Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

%30 tasarruf için uzun yolda hızınızı 80 yapin

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    110 ile gitmekle 80le gitmek arasinda dizel otomobilde %30 tasarruf ettiğimi tespit ettim. Bazı 200cc ve üstü motorlarda da benzer tasarruf elde edilebilir diye düşünüyorum. Zaten uzun yolda 80 yeterli oluyor beni geçen araclara kırmızı yanınca yetisiyorum onuda farkettim. Sonuç olarak 80 km hız yapan 100cc motor bile yeterli ülkemiz şartlarında onu da anladım tecrubelerimle. Şirket aracı olduğundan motora ara sıra biniyorum ama aranızda 80le şurup pompada tüketim ölçüp kiyaslamayi yapabilen arkadaşlar varsa motosiklette en az %25-30 tasarruf çıkar tahminimce CC ye göre 110ile 80le gitmek arasinda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bende Toyota Yaris var, 1000cc motor ile zamanında piyasada en az yakan benzinli arabalardandı.
    İstanbulda e5 yolunda 80km/saat hız sınırında gidersem ortalama tüketim göstergesi 5litre/100km gösteriyor. Otobana çıkıp 120 ile gidersem 6.5 oluyor çünkü 120 ile giderken 4bin devri geçiyor, habire yüksek devirde gitmekten çok yakıyor. Otobanda sakin sakin 90'la gitmek en iyisi ki 90'la bile benim araba 3bin devir yapıyor, yani uzun yola çıkmalık değil şehiriçi arabası bu aslında.

  3. #3

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Nc 750x dct ile ş.içi iki kişi işe git gel 3.8lt ile 4.0 arası,tek kişi ş.arası 80-110 km ile 2.9 ile 3.2 arası tüketimim oluyor.Seviyorum bu NC yi ben.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    nc ile uzun yolda bende onu test etmiştim.fakat arabada 80 ile gitmek bir nebze katlanılir da motorda hem sıkıcı hem de trafigin genel hızından yavas kalındığı icin tehlikeli
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı pikatel34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nc ile uzun yolda bende onu test etmiştim.fakat arabada 80 ile gitmek bir nebze katlanılir da motorda hem sıkıcı hem de trafigin genel hızından yavas kalındığı icin tehlikeli
    Arabayla 90'la giderken çok hızlı gidiyormuş gibi geliyor, ama xmax ile otobanda 120'ye çıkınca farketmiyorum, boş yolda sakin sakin gidiyormuş gibi geliyor. araca göre değişiyor sanırım bu.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    90km/s üstü hava direnci ciddi miktarda artıyor.

  7. #7
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    benim motor için konuşayım muğladan ankaraya 85 km hızla gitmem ile dönüşte 120 130 yaparak dönmem arasında 3 lt anca fark oldu.

  8. #8

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor için konuşayım muğladan ankaraya 85 km hızla gitmem ile dönüşte 120 130 yaparak dönmem arasında 3 lt anca fark oldu.
    işin içine çıbır125 girdi diye dahil olayım dedim.
    60-80 ile kullanırsam 2 - 2.5 litre,
    100-120 ile gidersem 3.5 - 4 litre yakıyor (bartından istanbul'a giderken sakarya hendekte 10 litre depo bitince ağlamak üzereydim(cb125e gibi 2.5 litrenin üzerine çıkmayan motordan sonra böyle oluyo))

  9. #9

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Aracınız ne olursa olsun seyir esnasında etki eden hava direnci hızın küpü ile orantılıdır. Bu nedenle hızı biraz olsun arttırmak ihtiyaç duyulan enerjiyi fazla fazla arttırır.
    Motor kısmında çok bilgim olmadığı için birşey demiyorum.

  10. #10
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Güvende olduğunuz hız , kaç litre yaktığınızdan daha değerlidir diyip gidiyorum
    yaşlıveacemi bunu beğendi.

  11. #11
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Hem araba hem de motor kullanırken ortalama hızım her zaman 90-100 arasıdır. Uzun yolda da 90-100 civarı gidiyorum. Hızlı gidince zevk almıyorum yoldan. Yolu seyrederek yol almak daha keyifli benim için. Motorumda ve arabamda ortalama uzun yolda 4/4.5 litre yakıyorum ikisinde de.
    oluroyle bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  12. #12
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Bu aralar spora gitmek için gidiş dönüş 25-25 = 50 km yol yapıyorum ortalama haftada 5 gün. Sabit 80 km hızla gitmek bir süre sonra yoruyor. Sadece 5 dakika gecikeceğini bilsende insanı sarmıyor. İlla 110-120 km arası gitmek istiyor insan nefsi demek . Bu kadar sık gitmem sebebiyle hesaplamıştım yakıtı CG 210 motorum için sabit 80 km hızla gitmek 2.92 l / 100 km yaktırıyor. Hafif daha zevkine gittiğim diğer bir yolculuğumda 90-100 km hızla arada 110 km hızla gitmiştim 3.41 lt / 100 km ye çıkıyor hemen ortalama. Abartısız söyleyeyim tamamen stunt , 2. ve 3.vitesler ağırlıklı şehir içi yolculuğumda 5.5 lt / 100 km yakıtı bulduğumda oldu. 10 TL benzin ( 1.5 litre ) alıp 27 km yol yapmıştım. Ne olursa olsun az yakacak hızda sabit gazla gidersen cebini korursun. Diğer agresif kaçamaklar hele uzun kmler yapıyorsan cebini direk yontacak .

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    80 LE GİDECEKSEM neden 1000 cc motosiklete bineyim ki ?
    alırım bi tane ybr 125 ekonomi yaparım

  14. #14
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    İster 100 cc motosiklet olsun , istese 7000 cc 8 silindir Amerikan otomobili olsun her aracın ayrı bir ekonomik devir ismi verilen bir aralığı var . X motosiklette bu devir atıyorum 6000 / dakikadır ,
    Y motosikletde 4000 / dakikadır . Ve bu ekonomik devir aralığı çoğunlukla 70 km / saat ile 120 km / saat aralığı bir yerdedir . 1 araç 70 km de en ekonomik sürüşü verirken , bir başka araç 90 km ile kullanıldığında en yakıtı harcayacaktır . Tabiidir ki çok çok extrem araçlar 120 km de en az enerji
    sarf eder. 5 senedir her yaz motosikletimle Bursa - İzmir Çeşme yolculuğu yaparken çok fazla dikkatimi
    çeken olay. Bu yolda her zaman rüzgar Bursa'dan İzmir'e doğru esiyor. İzmir'e doğru giderken her
    zaman yaktığım benzinin yüzde 10 eksiğini harcıyorum . Tatilim bitiyor dönüş yoluna çıktığımdaysa,
    Normalde kullandığımdan yüzde 10 fazla , gelirken kullandığım yakıttan ise yüzde 20 daha fazla yakıyorum. Yalnız o dönüş yolu motosiklet kullanmaktan çıkıyor . Rüzgara karşı savaş halini alıyor.
    Toplamda 100 km de 3.5 ile 3.8 litre aralığında değişiyor. Birde uzun yolda her zaman motosikletimde
    çok aşırı yuk olduğundan yakıtımın normal olduğunu sanıyorum . Bütün 2 tekercilere selam.

  15. #15
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Motorsiklet Amaç'mı yoksa Araç'mı?
    Asıl soru bu olmalı.
    Sadece işe gelip gitmek için kullanılması yani araç olarak, tabi ki taasaruf edilen tercih edilir.
    Benzin litre hesabı yaparsın.
    Ama yok eğer Amaç ise, boyut çok farklıdır, amaç, yeni keşifler yapmak, yeni arkadaşlar edinmek, yol yapmak,
    rezillik çekmek, ustalar ile uğraşmak,kılık kıyafetler almak,yağmur da karda kışta baharda binmek,vs..
    Benzin hesabı yapmazsın.

  16. #16

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aracınız ne olursa olsun seyir esnasında etki eden hava direnci hızın küpü ile orantılıdır. Bu nedenle hızı biraz olsun arttırmak ihtiyaç duyulan enerjiyi fazla fazla arttırır.
    Ufak bir düzeltme:

    Küpü değil, karesi olacak. (Hava direnci Fd)
    Küp, güç için geçerli. (Hava direncini aşmak için gereken güç Pd)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)

  17. #17
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    benim motorda durum şöyle
    70 le giderken anlık ortalama 3,2 ile 3,4 arası değişiyor
    80 le giderken 3,5 üstünde
    90 ve üzerinde artık 4,0 gözükmeye başlıyor

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Süre ve yakıt sarfiyatı (ikisi birlikte) açısından en verimli sürüş azami devrin %55-60'ı kadar bir devirde oluyor. Benim motosikletim için 5000dd - 105km/s yapıyor.
    istanbulian bunu beğendi.

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Aslında otobanda giderken oturmak yerine motosikletin üzerine yatsanız, en az %20 daha verim alırsınız. Ciddiyim...

  20. #20
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında otobanda giderken oturmak yerine motosikletin üzerine yatsanız, en az %20 daha verim alırsınız. Ciddiyim...
    minder almayı düşünüyorum sırf o yüzden depo biraz ağrı yapıyor :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)