Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Antifriz kullanımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhabalar;

    Sizlere ufak bir sorum olucak.
    Antifrizi motorlarımıza koyarken, doğruca radyatör içerisine mi koyuyoruz yoksa genleşme kabınamı koyuyoruz?
    CF moto 150 NK kullanıcısıyım ve genleşme kabına doldurabilmem için sağ grenajları komple sökmem hatta benzin deposunu bile birazcık kaldırmam gerekiyor gerçekten cok uğraştırıcı bir iş. Direk radyatörün üstündeki kapaktan dolduranları gördüm. Acaba doğruca ordan doldursak bir sorun olur mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    eksildiyse hazneden üstten ekleyebilirsin.ancak sıfırdan koyacaksan önce yüzde 50 50 karışım hazırlamalısın.sonra karışımı sisteme içinde hava kalmıcak şekilde koyman lazım.hava yaparsa dolaşım olmuyor ve radyator fan açsada devirdaim olmadıgı için motor hararet yapar.en iyisi bilen biline koydurman,benim usulüm söyle yanlışım varsa düzeltsin arkadaşlar.önce radyator borusunu su devirdaimden ayırıp su devirdaime su koyuyorum full,sonraradyator borusunu su devirdaime takıp radyatoru fulluyorum ve radyator kapağını kapatıyorum.sonrada tepede hazneden min max olacak şekilde dolduruyorum bu şekilde içerde hava kalmıyor.daha dogrusunu yada kolayını bilen varsa yazsın

  4. #4

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Cevabınız için teşekkür ederim fakat bu bahsedilen kaba ulaşmam imkansız gibi bir şey. normalde kapağı açıp üstten dolum yapmamız gerekiyor iken bu kapak yan tarafa doğru bakıyor, yani ucuna ne huni getirebilirim nede ucuna hortum sokulabilir. küçüçük bir deliği var. içerisine girebilecek tek hortum serum hortumları onun içinde resmen damlatarak doldurmam gerekiyor. O sebepten dolayı motoru soğuk ikken direk olarak radyatör hortumunu söküp içerisindeki sıvıyı boşaltıp, doğruca radyatör üzerinden dolum yapmak istiyorum. Radyatör tamamen dolduktan sonra, motoru çalıştırağım 2-3 dakika kadar rolantide bekletip kontağı kapatık tekrar soğumasını bekleyip, tekrar radyatör kapağını açıp tekrar üstüne tamamlayacağım (Radyatörün içerisindeki hava yukarı cıksın diye rölantide 2-3 dakika çalıştıracağım) Umarım doğrudur

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    İki üç defa farklı zamanlarda kontrol edin rezerve ek depodan.Orası her zaman aynı seviyede durmaz.Aşağı yukarı su oynar.

    Neden su ekleyeceksiniz ek depoda su antfiriz yokmu?

    Komple değiştirecekseniz radyotere yarı yarıya su ve anttifiriz karışımı konuluyor.1 litreyse yarısı su yarısı antifiriz.

    Ek genleşme deposuna yarım konuluyor.

    Sonra motor çalıştırılıp kullanılıyor fan açana kadar.

    Sonra motor 10 dk soğuyunca tekrar radyatör kapağı açılıp bakılıyor eksikse ağzına kadar doldurulup kapak düzgünce kapatılıyor.

    Ek depoda aynı eksikse yarıya kadar dolduruluyor.Fazla olursa sorun olmaz ek depoda geri atar tahliyeden.

    Hepsinden önce motor soğukken düz konumdayken radyatör kapağını açın ağzına kadar doluysa su geri kapatın sorun yoktur.

    Çalışıyorsa kurcalama motorcu atasözünle bitiriyoruz

  6. #6
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    0 dan konulacak ise temizlik yapilacak ise: grnlesme kabi bosaltilmali ve sistemdeki antifriz bosaltilmali.

    50:50 karışım hazirlanmali. oncelikle radyatore ve ardindan genlesme kabina konmali.motor fan acana kadar radyator agzindan eksildikce konmali ve havasi alinmali.

    fan açıp kapayinca kalan eksik tamamlanip. genlesme kabi doldurulup işlem bitirilmeli.

    kolay gelsin

  7. #7

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Cevaplarınız için cok teşekkür ederim, bugün tamamen suyu boşalttım ve yarı su yarı antifriz olarak tekrar doldurdum. En son kafaya koydum, grenajlarıda söktüm zar zorda olsa genleşme kabınada ekleyebildim. 250 nk larda kap düz konumdayken 150 nk larda neden yan yaptılar anlamış değilim işkence gibi birşey oldu o kabı doldurmak 😁

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Motosiklet için aldığınız antifirize su karışımı yapmadan önce antifiriz kutusunun arkasındaki talimatlara bakın bazı antifirizlerde özellikle su katmayın yazmaktadır.

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet için aldığınız antifirize su karışımı yapmadan önce antifiriz kutusunun arkasındaki talimatlara bakın bazı antifirizlerde özellikle su katmayın yazmaktadır.
    Motoru üretenler diyor yarı yarıya karıştırın diye.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  10. #10

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru üretenler diyor yarı yarıya karıştırın diye.
    Bazı antifrizler su karışımlı olarak satılıyor.
    bassturbin bunu beğendi.

  11. #11
    numan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    st rs
    Antifriz konusunda bildiklerimi yazayım.

    Genleşme/Rezervuar kabı radyatörün ihtiyacı olan sıvıyı çektiği, radyatör tam doluysa da ısınınca genleşen sıvının gitmesi için kullanılan haznedir. Buradaki seviye motor soğukken min ile max arasında olmalıdır. Motor soğukken rezervuarda sıvı yoksa radyatördeki sıvı seviyesi eksik olabilir, bu durumda sistem rezervuardan sıvı yerine hava çekmiş olur ve bu da istenmeyen bir durum. Motor ısındıkca genleşen sıvı kapak tarafından belirli bir basınça kadar tutulup sonrasında bu kaba aktarılır.

    Radyatör sıvıları karıştırılmaz. X marka vardı Y ekledim durumu pek istenen bir çözüm değildir. Eğer hangi tür sıvı olduğu bilinmiyorsa kısa vadeli olarak saf su/ütü suyu/akü suyu olarak bilinen sıvı eklenmelidir. Çeşme suyu ya da içme suyu eklemek kireçlenmeye sebep olur uzun vadede sistemi tıkayacak etki gösterebilir.

    Radyatör seviyesini kontrol için motorun soğuk olması doğru ölçüm ve sağlığınız için en iyi olanıdır. Radyatör kapağı motor sıcakken açılmaz. Soğuduğunda açıldığında ise aynı tip radyatör sıvısı eklenebilir.

    50:50 olayına gelirsek. Ready to use ve konsantre olarak satılıyor. Ready to use yani hazır olanlara su eklenmemeli doğrudan kullanılmalıdır. Örnek Motul Motocool expert, direk kullanıma hazır. Konstre olana örnek castrol radicool nf bunu belirli oranlarla karıştırıyorsun, karışım için yine saf su kullanılmalı. Karışım oranı değiştikçe sıcaklık aralıkları değişiyor, kutunun üzerinde yazar.
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)