Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Papatya Disk Ve Normal Disk Arasındaki Fark Nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Youtubede izlediğim inceleme videolarında düşük hacimli bazı motorlarda papatya disk kullanıldığını gördüm normal disk ile arasındaki fark nedir?

    Papatya disk kullanan motosiklete normal disk takabilirmiyiz takarsak ne gibi sonuç olur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sozde isiyi daha etkili yaymasi ve hafiflik icin. Ama genel gorus estetik oldugu yonunde.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bende estetik görüntü için tercih edildigini düşünüyorum , motor hacmi ile pek ilgisi yok 1200 cc motorda da var 125 cc de de , standart diski söküp papatya desenlisini takabilirsin , kendi motorumun diskini satın alırken papatya desenlide vardı , incelediğimde balatanın disk üzerinde dokunduğu alan desenlerin şekli yüzünden standart diske göre daha azdı , sürtünen alan azaldığı için frenlemede kayıp yaşanacağını düşünerek tercih etmedim ama Haşmet'in de dediği gibi ısıyı daha çabuk transfer edebilir zira üzerinde çok daha fazla girinti çıkıntı var..

  4. #4
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    1. Estetik
    2. Az daha hafif
    3. Ani sıcaktan soğuğa geçişte, yamulması daha zordur, daha mukavimdir.
    Örneğin, disk çok sıcakken aniden suya girme gibi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yukarıdakilere ek olarak (bilgiler yanlış değil): Bunu ilk tasarlayan Galfer firma yetkililerine göre, asıl arazi sürüşü yapan motosikletlerde, diskin kendi kendini daha kolay ve etkili temizlemesi, üzerinde çamur toprak vs. tutmaması için tasarlanmış. Galfer fabrikası içinde çekilmiş bir röportaj videosu seyretmiştim, orada söylemişlerdi. Bulabilirsem eklerim sonra.

    Ekleme:
    Buldum, hemen başta söylüyor:
    https://www.youtube.com/watch?v=bFD3H5wGP-c



    Güzel video, seyretmenizi tavsiye ederim. Ben bundan sonra Galfer'ci oldum, artık fren balataları ve diskleri bu marka alacağım.
    cıbılduck, espresso ve emenyasin bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende estetik görüntü için tercih edildigini düşünüyorum , motor hacmi ile pek ilgisi yok 1200 cc motorda da var 125 cc de de , standart diski söküp papatya desenlisini takabilirsin , kendi motorumun diskini satın alırken papatya desenlide vardı , incelediğimde balatanın disk üzerinde dokunduğu alan desenlerin şekli yüzünden standart diske göre daha azdı , sürtünen alan azaldığı için frenlemede kayıp yaşanacağını düşünerek tercih etmedim ama Haşmet'in de dediği gibi ısıyı daha çabuk transfer edebilir zira üzerinde çok daha fazla girinti çıkıntı var..
    O zaman papatya diskli motora normal disk takarsak fren performansında artış gösterir yüzey alanına daha çok baskı edeceği için fren performansında artış görülücektir doğrumudur?

  7. #7
    Birkomat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vespa PX200e - Elektrikli
    merhabalar mevcut diskiniz çok kötü değilse, papatyaya geçmeniz fren performansında fark edilebilir bir değişiklik yaratmayacaktır.

    Papatya disk olması ya da fren diskinde delikler-kanallar açılmasının sebebi;
    fren-balata üzerine yapışarak sürtünme katsayısını düşürecek, frenleme gücünü azaltacak toz, çamur ve suyun fren yapıldığında balata-disk arasından kolayca kaçabilmesini sağlamaktır. Çünkü esas frenleme işlemini çelik-balata arasındaki sürtünme katsayısı etkiler.

    özetle, yağmurda-çamurda fren performansınız papatya disk kullanımıyla teorik olarak "iyileşir". Fakat standart kullanımda görsel iyileştirme dışında pek bir ekstrası olmaz. Frenleme gücünün arttırılması için daha kaliteli balata kullanımı, daha güçlü fren sistemi kurulması gerekmektedir. Disk iyileştirmesi ikincil bir konudur.
    '93 Vespa PX200e Elektrikli Dönüşüm projemi tamamladım! Tüm proje adımları da YouTube kanalımda.
    İzleyerek destek olmak istersen 220 Garage Youtube hesabıma beklerim

  8. #8

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı Birkomat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar mevcut diskiniz çok kötü değilse, papatyaya geçmeniz fren performansında fark edilebilir bir değişiklik yaratmayacaktır.

    Papatya disk olması ya da fren diskinde delikler-kanallar açılmasının sebebi;
    fren-balata üzerine yapışarak sürtünme katsayısını düşürecek, frenleme gücünü azaltacak toz, çamur ve suyun fren yapıldığında balata-disk arasından kolayca kaçabilmesini sağlamaktır. Çünkü esas frenleme işlemini çelik-balata arasındaki sürtünme katsayısı etkiler.

    özetle, yağmurda-çamurda fren performansınız papatya disk kullanımıyla teorik olarak "iyileşir". Fakat standart kullanımda görsel iyileştirme dışında pek bir ekstrası olmaz. Frenleme gücünün arttırılması için daha kaliteli balata kullanımı, daha güçlü fren sistemi kurulması gerekmektedir. Disk iyileştirmesi ikincil bir konudur.
    Eğer performans olarak etki etseydi yarış motosikletlerinde normal değil papatya kullanılırdı diye düşünüyorum.

  9. #9

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Birkomat ve AzÇok bunu beğendiler.

  10. #10
    Birkomat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vespa PX200e - Elektrikli
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer performans olarak etki etseydi yarış motosikletlerinde normal değil papatya kullanılırdı diye düşünüyorum.
    güzel bi örnek. iş tamamen tasarımsal ihtiyaçlara bağlı. endurolarda kullanılıyor çünkü çamurun pisliğin çok olduğu rotalarda kullanıldığında bu çamurun kolaylıkla uzaklaştırılması gerekiyor. fakat racing motorlar tamamen yol içinde kullanılacağından bu kadar çamurla mücadele etmesine gerek yok.
    racing'lerdeki delikler yeterli oluyor yüzeylerin temiz kalması için.
    espresso bunu beğendi.
    '93 Vespa PX200e Elektrikli Dönüşüm projemi tamamladım! Tüm proje adımları da YouTube kanalımda.
    İzleyerek destek olmak istersen 220 Garage Youtube hesabıma beklerim

  11. #11
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Faydalı bir video olmuş. Verilen linkten motosikletinize tam olarak uygun olan fren balatasını bulabiliyorsunuz.
    '-' bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    disk, balata, amaç... uyumlu olmalı

  13. #13
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Fren performansını baya güçsüzleştiriyor bana göre, ama benimde bildiğim yukardaki arkadaşların da dediği gibi yüzeyin biraz daha kolay temizlenmesi ve estetik amaçlar.

    Fren performansı için malzemenin soğuk kalmasının yanında balataların temas alanının tekerleğin boyutuna yakın olması gerekir, papatya diskler yüzey genişliğine etki etmediğinden soğutmayı bir iki derece iyileştirse (oda belki) bile ek para verip performans amaçlayarak almak mantıklı değil. Şekil, hobi yada bence mantıksız olsa bile performans amaçlı alanlara saygım sonsuz eleştirmek benim haddime değil.

  14. #14

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı HaktanCbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren performansını baya güçsüzleştiriyor bana göre, ama benimde bildiğim yukardaki arkadaşların da dediği gibi yüzeyin biraz daha kolay temizlenmesi ve estetik amaçlar.

    Fren performansı için malzemenin soğuk kalmasının yanında balataların temas alanının tekerleğin boyutuna yakın olması gerekir, papatya diskler yüzey genişliğine etki etmediğinden soğutmayı bir iki derece iyileştirse (oda belki) bile ek para verip performans amaçlayarak almak mantıklı değil. Şekil, hobi yada bence mantıksız olsa bile performans amaçlı alanlara saygım sonsuz eleştirmek benim haddime değil.
    İlk motorum olarak aklımdan benelli tnt250 geçiyor motosiklet naked ama önlerde ve arkada papatya disk var görünüş olarak bana pekte cazip gelmiyor renkler ve zevkler tartışılmaz orası ayrı konu önemli olan bastıkmı durması lazım.

  15. #15
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150

    Güzel video, seyretmenizi tavsiye ederim. Ben bundan sonra Galfer'ci oldum, artık fren balataları ve diskleri bu marka alacağım.
    @Cyan Eyvallah abi. Güzel video imiş. Direk üreticiden dinlemek de güzeldi.
    Ayrıca farklı motosiklet tipleri için farklı şekiller uygulamışlar.
    Kısaca bu diskler kendini temizlemede(üzerinden atma) ve ısı aktarımında daha iyiler. Ayrıca ağırlıkta da daha hafifler.

  16. #16
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorum olarak aklımdan benelli tnt250 geçiyor motosiklet naked ama önlerde ve arkada papatya disk var görünüş olarak bana pekte cazip gelmiyor renkler ve zevkler tartışılmaz orası ayrı konu önemli olan bastıkmı durması lazım.
    Yanlış yönlendirmek istemem sadece ek para verip normal disk yerine papatya disk taktırmanın bence gereksiz olduğunu anlatmaya çalıştım, fabrika çıkışlı kampana bile bulunduğu motorda yeterli miktarda fren gücü sağlar.

  17. #17

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı HaktanCbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış yönlendirmek istemem sadece ek para verip normal disk yerine papatya disk taktırmanın bence gereksiz olduğunu anlatmaya çalıştım, fabrika çıkışlı kampana bile bulunduğu motorda yeterli miktarda fren gücü sağlar.
    Zaten sizin görüşünüzdeyim, üst tarafta dediğim mantık ile yürürsem asfaltsa giden motosikletin papatya mantıksız, görünüş güzel olucak diye fren mesafesini uzatmak dahada mantıksız. İstediğim motosikletin diskleri papatya nasip olursa alabilirsem ve diskleride biterse papatya disk almam aynı boyutta normal disk almak tercihim olur. (Aldıkda diskini değişmek kaldı :DD)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)