Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Frene basınca gelen "tak" sesi hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS - Honda Forza 250
    Merhabalar,

    Pulsar 200 NS kullanıcısıyım. Bir kaç seferdir arka frene ilk bastığım anda "tak" diye bir ses geliyor. Sanki motorun altına taş vb. bir şey çarpmış gibi. Sürüşe başladıktan bir süre sonra da kesiliyor yada ben farketmiyorum. Malum pandemi yasaklar derken servise gitme fırsatı bulamadım Daha doğrusu iş çıkış saatimde servis kapanmış oluyor. Hafta sonu da malum...
    Konuyla alakalı fikir ve yorumlarınızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

    Sağlıklı günler dilerim.
    Vidos bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Benim YBR'nin arka kampanasından geliyordu. Seninde kampana sanırım. Ustaya götürdüğümde bana balatanın değişmesi lazım bitmek üzere demişti.

  3. #3
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı ErdemFX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim YBR'nin arka kampanasından geliyordu. Seninde kampana sanırım. Ustaya götürdüğümde bana balatanın değişmesi lazım bitmek üzere demişti.
    Pulsarın arkası disk diye biliyorum. Kampanaysa balatadan önce kampananın orda bir somun var onu sıkmak sorunu çözebilir.

  4. #4

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS - Honda Forza 250
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pulsarın arkası disk diye biliyorum. Kampanaysa balatadan önce kampananın orda bir somun var onu sıkmak sorunu çözebilir.
    doğrudur hocam arka fren disk. 5000 kmde henüz motosiklet balata bu kadar çabuk bitmiş olamaz diye düşünüyorum.

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    balatadan mı bilemem ancak fren kullanma şekline göre 5binde bitiren de var

  6. #6

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS - Honda Forza 250
    Haklısınız. O zaman 5000 de bitireceğimi düşünmüyorum diyeyim

  7. #7

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balatadan mı bilemem ancak fren kullanma şekline göre 5binde bitiren de var
    8binde 2 balata biterini biliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

    Alıntı Berkays adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Pulsar 200 NS kullanıcısıyım. Bir kaç seferdir arka frene ilk bastığım anda "tak" diye bir ses geliyor. Sanki motorun altına taş vb. bir şey çarpmış gibi. Sürüşe başladıktan bir süre sonra da kesiliyor yada ben farketmiyorum. Malum pandemi yasaklar derken servise gitme fırsatı bulamadım Daha doğrusu iş çıkış saatimde servis kapanmış oluyor. Hafta sonu da malum...
    Konuyla alakalı fikir ve yorumlarınızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

    Sağlıklı günler dilerim.
    Arka frenin hidrolik deposunu kontrol edin eğer azalma varsa veya minimuma inimşe balata gitmiş demektir abs varsa belki abs den dolayı olabilir

  8. #8

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS - Honda Forza 250
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8binde 2 balata biterini biliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------


    Arka frenin hidrolik deposunu kontrol edin eğer azalma varsa veya minimuma inimşe balata gitmiş demektir abs varsa belki abs den dolayı olabilir
    Geçenlerde bakmıştım sorun yoktu ama tekrar kontrol etmekte fayda var.

  9. #9

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Hocam merhabalar. Arka fren disk olan motosikletlerde genellikle fren merkezi(kaliper) arka beşiğe bir alüminyum parça ile sabitlenir. Beşikteki çıkıntıya yerleştirilir, ortasından da teker mili geçer ve sabitlenir. Ancak beşikteki çıkıntı( ya da fatura)ile alüminyum parça zamanla aşınarak özellikle sert frenlemelerde gezinti yapabilir bu da haliyle frenlemelerde tak tak diye ses duymanıza neden olabilir.
    Bunun haricinde fren merkezinin ileri geri hareketine imkan veren burçların aşınması, merkezin civatalarının gevşemesi, balatayı merkeze sabitleyen pimin aşınması ya da düzgün yerleştirilmemesinden kaynaklı iç sacın kırılıp düşmesi gibi sorunlar da olabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)