Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cbr 125 Motosikletimin bloğundan gelen tak tak sesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    https://www.facebook.com/watch/?v=10153816993826161

    linteki motordan çıkan sesin aynısı şuan benim motordan çıkıyor özellikle rolantide ve soğukkan çok fazla duyuluyor ısındıktan sonra ise aralıklı şekilde örneğin 5 saniye ses yok 2 saniye tak tak yapıp sonra yine 5 saniye ses yok gibi. Gaz açıldığında ses gidiyor gibi ama tam net emin olamadım. Aldığım günden beri bu ses var aslında 1 senedir kullanıyorm bir sorunda olmamıştı ama bugün bir motorcu tanıdığın yanında çalışıyordu rolantide ısınmak için onun dikkatini çekti ses. Sesin krank bilyelerinden gelebileceğini vesaire söyledi. İşin garip yanı benim motorun aynı yıl aynı modeli var onu dinledim ondada aynı ses var. Bunun neyden kaynaklandığını bilen varmı egzantrik zinricinden olabilir diye düşündüm ama o gaz verince gidiyor diye biliyorum. Sübap sesi desem sübap sesi aralıklı şekilde olmaz ya hep ya hiç olur. Bilen varmı nedir bu? devam edeyimmi bu şekilde kullanmaya almayalım elimize krankı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Eksantrik gergisi olabilir. Videoda sanki supap anlık pistona dokunuyor gibi ses geliyor. Onun haricinde motorun çalışma sesi gayet iyi. Krank rulmanı falan değil ama senin motorunda durum nedir bilemem. Ne olur konusu ise şans işi. Eğer sorun gergideyse eksantrik dişlisine diş atlatıp supap eğilmesine ve piston delinmesine kadar gider. Motorun yarısı çöp olur. Bu olmasa bile eksantrik dişlisi anlık bollaşma ve tekrar gerilme sebebiyle normalden daha çok aşınır. Gergi çok pahalı bir parça değil. Öğrenciysen zorlar tabi ama bayide 250-300 civarı bir fiyatı vardır. En azından sökülüp kontrol edilebilir.

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    paradan yana sıkıntı yok fakat sorunu tam olarak tespit edemiyorum buda düşündürüyor beni. Olmadı sabah bir video çeker eklerim buraya

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Ben acilen servise baktırırdım o sesi bana hayırlı bir gibi ses gelmedi o

  5. #5

    Üyelik
    08 Mart 2021
    Hocam ustaya götürsen bile sana vereceği cevap kapalı kutu olmasıdır. Muhtemelen içi açılmadan bilinemez bu.

  6. #6

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    pazartesi debriyaj balatası değişimi var. Hazır açılmışken onada bakabilir mi

  7. #7
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Motosiklet cbr 250 degil mi ben mi oyle gordum

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Triger zincir gergisini, yetkili servisten alacağınız orjinali ile değiştirin. Değişimi yetkili serviste yaptırın, tamirciye güvenmeyin, kasıtlı olarak bozanı var. Bu parça değiştirilmeden başka bir onarıma girmeyin.

    Değişim sonrasında eğer sorun devam ederse(ki büyük ihtimal kesilecektir) triger zinciri ve zincir gergilerini kontrol edin, büyük ihtimalle bozulma tölaransını gergi tölare edemeyecek duruma geldi ise ses devam edecektir. Kontrolde bozulma görülürse triger zinciri ile gergileri(her iki gergi de, bu konuda ısrarcı olun, silindiri sökmek zorunda kalacağından yanaşmak istemeyeceklerdir) değiştirin, motorun çalışmasını tekrar kontrol edin.

    Sorun yine de devam ederse bu işlemlerden sonra motoru revizyona sokun. Yoksa dolandırılmış olma ihtimaliniz oldukça yükselecektir.

  9. #9
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    egzantrik zincirinin ömrünü anlamanın basit bir yolu var... yani bana göre basit...
    kırmızı içindeki üst kapağı açınca orda egzantrik zinciri var... mavi kutu içindeki egzantrik gergisi solda ve zincir de solda...
    kapağı açınca, elinle zincire bastırdığında zincir bol ise değişim zamanı gelmiştir... zincir ve zincir paletlerini değiştirebilirsin...
    zinciri kontrol etmeden önce, bujiyi çıkartıp pistonu üst ölü noktaya alman lazım...içerde kompresyon olmamalı ve piyanoların boşta olması lazım...
    aslında bunu tamirciler de iyi bilir ama 50-100 TL alıp kontrol etmek işlerine gelmez...
    BloodyBaron bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler