Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor montajının bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum, şoklardayım!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Arkadaşlar YouTube'da takılırken önüme şöyle bir video düştü. 8 dakika ama ilginç geldi bana ve izlemeye başladım.

    https://youtu.be/rSRh5ANsUDo

    Yahu adamlar 8-10 kişi sıraya girmişler, lego birleştirir gibi parçaları birleştirip motor imal ettiler. Ben bunun bu kadar kolay bir şey olduğunu bilmiyordum. Çok şaşırdım.

    Şimdi diyecesiniz ki o parçaları tasarlamak ve imal etmek zor diye elbette haklısınız. Amma ve lakin bir kere tasarladiktan sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyormuş.

    Yani bunu ben bir kere olduğu yerde canlı izlesem kendi motorumu sökerim.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Endustride buna "Assembly Line" denir, birlestirme hatti diye cevirebiliriz. Otomobil/Motosiklet dunyasinda 1910'lardan beri bu sekilde yuruyor isler, niye sasirdiniz? Adamlar bu yontemle ucak birlestiriyor, uretiyor.


    https://en.wikipedia.org/wiki/Assembly_line
    Carbondioxid ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sakarya da toyota fabrikasında ki araba montaj 1 dakika civarında
    8 dakika çok uzun bir süre bu iş için
    konu aynı değilmiş pardon

  4. #4
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar YouTube'da takılırken önüme şöyle bir video düştü. 8 dakika ama ilginç geldi bana ve izlemeye başladım.

    https://youtu.be/rSRh5ANsUDo

    Yahu adamlar 8-10 kişi sıraya girmişler, lego birleştirir gibi parçaları birleştirip motor imal ettiler. Ben bunun bu kadar kolay bir şey olduğunu bilmiyordum. Çok şaşırdım.

    Şimdi diyecesiniz ki o parçaları tasarlamak ve imal etmek zor diye elbette haklısınız. Amma ve lakin bir kere tasarladiktan sonra gerisi çorap söküğü gibi geliyormuş.

    Yani bunu ben bir kere olduğu yerde canlı izlesem kendi motorumu sökerim.
    seri üretim imalat öyle sakaryadaki toyota fabrikasının araç üretim hızı 72 saniye fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor
    toplam bir aracın üretimimde 18 saat olması lazım saç halinden testleri yapılmış haline kadar
    espresso bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    Montaj en kolayı zor olan o motorun mühendisliği ve parçaların o tezgaha getirilene kadarki geçen süreç.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seri üretim imalat öyle sakaryadaki toyota fabrikasının araç üretim hızı 72 saniye fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor
    toplam bir aracın üretimimde 18 saat olması lazım saç halinden testleri yapılmış haline kadar
    Günlük 900 yıllık 328.500 adet üretim kapasitesi var o zaman? Bana oldukça abartılı geldi, bu sürelerde bir hata var sanki...

  7. #7

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Henry Ford'un otomobil üretimine getirdiği yenilik; üretim bandı. Bununla otomobil üretim süresi çok kısaldı ve maliyeti de düştü. Böylece dünya genelinde otomobil kullanımı yaygınlaştı.
    Sırf bu nedenle Ford otomobilin mucidi zannediliyor.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Yalnız, hindistan için şaşırtıcı geldi bana. (galiba pakistan burası.)
    Herifler ayakta çalışıyor.
    Masa var, havalı sıkma tabancaları var ohoo kalite yüksek üretimhanede.

    Geçen Bir arkadaş konusunu açmıştı bu video'nun.
    Örnek kask üretim tesisi
    greyhorse bunu beğendi.

  9. #9
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günlük 900 yıllık 328.500 adet üretim kapasitesi var o zaman? Bana oldukça abartılı geldi, bu sürelerde bir hata var sanki...
    motor montaj süresinden günlük üretim limitini çıkarmak doğru olmadı sanki

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor montaj süresinden günlük üretim limitini çıkarmak doğru olmadı sanki
    "...fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor..." yazmış @OnixsyS, ben buradan motor montaj sayısından bahsediliyor diye anlamıyorum.

    İlla ki detaylandırır, bu tip bilgiler işkembeden sallanacak şeyler değil, aslını astarını öğreniriz. Sadece basit matematik yaptım. Eğer ülkemizde senelik üçyüz küsür bin araç üretebilecek bir fabrikamız varsa ne müthiş bir şey :D, bana bunun beşte biri bile çok başarılı gelir.

    Internette baktığım zaman Toyota'nın TPS (Toyota Production System) diye bir üretim sistemi / anlayışı varmış, orada parça başı 2sn gibi üretim süreçlerinden bahsediliyor, deli hızlar...
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günlük 900 yıllık 328.500 adet üretim kapasitesi var o zaman? Bana oldukça abartılı geldi, bu sürelerde bir hata var sanki...
    günlük 1000 araç üretildiğini biliyorum bazen süreyi kısaltıp uzatıyolar hatta
    2 yıl orda çalıştım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "...fabrikanın sonundan her 72 saniyede bir araç çıkıyor..." yazmış @OnixsyS, ben buradan motor montaj sayısından bahsediliyor diye anlamıyorum.

    İlla ki detaylandırır, bu tip bilgiler işkembeden sallanacak şeyler değil, aslını astarını öğreniriz. Sadece basit matematik yaptım. Eğer ülkemizde senelik üçyüz küsür bin araç üretebilecek bir fabrikamız varsa ne müthiş bir şey :D, bana bunun beşte biri bile çok başarılı gelir.

    Internette baktığım zaman Toyota'nın TPS (Toyota Production System) diye bir üretim sistemi / anlayışı varmış, orada parça başı 2sn gibi üretim süreçlerinden bahsediliyor, deli hızlar...
    72 saniye aslında her proses elamanının araç başında geçirdiği süre anlamına geliyo yani bana gelen araçı benim yapacagım işlemleri yapmak için 72 saniyem var sonra yeni araç geliyo evet günlük 950 araç mı ne yapılıyor
    300 bin araç üreticek bir fabrikamız var derken fabrika bizim değil japonların yani bunda gurur duyulacak bir yanı yok japon sistemi işliyor içerde mesela tüm mali işler hollanda olması gerekiyodu orda işliyor sadece maaş + masraf ücretlerini filan türkiyeye gönderiyolar yani ülkeye iş güçü dışında pekte yararı dokunmuyo
    zaten yönetim anlayışı japonlardan gelmese bizim türkler yapamazlar eminim yani mesela içerdeki size birkaç kuraldan bahsediyim
    -yaya yollarından yürümek
    -yürürken ellerin cebinde olamaz
    -yürürken telefonla ilgilenemezsin(telefonla konuşucaksan olduğun yerde bekliyeceksin)
    -maske takma zorunluluğu en son ben çıkarken bu ağustosta yine vardı ne oldu bilmiyorum yani yönetim karar veriyo
    yani dışarıda hırbo olan adam içeri gelince paşa paşa kurallara uyuyolardı
    ama içeride işleyen sistemi görünce insan şoke olmuyo değil yani manyak bir sistem işliyo içerde, tabi bunun büyük bir kısmı otomasyon robotlardan geçiyo insanlar robotların yapamayacagı şeyleri yaptırıyolar eminimki otomasyon robotları geliştikce insanları bir bir atarlar
    her birde bu 72 saniye aslında yaz için yavaşlatılmış tarife normal kış gelince 64 saniyeye geri dönüyorlar
    Cyan, retox70 ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    " Fabrikasyon " denilen şey tam olarak bu zaten .

    Asıl soru şu , fabrikasyon üretim bandı sonunda test edilip !!

    1-2-3-... diye klasmana ayrılan kaliteli mamüllerden " bizim coğrafyaya " hangi numaradakiler şutlanıyordur.

    (motosiklet değil yalnızca , aklınıza gelen tüm triko mekanik bilişim entegre aklınıza ne gelirse.. sıır suv vb alıpta saclarda dalgalanma ,boya sorunları, moto elektronik problemler vb son yıllarda sıkça tv haberlerine dahi konu olan durum..)
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Yalnız videonun sonunda motoru niye suya soktular anlamış değilim.

    Bir de bizim amca oğlu hela tasıyla yağ koyuyor motora çıldıracağım.

  14. #14

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    açılın yalın üretimci geldi :D yalın üretim yine toyota bünyesinde 1900lerin başlarında parıldamış, zamanla evrilmiş vs. şuan toyota producton system world class manifacturing gibi bir çok üretim disiplinine evrilmiş bir disiplin. ilgisi olan arkadaşlar biraz bakarsa fordun o kadar hammadde ve insanla yaptığını nasıl küçücük adada minimum insan ve minimum israfla yaptıklarını görseniz şaşarsınız. Bu kadar gelişimden sonra verilen sayılar hayal değil. ve bu videoda gerçekten yavaşlar he bide söylemeden geçemeyecem işte böyle üretilen motordan yapılan motorlar belli öte yandan üstün kaliteyle ve bunun misliyle hızlı üretilen motorları da görüyoruz. japonlar üretim felsefeleriyle gerçekten özellikle otomotiv endüstrisine yön verdiler şuan kendi üretim sistemlerini kullanan audi, mercedes vsnin de beslendiği ilk disiplin lean manifacturing aslında. iş disiplinine ne kadar iyilerse sosyal yaşamda o kadar illetini görebilirsiniz. mesleki bilgi kuşağımızın sonuna geldik hayırlı forumlar :D
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)