Hyosung bilmeyen ustaya götürdüysen mutlaka bozmuştur motoru, o hatayı ben yaptım. Daha da sorun çıkarmadı şükür.
Motorun stop etmesi akü statör veya konjektörden birinden kaynaklanıyor olabilir. Bunlardan birisi gidiciyse, motorun stop ettikten sonra çalıştıramadığın zaman anlarsın gittiğini
Örnek 1: Bir gün arkadaşın scooter motoru bozuldu eski ustama götürdüm onu, beni görünce ooo sen buraya uğrar mıydın gibi bir tepki aldım. Neyse arkadaşın motoru yaptı etti bana döndü "Senin motor nasıl ne durumda" diye sordu. O sıralar da motorda yağ kaçırma durumu vardı ve marş basma problemi. Ben de dedim "Abi motor yağ kaçırıyor bi de marş sıkıntılı arada almıyor" Motora şöyle bi baktı, Bunun yağ filtresini kırmışlar takarken contasını koymamışlar marş motoru da değişecek 350 + 100 yağ ve yağ filtresi dedi. Bi de marş motoru al değiştirelim dedi. Ben pek kulak asmadım, kendi ustama gittim abi dedim böyle böyle. Sigarasını yaktı geldi motora baktı. Ordan 8T ver bana dedi. Aldım 8t yi verdim ustaya, bi fırt çekti sigarasından 2 tane vidayı sıktı. Artık kaçırmıyor dedi kendinden emin bi şekilde oturdu yerine. Marş motoru muhabbetini açıklamıyorum burda fakat abi ne kadar borcum dediğimde ise, ne borcu oğlum hadi uza dedi ve gittim. (Ustamla aramdaki samimiyet abi kardeş ilişkisine döndü 1 yıl içerisinde, muhabbetleri ona göre algılayın).
Marş motoru mevzusunda ise kime gittiysem marş motoru değişecek yok marş otomatiği arızalı yok akün yok rublen bitmiş motor inecek gibi saçma sapan tekliflerle karşılaştım. Ama cengiz abim 30-35 dakikada çözdü işimi ve gönderdi. Hala yaptığı arızalardan bir sıkıntı bile çekmedim. Motorum ilk aldığım gibi akıyo maşallah. Önerim siz de çevrenizde hyosungdan anlayan birine götürmeniz, zira GD serisi hassas makineler olup, en ufak kıl tüyden bozulabilecek bir seridir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:54 ----------
Ustanın google arama linkini bıraktım incelersen detaylı bilgi edinebilirsin
https://bit.ly/3cChAqW