Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

20.000-35.000km arası R25 dikkat edilmesi gereken püf noktalar nelerdir bilenler ltfn

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    23 YAMAHA R25
    iyi akşamlar arkadaşlar, r25 almayı planlıyorum alıcağım motor bütçem gereği 20.000-35.000km arası R25 olıcak, bu km deki r25 lerde dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir, neleri değişmelidir neleri değişmemelidir(buji,zincir vs anlamda.) azçok bir araştırmışlığım var ancak ben pek anlamadığımdan, r25/yamaha/motorda tecrübeli olan arkadaşların bilgisini görüşünü almak istedim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Birde model olarak min.2015, hasar kaydı olmıyanlara bazende km si düşük az hasar kayıtlı olan motorlara göz atıyorum
    soru: kimi arkadaş 25-28binde subap ayarı filan yaptırılmıştır yazıyor mesela bu subap ayarı ortalama kaç km'de iken yaptırılmalı malum ülkemizde kmyi geriye çeken insanlar bulunmakta


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Kullanıcı kitlesi yüzünden bu kilometrelerde R25 asla almazdım. İlla R25 alacağım diyorsan da full servis bakımlı bir motor almaya bak. Serviste o kilometreye kadar nelerin yapıldığına ulaşılabiliyorsa değişmesi gereken herşey, bakımları harfi harfine yapılmıştır ama bakımları dışarda yaptırılmış motosikletler tam bir kara kutu. Hele konu R25 olunca ayrı bir uzak durmak gerekiyor. R25'e gelene kadar bir dünya 250cc var. R25'e takılı kalma derim. R25'i kafaya koyduysan da servis bakımlı, serviste sorguladığın zaman tüm geçmişi ortaya dökülen bir tanesini bulmaya çalış.
    Ali005 bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    35bin kmye gelene kadar degismesi gerekenler listesi.saticiya sor eger degistirmediyse motoru alirsan sen degistirirsin,
    Rakamlar ortalamadir...
    Her 15binde buji,hava filtresi ,on arka lastik,benzin filtresi...
    Zinxir omru 15bindir disli omru 30bjn civari ama genelde beraber 20bin kmde falam degisirler.bazi suruculer zinciri eskiyince degisir dislileri sonra...
    20bin kmde bir yada 2-3 yilda bir amortisor yagi,eskidiyse keceler,keceler genelde 50bine kadar dayanir ama yag 3 yilda deismesse yada cok km yaparsan 25bin km kadar konfor ve esneme aAzalair,...
    R25 bilmiyorum ama genelde her 20-30vin km arasi subap ayari...
    Ortalama motosikletlerde 35-40 bin km civari egzantrik zinciri deisimi...
    Her 10bin kmde bir sasideki tum vidalarin sikilmasi,..
    2 yilda bir fren hidrolikleri ve antifiriz deisimi...
    On arka balatalar ortalama 20-40 bin km de deisir kullanima bagli...
    Genel olarak bu sekilde bakimlar,
    Cogu motorda periyoduk bakimda degisenler yag,hava filtresi ve bujidir

  4. #4
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Netten servis kitapçığını indirip periyodik bakım kısmını inceleyin. Servis bakımlı bir makine bulursanız içiniz rahat eder.

  5. #5
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    35bin kmye gelene kadar degismesi gerekenler listesi.saticiya sor eger degistirmediyse motoru alirsan sen degistirirsin,
    Rakamlar ortalamadir...
    Her 15binde buji,hava filtresi ,on arka lastik,benzin filtresi...
    Zinxir omru 15bindir disli omru 30bjn civari ama genelde beraber 20bin kmde falam degisirler.bazi suruculer zinciri eskiyince degisir dislileri sonra...
    20bin kmde bir yada 2-3 yilda bir amortisor yagi,eskidiyse keceler,keceler genelde 50bine kadar dayanir ama yag 3 yilda deismesse yada cok km yaparsan 25bin km kadar konfor ve esneme aAzalair,...
    R25 bilmiyorum ama genelde her 20-30vin km arasi subap ayari...
    Ortalama motosikletlerde 35-40 bin km civari egzantrik zinciri deisimi...
    Her 10bin kmde bir sasideki tum vidalarin sikilmasi,..
    2 yilda bir fren hidrolikleri ve antifiriz deisimi...
    On arka balatalar ortalama 20-40 bin km de deisir kullanima bagli...
    Genel olarak bu sekilde bakimlar,
    Cogu motorda periyoduk bakimda degisenler yag,hava filtresi ve bujidir

    Bu söylediklerinin çoğu yanlış 15bin de bir zincir, 35-40 binde bir eksantrik zinciri falan... Bu kmlerde eksantrik zinciri yiyen motoru hiç almayın.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Cogu yanlissa dogrularini yaz ogrenelim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler