Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fan Cok Geç Devereye Giriyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhaba.

    Motorum Cf Moto 150 NK

    1 ay önce motorumun antifrizini, ısı ve fan müşürünü değiştirdim fakat hala kurtulamadığım bi sorunum var.

    Motorum hararet ışığını yakmadan fan devreye girmiyor. toplam 10 diş var. 10'ncu diş dolar dolmaz hararet ışığı yanıyor ve anca tüm dişler dolduktan sonra fan açıyor.

    şu anda havalar soğuk ama sıkışık bir trafikte yine fan açtığı zamanlar oluyor. e peki motor tam hararet yaptığı an fan devreye giriyor ise yazın Antalyanın o sıcaklarında 10 dişin 10'uda yandığında o fan artık kurtaramaz gibime geliyor

    Radyatörde hava yok, Fan müşürü orijinal ile değişti. Isı müşürü de öyle. Zaten ısı müşürü arızalı olsa o zaman ekrandaki hararet göstergesinide yanlış görmüş olurum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    7 yada 8 disde devreye gircek sekilde duzeltilemezmi,elektronik yada yazilimsal olarak.bildigimden degil akil yuruttum sadece

  3. #3
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Eğer bu durum 150 Nk larda normal değil ise.

    "Termostatı" kontrol ediniz. ve "radyatör basınç kapağının" orijinal olduğundan emin olunuz.


    Kural [ Z ] ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  4. #4
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    Ben de bir 150 nk kullanıcısıyım. Motosikleti normal trafik yoğunluğunda, durmadan kullandığımda hararet ibresi 2. seviyede oluyor. Trafiğe takıldığımda ise 3. veya 4. seviyelere kadar çıkıyor.
    4. seviyeye çıkar çıkmaz da fan devreye girerek hararet ibresini 3. seviyeye geri indiriyor. 10. seviyelere çıkması ve hararet ışığının yanması kesinlikle doğru değil, sana ileride mekanik problemler açabilir. Sorununu çözmeden motosikletini kullanmamanı tavsiye ederim.

    Buna ek olarak bir şey daha söylemek istiyorum. Motosikleti 0 almıştım ve daha önce sıvı soğutmalı motosiklet tecrübem yoktu. 2500lü kmlerde şöyle bir sorunla karşılaştım. Bir gün işe giderken 4. vitesten 5'e atacakken vitesi kaçırdım ve atamadım ancak attığımı sanarak gaza yüklendim. Bu da neredeyse kesiciye girecek kadar devrin yükselmesine sebep oldu. Sanırım radyatör bağlantı hortumları düzgün montajlanmadığından fabrikasyon soğutma sıvısı hortumlardan kaçak yaptı ve hemen harareti 5-6'lı seviyelere çıkarttı. Daha sonra motosikleti sürmeye devam ettiğim için soğuk hava girişi olmaya devam etti ve hararet ibresi tekrar düşük seviyelere döndü. Bu sebeple sıvı çıkışının çok fazla olmadığını düşünerek sıvı takviyesi yapmadım. O günün akşamı Gaziemir trafiğinde takılı kalınca hararet yapmaya başladı ve bir daha düzelmedi. 5 dakikalık sürüşlerde bile ibre 10. seviyeye kadar çıkıyordu. Sonra Üçyol CF Moto servisi komple bütün sıvıyı boşaltarak tamamiyle antifriz koydu. Yaklaşık 3000 kmdir hiçbir sıkıntı olmadan kullanıyorum. Belki bu tarz bir sorun yaşayan biri vardır ve yol gösterici olur.
    karacaa bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer bu durum 150 Nk larda normal değil ise.

    "Termostatı" kontrol ediniz. ve "radyatör basınç kapağının" orijinal olduğundan emin olunuz.

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...FkCyA&usqp=CAU
    https://n11scdn.akamaized.net/a1/450...3502430253.jpg
    Fan müşürü termostattan ayrı çalışan bir parça değil mi ?
    motorumda su devirdaimi oluyor, radyatör sıcak. ama fan hararet ışığı yanmadan devreye girmiyor. Bildiğim kadarı ile termostat olsada olmasada radyatördeki su sıcak ise fan devreye girer. Harareti gösteren yani sıcaklığı algılayan müşür arızalı olabilir mi acaba ? yani ben 10 diş görüyorum ama aslında o derece 90 derece falan ise ?
    Trafikte dururken hararet yapıyor, fanı açıyor. ama hareket ettiğimde yani 50-60 km hızlara ulaştığımda hararet azalıyor, yani motorumda devirdaim oluyor. termostat düzgün çalışıyor anlamına geliyor Bu fan müşürlerinin bir derecesi var mı peki ? belkide bendeki müşür cok gec devreye giriyordur

    ]Ha unutmadan şunuda ekleyeyim. Diyelim 10 diş'e geldi. Hararet ışığı yandı. Sağ çektim ontağı kapattım. 3-4 diş kontağı kapattığım saniye düşüyor.

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fan müşürü termostattan ayrı çalışan bir parça değil mi ?
    motorumda su devirdaimi oluyor, radyatör sıcak. ama fan hararet ışığı yanmadan devreye girmiyor. Bildiğim kadarı ile termostat olsada olmasada radyatördeki su sıcak ise fan devreye girer. Harareti gösteren yani sıcaklığı algılayan müşür arızalı olabilir mi acaba ? yani ben 10 diş görüyorum ama aslında o derece 90 derece falan ise ?
    Trafikte dururken hararet yapıyor, fanı açıyor. ama hareket ettiğimde yani 50-60 km hızlara ulaştığımda hararet azalıyor, yani motorumda devirdaim oluyor. termostat düzgün çalışıyor anlamına geliyor Bu fan müşürlerinin bir derecesi var mı peki ? belkide bendeki müşür cok gec devreye giriyordur

    ]Ha unutmadan şunuda ekleyeyim. Diyelim 10 diş'e geldi. Hararet ışığı yandı. Sağ çektim ontağı kapattım. 3-4 diş kontağı kapattığım saniye düşüyor.
    Hocam tekrar edeyim.

    "Termostatı" kontrol ediniz. ve "radyatör basınç kapağının" orijinal olduğundan emin olunuz.

    Bu kontrolleri yaptıktan sonra sorularınızı sorsanız daha iyi olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------

    [IMG][/IMG]

  7. #7
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Müşhürün dışarda direncini ölçseniz ya da sağlam müşhürle karşılaştırsanız belki o arızalıdır.

  8. #8

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tekrar edeyim.

    "Termostatı" kontrol ediniz. ve "radyatör basınç kapağının" orijinal olduğundan emin olunuz.

    Bu kontrolleri yaptıktan sonra sorularınızı sorsanız daha iyi olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------

    http://<a href="https://hizliresim.c...xq.jpg</a></a>
    Merhaba.

    Termostat çalışıyor. Radyatör kapağını açtım. Ağzına kadar antifriz dolu. motoru 10 dakika rolantide çalıştırdım, hafif gaz verdim taşmaya ve hafif fokurdamaya başladı. Bu durumda termostat çalışıyor demek oluyor. Radyatör kapağı resimdekinin aynısı değil fakat kapağın iç tarafında CF Moto'nun simgesi var.

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba.

    Termostat çalışıyor. Radyatör kapağını açtım. Ağzına kadar antifriz dolu. motoru 10 dakika rolantide çalıştırdım, hafif gaz verdim taşmaya ve hafif fokurdamaya başladı. Bu durumda termostat çalışıyor demek oluyor. Radyatör kapağı resimdekinin aynısı değil fakat kapağın iç tarafında CF Moto'nun simgesi var.
    Yani termostatınızın çalıştığından eminsiniz. peki doğru çalıştığından emin misiniz?

    Yukarıda bir kontrol kartı resmi paylaştım termostat çalışma aralığını yazan ve sensör ölçüm değerlerini gösteren ve radyatör kapağının basıncını gösteren, kapağınızda bu yazıyı gördünüz mü? veya bu kontrolleri doğru şekilde yaptınız mı?

    Anlattığınız şeyler ile bir malzemenin doğru çalışıp çalışmadığını veya doğru malzeme olduğu anlaşılmaz.

    Kabınızın doğru ile mi yoksa yanlış ile mi dolu olduğuna dikkat etmelisiniz. Buna binaen kabın her zaman boş olması her zaman en iyisidir.

  10. #10
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Kapağın Yayının sıkışıp sıkışmadığından da emin olmuşsunuzdur umarım. Whatsapp grubumuzda bir arkadaşımızın hararet ışığı lambası gereksiz yere yanıyordu. Sorun kapakta çıktı. Ayrıca çok kez hararet sıkıntısının kapaktan ötürü çıkabildiğini duymuştum.
    Umarım genleşme kabınız(yedek antifriz kabı) aşırı dolu değildir.

  11. #11

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapağın Yayının sıkışıp sıkışmadığından da emin olmuşsunuzdur umarım. Whatsapp grubumuzda bir arkadaşımızın hararet ışığı lambası gereksiz yere yanıyordu. Sorun kapakta çıktı. Ayrıca çok kez hararet sıkıntısının kapaktan ötürü çıkabildiğini duymuştum.
    Umarım genleşme kabınız(yedek antifriz kabı) aşırı dolu değildir.
    Radyatör kapağında bir yay yok. genleşme kabındaki antifriz seviyesi ne az ne cok. E ve F'nin yani 2 çizginin tam ortasında

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani termostatınızın çalıştığından eminsiniz. peki doğru çalıştığından emin misiniz?

    Yukarıda bir kontrol kartı resmi paylaştım termostat çalışma aralığını yazan ve sensör ölçüm değerlerini gösteren ve radyatör kapağının basıncını gösteren, kapağınızda bu yazıyı gördünüz mü? veya bu kontrolleri doğru şekilde yaptınız mı?

    Anlattığınız şeyler ile bir malzemenin doğru çalışıp çalışmadığını veya doğru malzeme olduğu anlaşılmaz.

    Kabınızın doğru ile mi yoksa yanlış ile mi dolu olduğuna dikkat etmelisiniz. Buna binaen kabın her zaman boş olması her zaman en iyisidir.
    Hocam elimde bi sıcaklık ölçer var fakat 50 dereceden sonrasını sadece kırmızı olarak gösteriyor ve kaç derece olduğunu göstermiyor. Yani haraket ışığı yandığında su sıcaklığı aslında kaç derece onuda bilmiyorum. Yani motorumun bana gösterdiği hararet ışığı yanınca sıcaklık 90 derece olabilir, ısı müşürü yanlış algılıyor olabilir, yani fan 90 derecede mi açılıyor 110 derecede mi açılıyor onu anlayamıyorum maalesef. Sıcaklık cok ani olarak değişiyor, yani hararet ışığı yanınca 5 saniye hızlansam 4-5 diş birden düşebiliyor. 3 defa fan müşürümü değiştirdim. artık sorunun gerçekten fan müşüründen olduğunu sanmıyorum fan gerekli sıcaklıkta açılıyor ondan eminim. yani motorun üstündeki diyelim arızalı. 2 nci parçada arızalı. ama 3 ncü aldığım da arızalı olamaz diye düşünüyorum. Geriye bir tek ısı müşürü kalıyor tahminimce çünkü bazıları ısı müşürü arızalıysa motor soğukken rolanti dalgalanması olur demişti. bu hararet sorunundan sonra motor ısınmadığı sürece rolanti dalgalanması oluyor.

  12. #12
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    .................................................. ..........

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:57 ----------

    Yanlış anlaşılmasın. Yazıyı geri aldım.

    En güzeli motorunuzu yetkili servise götürün.

  13. #13

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Isı müşürünü değiştirdim olmadı. 3 adet fan müşürü değişti olmadı. Şimdi termostat siparişi verdim, bakalım umarım işe yarar eğer termostat'tan da değilse cidden artık ne yapıcağımı bilmiyorum. Suda bi eksiklikte yok. 2-3 saatlik yolculukta bile 2 dişi geçmiyor ama 1 dakikalık kırmızı ışıkta durdukmu hemen 1 dakikada hemen hararet ışığını yakıyor, ve yaktıktan sonra fanı açıyor. Ama sorun şuki radyatörde soğuk değil Fan müşürünün üzerinde yazan derece 82-85.

    Bu termostatların 2 şekilde arızası var galiba. birincisi açık kalma, ikincisi kapalı kalma. Radyatörüm ilk çalıştırmadan 5 dakika sonra sıcak olduğuna göre kapalı değil. Acaba yarım acık veya yarım kapalı gibi birşeyimi var


    Motorumda 4 ay önce küçük kaza sonucu ön taraf değişti, hali ile göstergemde değişti fakat cf motonun yedek parça sitesinde dolanırken 2016 yılındaki 10 nk lara ayrı, 2018 yılından sonraki 150 nk lara ayrı gösterge paneli satıldığını gördüm. aralarındaki fiyat farkıda biraz fazla. acaba ana takılan gösterge paneli benim motorumun yılına uygun mu değil de sürekli hararet ışığını gösteriyo ?

    Hararet yapmış bir motorun o an suyu kaynatıp kaynatmadığını radyatör kapağını açmadan başka nasıl öğrenebiliriz ? belkide ışık yanınca daha su kaynamamıştır

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Isı müşürünü değiştirdim olmadı. 3 adet fan müşürü değişti olmadı. Şimdi termostat siparişi verdim, bakalım umarım işe yarar eğer termostat'tan da değilse cidden artık ne yapıcağımı bilmiyorum. Suda bi eksiklikte yok. 2-3 saatlik yolculukta bile 2 dişi geçmiyor ama 1 dakikalık kırmızı ışıkta durdukmu hemen 1 dakikada hemen hararet ışığını yakıyor, ve yaktıktan sonra fanı açıyor. Ama sorun şuki radyatörde soğuk değil Fan müşürünün üzerinde yazan derece 82-85.

    Bu termostatların 2 şekilde arızası var galiba. birincisi açık kalma, ikincisi kapalı kalma. Radyatörüm ilk çalıştırmadan 5 dakika sonra sıcak olduğuna göre kapalı değil. Acaba yarım acık veya yarım kapalı gibi birşeyimi var


    Motorumda 4 ay önce küçük kaza sonucu ön taraf değişti, hali ile göstergemde değişti fakat cf motonun yedek parça sitesinde dolanırken 2016 yılındaki 10 nk lara ayrı, 2018 yılından sonraki 150 nk lara ayrı gösterge paneli satıldığını gördüm. aralarındaki fiyat farkıda biraz fazla. acaba ana takılan gösterge paneli benim motorumun yılına uygun mu değil de sürekli hararet ışığını gösteriyo ?

    Hararet yapmış bir motorun o an suyu kaynatıp kaynatmadığını radyatör kapağını açmadan başka nasıl öğrenebiliriz ? belkide ışık yanınca daha su kaynamamıştır
    Motosikletiniz kazalı ise;

    Radyatör hortumlarının doğru şekilde bağlandığından emin olun. Eğer sıcak/soğuk girişleri bir şekilde ters bağlanmış ise bu sorunu yaşarsınız.

    Radyatör kapağınızı değiştirmediyseniz mutlaka orjinalini bulup değiştirin.

    Devirdaim içinden kırık olabilir, basitçe söküp kontrol edin. Devirdaimin çıkış ve giriş hortumlarının da doğru bağlandığından emin olun. Usta geçinenlerin yaptığı, insanı delirten hatalardandır. Ters bağlanmasına imkan yok demeyin, tecrübe ettiğim için ikaz ediyorum.

    Motorun hararet yapıp yapmadığını her zaman radyatör kapağını açarak anlayamayabilirsiniz. Hatta bazı durumlarda hararet müşiri sağlam dahi olsa size hararet göstermemesine neden olacak bir durum söz konusu olabilir. Ancak hararet müşirinin sağlıklı çalışmadığından şüpheleniyorsanız radyatöre üstten gelen hortumun ısısını ölçebilirsiniz.
    ...

  15. #15

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletiniz kazalı ise;

    Radyatör hortumlarının doğru şekilde bağlandığından emin olun. Eğer sıcak/soğuk girişleri bir şekilde ters bağlanmış ise bu sorunu yaşarsınız.

    Radyatör kapağınızı değiştirmediyseniz mutlaka orjinalini bulup değiştirin.

    Devirdaim içinden kırık olabilir, basitçe söküp kontrol edin. Devirdaimin çıkış ve giriş hortumlarının da doğru bağlandığından emin olun. Usta geçinenlerin yaptığı, insanı delirten hatalardandır. Ters bağlanmasına imkan yok demeyin, tecrübe ettiğim için ikaz ediyorum.

    Motorun hararet yapıp yapmadığını her zaman radyatör kapağını açarak anlayamayabilirsiniz. Hatta bazı durumlarda hararet müşiri sağlam dahi olsa size hararet göstermemesine neden olacak bir durum söz konusu olabilir. Ancak hararet müşirinin sağlıklı çalışmadığından şüpheleniyorsanız radyatöre üstten gelen hortumun ısısını ölçebilirsiniz.
    Hocam kaza derken öyle büyük bir kaza değil, sadece gösterge ve far'ım kırılmıştı o kadar. Radyatör ile alakalı hiç bi sorun olmadı. Motoru ben sıfır almıştım bu zamana kadar radyatör ile hiç işlem görmedi. Benim korkum; motor hararet ışığını yaktıktan sonra radyatör kapağını açmak. Fışkırırsa yada bi an sıçrarsa diye. Şöyle söyleyeyim. Motorum hararet ışığını yaktığında motorumda devirdaim oluyor. Elimi su pompasına koyduğumda titreşimi hissediyorum çalışıyor. ama şöyle bir şeyde var. Motoru çalıştırınca 2-3 dakika sonra bile Radyatör ısınmış oluyor, Yani anladığım kadari ile termostatım ya cok erken açılıyor yada hep açık. Açık bir termostat ile nasıl hararet olur anlamadım . Tam hararet ışığı yanıyor, 5-6 saniye fan devreye giriyor. Bu 3 ncü fan müşürü, üzerinde 82-87 C yazıyor. anlamadım gitti

  16. #16
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    Konuyu fabrika servisine ilettiniz mi, onlar ne diyorlar bu işe? Epey bir vakit geçti ve hala çözülmedi.

  17. #17

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    bugün servise gittim, fan müşürün geç algılıyor dediler, daha düşük bir müşür taktılar. motoru birazcık zorladım yok yine hararet ışığı yandı ondan sonra fan açtı. Eve gidince şöyle bir şey denedim;
    Radyatör kapağını açtım, motoru çalıştırdım. 10 dakika sonra hararet ışığını yaktı fakat, radyatörden ufak ufak su akıyor. ama cok hızlı bi şekilde akmıyor. ve su sıcak ama aşırı sıcakta değil. Yani hararet ışığı yanıyor ama su kaynamadı parmağımı dokundurabiliyodum suya. Hararet ışığı yanınca suyun kaynamış olması gerekmiyor mu ?

    Birde Radyatör kapağı açıkken gaz verdiğimizde radyatörün içindeki suyun fokurdaması gerekmiyor mu ? bende sadece cok az bi şekilde taşma yapıyordu o kadar.

  18. #18
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hocam termostatı kontrol edin diyoruz etmiyorsunuz?

    Radyatör basınç kapağını kontrol edin diyoruz etmiyorsunuz?

    Sadece kendi sabit takıntılı düşüncelerinizi dile getiriyorsunuz. Sizin kabınız doluyken biz ne fikir verebiliriz size lütfen söyleyin.

    Yukarıda söylediğim parçalar özellikle termostat "sökerek" test edilir.(En sağlam yolu budur) her parçanın kendine özgü testi ve değerleri vardır.

    Testi yaparsınız servis kataloğundaki değerle karşılaştırırsınız böylece arızalı olup olmadığı ortaya çıkar.

    Eğer servis kataloğundaki söylendiği gibi parçaları test etmiyorsanız, kontrol etmiyorsunuz demektir.

    Servis kitapçığı da internette çok kolay bulunur.

    Not: Kesinlikle kötü bir yazı olarak düşünmeyin. Sadece en başından bu yana yaptığınız kontrollerin kontrol olmadığını size açıklamaya çalışıyoruz.
    Kontrolleri yapa yapa parçaların sağlam olduklarını eleyerek arızanın sebebini bulup sonuca ulaşırsınız başka türlüsü zaten olmaz.

  19. #19

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam termostatı kontrol edin diyoruz etmiyorsunuz?

    Radyatör basınç kapağını kontrol edin diyoruz etmiyorsunuz?

    Sadece kendi sabit takıntılı düşüncelerinizi dile getiriyorsunuz. Sizin kabınız doluyken biz ne fikir verebiliriz size lütfen söyleyin.

    Yukarıda söylediğim parçalar özellikle termostat "sökerek" test edilir.(En sağlam yolu budur) her parçanın kendine özgü testi ve değerleri vardır.

    Testi yaparsınız servis kataloğundaki değerle karşılaştırırsınız böylece arızalı olup olmadığı ortaya çıkar.

    Eğer servis kataloğundaki söylendiği gibi parçaları test etmiyorsanız, kontrol etmiyorsunuz demektir.

    Servis kitapçığı da internette çok kolay bulunur.

    Not: Kesinlikle kötü bir yazı olarak düşünmeyin. Sadece en başından bu yana yaptığınız kontrollerin kontrol olmadığını size açıklamaya çalışıyoruz.
    Kontrolleri yapa yapa parçaların sağlam olduklarını eleyerek arızanın sebebini bulup sonuca ulaşırsınız başka türlüsü zaten olmaz.
    Hocam dediğiniz şeyleri kontrol ettim.

    Radyatör kapağım orijinal. Üzerindeki yazılar aynen olduğu gibi,

    Termostatı kontrol etme durumum yok, Cf motonun termostatı ucuz diye yenisini sipariş ettim. dün geldi taktım fakat yine aynı sorun devam ediyor.

  20. #20
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dediğiniz şeyleri kontrol ettim.

    Radyatör kapağım orijinal. Üzerindeki yazılar aynen olduğu gibi,

    Termostatı kontrol etme durumum yok, Cf motonun termostatı ucuz diye yenisini sipariş ettim. dün geldi taktım fakat yine aynı sorun devam ediyor.
    Çok güzel 2 şıkkı elediniz.

    Şimdi Radyatörünüzün tıkalı olup olmadığını kontrol edin.

    Hatta tüm soğutma sistemini sökün bakın bakalım tıkanıklık var mı? veya Pompanın kanatlarında kırıklık var mı?

    Böyle böyle parçaları eleye eleye gideceksiniz.

    Not beni yanlış anlamadığınız için de teşekkür ederim. Sadece motorunuzu kontrol etmek için sökmeniz gereken yerler var. ve bunu yapmak zorundasınız.
    Neden zorundasınız. Motorunuza sizden daha iyi kimse bakamaz o yüzden.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)