Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yağ filtresi parçacıklar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021


    Selamlar

    Bunların bu kadar çok olması doğal mı ? Arada bakır renkli gibi parçalarda var, daha öncesinde elimle biraz daha büyük parçalar ayıkladım genelde yay şeklinde sanki vida yuvası sıyırmışta demir talaşlar çıkmış gibilerdi.

    mıknatıs ile deneme yaptım 1 2 parça ancak yapıştı genel olarak yapışmıyor.

    Nerede aramam gerek sorunu ne olabilir

    Bir önceki filtremde de vardı ancak bu kadar dikkat etmemiştim

    bir önceki yağ değişimim ile bunun arasında 2 ay var toplam 400 km yapmamışımdır sanırım

    ve çıkan yağ 600 ml idi 400 ml uçmuş

    tvs apache rtr 150 2014 model 36000km


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    mıknatısa yapışmıyor ve bakır rengi ise krank, biyel kolu, biyel kol yatağı.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Nasıl aşınabiliyor buralar peki ne olmuş olabilir yada ne yapmış olabilirim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

    Debriyaj balatasının aşınmasından da olabilir mi buradan parça gelebilir mi uzun zamandır değişmedim 2 yılı aşkın sanırım eskiye göre daha çabuk devirleniyor bu ara

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Çok detaylıca konuşulup yazılabilir, lakin uzun lafın kısasına gelirsek; 10W-40 yağ kullandığpında aşırı eksiltiyorsa 15W-50 yağla devam etmeye çalış, motoru çok zorlama ve sık sık yağ seviye kontrolü yap. Ne zaman ki artık yeter dedin, o zaman sana lazım olacaklar motor komple söküldüğünde ortaya çıkacaktır. O zamana kadar senin yapabileceğin tek şey motosikletini çok zorlamadan kullanmaya çalışıp motoru ilk çalıştırmada biraz olsun ısınana kadar gaza yüklenmemek olmalı.

    Sorunun ana cevabı ise sn.omrozzn' un da belirttiği gibi, yataklar. Motordan anormal vuruntulu çalışma ve gürültü gelmeye başladığında çok geciktirmeden onarıma gidersen masrafın çok artmayacaktır. Şimdilik böyle bir şikayetin yoksa durumun aciliyeti yok, devam... Bunlar her içten yanmalı motorda yaşanan doğal şeyler.
    M.balibey bunu beğendi.

  5. #5
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/bbuci6v.jpeg

    Selamlar

    Bunların bu kadar çok olması doğal mı ? Arada bakır renkli gibi parçalarda var, daha öncesinde elimle biraz daha büyük parçalar ayıkladım genelde yay şeklinde sanki vida yuvası sıyırmışta demir talaşlar çıkmış gibilerdi.

    mıknatıs ile deneme yaptım 1 2 parça ancak yapıştı genel olarak yapışmıyor.

    Nerede aramam gerek sorunu ne olabilir

    Bir önceki filtremde de vardı ancak bu kadar dikkat etmemiştim

    bir önceki yağ değişimim ile bunun arasında 2 ay var toplam 400 km yapmamışımdır sanırım

    ve çıkan yağ 600 ml idi 400 ml uçmuş

    tvs apache rtr 150 2014 model 36000km
    mıknatıs tutumuyorsa yataklar olabilir karter havalandırmasından çıkan hortum hava filtresi kutusuna girer altında o yağ birikir orada durum nedirb baktınız mı? Normalde 200 ml gibi eksiltme oluyor sıkıştırırsan 2000 kmde. Eksiltme için kompresyon ölçümü yapmak en sağlıklısı piston segman ne durumda diye duman atma mevcut mu?

  6. #6

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mıknatıs tutumuyorsa yataklar olabilir karter havalandırmasından çıkan hortum hava filtresi kutusuna girer altında o yağ birikir orada durum nedirb baktınız mı? Normalde 200 ml gibi eksiltme oluyor sıkıştırırsan 2000 kmde. Eksiltme için kompresyon ölçümü yapmak en sağlıklısı piston segman ne durumda diye duman atma mevcut mu?
    Yağ tapasında mıknatıs yok sıyırdığı için uydurma takmıştık. O yüzden sanırım filtrede çok kalıntı var ancak olsa bile bu kadar parça çok gibi geldi
    ( bilmiyorum siz daha iyi bilirsiniz )

    Hava kutusunun orda yüzeysel çok az yağ var yanı ıslaklık şeklinde ve temiz yağ rengi açık

    Soğuk yada sıcak hiç bir şekilde duman atma yok

    Genelde uzun yol ( ayda 4 kez felan 70 km yol gidip geliyorum 500 km öyle yapıyorum geri kalanı şehir içi kısa mesafeler)

    Bu uzun yolda doğal olarak 95 100 ile gidiyorum bu hızlarda özellikle 100 km de devir genellikle 8 bin 8500 arası alıyor 110 u da 9 binde görüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------

    Kompresör olayını araştırıyorum yapan biryer bulabilirsem bende merak ediyorum bulamadım daha


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)