Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Rölanti ve kalkarken tekleme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Arkadaşlar artık bu motor için konu açmaktan bıktım. Şimdi de ısınınca kalkışta tekliyor. Yolda set geldiğinde debriyajı çekiyorum tak stop ediyor. Rölantide durmuyor. Isındıktan sonra stop edip 2 dakika sonra tekrar çalıştırıp kalkmayı denerseniz sanki birisi arkadan sizi çekiyormuş gibi zorlanıyor. Ama soğukken bir şey yok. Sizce ne olabilir? Benzinden sıkıntı olabilir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı ErdemFX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar artık bu motor için konu açmaktan bıktım. Şimdi de ısınınca kalkışta tekliyor. Yolda set geldiğinde debriyajı çekiyorum tak stop ediyor. Rölantide durmuyor. Isındıktan sonra stop edip 2 dakika sonra tekrar çalıştırıp kalkmayı denerseniz sanki birisi arkadan sizi çekiyormuş gibi zorlanıyor. Ama soğukken bir şey yok. Sizce ne olabilir? Benzinden sıkıntı olabilir mi?
    Hyosung bilmeyen ustaya götürdüysen mutlaka bozmuştur motoru, o hatayı ben yaptım. Daha da sorun çıkarmadı şükür.

    Motorun stop etmesi akü statör veya konjektörden birinden kaynaklanıyor olabilir. Bunlardan birisi gidiciyse, motorun stop ettikten sonra çalıştıramadığın zaman anlarsın gittiğini

    Örnek 1: Bir gün arkadaşın scooter motoru bozuldu eski ustama götürdüm onu, beni görünce ooo sen buraya uğrar mıydın gibi bir tepki aldım. Neyse arkadaşın motoru yaptı etti bana döndü "Senin motor nasıl ne durumda" diye sordu. O sıralar da motorda yağ kaçırma durumu vardı ve marş basma problemi. Ben de dedim "Abi motor yağ kaçırıyor bi de marş sıkıntılı arada almıyor" Motora şöyle bi baktı, Bunun yağ filtresini kırmışlar takarken contasını koymamışlar marş motoru da değişecek 350 + 100 yağ ve yağ filtresi dedi. Bi de marş motoru al değiştirelim dedi. Ben pek kulak asmadım, kendi ustama gittim abi dedim böyle böyle. Sigarasını yaktı geldi motora baktı. Ordan 8T ver bana dedi. Aldım 8t yi verdim ustaya, bi fırt çekti sigarasından 2 tane vidayı sıktı. Artık kaçırmıyor dedi kendinden emin bi şekilde oturdu yerine. Marş motoru muhabbetini açıklamıyorum burda fakat abi ne kadar borcum dediğimde ise, ne borcu oğlum hadi uza dedi ve gittim. (Ustamla aramdaki samimiyet abi kardeş ilişkisine döndü 1 yıl içerisinde, muhabbetleri ona göre algılayın).

    Marş motoru mevzusunda ise kime gittiysem marş motoru değişecek yok marş otomatiği arızalı yok akün yok rublen bitmiş motor inecek gibi saçma sapan tekliflerle karşılaştım. Ama cengiz abim 30-35 dakikada çözdü işimi ve gönderdi. Hala yaptığı arızalardan bir sıkıntı bile çekmedim. Motorum ilk aldığım gibi akıyo maşallah. Önerim siz de çevrenizde hyosungdan anlayan birine götürmeniz, zira GD serisi hassas makineler olup, en ufak kıl tüyden bozulabilecek bir seridir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:54 ----------

    Ustanın google arama linkini bıraktım incelersen detaylı bilgi edinebilirsin
    https://bit.ly/3cChAqW

  3. #3

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hyosung bilmeyen ustaya götürdüysen mutlaka bozmuştur motoru, o hatayı ben yaptım. Daha da sorun çıkarmadı şükür.

    Motorun stop etmesi akü statör veya konjektörden birinden kaynaklanıyor olabilir. Bunlardan birisi gidiciyse, motorun stop ettikten sonra çalıştıramadığın zaman anlarsın gittiğini

    Örnek 1: Bir gün arkadaşın scooter motoru bozuldu eski ustama götürdüm onu, beni görünce ooo sen buraya uğrar mıydın gibi bir tepki aldım. Neyse arkadaşın motoru yaptı etti bana döndü "Senin motor nasıl ne durumda" diye sordu. O sıralar da motorda yağ kaçırma durumu vardı ve marş basma problemi. Ben de dedim "Abi motor yağ kaçırıyor bi de marş sıkıntılı arada almıyor" Motora şöyle bi baktı, Bunun yağ filtresini kırmışlar takarken contasını koymamışlar marş motoru da değişecek 350 + 100 yağ ve yağ filtresi dedi. Bi de marş motoru al değiştirelim dedi. Ben pek kulak asmadım, kendi ustama gittim abi dedim böyle böyle. Sigarasını yaktı geldi motora baktı. Ordan 8T ver bana dedi. Aldım 8t yi verdim ustaya, bi fırt çekti sigarasından 2 tane vidayı sıktı. Artık kaçırmıyor dedi kendinden emin bi şekilde oturdu yerine. Marş motoru muhabbetini açıklamıyorum burda fakat abi ne kadar borcum dediğimde ise, ne borcu oğlum hadi uza dedi ve gittim. (Ustamla aramdaki samimiyet abi kardeş ilişkisine döndü 1 yıl içerisinde, muhabbetleri ona göre algılayın).

    Marş motoru mevzusunda ise kime gittiysem marş motoru değişecek yok marş otomatiği arızalı yok akün yok rublen bitmiş motor inecek gibi saçma sapan tekliflerle karşılaştım. Ama cengiz abim 30-35 dakikada çözdü işimi ve gönderdi. Hala yaptığı arızalardan bir sıkıntı bile çekmedim. Motorum ilk aldığım gibi akıyo maşallah. Önerim siz de çevrenizde hyosungdan anlayan birine götürmeniz, zira GD serisi hassas makineler olup, en ufak kıl tüyden bozulabilecek bir seridir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:54 ----------

    Ustanın google arama linkini bıraktım incelersen detaylı bilgi edinebilirsin
    https://bit.ly/3cChAqW
    Hocam aküyü söküp kutupbaşlarındaki vidaları yeniledim. Marş sorunu kalmadı şuanda. Sadece akü bir tık zayıf. Buji değiştirmeyi düşünüyordum aslında bugün. Sıkıntısı çalışmaması değil. Yolda set geldiğinde (motor sıcakken) debriyajı çekiyorum kimseler kalmıyor . Soğukken canavar gibi. Isınınca duruyorum stop ediyor. Sonra yeniden çalıştırıyorum sorun kalkıyor. Çözemedim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)