Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites düşürme hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2020
    Arkadaşlar henüz ilk motorum 400 km de yani baya acemiyim. Ben ışıklara gelirken örneğin 6. Vitesteyken vitesimi tak tak tak anında 1 e düşürüp elim debriyajda basılı sonra duruyordum 1 e düştüğünde ilginç cızz diye bir ses geliyordu bugün arkadaşımla sürerken sen öyle mi vites düşürüyorsun o yüzden ses geliyor önce durucan sonra vitesini ayarlayacaksın dedi öyle mi doğrusu internetten aea dan vs olabildiğince şey öğrenmeye çalışıyorum ama böyle detaylar olmayabiliyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosiklet şanzumanı araba gibi durduğu yerde çalışmaz hareket ister motosiklet yavaşladıkca hızına göre yavaş yavaş vites düşürmen gerekir

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    senin yaptığın doğru.
    ama 400kmde çok rahat tek tek de düşebilirsin motor frenin de yardımıyla frenleyerek.
    onun dışında durduğu yerde vites geçirmek zor. mecbur ileri geri yapmak zorundasın yukarıda da denmiş. fark etmişsindir durduğun yerde 1e alırken zorlandığını. o an çok az motoru ileri geri yap anında 1e geçer.

    yani durup 1e almaktansa senin yaptığın daha doğru.

  4. #4

    Üyelik
    17 Aralık 2020
    Asıl soru hızım diyelim 100 ama vites 1 de debriyaja basılı bunun bir sakıncası var mı?

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı Lol0038 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl soru hızım diyelim 100 ama vites 1 de debriyaja basılı bunun bir sakıncası var mı?
    100 km hızda debriyaja basılı 1. Vitese almak çok mantıksız ve saçma birşey olur.
    Hadi yaptın diyelim. Debriyajı bıraktığın anda şanzımanı kucağına alırsın. Arka teker kitlenir.
    Düşebilirsiniz.
    xtrafrozen bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı Lol0038 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl soru hızım diyelim 100 ama vites 1 de debriyaja basılı bunun bir sakıncası var mı?
    Sakıncası var tabiki. Boşta yokuş aşağı saldığınız zaman da belli bir hıza ulaşır ve vites atmaya çalıştığınızda çatır kütür sesler gelir vites geçemez, geçmekte zorlanır. Hız ve vites birbirini karşılayacak şekilde olmalı. Bu şekilde kullanımda kısa vadede bile şanzıman hasar görür.

  7. #7

    Üyelik
    17 Aralık 2020
    Sizin dediğinize görede arkadaşım haklı çıkıyor yav çünkü ben bir anda hız düşürmekten bahsediyorum bir anda hız düşürünce 6 ya uygun hızdan 1 e uygun hıza gelmek gerekiyor dolayısıyla tam durmaya yakın ya da dururken vites düşürmeye başlamak lazım yukarıdaki arkadaşın dediğinin aksine

  8. #8

    Üyelik
    23 Şubat 2021
    Vites düşürmeye başladığın anda frenlemeye başlayınca vites hız oranını tutturursun zaten durana kadar kırmızıyı gördüğün halde gaz kesmeden gelmiyorsan

  9. #9
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Geçende bir konu açıldı bunun için, debriyaj sıkılıyken istersen 2 yukarı 1 aşağı at konusuna bağlandı sonuç. Debriyajı salma da 5'ten 1'e çektiğinde yavaşlamadan önce. O hızla hem arka tekeri kitler kaza yaparsın hem de ne kadar dişli varsa içeride dağıtırsın.

    Mt25 R25 için hızım,

    10'a düşmeden 1'e
    30'a düşmeden 2'ye
    50'ye düşmeden 3'e
    60 70'e düşmeden 4'e düşürmüyorum vitesi. 5-6 konusunda çok sıkıntı yok. Ama 140 ile giderken de 5'e çekmezsin yani. Düşürsem de debriyajı salmıyorum o hızlarda inmeden. Söylediklerim düz ve rüzgarsız bir yolda sadece fikir vermesi açısından. Bilimsel bir doğru yok. Araç halay çeker gibi ileri geri gitmediği sürece çoğu kombinasyon doğrudur, aracın tepkilerinden anlarsın zaten.

    Motosiklette deneyecek cesareti henüz gösteremedim, otomobilde giderken çok fazla vites düşmeye çalışınca, 2 3 ile giderken yanlışlıkla geriye takmaya falan çalışınca izin vermiyor şanzıman. Fiziki bir güçle karşılaşıyorsunuz, şanzıman kulağınıza salak mısın evladım diye fısıldıyor adeta. Motosiklette de varmı böyle bir fiziki cevap? Hiç fren yapmadan 5'ten ikiye çekebiliyor muyum? Motor frenine de izin vermeyeceğim şak şak birden düşeceğim hepsini mesela. (sadece bilimsel bir soru, evde, yolda denemeyin) eğer oluyorsa çok mutlu sonla bitmez.

  10. #10

    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçende bir konu açıldı bunun için, debriyaj sıkılıyken istersen 2 yukarı 1 aşağı at konusuna bağlandı sonuç. Debriyajı salma da 5'ten 1'e çektiğinde yavaşlamadan önce. O hızla hem arka tekeri kitler kaza yaparsın hem de ne kadar dişli varsa içeride dağıtırsın.

    Mt25 R25 için hızım,

    10'a düşmeden 1'e
    30'a düşmeden 2'ye
    50'ye düşmeden 3'e
    60 70'e düşmeden 4'e düşürmüyorum vitesi. 5-6 konusunda çok sıkıntı yok. Ama 140 ile giderken de 5'e çekmezsin yani. Düşürsem de debriyajı salmıyorum o hızlarda inmeden. Söylediklerim düz ve rüzgarsız bir yolda sadece fikir vermesi açısından. Bilimsel bir doğru yok. Araç halay çeker gibi ileri geri gitmediği sürece çoğu kombinasyon doğrudur, aracın tepkilerinden anlarsın zaten.

    Motosiklette deneyecek cesareti henüz gösteremedim, otomobilde giderken çok fazla vites düşmeye çalışınca, 2 3 ile giderken yanlışlıkla geriye takmaya falan çalışınca izin vermiyor şanzıman. Fiziki bir güçle karşılaşıyorsunuz, şanzıman kulağınıza salak mısın evladım diye fısıldıyor adeta. Motosiklette de varmı böyle bir fiziki cevap? Hiç fren yapmadan 5'ten ikiye çekebiliyor muyum? Motor frenine de izin vermeyeceğim şak şak birden düşeceğim hepsini mesela. (sadece bilimsel bir soru, evde, yolda denemeyin) eğer oluyorsa çok mutlu sonla bitmez.
    Engelleyen bir sistem yok. En azından bizim motorlarda yok. Elektronik desteklerle bu sağlanıyor mu bilmiyorum, duymadım da.

    Eski motorumda çok da hayati olmayan hızlarda, yanlışlıkla 2 vites düşürmüştüm. İlginç sesler çıkmıştı :D Dediğin gibi 5'ten 2'ye çeksen kucağa gelir herhalde.

  11. #11
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    enzaından dene o zaman cevapları kendin de bulabilirsin.
    6. vitesle ışıklarda dur sonra vitesi 1 e almayı dene
    deneye deneye vitesle oynaya oynaya herşeyi öğrenirsin

  12. #12
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Devir eşitleyerek vites düşürmeyi öğrenin kırmızıya yaklaşırken öyle durun.

  13. #13
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    https://youtu.be/tPTNTZk9JfQ
    Anlatmaya gerek yok izleyin ve uygulayın yeter.

  14. #14
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Güvenli sürüş tekniklerine göz attığınızda göreceğiniz bazı maddeler söz konusudur.

    Örneklemek gerekirse,

    - Gözlem
    - Keşif
    - Hız
    - Vites
    - Konum

    Vb..

    Dolayısı ile motosiklet ile sürüş yapmak, sürekli bir akışı takip etmekten geçer, ve daima tekrar eder. Eğer sürüyorsanız, sistematik bir şema içerisinde olmalısınızdır. (Hataları en aza indirip, daha çok yaşamak için)

    Sistemin gereksinimlerini yerine getirdiğiniz sürece, her şeyin farkında olacaksınız, olmanız gereken yerde, olmanız gereken hızda, ve olmanız gereken viteste olacaksınız, ve sorduğunuz sorunun hükmü kalmayacak aslında.

    Finale gelecek olursak,

    Yolda gidiyorsunuz, 6. vitestesiniz ve durmanız gerekti. Yapmak istediğiniz tek şey DURMAK ise, burada alınacak tek bir aksiyon vardır. Debriyajı çekip, dozajlı bir şekilde sadece fren yapmak. Durduktan sonra da tek tek vites boşa gelene kadar kolu aşağı çekmektir, bunun hiç bir şekilde hiç bir zararı yoktur. Motosiklet şanzımanı sıralı olduğu için, diğer arkadasların da belirttiği gibi 5-10 cm ileri geri yapmanızı gerektirebilir. (Dişlilerin birbirine geçmesi için uygun aralığa gelmesi gerektiğinden ötürü, geçmemesinin sebebi ise, iki dişlinin birbiri ile çakışabilmesidir)

    İş burada fren yapmaya geldiğinde çeşitli yorumlar da oluşmakta, işte motor frenini kullanmanın daha hızlı durmaya yardımcı olacağı gibi, fakat işin teknik boyutunu kafanızda oturttuğunuzda, zaten debriyajı çekip, salt fren yapmanın en hızlı durma methodu olduğunu anlayacaksınızdır. (Eskiden ben de motor freni ile fren yapmanın daha yararlı olacağını savunanlardan idim mesela.)

    Son olarak yine arkadasların belirttiği gibi, motosiklet belirli bir hızda ilerlerken, debriyajı çekip, çata pata 1 vitese indirip debriyajı salmak, yapılabilecek en büyük hatalar arasındadır. 1 vites dişlisi, o anki hızı karşılayamayacağı için, binbir türlü senaryolara yol açar, (Hızın yüksekliğine bağlı olarak) bu tekerleğin kilitlenmesi ile başlayıp, şanzımanı dağıtmaya doğru bir yoldur. Tabi bu süreçte siz ve motosiklet genelde ayrı noktalarda olursunuz.

    Eğitim alın, alamıyorsanız, bol bol okuyup, videoları izleyin.
    tommygun, MehmeTR ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    ben cup kullanıyorum cuplarda zaten 1 den fazla vites atamıyorsunuz mesela 4 den 1'e almak için 3 ve 2'de debriyajı bırakıp tekrar geçirmeniz gerekiyor

  16. #16

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli sürüş tekniklerine göz attığınızda göreceğiniz bazı maddeler söz konusudur.

    Örneklemek gerekirse,

    - Gözlem
    - Keşif
    - Hız
    - Vites
    - Konum

    Vb..

    Dolayısı ile motosiklet ile sürüş yapmak, sürekli bir akışı takip etmekten geçer, ve daima tekrar eder. Eğer sürüyorsanız, sistematik bir şema içerisinde olmalısınızdır. (Hataları en aza indirip, daha çok yaşamak için)

    Sistemin gereksinimlerini yerine getirdiğiniz sürece, her şeyin farkında olacaksınız, olmanız gereken yerde, olmanız gereken hızda, ve olmanız gereken viteste olacaksınız, ve sorduğunuz sorunun hükmü kalmayacak aslında.

    Finale gelecek olursak,

    Yolda gidiyorsunuz, 6. vitestesiniz ve durmanız gerekti. Yapmak istediğiniz tek şey DURMAK ise, burada alınacak tek bir aksiyon vardır. Debriyajı çekip, dozajlı bir şekilde sadece fren yapmak. Durduktan sonra da tek tek vites boşa gelene kadar kolu aşağı çekmektir, bunun hiç bir şekilde hiç bir zararı yoktur. Motosiklet şanzımanı sıralı olduğu için, diğer arkadasların da belirttiği gibi 5-10 cm ileri geri yapmanızı gerektirebilir. (Dişlilerin birbirine geçmesi için uygun aralığa gelmesi gerektiğinden ötürü, geçmemesinin sebebi ise, iki dişlinin birbiri ile çakışabilmesidir)

    İş burada fren yapmaya geldiğinde çeşitli yorumlar da oluşmakta, işte motor frenini kullanmanın daha hızlı durmaya yardımcı olacağı gibi, fakat işin teknik boyutunu kafanızda oturttuğunuzda, zaten debriyajı çekip, salt fren yapmanın en hızlı durma methodu olduğunu anlayacaksınızdır. (Eskiden ben de motor freni ile fren yapmanın daha yararlı olacağını savunanlardan idim mesela.)

    Son olarak yine arkadasların belirttiği gibi, motosiklet belirli bir hızda ilerlerken, debriyajı çekip, çata pata 1 vitese indirip debriyajı salmak, yapılabilecek en büyük hatalar arasındadır. 1 vites dişlisi, o anki hızı karşılayamayacağı için, binbir türlü senaryolara yol açar, (Hızın yüksekliğine bağlı olarak) bu tekerleğin kilitlenmesi ile başlayıp, şanzımanı dağıtmaya doğru bir yoldur. Tabi bu süreçte siz ve motosiklet genelde ayrı noktalarda olursunuz.

    Eğitim alın, alamıyorsanız, bol bol okuyup, videoları izleyin.
    diyorsunuz ki debriyaja basıp tek tek 1e alıp durmaktansa, debriyaja basıp durduğun yerde 1e al?
    şahsen çok oyalayacağı için ben çok ani duracaksam debriyaja basıp 1e alıyorum öyle duruyorum. durduğumda istersem çok zaman varsa boşa alırım öyle beklerim.
    bunu savunuyorsanız kaçırdım galiba özel olarak açıklarsanız sevinirim çünkü daima ani durumlarda debriyaj çeker 1e alırım durana kadar da boşa almazsam hiç salmam debriyajı.

    motor freni ise tamamiyle eş zamanlı fren yapmaktan geçiyor benim kullanımımda.
    yani gerekilen hıza düşmeden vites düşüp debriyajı salmam zaten.
    onun dışında asıl yukarıda dediğim gibi durmadan debriyaj basıp 1e alırım dediğim olay yanlış ise yanlış bilgilendirdiğim için üzgünüm ama bu bir problem değilse. böyle yapmaya da devam yani durduğum yerde ileri geri kendimi yoracağıma

  17. #17
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Lol0038 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar henüz ilk motorum 400 km de yani baya acemiyim. Ben ışıklara gelirken örneğin 6. Vitesteyken vitesimi tak tak tak anında 1 e düşürüp elim debriyajda basılı sonra duruyordum 1 e düştüğünde ilginç cızz diye bir ses geliyordu bugün arkadaşımla sürerken sen öyle mi vites düşürüyorsun o yüzden ses geliyor önce durucan sonra vitesini ayarlayacaksın dedi öyle mi doğrusu internetten aea dan vs olabildiğince şey öğrenmeye çalışıyorum ama böyle detaylar olmayabiliyor
    BEn de acemiyim 400 km bile yapmadım ama 6 viteste durursan kalkmak için ileri geri gitmen gerekir motorun üzerinde ışık yanana kadar ışık sen vites düşüremeden yanarsa arkandaki seni taciz eder.Debriyajı bırakarak vites düşürmedikçe durduğun yerde veya yavaşlarken vites düşürmenin arasında bir fark yok sonuçta ikisinde de debriyajı bırakmayacaksın .Senin anlattığın blok vites düşürme arkadaşınsa sana sıralı değiştirme şeklinde vites değiştir diyor. Yani duracağın yere yaklaşırken vitesi düşür debriyajı bırak tekrar debriyajı çek düşür tekrar bırak gibi.

  18. #18
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Aşırı acemi olduğunuz sorduğunuz bu sorudan net bir şekilde anlaşılıyor ama endişe de etmeyin Böyle bir senaryo yaşamayacaksınız çünkü 100 km hız ile giderken ilerde kırmızı ışık da görseniz trafik de görseniz vitesi çat çat çat 1’e almak İçin bir sebebiniz yok hızınız yavaşladıkça vitesi sırasıyla hızınıza uygun olan vitese düşüreceksiniz direk 6’dan 1’e alıp tüm yükü frenlere bindirmenin de hiç bir mantığı yok uygulamada yeri yok.

    Siz tam 6’dan 1’e aldınız vitesi diyelim ve tam o sırada da siz ışıklara gelmeden çok önce yeşil ışık yandı öndekiler bastı gitti sizin de tekrar hızlanmanız lazım? Ne yapacaksınız? O debriyajı bıraktığınız anda arka lastiğin kilitlenmesi an meselesi. Bu yazdığınız şeyi sakın alışkanlık haline getirmeyin her hızın karşılığı olan bir vites var ama kırmızı ışıkta durmadan hemen önce de vitesi boşa veya birinci vitese almanız tabii ki daha sağlıklı.
    natijax bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    17 Aralık 2020
    Eğitim ilerde almayı düşünüyorum şu an pek mümkün değil elimdem geldiğince okumaya izlemeye çalışıyorum bu arada ben tak tak tak 1 e düşüp debriyajı hiç bırakmıyordum tabiki ama işte bu da yanlışmış

  20. #20
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    6dan 1 çok abes. Zaten ışıkta duracağını anladığında hızını düşürmen gerekiyor ki kırmızı ışığa 3. Vitesten yüksek hızla yaklaşırsan duramazsın (düşük cc)

    Ben hızı 3 e göre düşürüyorum , durma noktasına gelirken durmadan debriyajı çekip 1 e getiriyorum.

    Arkadaşınin dediği bana çok saçma geldi, durdugun yerde vites değiştirmek garip..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)