Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bu memlekette usta yok

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Lastiklerim kötüydü bi takım anlas mb34 aldım, bana yakın kasabadaki bisikletçiden bozma tamirciyi beğenmediğim için lastiği değiştirmek için merkeze (45km) gittim. Sohbetini ve işçiliğini beğendiğim(önceden!) bir ustaya gittim ve lastiği değiştirmesi için bıraktım motoru. Motoru aldım arkadaşıma gittim, 1 saat sonra eve gitmek için motora gittiğimde lastikte hiç hava yoktu. Ana avrat sövdüm durdum. Gece arkadaşımda kaldım, sabah lastiği pompayla şişirip eve gittim. Gündüz gözüyle bakınca bir tur daha ana avrat kaydım.

    -Ön tekerleğin milini ters takmış tekerde boşluk var(sürerken farketmedim enteresan)
    -Sibobu sıkmamış oradan hava kaçırmış
    -Lastiğin denge noktasını(sarı nokta tam adını bilmiyorum) siboba getirmemiş.

    En çok uzuldugum nokta bunları insanlar usta diye anıyor. Ne zaman bir ustaya gitsem ustanın ellediği vidayı eve gelince düzeltiyorum. Yazık valla.

    birbilent ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ustanız kötü değil, memleket standardında bir usta (Gülüyorum ama, eğlenmeden, acı acı...)

    Lastik işi için lastikçiye (motosiklet lastikçisi), fren işi için frenciye, amortisör için amortisörcüye vs. vs. yani her iş için onun ustasına gitmek lazım.

    İstanbul'da bunların her birinin iyi ustaları, uzmanlaşmış garajları var. Bu lüksü kullanın derim madem İstanbul'dasınız...

  3. #3
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Usta işi çok sıkıntı. İlk motosikletimi aldığım zaman usta falan bilmiyorum 2. gittigim ustaya burdan birinin tavsiyesi ile gittim. Diğer motorumu da ona götürdüm. Arkadaşlarımı da ona götürdüm. Çok kral adam ve hiç abarti fiyat vermedi bana. Üstüne birde kuryelik yaparken bi abinin arkadaşı çıktı o da çok övdü. İstanbul dışında olunca maalesef işler çok zora giriyor.

  4. #4

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Ankarada sayılı motosiklet lastik balans makinesi olan yerlerden birine gittim. Dükkanın sahibi de motosiklet sahibi Bu tenere 1200 kullanıcısıydı. Yani yalan olmasın 100 veya 150 tl para verdim sadece lastik montajı için. Daha sonraki süreçte anlam veremediğim bir ses gelmeye başladı motosikletten neyse yani bir cızırtı bir sürtünme sesi gibi bir şey. O sırada tabi her gün bir yerine bakıyorum motosikletin. Sonra fark ettim ki zincirin iki taraftan farklı kademelerde ayarlanmış. 1 numara kayık soldan 25 sağdan 24'e denk getirmiş. Neyse düzelttim bunu ses sorunu da çözüldü. Muhtemelen ciddi bir sorun değil ama ben bu sorunu yaşamayı göze alsam mahallemdeki ustaya da göterebilirim 50 liraya da taktırırım. Adını unuttum şimdi Ankarada Bilgi hastanesi arkasında bir yer. Bu arada buradaki sorun lastik taktırdığım yerde değil yani en iyisine de gitsen bu ülkede işleyiş böyle.
    Kaskodan ikame araç isterim bugün vericez derler yarın getirirler.
    Bir yerden kargonuz bugün gelecek denir gelmez.
    Mağazada stok gözükür internetten bakınca, gittiğinizde ellerinde olmadığını görürsünüz.
    Bisikletimi tamire götürürüm, sorun olmayan yerleri de değiştirmeye çalışır.
    Sokağa çıkma yasağı olur polis arkadaşlarım izin günlerinde dışarıda eğlencesine gezerler
    Okulda hoca dersi 40 dk yapması gerekir 30 dk yapıp bırakır öğrencileri gibi sayamayacağım kadar genişletilebilir örnekler.

    Genel olarak bizim ülkede işe yaklaşım profesyonel değil. Bunu işini yaptığı halde yere göğe sığdıramadığımız yöneticileri siyasileri vs. bile katabiliriz. Ya ankaraya Mansur Yavaş seçildi, adam sadece işini yapıyor ama tüm millet bayılıyoruz adama. Görmemişiz çünkü sadece işini yapan insanları. Motosiklet ustaları konusundaysa, muhabbeti sohbeti seviyoruz millet olarak, yapacağı iş 10 dk ise yarım saati muhabbetle 40 dk'da yapıyor ustalar. O arada ne odaklanma var ne checklist dediğimiz belli iş rutinlerinin tekrara bindirelerek uygulanmasını içeren bir liste var. Bunlar olmayınca en iyi usta da olsa hata yapıyor. Bence toplum olarak yaptığımız işlere profesyonel yaklaşmıyoruz.

    Çok karmaşık bir yazı oldu ama bu konuda doluyum.
    Son Ütücü, BloodyBaron ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Katılıyorum; profesyonellik yerlerde geziyor, insanımızın her şeyden önce kendine / yaptığı işe saygısı eksik / yok.

    Kendine saygısı olmayan / kendini sevmeyen başkasını hiç sayamaz ve sevemez.

    Maalesef toplum olarak bu açıdan hiç sağlıklı değiliz.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Her usta maalesef her konuda uzman olmuyor, söz gelimi kendi ustam mekanik konularda çok iyiyken elektrikle ilgili bir konuda tırtlıyor. O nedenle elektrikle ilgili bir sıkıntı yaşadığımda farklı bir ustaya gidiyorum. Lastik değişimi ve balans ise ayrı bir hadise, keşke 45 km yol yapmayı göze aldığınızda adam gibi hizmet veren bir motosiklet lastikçisine gitseydiniz.

  7. #7

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    o kadar iyi anlıyorum ki seni. neler çektiğimi sadece 1 aylık süreçte ben bilirim. acemi olduğum hevesimin olduğu ilk 1 ayımda yaşayacağım her şeyi yaşadım. iyi bir usta aramak şart motor daha bozulmadan ve bir ustaya ihtiyaç duymadan.

  8. #8
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Çok derin ve girift bir konuya parmak basmışsınız.

    Mesela ben tamirden hiç anlamadığım halde pazartesi günü gidip sanayiye motor tamir dükkanı açabilirim. Bu konuda bir denetim ve standart mekanizması yok maalesef.

    kimse işini severek yapmıyor. Bir an önce büyük paralar kazanıp sınıf atlama derdine düşmüş insandan verimli ve kaliteli iş çıkarmasını beklemek zor.

    İşini kötü yapana yeterli derecede yaptırım uygulanmıyor. Sizin bu olaydan dolayı başınıza bir iş gelse o tamirciye hiçbir yaptırım uygulanmayacak.

    Ekonomik durum da bir faktör olarak karşımıza çıkıyor. Büyük paralar kazanmak isteyen tamirciler küçük işleri üstünkörü yapıp geçiyorlar ki bir sonraki işe geçip para kazansınlar.

    Bir işi, eşyayı, malzemeyi, parçayı kaliteli kılan insan kalitesidir. Kaliteli insan kaliteli iş, mal ve hizmet üretir. Dolayısıyla bütün yatırımını insana yapan ülkeler gelişir ve zenginleşir. Bütün yatırımını insana yapmayan ülkelerin her işi eğreti ve yarım yamalaktır.

    Tam da ziya paşa okurken denk geldi, ziya pasanin kaleminden aktarıyorum:
    "insan, çocuktan olur, çocuk da terbiye ile insan olur. bizim ülkede ise çocuk terbiyesine hayvan ve bitki yetiştirmek kadar önem verilmemektedir."

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    ben böyle bir kaç olay yaşadım daha sonra kızıp usta oldum
    birbilent bunu beğendi.

  10. #10
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    CBR500'üm varken ekranına ne olduysa ne ışık ne geliyordu ne de bişi.Çok kurcalamaktan anlamadığım zamanlarda bi ustaya götürdüm.5 dakika bi baktı bu yanmış İstanbul'da parçacım var arayalım getirsin dedi.Tamam dedim bende salak olduğumdan.800 tl fiyat çekti.Sonra bi ara getitirim deyip çıktım gittim.1-2 ay kullanıp İstanbul'da tanıdık bir ustaya götürdüm 5 dakikada söküp kablosu çıkmış deyip yerine taktı.Şimdi param olsaydı alsaydım 800 tl hiç gereksiz yere girecekti bana.O gün bugündür usta bozuntularına gitmiyorum.

    Aliexpressten aldım 2 tork anahtarı.İnternetten de bi ucuz bi lokma takımıyla alyan anahtar takımı kendim söküp takıyorum.Hem öğreniyorum motoru hem de işçiliğe vereceğim parayı malzemeye verip ömür boyu beni götürcek alet edevat alıyorum.

    Sadece ustalara hatun olmamak için araba almıyorum bile.

  11. #11
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Memleket usta dolu hiç kusura bakmayın
    50 tl lik işi 20 tl ye yaptırmaya çalıştığınız sürece piyasada eline anahtar almış dolandırıcı çok olur.
    Benim yaşadığım şehirde bu şekilde çok dolandırıcı var.
    kendi motosikletimi emanet ettiğim usta özellikle 50 tl lik iş için 20 tl ye yaptırmaya çalışanları uzaktan tanıyıp hiç dükkanından içeri dahi sokmuyor.
    Bu yaz başka bir "ustadan" benim ustam pahalı yapıyor diye motor bakımlarını yaptıran arkadaşla çıktığımız motosiklet turunda, yetkili servisin yağ değiştirme fiyatını duyan arkadaş yahu senin usta ne ucuz yapıyormuş dedi.
    düşünün bunun bile daha ucuzunu yaptırmaya çalışanlar oldukça bu dolandırıcılar ortalıkta fink atmaya devam edecek

  12. #12
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Çok eskiden oto tamircisi arkadaşımın yanında takılıyorum. Bir gün bir araç geldi. Arkadaşım aracın içinden çaktırmadan bir parça kırdı ve adama gösterdi. O günden sonra ustalara karşı hep temkinli yaklaşırım. (dürüst ustaları tenzih ederim)

    Geçen motor tamircim ile görüştüm. "Artık gelmiyorsun" dedi. "Kendim yapıyorum usta" dedim, bozuldu..
    fatih.met bunu beğendi.

  13. #13
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Bende motor bloğunda bir arıza çıkmadığı sürece ustaya gitmem. Kendi işimi kendim görebiliyorum. Mondial motor kullanmanın sonucu. Daha önce ybr kullanıyordum motorun hiçbir şeyinden anlamıyordum. Sorunsuz motordu çünkü. Bu konularda tecrübe kazandırmıyordu. Daha sonra mondiale geçince yolum ustalara düştü ve onları tanıdım. Garanti mecburiyetinden 2 yağ değişimine 500 lira verdim. 3.ye gidecektim ve gitmişken supap ayarına da bakar mısınız diye sordum (moto aras) onada ayrıca 250 lira alırız dediler. Yani supap ayarı ve yağ değişimine 500 lira bırakıp çıkacaktım. Sinirlendim ve götürmedim bakıma. Aldım yağ kendim değiştirdim. Sonra arkaya büyük dişli taktırmak istedim. Aldım dişliyi götürdüm başka bi motorcuya. Adam taktı bi baktım zincir taş gibi olmuş gram esnemiyor zincir kısa kalmış. Usta dedim bu ne iş? Dedi ki sıkıntı olmaz esner bu zamanla. 50 lira verdim. Ondan sonra gezerken motorun sesi değişti. Gav gav diye sesler gelmeye başladı korktum hay ben yapacağınız işin dedim gittim yeni zincir aldım söktüm kendim taktım. Dedim bunu da yapabiliyormuşum. Sonra gel zaman git zaman motorun enjeksiyonu bozuldu. Yüksek rölanti ile çalışıyor, gaz verince horrr yapıyor, kendi kendine gaz açıp kapatıyordu. Kafayı yemişti. Dedim bu enjeksiyon benim yapabileceğim iş değil ben bunu ustaya göstereyim. Önce gittim birine bakmadı. Sen bunu yetkili servisine götür dedi. Yetkili servisin birine gittim bende cihaz yok dedi, birine gittim motoru bırak bi kaç gün kalacak dedi, birine gittim anlayan usta şehir dışına çıktı dedi. Sonra yine yetkili olmayan birine gittim kendinden emin bi şekilde seri hareketlerle söktü seleyi depoyu falan uğraştı uğraştı en sonunda allah kahretsin ya dedi geri topladı bu da sorunumu çözmeden 50 lira aldı benden. Ondan sonra dedim bu işide ben kendim halledeceğim. İnternetten araştırdım enjeksiyonu iptal edip karbüratörlüye çevirebiliyor muyuz diye. Oluyormuş varmış öyle birşey. Kendim karbüratörlüye çevirdim gayet te güzel çalışıyor. Bunun dışında kırılan manetleri kendim değiştirdim. Farını kendim söküp led e çevirdim. Grenajları komple söküp radyatörü yerinden oynatarak supap ayarı yaptım vs vs. Şu anda motor bloğunda çıkacak bir sorun haricinde hiçbir problem için ustaya gitmem diye düşünüyorum.

  14. #14
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ben de 4-5 yil once, motorun arka lastigini ustaya degistirttikten sonra uzun yola cikmistim. Yolun yarisinda arka tekerlekten tikirtilar gelmeye baslamisti, neyse iyi kotu yolu tamamladik, sonra tekerlegi sokup baktim, rulmanlar dagilmisti.

    Sebebini sonradan anladim, jantin gobeginde boru gibi bir parca daha vardi, onlari sokmus ve geri takmayi unutmus usta.
    Aradim, parcalari yolla dedim, once yok oyle bir sey dedi, sonra nasil olduysa buldu yolladi.
    İki yeni rulmana mal oldu, en azindan yolda kalmadim. Ama artik her isi kendim yapiyorum.

  15. #15

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı alp010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankarada sayılı motosiklet lastik balans makinesi olan yerlerden birine gittim. Dükkanın sahibi de motosiklet sahibi Bu tenere 1200 kullanıcısıydı. Yani yalan olmasın 100 veya 150 tl para verdim sadece lastik montajı için. Daha sonraki süreçte anlam veremediğim bir ses gelmeye başladı motosikletten neyse yani bir cızırtı bir sürtünme sesi gibi bir şey. O sırada tabi her gün bir yerine bakıyorum motosikletin. Sonra fark ettim ki zincirin iki taraftan farklı kademelerde ayarlanmış. 1 numara kayık soldan 25 sağdan 24'e denk getirmiş. Neyse düzelttim bunu ses sorunu da çözüldü. Muhtemelen ciddi bir sorun değil ama ben bu sorunu yaşamayı göze alsam mahallemdeki ustaya da göterebilirim 50 liraya da taktırırım. Adını unuttum şimdi Ankarada Bilgi hastanesi arkasında bir yer. Bu arada buradaki sorun lastik taktırdığım yerde değil yani en iyisine de gitsen bu ülkede işleyiş böyle.
    Kaskodan ikame araç isterim bugün vericez derler yarın getirirler.
    Bir yerden kargonuz bugün gelecek denir gelmez.
    Mağazada stok gözükür internetten bakınca, gittiğinizde ellerinde olmadığını görürsünüz.
    Bisikletimi tamire götürürüm, sorun olmayan yerleri de değiştirmeye çalışır.
    Sokağa çıkma yasağı olur polis arkadaşlarım izin günlerinde dışarıda eğlencesine gezerler
    Okulda hoca dersi 40 dk yapması gerekir 30 dk yapıp bırakır öğrencileri gibi sayamayacağım kadar genişletilebilir örnekler.

    Genel olarak bizim ülkede işe yaklaşım profesyonel değil. Bunu işini yaptığı halde yere göğe sığdıramadığımız yöneticileri siyasileri vs. bile katabiliriz. Ya ankaraya Mansur Yavaş seçildi, adam sadece işini yapıyor ama tüm millet bayılıyoruz adama. Görmemişiz çünkü sadece işini yapan insanları. Motosiklet ustaları konusundaysa, muhabbeti sohbeti seviyoruz millet olarak, yapacağı iş 10 dk ise yarım saati muhabbetle 40 dk'da yapıyor ustalar. O arada ne odaklanma var ne checklist dediğimiz belli iş rutinlerinin tekrara bindirelerek uygulanmasını içeren bir liste var. Bunlar olmayınca en iyi usta da olsa hata yapıyor. Bence toplum olarak yaptığımız işlere profesyonel yaklaşmıyoruz.

    Çok karmaşık bir yazı oldu ama bu konuda doluyum.
    bu yaziya kesinlikle katiliyorum. vakti zamaninda amerika da 2 yil yasadim. ilk dikkatimi ceken sey, adamlarin kusursuz is ahlakiydi.doktorundan, polisine ogretmeninden copcusune herkes isini dunyanin kaderi yaptigi ise bagliymiscasina yapiyordu.

    birgun parttime bir ise gittim. soguk hava depolu bir tira donmus gida kolileri yukleme isi. superviser bu is icin 4 saat suremiz oldugunu soyledi. ise baslamadan koli nasil kaldirilir, nasil tasinir egitim verdi koruyucu ekipman giydirdi bize. tabi beni turk olarak birseyler durttu ve superviser a soyle dedim:
    -kolileri tasimak yerine, tirin dorsesindeki raylarda kaydirabiliriz. boylece isimiz daha hizli biter.
    adam bana soyle dedi:
    -senin gorevin bunlari dusunmek degil. senin gorevin benim sana anlattigim gibi yukleme yapmak. gorevi tirlara nasil yukleme yapilacagini dusunmek olan birileri var, bu is icin uzmanlasmis kisiler var ve o kisiler isin boyle yapilacagini soyluyor. isi istiyorsan her dedigimi yapacaksin, istemiyorsan gidebilirsin.

    sokakta gorsem meksika asilli orta yasli bu kisiye emin olun hor gozle bakardim. ama bu kisi hayatim boyunca unutmayacagim, muthis bir ders verdi bana.

    bizim en buyuk sorunumuz da bu zaten. is ahlakimiz yok. uckagitciyiz, yalanciyiz. bir amerikaliyi ise alsaniz ve deseniz ki: senin gorevin bu telefon diregini beklemek. 8 saat ayakta duracaksin ve kimseyi yaklastirmayacaksin! bu isi kabul ederse, bu gorevi namus gorevi gibi yapar. neden oturmuyorum ki? salakmiyim ben? gibi sorular sormaz. cunku ust akila inanir. ben bu isten para kazaniyorum, geceleri rahat uyuyabilmek icin isimi hakkiyla yapmaliyim der.

    ayni iste bizden biri olsa, ne olacaklari biliyoruz. sandalye ceker oturur. oturmaz ise, insanlar dalga gecer. enayi der.

    Ataturk bunu gormus, ve demiski:

    ulkesini en cok seven, isini en iyi yapandir.

    bu ulkede yasayan kendim dahil herkes kendini sorgulamali bu konuda. yoksa 50 sene sonrada cografya kaderdir demeye devam edecegiz.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 tl lik işi 20 tl ye yaptırmaya çalıştığınız sürece piyasada eline anahtar almış dolandırıcı çok olur.
    İnsanın kendi parasıyla rezil olması da var tabii ki, ama bu da işin diğer doğru yönü...
    otopsici bunu beğendi.

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    2018 de 13.000 km de satın aldığım sukuter rölantide stop ediyordu , satın aldığım arkadaş Piaggio nun geri çağırması ile şimdi ismini yazmayacağım İstanbul daki çoook meşhur ennn isim yapmış yetkili servisinde silindir kapak contasının değiştiğini sonradan söyledi , aynı servise gittim defalarca arıza teşhis cihazına bağlattım hiçbir sorun çıkmadı , arıza yok rölantisini yükseltelim deyip geçiştirdiler , rölantinin o kadar yüksek olması kesinlikle normal değildi , en sonunda dayanamadım silindir kapağını şirketin atölyesinde tekrar kendim söktüm , subaplarda yada contada sıkıntı olabileceğini düşünüyordum ki egzantrik zincirini bir diş kaçık takmışlar , işaretleri denk getirip topladım , ilk marştan itibaren rölantide saat gibi çalışıyor , servisin yetkili olmasını geçtim yılların motorcusu Piaggio ustası diye meşhur bir adam bu hatayı yapıyorsa bisikletçiden bozma yerlerde neler oluyordur siz düşünün..

  18. #18
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yaziya kesinlikle katiliyorum. vakti zamaninda amerika da 2 yil yasadim. ilk dikkatimi ceken sey, adamlarin kusursuz is ahlakiydi.doktorundan, polisine ogretmeninden copcusune herkes isini dunyanin kaderi yaptigi ise bagliymiscasina yapiyordu.

    birgun parttime bir ise gittim. soguk hava depolu bir tira donmus gida kolileri yukleme isi. superviser bu is icin 4 saat suremiz oldugunu soyledi. ise baslamadan koli nasil kaldirilir, nasil tasinir egitim verdi koruyucu ekipman giydirdi bize. tabi beni turk olarak birseyler durttu ve superviser a soyle dedim:
    -kolileri tasimak yerine, tirin dorsesindeki raylarda kaydirabiliriz. boylece isimiz daha hizli biter.
    adam bana soyle dedi:
    -senin gorevin bunlari dusunmek degil. senin gorevin benim sana anlattigim gibi yukleme yapmak. gorevi tirlara nasil yukleme yapilacagini dusunmek olan birileri var, bu is icin uzmanlasmis kisiler var ve o kisiler isin boyle yapilacagini soyluyor. isi istiyorsan her dedigimi yapacaksin, istemiyorsan gidebilirsin.

    sokakta gorsem meksika asilli orta yasli bu kisiye emin olun hor gozle bakardim. ama bu kisi hayatim boyunca unutmayacagim, muthis bir ders verdi bana.

    bizim en buyuk sorunumuz da bu zaten. is ahlakimiz yok. uckagitciyiz, yalanciyiz. bir amerikaliyi ise alsaniz ve deseniz ki: senin gorevin bu telefon diregini beklemek. 8 saat ayakta duracaksin ve kimseyi yaklastirmayacaksin! bu isi kabul ederse, bu gorevi namus gorevi gibi yapar. neden oturmuyorum ki? salakmiyim ben? gibi sorular sormaz. cunku ust akila inanir. ben bu isten para kazaniyorum, geceleri rahat uyuyabilmek icin isimi hakkiyla yapmaliyim der.

    ayni iste bizden biri olsa, ne olacaklari biliyoruz. sandalye ceker oturur. oturmaz ise, insanlar dalga gecer. enayi der.

    Ataturk bunu gormus, ve demiski:

    ulkesini en cok seven, isini en iyi yapandir.

    bu ulkede yasayan kendim dahil herkes kendini sorgulamali bu konuda. yoksa 50 sene sonrada cografya kaderdir demeye devam edecegiz.
    Vallahi güzel anlatmışsınız. Bizde herkes her işe burnunu sokmaya çalışıyor. Herkes her şeyin en iyisini biliyor. Her konu hakkında bilgimiz var.

    Fakat bunun altında yatan sebep ise şu: ben bu ustanın başında durmazsam beni kaziklayacak. İşini savsaklayacak. Burada da iş ahlakı olmadığı için kimse kimseye guvenmiyor gibi bir durum sözkonusu.

    İş ahlakı çok önemli.

    Zamanında dairede rastgele adamın birinin işini halletmeye çalışıyordum. İş biraz uzun sürdü. Hayırdır sen bu adamdan rüşvet falan mi aldin dediler. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Bir daha da kimsenin işini titizlikle yapmamaya çalıştım.

  19. #19

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallahi güzel anlatmışsınız. Bizde herkes her işe burnunu sokmaya çalışıyor. Herkes her şeyin en iyisini biliyor. Her konu hakkında bilgimiz var.

    Fakat bunun altında yatan sebep ise şu: ben bu ustanın başında durmazsam beni kaziklayacak. İşini savsaklayacak. Burada da iş ahlakı olmadığı için kimse kimseye guvenmiyor gibi bir durum sözkonusu.

    İş ahlakı çok önemli.

    Zamanında dairede rastgele adamın birinin işini halletmeye çalışıyordum. İş biraz uzun sürdü. Hayırdır sen bu adamdan rüşvet falan mi aldin dediler. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Bir daha da kimsenin işini titizlikle yapmamaya çalıştım.
    aslinda durum cok tipik bir ortadogu mentalitesi ve kulturu.
    son yuzyilda, medeniyetlerin gelisebilmesinin sebeplerinden ve kosullarindan bir tanesi de, meslekte dikey insan profilinin gelismesiydi. ekonominin icindeki dikey insan, sadece tek alanda aşiri gelismis ve profosyonel, alani olmadigi konuda ise hicbir bilgisi olmayan calisan demekti. bati bunu cok iyi yapti. Bugun bati toplumlarina baktigimizda, herkes isinde uzmandir. kimse uzman olmadigi konuda ne is, ne yorum yapar.

    gelismemis toplumlarda dikey insan degil, yatay insam profili vardir. yani her alandan azar azar birsuru yuzeysel bilgi. bugun insanimiz elektrik, ascilik, felsefe, psikoloji, motor, avcilik, saglik, ekonomi vs vs vs aklimiza gelecek her konuda azar azar bilgiye sahip. bu tur insan, hayatta kalma ve kendi isini gorme konusunda uzmandir fakat toplumun ferahi ve gelisimine hicbir katkisi yoktur.

    kullanacagim tabiri mazur gorun, ulkemiz herbokolog insanlarla dolu. bende dahil.

    adam 6 yil tip okumus, 4 yil uzmanlik yapmis, gunde 500 hasta bakiyor, okuma yazma bilmeyen adam geliyor isine karisiyor.

    biz kendi isimizi kendimiz gordugumuz, tek alanda uzmanlasmadigimiz ve uzmani olmadigimiz konularda fikir beyan ettigimiz surece, malesef ortadogu toplumu olmaya mahkumuz.

  20. #20
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Malesef ortada ustayım diyen çok var.
    Ustalardan yana şanşım var.
    1 tane abim var,sonsuz güvenirim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)