Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dusuk Hizda Gidon Titremesi - Tracer 900

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Arkadaslar selam,

    18 model Tracer 900 kullaniyorum. 80 km hiza cikip, gazi birakip ellerimi cektigimde, 40-60 km hizlar arasi gidon biraz titriyor. Parmagimla dokunsam dahi gidiyor bu titreme. Ancak oldugunu bilmek rahatsiz ediyor

    Bu konuda internette arastirma yaptim biraz. Low speed wobble olarak yazinca cikiyor.

    Sebebin, arka canta oldugunu tespit ettim. Arka cantam aluminyum, 55 lt, mevcut en buyuk cantaydi. Haliyle biraz agir, icinde de kilit yedek ayakkabi, yagmurluk, zincir yagi vs vs bi ton sey oluyor. Ben de 60 kilo oldugumdan dolayi agirlik dengesi kayboluyor muhtemelen. Arka cantayi cikarinca titreme yok.

    Bu noktada bu sorunu yasayan ve cozen var midir? Hem cantam olsun, hem kilom ayni kalsin, hem de titremesin istiyorum

    Bu arada motorda 15 mm alcaltma mevcut. On kafa tarafi da biraz indirildi (boy da kisa).

    Selamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    incelemelerde lastikten de kaynaklanıyor diyorlardı.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Siz sorunun kaynağını tespit etmişsiniz, gülü seven dikenine katlanırmış.

    Çantanın da böyle bir dezavantajı var maalesef.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...apperimsi.html

  4. #4
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Evet lastikleri de bu konudan dolayi yeni degistirdim, mitas touring force var ustunde, 250 km falan oldu. Oncesinde de pirelli angel gt 2 vardi.

    @vandamme evet bu konuda onceden bir baslik daha acmistim o zaman canta degil saniyordum ama simdi eminim canta olduguna. Uzayda muz yerken cilek tadi alamiyor muyuz yani

    Bir ek daha yapayim, 180-200-220 hicbir titreme yok dumduz gidiyor. Cantayla bile. Sorunum dusuk hizda

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı melihbesikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet lastikleri de bu konudan dolayi yeni degistirdim, mitas touring force var ustunde, 250 km falan oldu. Oncesinde de pirelli angel gt 2 vardi.

    @vandamme evet bu konuda onceden bir baslik daha acmistim o zaman canta degil saniyordum ama simdi eminim canta olduguna. Uzayda muz yerken cilek tadi alamiyor muyuz yani
    Maalesef

    Arka çantayı kullanmadığım zamanlarda motorun çok daha akıcı olduğunu hissediyorum.

    Ama el mahkum, sele altı bagaj durumu olmadığı için takmak zorunda kalıyoruz.

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    çantasız denediğinde titreşim yoksa o zaman el mahkum yapıcak pek bişey kalmıyor.
    ayrodinamik çanta takmadığın sürece böyle idare edicen

  7. #7

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Daha ağır gidon topuzları takarsan titreşim kaybolur.

  8. #8
    MeliksahMELO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250 Comet (Naked)
    Amortisör ayarları ile oynaman lazım. Ayarlar basitse, ön araştırma yapıp sonra deneme yanılma yapabilirsin, ama karışık ayarları olan amortisörlerin varsa ya detaylı bir araştırma yapıp konuyu iyi öğrenmelisin veya bu konuya hakim, iyi bilen birini bulmalısın.

    Benim düşüncem ve önerim bu şekilde. Amortisör ayarı şart ama ek önlemler de gerekebilir; mesela o ağırlık dengesine daha uygun lastikler, ağır elcik topuzu diyen olmuş mesela. O konuları bilmiyorum.
    Motorundaki alçaltma işlemleri bu soruna yol açmış büyük ihtimalle. İlk iş amortisör ayarı diyorum ben, alçaltma vb. işlemler olsun olmasın bence bu şart.
    khaledome bunu beğendi.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    2019 Yamaha Mt Tour etkinliğinde Mt 09 ile test sürüşüne çıkmıştım, arkada çanta yoktu, o motor da daha yüksek süratlerde aynı problemi yaşattı ve ödümü kopardı.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2017
    Motosikleti
    xsr 900
    amortisör ayarlarının çanta ve siz üstündeyken baz alınıp yeniden yapılması lazım,
    bir çok video var bununla ilgili ama basitçe arka preload u 2 tık arttırıp tekrar deneyebilirsiniz.

  11. #11
    msandikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2019
    Şehir
    Ereğli,Konya
    Motosikleti
    3 tokmak Tracer
    Selamlar @melihbesikci
    Amortisör ayarı ile bu sorunu çözersin. İnternette bunun nasıl yapılacağına dair birçok yabancı kaynak mevcut, dikkatli izlersen yapabilirsin diye düşünüyorum. Ayarlama yapılırken güncel kullanımdaki halini referans alırsan bana kalırsa sağlıklı bir yol izlemiş olursun.
    iyi günler

  12. #12
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Acikcasi ayarlari nereden ve nasil yapacagim konusunda bir bilgim yok. Youtube a baktim ama pek anlamadim serviste soyleyince de, o zaman cantayi cikar diyorlar.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Yaşadığın şey titreme değil yalpalama olabilir , titreme daha kısa periyotlarla ve 100 km/s üstünde hissedilir sebebi balans bozukluğudur , yalpalamaya sebep esasen lastik yapısının çeşitli nedenlerle bozulmasıdır , çanta gibi aksesuarlar yalpalamayı tetikler , ön lastik hava basıncını biraz yükseltirsen yalpalama kesebilir..

  14. #14
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı melihbesikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acikcasi ayarlari nereden ve nasil yapacagim konusunda bir bilgim yok. Youtube a baktim ama pek anlamadim serviste soyleyince de, o zaman cantayi cikar diyorlar.
    al bakalım
    ayar yapacaksan burdan bak

    https://youtu.be/lfRBEb2Z1wg

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ön amortisör yağı keçesi değişmiş mi daha önce değişmediyse muhtemelen değişim ve ayar istiyordur tabi arka çanta da bu sallamaya etken
    motosiklet ler fab ri çıkışlı sıfır aksesuarla çıkar ve mühendisler ona göre ayarlamıştır ve biz onu tak bunu tak demirdi çantaydı sis farı ve derken motorun orj yayları bunları taşımaya yetmez güçsüz gelir ve ok gibi gidemez
    afrika da başıma geldi
    iyi bi amortsör bakımı koruma demiri çantaları vs söktüm ve kalkış anında ki titreme gitti
    lastikler dişli olmasına rağmen birde gidip asfalt lastiği taksam viraj da ve kalkışta daha da stabil olur

  16. #16
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı melihbesikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet lastikleri de bu konudan dolayi yeni degistirdim, mitas touring force var ustunde, 250 km falan oldu. Oncesinde de pirelli angel gt 2 vardi.

    @vandamme evet bu konuda onceden bir baslik daha acmistim o zaman canta degil saniyordum ama simdi eminim canta olduguna. Uzayda muz yerken cilek tadi alamiyor muyuz yani

    Bir ek daha yapayim, 180-200-220 hicbir titreme yok dumduz gidiyor. Cantayla bile. Sorunum dusuk hizda
    Malesef 3 ü birarada sadece nescafede var...
    Hayatta mutlu edecek 3 ü bir araya asla gelmiyor...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)