Akü başlarını ters bağladım
-
İyi geceler herkese. Motorum cbr 125.Bi süredir motoru garajda yatırıyordum. Dün çıkarmak istedim akü süzmüştü vurdurmayı felan herşeyi denedim çalışmadı inatla. Bende bugün yeni bir akü aldım takarken dalgınlıkla ters bağladım. Kontak kapalıydı fakat artı değer deymez bir kıvılcım attı saniyelik hemen çektim montajlamamıştım. Sonrasında motora hiç elektrik gelmemeye başladı. Elektrik tesisatının komple yanmasından korktum fakat motoru vurdurmaya çalışıp bir anlık motoru çalıştırma anında far ışığı vs geliyor yani elektrik düzeni çalışıyor. Ben sigortadan şüpheleniyorum ama sigorta değilse takip etmem gereken adım nasıl olmalı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
UP up acil yardımcı olabilir misiniz
Reklamlar
-
Aynı konuyu neden 2 kere açıyorsun. Gece gece ne kadar acelesi olabilir? Yarın sabah bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır
-
Bahsettiğiniz motor CBR, Tüm tesisatı yakacağını sanmıyorum. Ayrıca vurdurunca far ışığının yandığını söylüyorsunuz. Büyük ihtimal sigortayı atmıştır. Eğer bu kadar aceleniz var ise seleyi açıp sigortaya bakmak zor olmamalı diye düşünüyorum. Yanık sigorta kendini hemen belli eder zaten.
-
Açıp baktım bikaç saattir onunla uğraşıyorum fakat sigortalar temiz duruyor yinede emin olmak zor. Ustayı aradım konjektör yanmış olabilir diyor ama okadarcık şey konjektörü yakmaz diye düşünüyorm. Acelemi mazur görün özür diliyorum
-
Cr1Enis adlı üyeden alıntı
Açıp baktım bikaç saattir onunla uğraşıyorum fakat sigortalar temiz duruyor yinede emin olmak zor. Ustayı aradım konjektör yanmış olabilir diyor ama okadarcık şey konjektörü yakmaz diye düşünüyorm. Acelemi mazur görün özür diliyorum
Konjektör cok hassas bir parça. Biraz ısıya maruz kalsa bile arıza yapabilir. Fakat motora elektrik gitmemesinin sebebi o değil. konjektör, Statörden gelen elektriği aküye doğru voltaja sabitleyip geri gönderen parçadır. Motorun çalışıp çalışmamasıyla bir alakası yok. vurdurarak çalıştırabiliyor iseniz, çalıştırdığınızda farlar yanıyor ve yeterli bir şekilde yanıyor ise statör ve konjektör çalışıyor demek oluyor. Siz acaba aküyü öldürmüş olabilirmisiniz ?
-
Farklı akü ile de denedim. Şimdi vurdurmaya gelirsek motor tam çalışmıyor çok az çalışıp hemen istop ediyor ama o sırada farlar yanıyor. Şimdi bu durumda statör den kaynaklı bir şey olabilir mi? Ben yarın motorun sigortaları değişip deneyeceğim şuan elektrik sisteminde herhangi bir problem yok gibi sizin dediğiniz gibi konjektör arızalı olsa hiç ışık yanmaz. Bu durumda sorun ya sigortadan yada statör dediğiniz parçadan olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:45 ----------
Küçük bir araştırdım dediğiniz gibi konjektör ve statör birlikte çalışan parçalar motor ne yaptıysam vurdurulmuyor hafif çalışıp istop ediyor fakat o sürede dahi elektrik sistemine elektriği taşıyor. Yani bu 2 parça nın çalıştığı anlamına gelir bu. Bu durumda sigortalar dışında bir hedef kalmıyor yarın sigortaları değişip yazarım buraya. Umarım düzelir.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:51 ----------
-
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Aynı konuyu neden 2 kere açıyorsun. Gece gece ne kadar acelesi olabilir? Yarın sabah bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır
Pekiştirmek için.
May the Force be with McLaren Mercedes
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler