Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorsikletimde Başıma Gelen Durumlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Haziran 2020
    Merhabalar arkadaşlar forumda yeniyim o yüzden konunun yeri yanlış ise şimdiden özürlerimi sunarım. Geçtiğimiz günlerde motorsikletimin zincir kısmından aşırı ses geliyordu. Asfalt yolda sıkıntı yok ancak döşeme yollarda aşırı ses yapıyordu. Mondial servisine gittim motorsikletim bu arada Z-ONE S 180. Arka dişlinin aşındığını zincirin ve ön dişlinin de komple değişmesi gerektiğini söylediler. Kabul ettim ekstra masrafları da çıktı kaplin takozu ve arka fren balatalarıda değişti. Motorsikletimi teslim aldım. Arka dişli eskisiyle aynı 38 dişli takıldı. Eskiden 14 olan ön dişli 15 oldu. Daha hızlı gideceğini söylediler. Ancak motorsikletim ön dişli 14 iken 140 km hız yapabilirken, 15 dişli ile 120 yi zor görüyordu. Hatta vites 4 te 125 km hıza çıkıyor. Vites 5'e atınca hiç hızlanmıyor devir yükselmiyor aksine düşüyordu hız 120 km'ye . Bu neden olmuş olabilir ? Sorun bununla bitmedi. Dün gece yolda iken bir koku sezdim motorda inip baktığımda aşırı şekilde yağ akıttığını gördüm motorsikletin. Ve şuan kendileri tamire gitti bakalım bekliyorum. Acaba zorladığım için mi yağ kaçırmaya başladı ? Yada yağ kaçırdığı içinmi motorum hız kaybetti ? Çünkü bildiklerim yanlış değilse küçük dişli takıldığında çekiş kuvveti artar ama hızı düşer, büyük dişlide ise hız artar fakat çekiş düşer diye biliyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motorun torku yetersiz geliyor , ancak yokuş aşağı basarsan eskisinden çok daha hızlı gidebilirsin

  3. #3

    Üyelik
    24 Haziran 2020
    Aslında son hız delisi olduğumdan değil. Ancak bulunduğum yerde ilçeler arası motorsikletle yolculuk yapmayı severim. Eski haliyle dediğim gibi 140 görüyordu ama ben 120 ile gidiyordum ve motorsiklet zorlanmıyordu rahat gidiyordu. Şimdi 120 ye çıktığımda deli gibi bağırıyor motorsiklet ve zorlanıyor. Eski haline getirsem düzelir mi ? Tekrardan ön dişliyi 14 yapsam ?

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Duran_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında son hız delisi olduğumdan değil. Ancak bulunduğum yerde ilçeler arası motorsikletle yolculuk yapmayı severim. Eski haliyle dediğim gibi 140 görüyordu ama ben 120 ile gidiyordum ve motorsiklet zorlanmıyordu rahat gidiyordu. Şimdi 120 ye çıktığımda deli gibi bağırıyor motorsiklet ve zorlanıyor. Eski haline getirsem düzelir mi ? Tekrardan ön dişliyi 14 yapsam ?
    orj. 14 dişli ile 8000 devirde 120 ile giderken 15 ile 7000 devirde gidersin , motorun torku yetmediği için 8000 ve üzerine son vitesde çıkamazsın , ancak düşük vitesde 8000 üzerine çıkabilirsin ama motor bağırır hız yükselmez , 15 dişli ile düz yolda motor yüksüz tek kişi 90-100 giderken tasarruf yapabilirsin fakat ani hızlanmalarda yahut rampa tırmanırken performans düşer..

  5. #5

    Üyelik
    24 Haziran 2020
    Motorun ikinci sahibiyim hocam önceden ön dişli 15 miş fakat benden önceki sahibi 14 yapmış.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Duran_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun ikinci sahibiyim hocam önceden ön dişli 15 miş fakat benden önceki sahibi 14 yapmış.
    ben motorun orj. dişlisi 14 idi zannettim , eğer orjinali 15 ise yorum değişir , eski sahibi motoru daha seri yani torku daha fazla kullanmak için ön dişliyi küçültmüş , sürekli yüksek devirde kullandıysa motor randımanı zayıflamış ve artık orj. 15 dişliyi bile çeviremeyecek kadar aşınmış olabilir , mühendisler motorun kapasitesine uygun dişli oranları seçerler , orj. dişli bile yetersiz geliyorsa başka bir açıklaması olamaz motor randımanı çok zayıflamış demektir , piston segman gömlek vs aşınması yahut yakıt besleme sorunları buna sebeptir..

  7. #7

    Üyelik
    24 Haziran 2020
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motorun orj. dişlisi 14 idi zannettim , eğer orjinali 15 ise yorum değişir , eski sahibi motoru daha seri yani torku daha fazla kullanmak için ön dişliyi küçültmüş , sürekli yüksek devirde kullandıysa motor randımanı zayıflamış ve artık orj. 15 dişliyi bile çeviremeyecek kadar aşınmış olabilir , mühendisler motorun kapasitesine uygun dişli oranları seçerler , orj. dişli bile yetersiz geliyorsa başka bir açıklaması olamaz motor randımanı çok zayıflamış demektir , piston segman gömlek vs aşınması yahut yakıt besleme sorunları buna sebeptir..

    Peki bana öneriniz nedir hocam açıkcası biraz endişe duydum çokta anlamam bu işlerden.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Tek önerim var hangi dişliyi takarsan tak motoru son hızına çıkmak için artık zorlama , mümkünse 14 e dön ki motor biraz rahatlasın ama dediğim gibi yüksek devirlerde uzun süre zorlarsan kısa sürede ciddi masraflarla karşılaşırsın..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)