Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yazın hararet sorununa çözüm bulma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    Kawasaki zx6r kullanıcısım 2. 3 ışık sonra 100 derecelerin üstünü görmeye başlıyor. Ben fana düğme bağlasam aküden, ışıklara kalınca acsam sıkıntı yaratırmı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Arabalarda termostatı söküyorlar belki böyle bir işlem size çözüm olabilir (termostat sisteminiz nasıl bilmiyorum).

  3. #3

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Race makinalar hararetli çalışır.Zx6r nın sogutma sistemi yeterlidir bu makina durmayacak sürekli yol alacak,ş.içi dur kalklarda fan açması normaldir.Yapacak birşey yok.

  4. #4
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki zx6r kullanıcısım 2. 3 ışık sonra 100 derecelerin üstünü görmeye başlıyor. Ben fana düğme bağlasam aküden, ışıklara kalınca acsam sıkıntı yaratırmı
    100 derece çok anormal bir sıcaklık değil. Kaça kadar çıkıyor?

    Motoru durduk yerde çalıştırıp bekleyin, fan devreye girinceye kadar. Fan devreye girdikten sonra sıcaklık artar, ancak bir süre sonra durması lazım. Durmuyor mu?

  5. #5

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Soğutma sıvısı bakımları yapılmazsa böyle sorunlarda çıkabilir belki radyatörünüzde kireç kirleri oluşmuş olabilir ve su akışları rahat olmuyor olabilir iki seçenek var bu dediklerime bakarsak ilk olarak radyatör temizlenip sıvısı değiştirilicek ikinci olarak çok kirliyse radyatör sökülüp şişlenicek. Umarım büyük masraf yoktur.

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Fana düğme bağlamak sıkıntı yaratmaz ama motorun orijinalliği bozulacak. Kötü bir ustaya denk gelirseniz tesisatı arap saçı yapıp mahvederek motorun ileriki hayatında elektrik arızalarından kurtulamamasına sebep olabilir.
    Elektrik tesisatı konusunda bir kere ayarı kaçtığı zaman genellikle her götürdüğünüz yer daha kötü hale getirir.
    Normali 105-106 derece gibi fan açıp ısıyı düşürmesi. 600cc Racing trafikte fan açıp durması normal. Hararet göstergesi yanmadığı sürece sıkıntı yok. Bence kurcalatma.

  7. #7
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    sıvıları yeni deyişti 104 derecede fan açıyor düşmeye başlıyor en iyisi yolu uzatıp başka bir yoldan gitmek

  8. #8
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Şehir içinde 4 silindir kullanmak pratik değil maalesef. Tek çözüm düşük CC commuter veya scoter kullanmak. Benim XJ6 da trafikteyken 97 derecede fan açıyor 1-2 dakika içinde 92 dereceye düşüyor. 4 silindirler sürekli şehir içi sıkışık trafikte kullanmaya müsait değiller. Büyük cc motorun yanına küçük cc şart.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Yanlış hatırlamıyorsam bir videosunda biraz ısınmanın, fan açmanın Ninja serisinin karakteristik özelliklerinden biri olduğunu söylemişti rahmetli Barkın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)