Merhabalar 2016 model TNT 250 sahibiyim. motorum 41700 km de ve son 5bin km dir aşırı bir titreşim var ve son zamanlarda sol silindir ilk çalıştırmada çalışmıyor , hafif devri yükselip bırakınca 10-15sn içerisinde düzeliyor ve bir daha yapmıyor. Titreşimde şöyle söyleyeyim motorda normalde 8bin devirde başlayan orjinal bir titreşim var ayaklıklara vs veriyor hafiften ama benim motorum da her devirde titreşim mevcut. Eğer peglere parmak ucu basarsam titreşimden ayak uyuşuyor ve gidonda da titreşim mevcut uzun süreli kullanımda ellerde karıncalanma yapıyor inince (eldiven ile kullanıyorum). Motorda bir diğer sorunda rolanti de ani gaz aç kapa yapınca gaz yemiyor rolanti yakalayamıyor veya dip gaz yapınca başta gaz yemiyor sonradan gaz yiyor. Ve bazen şöyle bir şey oluyor. Motor 6.vites 8bin devirde normalde 113 ile giderken bazen motor yazılım atılmış gibi atik oluyor her gaz tepkisine anında yanıt veriyor olması gereken gücü iletiyor ve 6.vites 8bin devirde 125 ile gidiyor. Böyle olunca devir göstergesinde rolanti de 1000 veya 0.5 devir gösteriyor ama motor 1500 devir gibi çalışmaya devam ediyor.
Motorda kontrol ettiğim şeyler şunlar :
*Motor yağı 38500 civarı castrol power 1 racing 10-50 ile değiştirdim orjinal filtre ile birlikte. hava filtresini temizledim.
*Bujileri iridyum ile değiştirdim. Herhangi bir fark olmadı
*Benzin filtresi ters takılmıştı onu düzeltip taktım. Herhangi bir fark olmadı.
*Enjektörleri ve komple enjeksiyon sistemini söküp temizledim ve enjektörler nasıl püskürtüyor diye test ettim gayet düzgün püskürtüyordu.
***Ateşleme pipolarım sanırım su alıp çatlamıştı belki bundan yapıyordur diye orjinal pipo alıp ikisini de değiştirdim. Herhangi bir fark olmadı. Ekstra olarak pipoların üzerine bujileri takıp ateşleme nasıl yapıyor diye baktım gayet düzgündü.
***Subap açıklıklarını kontrol ettim. Sol silindirde sol emme subapı 0,05mm sıkı. Sol silindir ve sağ silindirin sol egzoz subapları da hafif sıkı. ( SUBAP AÇIKLIKLARINI YAZDIĞIM KAĞIDI ALT TARAFA EKLİYORUM. OLMASI GEREKEN DEĞERLER EGZOZ 0.19-0.25 EMME 0.13-0.19 )
Motorda kontrol ettiğim şeyler bunlar. Ekstra olarak şu bilgiyi de veriyim. motorumun üzerinde orjinal debriyaj balatası duruyor yani bitiyor. Gaz vermeden kalkarken titreşimli bir şekilde kalkıyor ve üstlerde kavrama yapıyor. Kısaca özetlemek gerekirse motor çift silindir ama tek silindir kadar çok titriyor ve olması gereken gücü vermiyor. Bir türlü sorunu bulamıyorum tüm fikirlerinize açığım...
https://youtu.be/xWVCdDsptQk
https://youtu.be/mM3il7N7Fr4
https://hizliresim.com/rMlzZm