. Bu 75 km'de rölantide dalgalanma, rölantideyken istop etme ( özellikle soğukken ) ve motordan hafif bir ses ( bundan tam emin değilim, tanımlayacak kadar keskin ve rahatsız edici bir ses değil ) şikayetlerim oldu.
    Bu sorunları en son motor krank kırarken yaşadığım için çekindim ve ustaya sordum, usta bunun normal olduğunu ilk 1000 km'de böyle şeyler yaşayabileceğimi ve 1000 km sonra yağ değişip subap ayarı yapınca geçeceğini söyledi.
    Sıfır yapılan motorda böyle sorunlar yaşanması normal mi? Sıfır motorda subap ayarı yapmak gerekir mi? Bu konuda bilgisi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    BEnce normal değil. 1.000 kilometreyi 1 ayda yapacaksın. Ustanın kafası 1 ay rahat edecek. Sonra subap ayarı, kalın yağ-ince yağ, falan filan derken bir motor değişim paran daha gidecek. O sebepten hep "motoru açılmamış-ellenmemiş" motor tavsiye ediliyor. Bu işlere girildi mi bitti. Öyle idare edeceksin. Bir de şikayetini anlamamazlıktangelip, bilmediği veya yapamayacağı şeye "bunlar böyle" denir. Olm bu motoru yıllardır ben kullanıyorum, ben mi daha iyi anlarım nasıl olduğunu, sen mi? Zor durumdasın, Allah kolaylık versin.

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    krank yüzünden neden motor "BLOĞU" "KOMPLE" değişti? yeni krank takılsa idi daha iyi olmaz mıydı?

    motor ne marka model? bilmiyoruz.
    tam olarak hangi parçalar değişmiş? bilmiyoruz.
    kullanılan parçalar orijinal mi? bilmiyoruz.
    kapak/silindir torna gördü mü? bilmiyoruz.
    supaplar değişti mi değişmedi mi? bilmiyoruz.
    krank rulmanlı mı? yataklı mı? sadece kol mu değişti? komple mi? rulmanları ne durumda? bilmiyoruz.
    kullanılan contalar orijinal miydi? bilmiyoruz.

    bu soruların hepsine kesin cevap veremiyorsan ustanla görüş daha iyi. benden ayrıca bir tavsiye daha. bu sorulara yine cevap veremiyorsan yetkili servise gitseydin daha iyiydi.

    rölanti ve stop etme derdine ise motorun marka modelini bilemediğim için cevap veremiyorum. tek silindir mi? çift egzantrik mi? sohc mu dohc mu?

    onlarca motor açtım kapattım. her açışımdan sonra parçalar biraz alıştıktan sonra bir temiz supap ayarı yaparım temiz bir yağ koyarım. gram ses gelmez.

  4. #4
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Aşağıda yazdıklarına bakılırsa motor RTR200. Yetkili servis yaptıysa sorunu çözerler. Fakat yetkili serviste yaptırmadıysa işi çözmek zor olur.

    Alıntı Raksedim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum daha 6800 km'deyken krank dağıttı. Bakımlarını yetkili serviste yaptırdım, yağını eksik etmedim, motosikleti zorlamadım buna rağmen daha henüz 7000 olmadan komple motor değişecek. Garanti kapsamında parçaları neredeyse bir ay önce sipariş ettik ancak parçalar henüz servise gelmedi.. Parçalar geldikten sonra inanmayan olursa faturasını da atabilirim buraya.
    RTR200 ile 120 ve üzeri hızları yapmak isteyenlere bu olayı hatırlatmak lazım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)