Arkadaşım yeni kasa 2019 model ikinci el r25 aldı ama ön frenlerinden pek memnun değil. Ebc fa663hh sinterli balata ve core çelik fren hortumu alıp fren performanısını arttırmak istiyor. Bu konuda bilgisi olan üyelerin yorumunu merak ediyorum.
Arkadaşım yeni kasa 2019 model ikinci el r25 aldı ama ön frenlerinden pek memnun değil. Ebc fa663hh sinterli balata ve core çelik fren hortumu alıp fren performanısını arttırmak istiyor. Bu konuda bilgisi olan üyelerin yorumunu merak ediyorum.
abartmasın, balata hidrolik değiştirsin güzelce pompalasın devam.
2017 model benimki ön freninden memnun değildim brembo balata aldım sinterli.Aşırı fark etti ısırma hissi tutuşu.Kesinlikle önce balatayı sinterliye çevirip denemesi lazım.Çok fark ediyor.
Sinterli balata alırsanız ona uygun da disk almanız gerekiyor. Üzerindeki disk sinterli balata için uygun değil.
Diski yersiniz kaliteli yarı sinterli balata yeterli olur. Büyük ihtimal alındığından beri hidrolikler yenilenmemiştir ona da el atarsa kafidir.
balata değişmek yeterli
Diski yer diyen arkadaşlar kaç kere sinterli balata takıp disk bitirmiş acaba, sinterli balatayı takın geçin hocam diski evet biraz fazla aşındırdığı doğrudur fakat çok ufak bi farkla fazla aşındırıyor disk 10 yılda bitiyorsa 9 yılda biter bunu da frenleme performansınıza sayın.
r25 frenleri harbiden kötü. bu kombinasyonla çözülürse buraya da yazıver.
diskler uyumluysa al sinterli yoksa ağlarsın bu balatar neden sürekli ötüyor diskim neden karardı yada diski eritti 1 senede diye her marka modeldeki disk aynı malzeme ve kalınlıkta olmuyor sonuçta biraz araştırın eğer uyumluluk konusunda sıkıntı yoksa sadece kaliteli bir balata değişimi bile işi çözer
Şunu anlayamıyorum. Hadi gittin organik balata aldın bilmemne aldın diski yemedi ömür boyu gitti, ama frenler zayıf. Bunun yüzünden kaza yapıldı, satıldı, yine kaza yapıldı, frenleri kötüymüş dendi, eleştirildi, disk çabuk bitiyor diye standart veya organik balatayla devam edildi, disk bitmedi ama 50 kez balata değiştirildi, balatalar çabucak bitti ama disk bir ömür gitti, sonra yine frenler zayıf diye kaza oldu, kaza atlatıldı...
Disk bitecek diye iyi tutan balata kullanmama zihniyeti nedir? Birisi açıklasın bana, beynim almıyor. Sorun disk fiyatlarıysa bir de kazada değiştireceğin parça fiyatlarına bak, organik balatada her 5000km' de bir balata değiştiğinde çıkacak toplam balata maliyetine bak, kazada sana birşey olursa ailenin cenaze ve diğer işlemlere maliyetine bak. Parayı çok seviyorsunuz ya, mezar taşı fiyatına bak... sinir oldum resmen.
Sinterli veya Yarı Sinterli balataya geçin, tavsiyem Sinteli balatadır. Diskin uyumluluğu konusu hikaye. Disk biterse sinterli uyumluluğu konusunu araştırır, ona göre disk bakarsınız gerekirse. Fren hidroliğinizi değiştirmeyi de ihmal etmeyin. Hepsi tamam, 200 km yol yapıldı balatalar diske tam alıştı ama hala memnun değilsiniz diyelim. O zaman çelik fren hortumu, performans hidrolik merkezi, performans kaliperler v.s. bakarsınız.
Facebook'ta R25 Grubunda mutlaka yapan vardır oraya sorsan daha iyi olur.
Nmax'e bile takanlar var. Sinterli balatanın ne disk yaktığını ne de disk erittiğini duydum/gördüm. Organik balatayla da elin frende gezersen disk yakabilirsin. O kısmı biraz hikaye. Ayrıca sinterli balata her diskte kullanılabilir. Disk seçmez. Sinterli balataya uygun disk diye bir tabir de yok. İlk defa duyuyorum. Diskteki karbon miktarı azsa diskin ömrünü yarı yarıya düşürebilir tek sıkıntısı bu.
Ortalama bir disk 70-80 bin km gidiyor. Scooterlerde daha az. Kural Z Abinin dediği gibi frenler zımba gibi olacaksa yarı yarıya ömür düşmesine razıyım. Fren işi şakaya gelmez.
Çelik fren hortumu da basınç kayıplarını önler. Motora ilk bindiğinde fren nasılsa 3 saat performanslı kullandıktan sonra da aynı şekilde olur. Kauçuk hortumun esneme payından kaynaklanan kayıpları önler. Sokak kullanımı için gereksiz bir harcama olur. Ağırlıklı pist kullanımı içindir. Çok performanslı kullanıp virajdan viraja atlıyorsan takılabilir tabi.
R25 İçin ne yaparsan yap aşırı bir fren performansı alamazsın. Tek çözümü kaliperi değiştirmek. Üzerinde 2 pistonlu fren gücü çok zayıf bir kaliper var. Birkaç rakibinde 4 pistonlu kaliper var. Benim tavsiyem sadece sinterli balata ve hidrolik değişimi olur. Bunlar haricinde yaptığınız harcama boşuna. 2 Pistonlu kaliperden alabileceğiniz fazla birşey olmaz. Bir diğer çözüm de motosiklet değiştirmek. Fren ve süspansiyon anlamında sınıfının lideri Duke 390 alınabilir ve arkadaşın hiç para harcamasına gerek kalmadan fabrika çıkışı zımba gibi frenlere sahip olur.
Fren performansını artırmak sorun değil , sisteme eklediğiniz daha kaliteli malzeme muhakkak iyileşme sağlar , asıl mesele standart lastikler ve süspansiyon geometrisi yeterli gelecek mi ? sürekli kilitlenen bir tekerleğin olacaksa yaptığın değişiklikler seni daha tehlikeli durumlara sokacaktır..bence sadece daha kaliteli balata tercih etmek R25 gibi motorlar için yeterlidir , fren disklerinizde 40.000 km civarında performans kaybına sebep olur , önceki mesajlarda 80.000 km de disk bitiyor yazılmış , belki 150.000 km de bile disk çalışır ama 40-50 bin km den sonra balata ile teması yarı yarıya azalıyor , o diske Brembo balata bile taksan fayda sağlamaz..
https://urun.n11.com/fren-ve-ekipmanlari/yzf-r-25-on-fren-balatasi-ebc-fa663v-yari-sinter-fren-balatasi-P221070611
bu yazılanlara rağmen yine de aklınızda hala disk yeme mevzusu varsa alın bunu takın derim, ne şiş yansın ne kebap
Arkadaşlar disk yeme mevzusu da öyle her 3 ayda bir disk değişimi gerektirecek bir hadise değil. Muhtemelen o diskler bitene kadar o motor 5 defa el değiştirir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)