Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü ve şarj ile ilgili sorun

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki V-Strrom 650
    Merhaba arkadaşlar, başımda bir bela var, çare arıyorum. Yardım bulurum umarım.

    Bir önceki motorum Suzuki V-Strom 650 idi, evden çalıştığım için 15 günde bir çalıştırıyordum, tek marşta çalışır giderdi. Şubat ayında onu verip 2014 Honda CrossTourer aldım. Şubat İstanbul’da karlı geçince alet epey yattı. 4. günde akü bitiyordu, ben aküyü söküp yakınımdaki motorcu ustama götürüp şarj ettiriyordum.

    Sonra fark ettik ki aküyü alarm bitiriyor, akünün soketini söktük, şimdi 10 gün çalışmasa da şarj alıyordu.

    Ben sürekli aküyü sökmemek için Black&Decker’in şu modelini aldım : https://www.hepsiburada.com/black-de...agaza=Hirmanya Kabloyu hep aküde bıraktım. Sadece prize takıp şarj ederim diyordum.

    Cuma günü 12 gün çalıştırmadıktan sonra, gene akü bitince, kendim site otoparkında şarj etmeye çalıştım. Bu arada akü bitti dediğim, kontak açılıyor, farlar yanıyor, marşa basınca “tır tr tır” yapıyor.

    Şarjı taktım, ilk önce ışık kırmızı oldu, 10 dk geçmeden yeşile döndü. 7-8 saat sürer sanıyordum. Alet şarj ettiğini sanıyor ama yeşil. Söktüm, yine ustama götürdüm, şarj etti. 20 voltluk bir aletle şarj ediyor. Cuma akşamı aldım geldim, taktım ve kısa (1 km kadar) tur attım, yağmur başlayınca döndüm.

    Bugün yani son şarjdan 3 gün sonra, öğle arası gezeyim dedim, akü gene bitik. Yine söktüm, ustada şarj oluyor şu anda. Soğudum motordan, sürekli akü ile uğraşıyorum.

    1) 1200'lük diye mi sürekli akü bitiyor?

    2) Black Decker neden şarj etmiyor olabilir? Yeşile dönse bile şarj ediyor olabilir mi?

    3) Ustam “akü daha bitmemiş” diyor, yeni akü mü almalıyım? Bitince aküyü kendi kendime şarj edebilsem, her seferinde söküp ustaya götürmesem, bu bana yeterli.

    4) Ustanın şarj ettiği alet takılıyken ölçünce 15+ voltlar’da geziniyor. Bu zarar veriyor olabilir mi?

    Teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    senin akü ölmüş
    eğer yüksek voltaj ile şarj ediyorsa bu aküyü tamir etmez sebebi ise akü yavaş yavaş şarj edilir (tamir )
    benim afrika da aynı yapıyor havalar bozuk hafta sonraları sokağa çıkma yasağı var kendi şarj aletime takıp tamir moduna alıyorum yaklaşık 12 14 saat arası şarj da kalıyor ve marşa basınca çalışıyor
    10 gün yatarsa sıkıntı olmuyor geçerse ne olur bilmiyorum
    2017 model 36000 de daha hiç değişmemiş sanırım benim aküde bitmeye çalışıyor
    BUNUN LA şarj ediyorum tamir özelliği var




    https://tr.aliexpress.com/item/40011...ebadc7f0a8bd-4

  3. #3

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Motorunuzdan değil akünüzden soğuyun. Akünüzü değiştirin.

  4. #4
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Aküye bağladığınız hazır kabloyu tekrar kontrol edin. (ürün fotoğrafında sol üstte ki parça)
    Bende de buna benzer cihaz var. kısa bir süre sonra şarj oldu gösteriyordu. Sonradan farkettim ki, aküye takılan halka çok sıkıldığı için kopmuş. üstünden akım geçmeye başladıkça temassızlık yapıyordu. doldu gösteriyordu aküyü.
    Şimdi sağlamca tekrar bağladım şarj ediyorum. ama 2 hafta yatsın gene gider akü. Çünkü, akü ölü. Çok bindemiğim için ihtiyaç olmuyor. @f54 arkadaştaki gibi bende de 2016 africa var, fabrika aküsü hala. öldü işte, şarj edip edip biniyorum.

    şimdi bence kontrol etmeniz gerekn.
    -Önce dediğim kabloya bir bakın. Sağlamca duruyor mu. (düşük bir ihtimal.)
    -sonrasında motosiklet çalışırken aküye gelen voltajı bir ölçün, bu değerin 14 gibi birşeylerde olması lazım. eğer düşük voltaj gösteriyorsa iş büyüyecek. statör, konjektör vs. (ki bu arızanın olacağını sanmıyorum. Bu arızalarda genelde, akü bitene kadar motor gider. akü bittiği anda motor durur. enjeksiyon falan iptal olur.)
    -Son olarakta, aküyü şarj edersiniz iki gün gidip tekrar marş basmaz ise, akü ömrünü doldurmuş.

    eski sahibine bir sorun akü hiç değişmiş mi. Eğer değişmemiş ise, çoktan ölmüş zaten. değiştirmek gerek.
    Ama kesinlikle motor çalışırken gelen voltajı ölçün ki, sistemin sağlam olduğunu anlayın.

    Farların falan yanmasına aldanmayın, düşük amperde çalışır onlar. Ama iş, duran 4 silindir krankını çevirmeye gelince, akünün foyası çıkar ortaya.

    zamanında eski motosikletim intruder'ınkini ölçmüştüm motosiklet çalışırken
    Sistem kapalıyken akü, 12.98 V sağlıyor.
    Rölantideyken 14.00 V civarı veriyor. Hafif gaz verince 14.00 - 14.10 aralığında geziyor. Belirli devirde belirli volt vermesi gerekiyorda, bakmadım şimdi servis kitapçığına. Motor soğuktu, gaz vermek te istemedim. Sanıyorum ki Değerler normal
    mesaj linki
    Yazmışım.

    Africa'mda usb'li, voltaj göstergeli çakmaklık var, sistemde ne kadar voltaj olduğunu sürekli görüyorum. 13.6-14.1 lerde geziyor hep.

    Motosikleti durduğu yerde çalıştırmaya pek güvenmeyin. Şarj cihazınızda var artık, onunla şarjda bırakın daha iyi. bir marş ile harcadığınızı tam bilmiyorum ama 10-15 dk rölanti ile yerine koyulamayabilir.

  5. #5
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Şu videoya bi bakın derim akü canlandırma ile ilgili bi video

  6. #6

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    hocam pandemi boyunca aku uzmani olduk ciktik... aku sarji konusu cok hassas bir is. simdi yazacaklarimi dikkatle okuyun.

    1- once akunun doluluk oranini olcun. motosiklet 24 saat bosta bekledinkten sonra, mars basmadan, akunun voltajini voltmetre ile olcun.

    2-eger akunun voltaji 12.4 ve uzeri ise, akunuzu 14.4 volt ve aku kapasitesinin 1/10 akim ile 10 saat sarj edin.

    3-eger aku voltaji 12.4 ve altina dustuyse, ki marj basmadigina gore dusmustur. akunuzde sulfatlasma reaksiyonu var. peki ne yapicaz?

    A) akunun uretici firmasinin web sitesinden maks. kac volt ile sarj edilebildigini ogrenin.

    B) akunuzu 16.1 volt ile aku kapasitenizin 1/20 akim vererek 20 saat sarjda birakin. 20 saatin sonunda direk sarjdan ayirmayin ve 13.8 volt ile 1-2 saat daha sarj edin.

    Tum bu yazdiklarimi yapsaniz akunuzu yuzde 70-80 kapasitesi ile bi sure daha kullanmaya devam edebilirsiniz.

    kapali alanda sarj etmeyin.

    voltaj ve suresine cok dikkat edin, aksi takdirde sarjiniz basarili olmaz.

    bence ugrasmayin yeni aku alin.
    sorunuz varsa yazabilirsiniz. kolay gelsin
    Ali Çimen ve volkan190 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki V-Strrom 650
    Teşekkürler yorumlar için. Ben sanırım 1-2 sefer daha böyle şarj ettirip, sonra yeni akü alacağım. Yeni akü de böyle paso bitecekse işimiz iş..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)