Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kask kırılmışmıdır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    bugün yaklaşık 75-80 km/h ile giderken kaska çok sert bi şekilde birşey çarptı iyi ki kask vardı yoksa kafama çarpacaktı.

    ne olduğunu göremedim taşa benzemiyordu ama bi anlık kafamı geriye itebilecek kadar sert çarptı.

    durdum kaskı çıkarttım üstüne falan baktım gözle görünür birşey yoktu sizce kılcal catlaklar oluşmuşmudur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Muhtemelen birşey olmamıştır, içiniz rahat olsun.

  3. #3
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Konudan alakasız açılır kask, yarım kask, nazi kask vs. takan arkadaşları hiç anlayamayacağım sanırım. Daha 3 ay içerisinde kaskın alna yakın yerlerinde 2 tane eşek arısı patladı. Kazıyarak zor çıkardım hayvanları. Surata falan patlasa en iyi ihtimalle motosikleti yatırırsınız. Göze gelse direkt kör eder. ''Yauvv hava alamıyoruz öyle yegenim'' demeden önce o kaskları rafa kaldırın bence. Özellikle yaşı yüksek kesimde çok fazla açık kask kullanımı görüyorum trafikte. 30 yıl olmaz, bir gün olur; sonuçları acı olur. Zaten ben 10 dakika vizör açık gezsem gözüm kuruyor, mutant olmuş adamlar.

    Kaskında bir şey olsa görünür büyük ihtimal, her mikro çatlakta da sıfır kask alabilecek ekonomiyi çoktan es geçtik zaten. Şans diyip devam edeceğiz artık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    Bir de termoplastik, plastik kasklar falan kolay kolay kırılmıyor elden düşmelerde falan. Üzerinde çatlaklar da oluşmuyor kolay kolay. Ama carbon, fiber, gibi örgü lif malzemeler hasarı daha rahat absorbe etmesi için kırılıyor. Arabaların ön tarafının daha yumuşak, esnek tasarlanması gibi düşün. Hasarı absorbe edip içerideki köpüğe aktarıyor. Kasklarda asıl işi yapan malzeme içerideki köpük zaten. Dış kabuk biraz sürtünme dayanımı ve köpüğü dış etkenlerden korumak için var.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    normalde kask düşse bile sıkıntı ama kaç kişi binlerce lira verdiği kaskı ufacık bir düşmede değiştiriyor ki... belirgin bir hasar yoksa kullanmaya devam et bence.
    benim karbon kompozit kask kaç defa yere düştü ki bu tipteki kasklar en hassas olanlarıdır termoplastiğe veya polikarbona nazaran. tek tük çizik oldu başka da sıkıntı yok hala kullanıyorum.

  5. #5
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konudan alakasız açılır kask, yarım kask, nazi kask vs. takan arkadaşları hiç anlayamayacağım sanırım. Daha 3 ay içerisinde kaskın alna yakın yerlerinde 2 tane eşek arısı patladı. Kazıyarak zor çıkardım hayvanları. Surata falan patlasa en iyi ihtimalle motosikleti yatırırsınız. Göze gelse direkt kör eder. ''Yauvv hava alamıyoruz öyle yegenim'' demeden önce o kaskları rafa kaldırın bence. Özellikle yaşı yüksek kesimde çok fazla açık kask kullanımı görüyorum trafikte. 30 yıl olmaz, bir gün olur; sonuçları acı olur. Zaten ben 10 dakika vizör açık gezsem gözüm kuruyor, mutant olmuş adamlar.

    Kaskında bir şey olsa görünür büyük ihtimal, her mikro çatlakta da sıfır kask alabilecek ekonomiyi çoktan es geçtik zaten. Şans diyip devam edeceğiz artık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    Bir de termoplastik, plastik kasklar falan kolay kolay kırılmıyor elden düşmelerde falan. Üzerinde çatlaklar da oluşmuyor kolay kolay. Ama carbon, fiber, gibi örgü lif malzemeler hasarı daha rahat absorbe etmesi için kırılıyor. Arabaların ön tarafının daha yumuşak, esnek tasarlanması gibi düşün. Hasarı absorbe edip içerideki köpüğe aktarıyor. Kasklarda asıl işi yapan malzeme içerideki köpük zaten. Dış kabuk biraz sürtünme dayanımı ve köpüğü dış etkenlerden korumak için var.
    ben çenesiz kask kullanıyorum (vexo sr-g) nefes alamayan dayıların hepsi bahane çenesiz kaskla vizör kapalı olsa bile çok rahat nefes alınıyor nazi kask zaten o ne öyle dalga geçer gibi sanki bisiklet sürüyor.

  6. #6

    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    1998 electra glide
    Darbe çok sert oldu ise o kask normal şartlarda bir daha kullanılmaz, hatta motorun üstünden düştü ve üstünde ufak bir çatlak oldu o kask çöpe gider ama türkiye de kasklar pahalı karar sizin ben olsam kullanmam.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)