Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Virajda fren konusunu netleştirelim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi gözünü seveyim sen açıkla ,bir şeyler yaz yoksa millet virajlarda sakatlayacak kendini.
    Canlı bağlantı gibi bir şey yapsak mı?
    Biz ekşi de sanal bir zirve yapmıştık.
    Video konferans gibi bişey.
    İsteyen istediğini sorsun dileyen cevaplasın.
    Yaza yaza sıkıldım artık.
    Bir gün ve saat belirleyelim.
    Konuşalım yüzyüze.
    Olmaz mı?
    Thesinner83 ve Thracian bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #62
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru diyorsun vazgeçtim tamamen
    sonrasında tekrar düşündüm de doğru bilgi ile yanlış işler yapmasın insanlar istedim gerek yok kendileri öğrensinler
    hocam ortaya bi laf atıp sonra yok anlatmıcam demek biraz çocukça değil mi, varsa bilginiz paylaşın nedir doğru yanlış öğrenelim?
    https://bit.ly/30jiOxE

  3. #63
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ortaya bi laf atıp sonra yok anlatmıcam demek biraz çocukça değil mi, varsa bilginiz paylaşın nedir doğru yanlış öğrenelim?
    yok be knk ben sonradan düşündüm de birine birşey olur vebal almayım diye söyledim

  4. #64

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Aşağıda "motosiklet sigortası" üzerine uzmanlaşmış bir firma tarafından desteklenen bir videoyu seyredebilirsiniz: (kalın ve altı çizgili yazdım, çünkü sigorta şirketiniz sizin düşmenizi en son isteyecek taraflardan biridir...)

    https://www.youtube.com/watch?v=JgcBkvlE6lo



    Özet: "Lastiğe tutunacak vakit bırakacak şekilde yumuşak ve kademeli olarak yapabiliyorsanız" viraj içerisinde bayağı fren yapabilirsiniz. Frenlere bir anda ve güçlü asılacaksanız, virajda fren yapmayı düşünmeyin bile. (Elemanın videonun son kısmında söyledikleri...)

    Adamlar virajda fren yapılır mı yapılmaz mı diye tartışmıyorlar, "Nasıl yapmak gerekir?" diye video çekiyorlar...

    Ben yumuşak ön+arka kombine veya sadece arka kullanıyorum. Sürüş şeklim *motosikletin ve yol koşullarının limitlerine yaklaşmadan* olduğu için, şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım. Bırak düşmeyi, bir tehlike bile atlatmadım veya güvensizlik / hakimiyetin kaybolduğu hissi yaşamadım...

    İdeali viraja önceden iyi planlayarak / riske girmeden ve fren yapmak sorunda kalmayacak şekilde usturuplu girmektir. Ama o zaman bile fren yapma ihtiyacı duyacağınız durumlarla karşılaşabilirsiniz...

  5. #65
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i
    İşte sıkıntı burada, adam pistte, yardımcı ekipmanla, Allah bilir sağlık desteği yakında bir yerde ve profesyonel biri tarafından anlatılıyor. Virajın asfaltı doğru, eğimi doğru, motosikletin amartisör ayarları doğru vs. vs. ortada yanlış bir değişken yok.

  6. #66

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte sıkıntı burada, adam pistte, yardımcı ekipmanla, Allah bilir sağlık desteği yakında bir yerde ve profesyonel biri tarafından anlatılıyor. Virajın asfaltı doğru, eğimi doğru, motosikletin amartisör ayarları doğru vs. vs. ortada yanlış bir değişken yok.
    Testi pistte ve ekipmanla yapıyorlar tabi (amaç limitleri bulmak), ancak söylediklerine kulak verirseniz "Yol şartlarında 'gerekirse' nasıl yapmalıyız? Nereye kadar yapabiliriz?" diye anlatıyor. "Yumuşak ve kademeli olarak yaptığında kayma noktası sizin ihtiyaç duyabileceğiniz fren gücünün oldukça üzerinde; oraya kadar fren yapmanız lazım gelmez zaten kurtardınız, biz limiti görmek için çok zorladık" diyor.

    Kilit cümleler var; talep gelirse bir ara onları (İngilizcesi olmayan veya yetersiz olanlar için) deşifre edebilirim...

  7. #67
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i
    Ben itiraz etmiyorum. Ama biz milletçe yanlış anlamaya müsaitiz. Ne demiş Mevlana "Sen ne kadar bilirsen bil, senin bildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır." Bizim millet prospektüs okumuyor. Sizin burada upuzun paragraflarla anlatacağınız tarifi mi okuyacak. Ha virajda fren sıkılıyomuş lan, yardır oğlum deyip girecek bir yere. Sen herkesi kendin gibi sanma. Sen limitimi biliyorum diyorsun. Velhasılı eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmemek lazım. Böyle tehlikeye, yanlış anlamaya, müsait bir konu profesyonel bir öğreticinin gözetiminde öğrenilmeli diye düşünüyorum. Ha sorarsan sen çok mu biliyorsun? Alakası yok, karpuz kabuğu hayal eden eşşeklerden biri benim.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  8. #68
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajda iki freni de aynı anda kullanacak kadar lastik gücü yok. Zaten dönerken lsatik gücü azalıyor, frene bastığınızda da az olan tutuş gücü ön tarafa kayıyor. Arka frene basmanın mantığı nedir? Ya frenlerken motoru dikleştiriyorsunuz ya da düz yolu viraj sanıyorsunuz.
    Sadece ön fren basarsan daha çabuk öne yığılır. Ya sadece arka basarsın yada ikisini. 180+kmh de virajda önüne araç kırınca neden ikisini birden basman gerektiğini anlarsın.

  9. #69

    Üyelik
    25 Temmuz 2020
    Kimi diyor arkaya asla basılmaz, kimi diyor ben arkaya basıyorum
    Kimi diyor hiç basılmaz, kimi diyor bastım bişey olmadı.
    Belli ki oldukça komplike bir durum, ve kimse net bir doğruyu bilmiyor. Herkes kendi tecrübesine göre deneme yanılmasından bahsediyor. Bildiğimiz kesin şey ön arka farketmeksizin korkup frene abanırsak sakatlanacağımız.
    Birkaç arkadaş güzel bir iki şey yazmış onlar da bu hususta verilecek mottolar olabilir.
    Bi tanesi viraja kız gibi gir adam gibi çık.
    Bu şekilde oldukça yavaş ve emin girdikten sonra ön mü sıkam arka mı sıkam derdimiz kalmayacaktır.

    Acil durum oldu viraj alırken araba önüne çıktı napıcaz, muallak. Büyük ihtimalle refleks ile ön freni süspansyonu kilitlemeyecek kadar sıkıp sonrasında arka ile destekler motoru da dikleştiririm.
    Diyebileceğimiz şey allah böyle şeylerle karşı karşıya bırakmasın bizi

  10. #70
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Önümüze aniden çıkan nesneler (kamyondan düşen buzdolabı gibi), yan yoldan atlayan önümüzde biten araba gibi durumlar için kıvırmaca tekniği var (swerving). Bu konuyu Donald Duck'ın Motosiklet Notları'nda bulabilirsiniz.
    *
    Eğitim: kalıcı davranış değişikliğidir.
    Eğitimin ilk adımı olan Kapalı Alan Eğitimi, kıvırmacayı içerir (OMM, ADAC eğitimlerinde).
    Eğitilirsek ani durumlarda, düşünmeye/karar almaya gerek kalmadan, eğitimde verileni refleks olarak uygularız.

  11. #71
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    Razore 100
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece ön fren basarsan daha çabuk öne yığılır. Ya sadece arka basarsın yada ikisini. 180+kmh de virajda önüne araç kırınca neden ikisini birden basman gerektiğini anlarsın.
    180 km/s hızla viraj almamanı tavsiye ederim. Motosikletin ağırlığı öne transfer oldukça öne yığılır. Ön frene bastıkça süspansiyon daha fazla çöker, arkaya bastıkça daha az. Sadece ön frene basarsak daha çabuk öne yığılır diye bir şey yok.

  12. #72
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Ali Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180 km/s hızla viraj almamanı tavsiye ederim. Motosikletin ağırlığı öne transfer oldukça öne yığılır. Ön frene bastıkça süspansiyon daha fazla çöker, arkaya bastıkça daha az. Sadece ön frene basarsak daha çabuk öne yığılır diye bir şey yok.
    Dostum iyisi mi herkes kendi bildiği gibi kullansın
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  13. #73
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    Razore 100
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum iyisi mi herkes kendi bildiği gibi kullansın
    En iyisi Küçük şeyleri fazla tartışmaya gerek yok, sadece mantık olarak iki freni kullanmak tek freni kullanmaktan daha hızlı önü çökertir onu demek istedim. Neyse en iyisi abs'li motor

  14. #74
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    yok
    Bilmediğin viraja hızlı girme

  15. #75
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    esas olan tek şey görüş.

    görüşünüz net değilse viraja yavaş girin. girmediyseniz ve olduysa hemen kontrollu fren yapın. şöyle fren vs bir anlamı yok. yağ vardır, hayvan çıkar : Fren sizi kurtarmaz.

    motosiklet kullanmak, iyi şekilde trafiği okuma bilincine sahip olmayı gerektirir. herkes birşeyleri görür ama gördüğünü okuyanlar, onu bilgiye çevirenler hayatta kalır.
    Ali Mert bunu beğendi.


    BLUE MOTOR
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)