Bir yerden sonra hızlanmama sorunu
-
Merhabalar.
Cf Moto 150 NK kullanıyorum.
Motorumda 1 den 4 ncü vitese kadar hiç bir sorun yaşamıyorum, fakat 5 nci vitese attığımda motor artık hızlanmıyor. 10 bin de motor kesiciye giriyor. 1 den 4 e kadar 9000 devirde vites arttırıyorum fakat 5 e geldiğimizde devir 6000'de kalıyor.
Gazı kolu daha yarıda, ve ondan sonra ne kadar gaz verirsem vereyim 6 bin deviri geçmiyor ki daha 6 nci vitesim var. 6 ya attığımda ise devir 4500-5000 arası geliyor ama yinede gaz kolunu sonuna kadar çevirsemde motor artık hızlanmıyor 80-85 arası gidiyor. Bir arkadaşımda da aynı motor var. o arkadaşın motoru ile denediğimde böyle bir şey olmadı ve 117'ye kadar rahatlıkla cıkıp 118'de kesiciye girdi. Ben ise 5 nci viteste 6 bin devirde tıkanıyorum.
Sorun neyden kaynaklı olabilir ?
Reklamlar
-
Motoru 2.el aldıysan, öndişli büyütülmüş olabilir. Motorun gücü yetmediği için devir yükselmiyor, ön dişliyi 1 diş küçültün devir ve çekişi artar.
-
Debriyaj balatanız bitiyor olabilir servise gidip baktırın.
-
muhtemel enjeksiyonda sıkıntı var, bujiler de gitmiş olabilir.
ancak vites değiştirme olayını devire göre değil sese göre yapman daha iyi olur, ben motorda 8 bin deviri gecmiyorum bile en fazla 7bin de kullanıyorum.
9 binde motor ciyaklıyor.
-
kdiner adlı üyeden alıntı
Debriyaj balatanız bitiyor olabilir servise gidip baktırın.
bitik balata kaçırır, devir artar hız artmaz. arkadaş devir 6000 de kalıyor demiş.
bu tip arızalarda ucuzdan pahalıya doğru bakmak en mantıklısı.
sırası ile:
- hava filtresi,
- yakıt filtresi,
- buji,
- muhtelif sensör temizliği,
- kompresyon testi,
- en son yakıt pompası kontrolü.
tahminim: yakıt pompası. ama işte umut dünyası. olası problemler önce ucuzdan pahalıya kontrol edilir.
-
Arkadaşımın 2017 cbr125i de böyleydi 5 ve 6ya atamazdık neredeyse. Hava filtresi, yağ ve bujiyi değiştirdik, zinciri gerip yağladık biraz da basarak kullandık motor kendine geldi.
-
Debriyaj balataları 3 hafta önce değişti, evet bi vites kaçırma sorunum vardı. balatalar değişince sorun düzeldi.
Yağ 5 gün önce değiştirildi. Zinciri her zaman temiz tutarım her 250 km'de bir temizleyip güzelce yağlarım.
Ama dediğiniz gibi buji ve hava filtresini kontrol etmedim. Yarın sabah ilk işim onları kontrol etmek olucak
Birde yakıt pompası diyince aklıma geldi, motorun şalterini kapatınca ( sağ elcikteki kırmızı tuş ) ama kontak hala açık iken 2-3 dakika sonra benzin lambası yanıp sönmeye başlıyor. motoru çalıştırınca sönüyor. Yakıt pompasında bi sorun olabilir mi ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)