Arkadaşlar keko tabiri insanlardan değilim sadece meraktan soruyorum 8000in üstüne çıkmam 8000ede zaten ara sıra çıkarım ama merak ediyorum işte motor normal çalışma sesimi çıkarır yoksa Red line mı girer yoksa krank falan mı kırar
Arkadaşlar keko tabiri insanlardan değilim sadece meraktan soruyorum 8000in üstüne çıkmam 8000ede zaten ara sıra çıkarım ama merak ediyorum işte motor normal çalışma sesimi çıkarır yoksa Red line mı girer yoksa krank falan mı kırar
sorun eksik gibi.motoru 12.000 devirde kullanman değil ne kadar süre ve hangi süre aralığında kullandığın önemli.
Vay canına bu forumda da ağır Troller varmış.
Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp.
Herhangi bir arama motoruna bu soru yazılırsa bile çok rahat bilgi edinilebilir.
13 bin devirde redline yanarsa 12 binde kullan bişey olmaz 12 binde yanıyorsa redline da gitmek zaten zararlı, he redline filanda yoksa bu sorunun cevabını tam olarak bilmiyorum mesela bende tvs apache vardı uzun yolda devir saatini kökleyip aralıksız 15dk gitmiştim uzun vadede motora zarar oldumu bilmiyorum
Redline da motorun kesiciye girmesi, aslında motoru korumak için alınmış bir önlemdir. Kesici olmasa, akla gelen ilk zarar; motor daha yüksek devirlere çıkmak isteyeceğinden, motorun subaplarının yetiştirememesi ve zarar görmesi olacaktır muhtemelen. Öte yandan motoru sürekli kesicide tutmak da benzer probleme yol açabilir.
Sürekli yüksek devir çevirmek demek, gidilen aynı km de motora daha çok iş yaptırıyor olmak demektir. Eğer ani güç ihtiyacı yok ise daha doğrusu spor kullanım yapmıyorsak, motor torkunun genelde yeterli olduğu orta devirlerde (mutlu bölge) tutacak şekilde vites seçimleri yaparak motosikletimizi, spor kullanım yapan insanlara göre daha uzun yıllar motor arızası vermeden kullanabiliriz.
Genel Kültür (İşin mühendisliği ile ilgili):
Motosikletle mesafe katetmeye fizikte "iş" denir. Gücün birimi HP-Beygir, gücün tanımı ise birim zamanda yapılan iştir. Motorda güç, motor torkunun ve motor devrinin çarpılarak birim eşitlemesi yapılması ile elde edilir.
Beygir Gücü (HP) = (Tork (Nm) x Motor Devri (D/D)) / 7121
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------
Bir de video paylaşayım. "45 dakikada bir motor nasıl patlatılır" : )
https://youtu.be/HgRYifBEFrI
Yanlış bilinen bir konuyu aydınlatmakta fayda var. Bir çokları devir göstergesindeki en son rakama bakıp bu motor 12 bin devir çeviriyor diyorlar. Özellikle Çin üretimi motorlarda 8-9 bin devir çevirebilen motorların devir göstergesi çok alakasız olabiliyor.
Varsa el kitabı veya teknik özellikler bilgilerine bakmakta fayda var.
Benim motorumun devir göstergesi maksimum 11 bin devir gösteriyor. 9500 den sonrası red line. Uzun yolda anlık hızlanmalar hariç, sabit hız için 7 bin deviri geçmemeye özen gösteriyorum. Otomobilimde ise maksimum torku verdiği 2800 deviri tercih ediyorum.
Motorunu her gün döven neden sakatlandın diye sormayacak. O kadar basit.
Bir katkıda bulunayım. Motosiklet - araç göstergeleri, her model için ayrı ayrı tasarlanmaz. Bunun yerine bir gösterge modeli , farklı devir çevirebilen farklı araçlarda aynen kullanılır. Bu parçalara carry-over parça denir. Sadece gösterge değil; gidon, manet, far vs. de genelde carry over olarak kullanılır
Benim motorum 13 bin devir çeviriyor ama 12 bin devirlerde kesiciye giriyor. Maksimum torku 8500 rpm, maksimum gücüyse 10.000 rpm'de veriyor. Mevcut yol şartlarından dolayı üst devirlere her zaman çıkamıyorum. Genel olarak sakin bir sürücüyüm ve ortalama 5.000 - 7.000 rpm arasında kullanıyorum. Bu kullanım tarzı motora zarar verir mi peki? Vites geçişlerimi de bu devir aralığında yapıyorum.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
12 gerçek çeviren devir sayısı diyelim sürekli 10 bin 12bin arasında gidiyorsun zararı olmaz.ama şöyle olur motorun ciğerini alırsın fazla yıpratırsın.yüksek devirde sürersen sürekli içindeki yağında bir ömrü var onuda kısaltırsın yarış yapmıyoruz sonuçta ona göre bir yağ yok içinde.kısaca öbürleri 100bin km gider senin 60 binde sorunlar çıkartmaya başlar.kolmol çıkıcağını hiç düşünmüyorum devir kesici ve ona göre yapılan bir motor bloğu var yeni nesil motorlarda.en sağlıklı çalışma şekli her devirde sürmen ara ara basman ara ara düşük sürmen motor sağlını korur.
12000 devir çeviren bi motosiklette son devirde gidersen ne olur.
ilerki zamanlarda artık yağ yakmaya da başlar
şanlıysan yağ yakmaya başlar fakat daha önce rektefe yapıldıysa veya silindir ,piston değiştiyse?Biyel kollarının,krankın kontrolü atlandıysa.Çoğunlukla es geçiliyor.Yağ değişimi aralığı kısa ise fark edebilirsin ya farketmezsen bu durumda en olası senaryo kol çıkarır (blow up)
max torq değeri hangi devirde veriyor ise o devire yakın kullanmak en verimli kullanım şeklidir..
benim makine max torq değeri 13nm civarı ve bunu 6 bin devirde veriyor... 6 bin devir yani krank mili, piston-biyel kolu tam hızını almış en rahat döndüğü hızdır, 6 bin devirdeki sürtünmede yağlama sistemi gayet iyi çalışır ve yağlamada sıkıntı olmaz, yağlamanın iyi olduğu ve daha yüksek devirlere göre daha az sürtünme olduğu için çizilme olayıda az olur, motor hızını almış olduğu için parçalarda gayet sağlıklı ve bir birlerine ters güç uygulamadan dönerler...
daha düşük devir motora zarar verir, daha yüksek devir yine zarar verir... daha düşük devirde parçalar hızını yeterince almamıştır ve siz gaz verince krank mili ve silindir gömleğindeki basınç normalin çok üzerine çıkar anlık olarak ve bu gömlekte çizilmeye ve krankta normalin üzerinde bir eskimeye sebep olur...
yüksek devir zararlı ama düşük devirde zararlı.. "max tor değerine yakın devirlerde sürmek en ideali, hem motor ömrü açısından hemde yakıt açısından iyidir"
yüksek devirde yağlama sistemi yetişmez, düşük devirde ise dengesiz basınç yüzünden parçalar normalin üzerinde deforme olur...
Uzmanı olmadığım bir alana giriş gibi olacak ama göz gezdirdiğim birkaç makaledeki özgül yakıt tüketim-tork grafiklerine baktığımda, özgül tüketim, torktan öte daha çok devir ile bağıntılı.
Aşağıdaki grafikten de okunabileceği üzere torkun max. olduğu devirlerden daha düşük devirlerde (çok düşük devirler değil) yakıt tüketiminin daha az olduğunu görüyoruz.
https://i.hizliresim.com/8WpV3F.jpg
Aslında max. tork bölgesi, dediğiniz gibi, pistonun üst ölü noktayı daha rahat anlattığı bölgeler olsa da, motor birim zamanda daha fazla çevrim yaptığından (yüksek devirde olduğundan) yakıt tüketimi artmaktadır (birim km de çevrim fazla olacağı ve aşınmaların artacağı hesaba katıldığınız ise ömrü azalmaktadır.
Bu nedenle maks tork yerine, motorun verimli çalıştığı mutlu bölgeyi öneriyoruz. Böylece ihtiyacınız olduğunda maksimum torku bir gaz kolu hareketi ile aktif edebilirsiniz. Fakat sürekli maks torkun olduğu devirde sürerseniz anlık güç ihtiyacına duyduğunuzda vites yükseltmek için zaman kaybedersiniz. Saniyelerin önemli olduğu bazı ramak kala olaylarda bu sizin için ciddi bir engel teşkil edebilir.
Azami devir/2
Zamanında burada sert tartışıldı bu konu, bir kez daha tarafı olmak istemiyorum
Buyurunuz; eğer diyorsanız ki Kawasaki sürücülerini yanlış yönlendiriyor, siz bilirsiniz.
Görselden anlaşılması gereken: kırmızı tehlikeli, altında kaldığın sürece yüksek devir çevirmen zararlı değil.
Motosikletteki motorun verimli bölgesi (görseldeki modele göre) max/2'den başlıyor.
Evet, yeni teknolojiler sayesinde daha alçak devirlerde de çekiş var; doğru
fakat verimli bölge demek, gazı açınca ivmelenmeye motorun gücünün büyük kısmını açığa çıkardığı devirler demek; o da kabaca aynı yerlere geliyor.
Şuna dikkat edin: viraja geldiniz, 4. vitestesiniz,
- gaz kestiniz (devir düştü),
- (daha düzlükteyken) fren yaptınız (devir daha da düştü)
- kontra verdiniz ve gaz açmaya başlayacaksınız
[ İşte bu gaz anında size çekiş ve güç lazım değil mi? Hah işte adamlar o motoru 6bin devirden sonra verimli olacak şekilde yapmış]
Gaz açtığınız anda düşe düşe 4bin devirlere indiyseniz:
Yanlış vitestesiniz, üçüncü viteste olmalıydınız.
Kısacası (göstergedeki motosiklet için) sürüş yaparken 6bin devirin altına inmemeli, üzerinde kalmalısınız.
*
Tabii ki 5bin hatta 4bin devirlerde de sorun olmaz. Hala çekiş vardır, biz sadece genel kural ve verimli bölge konuşuyoruz. Psikopatça değer tutturmaktan bahsetmiyorum.
İlave: Birinci vites konu dışı.
*
Dahası için bu adrese gidip yazılarımı görebilirsiniz ama özetini zaten yukarıda yazdım.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
hayır ben öyle düşünmüyorum. e tabi düz yolda sakin bir havada gaza yüklenmeden yaptığınız sürüşlerde max torq sürmenize gerek yok, sonuçta rampa tırmanmıyorsunuz ve karşıdan rüzgar esmiyor hemen gaz açmanızı gerektirecek bir durum yok.. böyle durumlarda max torq sürüş yapayım diye yakıt tüketimini arttırmanın bir anlamı olmaz.. ben verimlilik der iken motorun uzun ömürlü olmasını kast ettim. motorun çekemeyeceği bir devirde ve viteste gaz açmak ona zarar verir.
evet, bugün güzel rezillik yaşadım, motosikletime bir kaç gün önce yağlı benzin koymuşum farkında olmadan... bidonun içerisindeydi benzin ve odun motorunun benziniymiş ve doğal olarak içine de yağ karıştırmışlar bir miktar.. ben onu motoruma koydum ve 2 gün bindim, motorun çalışmasında bir gariplik vardı ama umursamadım... bu sabah işe giderken yolun yarısında stop etti ve daha çalışmadı...
karbüratörü söktüm ve bisiklet ile etrafta motorcuları dolaştım, 3 tane motosikletçi gezdim ve hiç birisine karbüratörü mü temizlettiremedim. "bari elinizde 125cc 150cc çıkma yada sıfır ne varsa verin işim görülsün" dedim ama yok... neymiş; motosikleti getircekmişim...
öyle böyle geldim eve, karbüratörü dağıttım, bir güzel temizledim üfledim bir şeyler yaptım ve taktım, motor çalıştı.. yine kendi işimizi kendimiz gördük... esnafız diye geçiniyorlar..
yani abiler, mecbur kalmadıkça kesinlikle esnafmış mesnafmış hiç uğramayın, rezillikten başka bir şey değil, birde adama trip atıyorlar... enayiler orada 15 dk bilemedin 20 dk söküp temizleyip 50 kağıt indirseler kötü mü olurdu?
illallah ettim, b... yemişiz biz gerçekten, insanımız insanlıktan çıkmış.
Eğer kuzey kutubunda sürersen küresel ısınmayı açıklayabiliriz. ve hiçbişey olmaz eğer Güney kutubunda sürersen işte o zaman yandık cehennem bizleri bekler. 🙃
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Eğer kuzey kutubunda sürersen küresel ısınmayı açıklayabiliriz. ve hiçbişey olmaz eğer Güney kutubunda sürersen işte o zaman yandık cehennem bizleri bekler. 🙃
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)