Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Blok vites degistirme nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Videodaki anlatimdan konuyu anlayamadim kastedilen su mu?
    "trafikte ust viteslerde ilerlerken aniden durulmasi gereken durumlarda debriyaji cekip birakmadan alt viteslere hizli sekilde gecilebilir"

    https://youtu.be/JVnm9ITax_Q

    02.38


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Aniden durman gerektiğinde vitesi falan düşünmezsin . Debriyajı çekip frenlere asilirsin.
    Debriyajı çekince şanzımandan yük kalkar zaten.
    Vites düşürmeye fırsatın olursa hıza ve devire göre sırasıyla düşersin.

  3. #3
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Sanırım 5. vitesten 2. vitese debriyaj bırakmadan geçmekten bahsediyor. Yani birden fazla vites atlamak debriyaj bırakmadan

  4. #4

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Sen normalde 3. Vites veya 4. viteste gittiğin hız ve devirde 1. veya 2. vitese düşürüp debriyajida birden bırakırsan arka tekerin kitlenir. Şanzımanı bile kucağına alabilirsin.
    Zaten 1. vitese durmadan gecmemen gerekir. 2. Vitese dustuysen ve hızın yüksekse sakın debriyajı bırakma yavaşlayana kadar.

  5. #5
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Bir sıkıntı var mı bunu yapmakta? Her viteste tekrar kavratacaksam durma mesafesi 5 katına çıkar zaten, otomobilden mantıkla kullanmaya başladığım günden beri böyle kullanıyorum. 2 vites birden yükselmenin mantığı yok. Redline da bile gitsen iki vites yükselince fazla geliyor. Ama iki vites hatta dört düşmek çoğu zaman lazım oluyor.

    Kompresyon ile yavaşlamaya üşendiğim zamanlar ışıkları görünce debriyajı çekiyorum sonra frenleyerek ışıklara yaklaşınca bire kadar düşüp yeşil yanınca kalkıp devam ediyorum. Çabuk yanacağını tahmin ettiğim bir ışıksa o zaman motor freni kullanıp yavaş yavaş yaklaşıyorum, hiç durmama gerek kalmıyor.

  6. #6

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Motor hareket halinde olduğu için sırayla 2. vitese düşürebilirsiniz debriyaj basılı iken .
    Kritik nokta debriyajı bıraktığın zamanki hız devir ve hangi viteste olduğun.
    Ekrem_06 bunu beğendi.

  7. #7
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    O beyefendinin söyledikleri kendi ile çelişiyor zaten başta söylediğini sonda yapmayın diyor.Sanırım şunu söylemeye çalışmış sanırım vitesi kademeli olarak düşürüp durmaya çalışmak. Ani durumda öyle debriyaja basıp 5'ten 2'ye (alacak vaktin varsa zaten ani durum değildir şahsımca)alıp hızın yüksekse zaten arka lastik kayacak ve şanzımanı kırıp kırmaman şansa kalacak. Tabii quickshifter varsa 5'ten 2'ye çekersin ama arka yine kayar. Şanzıman yine çok zorlanır. Ben olaya şöyle bakıyorum. Motosikletle aniden durulması gerekmez hiçbir zaman, aniden kaçılması gerekir. Sebebi, sen durursan arkandan gelen duramayabilir. Hadi diyelim haşırt diye frene bastın çok kısa milisaniyelik bir anda freni bırakıp mantıklı düşünürsen kaçacak noktayı bulabilirsin. Hadi diyelim durman gerekti yol kapalı ve kaçacak bir yerin yok. O zaman artık şanzıman falan umrunda olmayacak, ön arka freni çakıcan viteside düşürebilirsen düşür yerde kaya kaya gidicen neden çünkü zaten durabileceğin mesafedeysen ve hızdaysan panik yapmazsın.Oda ani an olmaz.

  8. #8
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O beyefendinin söyledikleri kendi ile çelişiyor zaten başta söylediğini sonda yapmayın diyor.Sanırım şunu söylemeye çalışmış sanırım vitesi kademeli olarak düşürüp durmaya çalışmak. Ani durumda öyle debriyaja basıp 5'ten 2'ye (alacak vaktin varsa zaten ani durum değildir şahsımca)alıp hızın yüksekse zaten arka lastik kayacak ve şanzımanı kırıp kırmaman şansa kalacak. Tabii quickshifter varsa 5'ten 2'ye çekersin ama arka yine kayar. Şanzıman yine çok zorlanır. Ben olaya şöyle bakıyorum. Motosikletle aniden durulması gerekmez hiçbir zaman, aniden kaçılması gerekir. Sebebi, sen durursan arkandan gelen duramayabilir. Hadi diyelim haşırt diye frene bastın çok kısa milisaniyelik bir anda freni bırakıp mantıklı düşünürsen kaçacak noktayı bulabilirsin. Hadi diyelim durman gerekti yol kapalı ve kaçacak bir yerin yok. O zaman artık şanzıman falan umrunda olmayacak, ön arka freni çakıcan viteside düşürebilirsen düşür yerde kaya kaya gidicen neden çünkü zaten durabileceğin mesafedeysen ve hızdaysan panik yapmazsın.Oda ani an olmaz.
    Pist eğitmeni adam doğru söylüyor olabilir

  9. #9
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pist eğitmeni adam doğru söylüyor olabilir
    Denemek lazım :D Doğru olabilir ama ben kendi bildiğimi söyledim. Yani 3'ten 2'ye çektiğimde bile biraz hızım yüksekse arka kayıyorsa 5'ten 2'ye çektiğimde sıralı şanzıman iner aşağı diye düşünüyorum eğer quickshifter falan yoksa bunun bide panik halinde olanını yapmak ciddi tecrübe ve pratik istiyor. Acemi biri panik anında bunu düşünüp yapabilir mi?

  10. #10

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Ben onu bunu bilmem. Önündeki araçla takip mesafesine dikkat edeceksin. Ani fren vb durumları en aza indireceksin.

  11. #11
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    100 M kala kırmızı yanıyosa ve ben 5. vitesteysem. Kompresyon falan uğraşmam 5 ten 1'e debriyajı bırakmadan düşürür dururum. Işık yanınca devam ederim, diğer türlüsü hem balata ömrü hem de ameleliğe giriyor. Artık ne derseniz.

  12. #12

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Senin 5. Vitesten durana kadar debriyaja basılı tutman balata ömrünü yer dostum.
    Asıl amelelik dediğin gibi sırasıyla vites düşürerek durursan balata ömrünü uzatirsin.
    Debriyajı ne kadar az basılı tutarsan ömrü daha uzun olur

  13. #13
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Tataroglu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin 5. Vitesten durana kadar debriyaja basılı tutman balata ömrünü yer dostum.
    Asıl amelelik dediğin gibi sırasıyla vites düşürerek durursan balata ömrünü uzatirsin.
    Debriyajı ne kadar az basılı tutarsan ömrü daha uzun olur
    Debriyaj tam sıkılıyken üzerinde ağır bir yük oluyor mu? Işıklarda da 1.viteste debriyaj sıkarak beklemek öneriliyor her eğitimde. Çok büyük bir zararı olacağını düşünmüyorum ben kendi az bilgimle, makine, otomotiv mühendisi arkadaşlar vardır aramızda illa aydınlatırlarsa çok makbule geçer. Kavramada uzun süre tutmak baya zarar veriyor ama ondan eminim, fantezi yapacağım bir haftaya debriyaj bitireceğim desen bitirirsin yani kalitesiz bir debriyajla.

  14. #14
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Debriyaj çekiliyken balata bitmez aksine rahat yağlama olacağından ömrü uzar, iyi ayarlanmamış çekili olduğu halde bile motorun ilerlemesine neden olacak kadar sıkı debriyaj ayarı ve yokuşlarda yarım debriyaj beklemek, yolsa giderken yüksek vites yarım debriyaj gitmek debriyaj ömrünü bitirir.

    Debriyaj çekiliyken seri bir şekilde vites düşürmek, (öyle 6. vites 200 ile giderken 2. vitese atmak değil, şanzımanı dağıtır) iyi tutan bir lastik ile frenlere ek olarak ani durmaya yardımcı olur.

    Hızın tam 0 a çok ani bir şekilde ne pahasına olursa olsun indirilmesi istenirse debriyaj çekmeden kullanmadan önce fren sonra kademeli olarak -dikkat edin- ayağı vites pedalının üstünd tutarak devir düştükçe vitesin kendi kendine geçmesini sağlamak yararlı olabilir.

    Teoride mantıklı ancak pratikte gerekli olup olmadığını bu konuyu benden daha iyi bilen bir eğitmen veya büyüğümüz olurunu olmazını belirterek açıklarsa daha iyi olabilir tabiki.

  15. #15

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj tam sıkılıyken üzerinde ağır bir yük oluyor mu? Işıklarda da 1.viteste debriyaj sıkarak beklemek öneriliyor her eğitimde. Çok büyük bir zararı olacağını düşünmüyorum ben kendi az bilgimle, makine, otomotiv mühendisi arkadaşlar vardır aramızda illa aydınlatırlarsa çok makbule geçer. Kavramada uzun süre tutmak baya zarar veriyor ama ondan eminim, fantezi yapacağım bir haftaya debriyaj bitireceğim desen bitirirsin yani kalitesiz bir debriyajla.
    Işıklarda 1. Viteste debriyajı sıkarak beklemek önerilir evet doğrudur.
    Bunun sebebi beklerken arkanızdan gelebilecek trafik canavarlarını aynadan kontrol edip hemen kacabilmek için.
    Veya freni patlayan bir tır kamyon vb tehlikelere karşı hazır olmak içindir. 😀

  16. #16
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Tataroglu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin 5. Vitesten durana kadar debriyaja basılı tutman balata ömrünü yer dostum.
    Asıl amelelik dediğin gibi sırasıyla vites düşürerek durursan balata ömrünü uzatirsin.
    Debriyajı ne kadar az basılı tutarsan ömrü daha uzun olur
    :D? :D? :D?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)