Motor montajının bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum, şoklardayım!!!
-
Arkadaşlar YouTube'da takılırken önüme şöyle bir video düştü. 8 dakika ama ilginç geldi bana ve izlemeye başladım.
https://youtu.be/rSRh5ANsUDo
Yahu adamlar 8-10 kişi sıraya girmişler, lego birleştirir gibi parçaları birleştirip motor imal ettiler. Ben bunun bu kadar kolay bir şey olduğunu bilmiyordum. Çok şaşırdım.
Şimdi diyecesiniz ki o parçaları tasarlamak ve imal etmek zor diye elbette haklısınız. Amma ve lakin bir kere tasarladiktan sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyormuş.
Yani bunu ben bir kere olduğu yerde canlı izlesem kendi motorumu sökerim.
Reklamlar
-
Endustride buna "Assembly Line" denir, birlestirme hatti diye cevirebiliriz. Otomobil/Motosiklet dunyasinda 1910'lardan beri bu sekilde yuruyor isler, niye sasirdiniz? Adamlar bu yontemle ucak birlestiriyor, uretiyor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Assembly_line
-
sakarya da toyota fabrikasında ki araba montaj 1 dakika civarında
8 dakika çok uzun bir süre bu iş için
konu aynı değilmiş pardon
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar YouTube'da takılırken önüme şöyle bir video düştü. 8 dakika ama ilginç geldi bana ve izlemeye başladım.
https://youtu.be/rSRh5ANsUDo
Yahu adamlar 8-10 kişi sıraya girmişler, lego birleştirir gibi parçaları birleştirip motor imal ettiler. Ben bunun bu kadar kolay bir şey olduğunu bilmiyordum. Çok şaşırdım.
Şimdi diyecesiniz ki o parçaları tasarlamak ve imal etmek zor diye elbette haklısınız. Amma ve lakin bir kere tasarladiktan sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyormuş.
Yani bunu ben bir kere olduğu yerde canlı izlesem kendi motorumu sökerim.
seri üretim imalat öyle sakaryadaki toyota fabrikasının araç üretim hızı 72 saniye fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor
toplam bir aracın üretimimde 18 saat olması lazım saç halinden testleri yapılmış haline kadar
-
Montaj en kolayı zor olan o motorun mühendisliği ve parçaların o tezgaha getirilene kadarki geçen süreç.
-
OnixsyS adlı üyeden alıntı
seri üretim imalat öyle sakaryadaki toyota fabrikasının araç üretim hızı 72 saniye fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor
toplam bir aracın üretimimde 18 saat olması lazım saç halinden testleri yapılmış haline kadar
Günlük 900 yıllık 328.500 adet üretim kapasitesi var o zaman? Bana oldukça abartılı geldi, bu sürelerde bir hata var sanki...
-
Henry Ford'un otomobil üretimine getirdiği yenilik; üretim bandı. Bununla otomobil üretim süresi çok kısaldı ve maliyeti de düştü. Böylece dünya genelinde otomobil kullanımı yaygınlaştı.
Sırf bu nedenle Ford otomobilin mucidi zannediliyor.
-
Yalnız, hindistan için şaşırtıcı geldi bana. (galiba pakistan burası.)
Herifler ayakta çalışıyor.
Masa var, havalı sıkma tabancaları var ohoo kalite yüksek üretimhanede.
Geçen Bir arkadaş konusunu açmıştı bu video'nun.
Örnek kask üretim tesisi
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Günlük 900 yıllık 328.500 adet üretim kapasitesi var o zaman? Bana oldukça abartılı geldi, bu sürelerde bir hata var sanki...
motor montaj süresinden günlük üretim limitini çıkarmak doğru olmadı sanki
-
HRider adlı üyeden alıntı
motor montaj süresinden günlük üretim limitini çıkarmak doğru olmadı sanki
"...fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor..." yazmış @OnixsyS, ben buradan motor montaj sayısından bahsediliyor diye anlamıyorum.
İlla ki detaylandırır, bu tip bilgiler işkembeden sallanacak şeyler değil, aslını astarını öğreniriz. Sadece basit matematik yaptım. Eğer ülkemizde senelik üçyüz küsür bin araç üretebilecek bir fabrikamız varsa ne müthiş bir şey :D, bana bunun beşte biri bile çok başarılı gelir.
Internette baktığım zaman Toyota'nın TPS (Toyota Production System) diye bir üretim sistemi / anlayışı varmış, orada parça başı 2sn gibi üretim süreçlerinden bahsediliyor, deli hızlar...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Günlük 900 yıllık 328.500 adet üretim kapasitesi var o zaman? Bana oldukça abartılı geldi, bu sürelerde bir hata var sanki...
günlük 1000 araç üretildiğini biliyorum bazen süreyi kısaltıp uzatıyolar hatta
2 yıl orda çalıştım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
"...fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor..." yazmış @OnixsyS, ben buradan motor montaj sayısından bahsediliyor diye anlamıyorum.
İlla ki detaylandırır, bu tip bilgiler işkembeden sallanacak şeyler değil, aslını astarını öğreniriz. Sadece basit matematik yaptım. Eğer ülkemizde senelik üçyüz küsür bin araç üretebilecek bir fabrikamız varsa ne müthiş bir şey :D, bana bunun beşte biri bile çok başarılı gelir.
Internette baktığım zaman Toyota'nın TPS (Toyota Production System) diye bir üretim sistemi / anlayışı varmış, orada parça başı 2sn gibi üretim süreçlerinden bahsediliyor, deli hızlar...
72 saniye aslında her proses elamanının araç başında geçirdiği süre anlamına geliyo yani bana gelen araçı benim yapacagım işlemleri yapmak için 72 saniyem var sonra yeni araç geliyo evet günlük 950 araç mı ne yapılıyor
300 bin araç üreticek bir fabrikamız var derken fabrika bizim değil japonların yani bunda gurur duyulacak bir yanı yok japon sistemi işliyor içerde mesela tüm mali işler hollanda olması gerekiyodu orda işliyor sadece maaş + masraf ücretlerini filan türkiyeye gönderiyolar yani ülkeye iş güçü dışında pekte yararı dokunmuyo
zaten yönetim anlayışı japonlardan gelmese bizim türkler yapamazlar eminim yani mesela içerdeki size birkaç kuraldan bahsediyim
-yaya yollarından yürümek
-yürürken ellerin cebinde olamaz
-yürürken telefonla ilgilenemezsin(telefonla konuşucaksan olduğun yerde bekliyeceksin)
-maske takma zorunluluğu en son ben çıkarken bu ağustosta yine vardı ne oldu bilmiyorum yani yönetim karar veriyo
yani dışarıda hırbo olan adam içeri gelince paşa paşa kurallara uyuyolardı
ama içeride işleyen sistemi görünce insan şoke olmuyo değil yani manyak bir sistem işliyo içerde, tabi bunun büyük bir kısmı otomasyon robotlardan geçiyo insanlar robotların yapamayacagı şeyleri yaptırıyolar eminimki otomasyon robotları geliştikce insanları bir bir atarlar
her birde bu 72 saniye aslında yaz için yavaşlatılmış tarife normal kış gelince 64 saniyeye geri dönüyorlar
-
" Fabrikasyon " denilen şey tam olarak bu zaten .
Asıl soru şu , fabrikasyon üretim bandı sonunda test edilip !!
1-2-3-... diye klasmana ayrılan kaliteli mamüllerden " bizim coğrafyaya " hangi numaradakiler şutlanıyordur.
(motosiklet değil yalnızca , aklınıza gelen tüm triko mekanik bilişim entegre aklınıza ne gelirse.. sıır suv vb alıpta saclarda dalgalanma ,boya sorunları, moto elektronik problemler vb son yıllarda sıkça tv haberlerine dahi konu olan durum..)
-
Yalnız videonun sonunda motoru niye suya soktular anlamış değilim.
Bir de bizim amca oğlu hela tasıyla yağ koyuyor motora çıldıracağım.
-
açılın yalın üretimci geldi :D yalın üretim yine toyota bünyesinde 1900lerin başlarında parıldamış, zamanla evrilmiş vs. şuan toyota producton system world class manifacturing gibi bir çok üretim disiplinine evrilmiş bir disiplin. ilgisi olan arkadaşlar biraz bakarsa fordun o kadar hammadde ve insanla yaptığını nasıl küçücük adada minimum insan ve minimum israfla yaptıklarını görseniz şaşarsınız. Bu kadar gelişimden sonra verilen sayılar hayal değil. ve bu videoda gerçekten yavaşlar he bide söylemeden geçemeyecem işte böyle üretilen motordan yapılan motorlar belli öte yandan üstün kaliteyle ve bunun misliyle hızlı üretilen motorları da görüyoruz. japonlar üretim felsefeleriyle gerçekten özellikle otomotiv endüstrisine yön verdiler şuan kendi üretim sistemlerini kullanan audi, mercedes vsnin de beslendiği ilk disiplin lean manifacturing aslında. iş disiplinine ne kadar iyilerse sosyal yaşamda o kadar illetini görebilirsiniz. mesleki bilgi kuşağımızın sonuna geldik hayırlı forumlar :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)