Cross motosikletler ve saat
-
Merhabalar, cf 250nk sahibiyim enduroya ve cross motosikletlere merakım var. Bu cross motosikletlerdeki saat olayını araştırdım ama düzgün bir şey bulamadım. Çok mu masraflı oluyorlar? 4 zamanlı crosslarda da var mı bu saat olayı bir de plaka çıkma olayı neye göre oluyor? Cevaplarsanız sevinirim iyi günler... [IMG][/IMG]
Reklamlar
-
Kendin yaparsan tek parça fiyatı var.Aslında yeni modellere bakım aralıkları uzun.200 saate kadar bi piston gidiyor.200 saatte aslında çok uzun bir süre.Kurla parça fiyatları iyice uçmuştur orası ayrı tabii
-
eski modellerde nasıl oluyor peki ve değişim aşağı yukarı ne maliyetli oluyor. örneğin 2008 model exc 250
-
78alihan78 adlı üyeden alıntı
eski modellerde nasıl oluyor peki ve değişim aşağı yukarı ne maliyetli oluyor. örneğin 2008 model exc 250
Yedek parça fiyatlarına bak işte birader
-
78alihan78 adlı üyeden alıntı
eski modellerde nasıl oluyor peki ve değişim aşağı yukarı ne maliyetli oluyor. örneğin 2008 model exc 250
Eski modellerde asagi yukari ayni maliyette parcalar ama daha fazla parcada sorun cikma ihtimali var bir silindir piston degisecekse exc'nin en az 8-10 lira parcasi tutar iscilik haric tabi. 2T ler cok basit duzende kullanici bazi seyleri kendi bile degisebilir sanirim kullanim klavuzunda bile anlatiliyor ama biraz bu islerle ugrasmayi sevmeniz gerek. Ben de uzun zamandir enduroya sardim su an çin mali ile idare ediyorum bir yandan enduro ekipmanini tamamladim simdi yavas yavas 2T bakiyorum ama fiyatlara yetisilmiyo cok yukseldi ve eski model istemiyorum size tavsiyem 4T ile baslayin hele araziye dalacam diyorsaniz full enduro ekipmani olmadan hic bulasmayin ozellikle çizme
ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw
-
burakrak adlı üyeden alıntı
Eski modellerde asagi yukari ayni maliyette parcalar ama daha fazla parcada sorun cikma ihtimali var bir silindir piston degisecekse exc'nin en az 8-10 lira parcasi tutar iscilik haric tabi. 2T ler cok basit duzende kullanici bazi seyleri kendi bile degisebilir sanirim kullanim klavuzunda bile anlatiliyor ama biraz bu islerle ugrasmayi sevmeniz gerek. Ben de uzun zamandir enduroya sardim su an çin mali ile idare ediyorum bir yandan enduro ekipmanini tamamladim simdi yavas yavas 2T bakiyorum ama fiyatlara yetisilmiyo cok yukseldi ve eski model istemiyorum size tavsiyem 4T ile baslayin hele araziye dalacam diyorsaniz full enduro ekipmani olmadan hic bulasmayin ozellikle çizme
8-10 derken 8.000 - 10.000 tl mi?
-
2T alacaksan onunla trafiğe çıkmaman lazım.
genelde 2 zamanlı kullananlar arabasının arkasına bağlayıp gideceği yere gidip süreceği mekanda motoru indirip sürüyorlar.
sen gider bu motoru trafikte kullanırsan her ay piston değiştirirsin.
belirli saatlerden sonra pistonlar değişiyor.
belki ilanlarda denk gelmiş olabilirsiniz.
A piston da yada C pistonda.
C pistonun da saati bitince gömlek mi değişiyordu daha maliyetli bişeyler yapılıyordu.
anlatmılardı bana bi kaç sene önce ama unuttum
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
2T alacaksan onunla trafiğe çıkmaman lazım.
genelde 2 zamanlı kullananlar arabasının arkasına bağlayıp gideceği yere gidip süreceği mekanda motoru indirip sürüyorlar.
sen gider bu motoru trafikte kullanırsan her ay piston değiştirirsin.
belirli saatlerden sonra pistonlar değişiyor.
belki ilanlarda denk gelmiş olabilirsiniz.
A piston da yada C pistonda.
C pistonun da saati bitince gömlek mi değişiyordu daha maliyetli bişeyler yapılıyordu.
anlatmılardı bana bi kaç sene önce ama unuttum
Evet ben de bunları gördüm bilmediğim için araştırıyorum nedir ne değildir diye. Anlaşılan 2t lere gücüm yetmez. Peki önerebileceğiniz 4t motosiklet var mıdır? Bu arada boyum 1.90 82 kg yim. 250cc olur diye düşündüm güç açısından 4t de ancak yeterli olur sanırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------
burakrak adlı üyeden alıntı
Eski modellerde asagi yukari ayni maliyette parcalar ama daha fazla parcada sorun cikma ihtimali var bir silindir piston degisecekse exc'nin en az 8-10 lira parcasi tutar iscilik haric tabi. 2T ler cok basit duzende kullanici bazi seyleri kendi bile degisebilir sanirim kullanim klavuzunda bile anlatiliyor ama biraz bu islerle ugrasmayi sevmeniz gerek. Ben de uzun zamandir enduroya sardim su an çin mali ile idare ediyorum bir yandan enduro ekipmanini tamamladim simdi yavas yavas 2T bakiyorum ama fiyatlara yetisilmiyo cok yukseldi ve eski model istemiyorum size tavsiyem 4T ile baslayin hele araziye dalacam diyorsaniz full enduro ekipmani olmadan hic bulasmayin ozellikle çizme
4t lerde de silindir piston olayı oluyormuş sanırım ktm lerde. Var mı önereceğiniz alet?
-
arkadaşlar saat işi profosyönel kullanım için önemli sürekli dip gaz yarışanlar için amatör kullanımda aşınma fazla olmuyor temiz 1 makina alırsan uzun süre kullanırsın.
-
Çok uzatmadan ilk anda aklıma gelenleri yazayım.Şöyle bir algı var;2 zamanlıda az sayıda hareketli parça var ,tamam.o yüzden bakımı ucuz.Parça az bakım aralığı 2 zamanlıya nazaran kısa.
Maliyet olarak pek bir fark yok.2 zamanlılar trafiğe çıkamaz diye de birşey yok.Gasgas,ktm'nin ruhsat çıkarılabilen modelleri var.Uzun yolculuk yapamayacağın aşikar zaten hem sürücü hem de motor için yorucu olur.Az sayıda olsa da 4 zamanlı plakalı modellerde var crf'nin x serisi ,apacinin xz250'si gibi.Saat işi profesyonel işi olması ile ilgili değil.yanlış bir düşünce
O yüzden piyasada bir sürü patlak veya patlamaya hazır motor var.
Şöyle özetliyeyim eğer yarışıyorsan( ciddi manada) 10-15 saatte bir segman veya piston değişimi olur.Kullanım tarzı ve bakım aralıkları normal kullanıcıda 100-150 saat'i bulur.200 saat biri gördü diye o motorun pistonu 200 saat gider denilemez.modern günümüz cross'ların silindirleri nikasil kaplıdır.
Ülkemizde silindirlere bu teknolojiyi uygulayabilen rektefiyeci veya silindir imalatıcısı yok.imkan dahilinde ya eski silindirler yurtdışına gönderiliyor veya yeni silindir alınıyor.normal araçlarda kullanılan silindirler kullanılıyor sonuç;orijinaline göre daha kısa piston ömrü.
4 veya 2 zamanlı olsun bakımını belli bir program dahilinde yapmalısın( günlük tutar gibi)100saat piston değişti.150 saat subap ve yaylar.200 saat krank rulmanları ve biyel kolu.şu parçalar kontrol edildi.250 saatte mesela şasideki tüm hareketli parçaların sökülüp ,temizlenmesi,yağlanması ve gerekiyorsa değiştirilmesi gibi.[COLOR="Silver"]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)