Multistrada 1200 - 2012 / 2013 alınır mı?
-
24 Haziran 2020, 13:58
#1
Merhaba, duke 250 kullanıcısıyım. Yılda en az iki üç kere seyahat yapıyorum eşimle. Artık Daha konforlu yolculuk için cc yükseltme ve Ktm in hayattan bezdiren titreşim sorunundan kurtulmak istiyorum.
Hayalimde multistrada 1200 var bütçem 2012-2013 modellerine yetiyor. Kullanıcısı olan var mı? Sizce bu modellerde 40-50.000 km lerde alınır mı?
Yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler
Reklamlar
-
24 Haziran 2020, 14:35
#2
Sizi o kadar iyi anlıyorum ki(titreşim değil de uzun yol konusunda),Motor bakımlıysa neden olmasın ? 7-8 senede 50.000 km bence hiç bir şey.
Asıl soru, motosikleti daha çok hangi alanda kullandığınız olmalı bence. Şahsen yılda 15.000 km yapıyor ve bunun yüzde %80'ini şehir içinde yapıyorsanız o zaman sorgulamanız gerekmekte.
-
24 Haziran 2020, 14:44
#3
Moderatör
Zamanı geldiğinde, hacim yükseltmek, motosiklet kullanan herkesin zaruri ihtiyacı bir durum oluyor. Fakat MTS 1200 'ün titresimi de KTM'i aratmaz. Ayrıca bu motosikletlerin km yapmamıs olmalarının sebebi de, Ducati'nin klişe desmo bakımının dudak uçuklatmasından ötürü... Dikkat ederseniz, satısta olan MTS'ler genelde 18-19 bin km ile 38-39 bin km'lerdedir..
İlaveten MTS 1200, yarış motosikletini aratmayacak güce sahiptir. Duke 250'den sonra biraz fazla olabilir.. Eğer derdiniz konfor ve hacim yükseltmek ise, Suzuki VStorm 650 - 1000 - Kawasaki Versys 650 - 1000 alternatifleri gibi, bütçeniz nedir bilmiyorum ama, F700-F800 GS - Veya daha ekonomik olarak Honda NC 750 - veya Integra gibi alternatifler MTS1200'e nazaran daha cazip gözüküyor, MTS biraz da sert bir alettir, ve titresimi de hatrı sayılır derecededir, ilaveten bakım ve işletim maliyetleri de oldukça yüksektir.
-
24 Haziran 2020, 14:56
#4
hem trafiğe uygun hem uzun yola uygun hem rahat olarak benim önermek istediğim motosikletler orta sınıf enduro olanlar.
versys 650 kullanıyorum. 1 yıl olacak neredeyse. şehir içinde kıvrak uzun yolda rahat yeterli güce sahip
yakıt tüketimi de kullanıma bağlı olarak 4.5 tan başlayıp 6 ya kadar yolu var
multistrada hiç kullanmadım ama 2 sene kadar hypermotard kullandım. gerçekten bakım maliyetleri can sıkıcı olabilir.
yılda az km çeviriyor olsanda bakım zamanı geldiğinde illaki canını sıkacak.
24 bin de bir desmo olayı var. şuanki tarihte desmosu 6 binliradan başlıyor duruma göre 10 bine kadar çıkıyor
24 bin km yi 3 yılda bile yapsan o vakit geldiğinde o kadar yüksek para vermek istemeyebilirsin
maddi durumun iyidir bişey diyemem o zaman alabilirsin tabiki. çünkü çok zevkli bi motor olduğuna inanıyorum.
-
24 Haziran 2020, 15:05
#5
mts 1200 kullanmış ve şuanda monster 696 sahibi olarak net diyorum titreşime küfredersiniz bakım kısmı göreceli kimine ucuz kimine pahalı gelir ama konfor ve güç olarak ktm den sonra çok fazla gelebilir
-
24 Haziran 2020, 17:00
#6
ducati de üretim yılı çok şey ifade ediyor.şu en sizin dediğiniz yılı bilmiyorum ama atıyorum 2015 16 alıcam deseniz desmo bakımı açısından daha yeni bir motora sahip oluyor.15 değil 25bin km desmo bakımı örneğin.ne kadar uzun o kadar iyi ama alma derim bence bizim memlekette bunlarla uğraşması biraz zor ve pahalı olur.
-
24 Haziran 2020, 17:42
#7
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
ducati de üretim yılı çok şey ifade ediyor.şu en sizin dediğiniz yılı bilmiyorum ama atıyorum 2015 16 alıcam deseniz desmo bakımı açısından daha yeni bir motora sahip oluyor.15 değil 25bin km desmo bakımı örneğin.ne kadar uzun o kadar iyi ama alma derim bence bizim memlekette bunlarla uğraşması biraz zor ve pahalı olur.
2016 dan sonra 30.000 öncesi 24 bin desmo bakım aralığı
-
24 Haziran 2020, 18:18
#8
berk_cglr adlı üyeden alıntı
2016 dan sonra 30.000 öncesi 24 bin desmo bakım aralığı
24 bin de baya iyimiş bu 15 bin olanlar diavelmiydi acaba ?
-
24 Haziran 2020, 18:50
#9
Ikinci el Ducati'yi almak degil, kullanmak pahalidir...
-
24 Haziran 2020, 19:03
#10
Hayatımda hiç Ducati kullanmadım ama sizin post sonrası teknik verileri bir inceleyeyim dedim; en "Düzlükte sabit 110 ile giderim ben hafız" diyen adamı bile yoldan çıkaracak kuvvette, insanı tek başınayken itliğe, kopukluğa sevk edecek bir motor gibi duruyor. Kağıt üzeri verileri çok beğendim ama dediğim gibi hiç sürmedim.
-
24 Haziran 2020, 19:19
#11
tommygun adlı üyeden alıntı
Hayatımda hiç Ducati kullanmadım ama sizin post sonrası teknik verileri bir inceleyeyim dedim; en "Düzlükte sabit 110 ile giderim ben hafız" diyen adamı bile yoldan çıkaracak kuvvette, insanı tek başınayken itliğe, kopukluğa sevk edecek bir motor gibi duruyor. Kağıt üzeri verileri çok beğendim ama dediğim gibi hiç sürmedim.
aynen öyle. hiç bi zaman depoyu fulleyip bu sefer idareli kullanıp benzin tasarrufu yapıcam deyip hiç yapamadım.
hiç bir zaman 6 litrenin altına düşemedim :D şehirler arası yollarda 5,5 :D
monster 796 ya binmiştim bikeresinde. benim motorun verdiği havadan daha tehlikeli hava veriyor. hiç bişey olmazmışsın gibi bi oturuş posisyonu var
-
24 Haziran 2020, 19:28
#12
mavzer-i adlı üyeden alıntı
aynen öyle. hiç bi zaman depoyu fulleyip bu sefer idareli kullanıp benzin tasarrufu yapıcam deyip hiç yapamadım.
hiç bir zaman 6 litrenin altına düşemedim :D şehirler arası yollarda 5,5 :D
monster 796 ya binmiştim bikeresinde. benim motorun verdiği havadan daha tehlikeli hava veriyor. hiç bişey olmazmışsın gibi bi oturuş posisyonu var
Aslında imkan olacak, temizini bulacaksın eski Duke 690 alacaksın. Tek silindir, hayvani torklu, deli kuvvetli.
-
24 Haziran 2020, 20:43
#13
tommygun adlı üyeden alıntı
Aslında imkan olacak, temizini bulacaksın eski Duke 690 alacaksın. Tek silindir, hayvani torklu, deli kuvvetli.
ktm de tam tork motoru yalnız. 1290 adv alma hayalim var
-
24 Haziran 2020, 22:59
#14
Bi anda sicrama o kadar. Mts den sonra hayal edecek birsey kalmiyor.
-
24 Haziran 2020, 23:45
#15
tommygun adlı üyeden alıntı
Aslında imkan olacak, temizini bulacaksın eski Duke 690 alacaksın. Tek silindir, hayvani torklu, deli kuvvetli.
Ben bakıyorum arada ama çok yok hep 3-5 tane ilan oluyor sirkülasyonda
-
25 Haziran 2020, 00:36
#16
titreşim istemiyorsanız 4 silindirli modellere yönelmelisiniz, cbf 600 yada 1000 sizi son derece memnun edecek alternatifler olabilirler
-
25 Haziran 2020, 01:04
#17
tuna_tour adlı üyeden alıntı
titreşim istemiyorsanız 4 silindirli modellere yönelmelisiniz, cbf 600 yada 1000 sizi son derece memnun edecek alternatifler olabilirler
Kontrol altina alinmadiginda 4 silindirin de titresimi kotu, CB650R orneginde oldugu gibi. Acikcasi iyi durumda kullandigim bir Multistrada'nin titresimi hic kotu degildi. Bakimi daha zor ama dengeli motor 90 derece acili V2. 75 derece acili KTM LC8 bariz daha cok titriyor mesela.
Acikcasi bu noktada motorun saseye nasil baglandigi, balansor saft kullanilip kullanilmadigi, gidon ve peg'in nasil izole edildigi cok onemli. Mesela simdiki motosikletimde gidonda titreme hic yok. Cunku kaucukla komple izole etmisler, ve asiri agir elcik topuzlari kullanmislar. Yani motorun dogal titreme potasniyeline ragmen ugrasip bunun surucuyu rahatsiz etmesini engellemisler. Ama onceki CB1000R'imda 5800 devir civarinda gidon zirildiyordu resmen. Ama kisa bir devir araliginda oldugu icin rahatsiz etmiyordu. Ama CB650R oyle degil anlasilan.
-
25 Haziran 2020, 01:25
#18
hasmet adlı üyeden alıntı
Kontrol altina alinmadiginda 4 silindirin de titresimi kotu, CB650R orneginde oldugu gibi. Acikcasi iyi durumda kullandigim bir Multistrada'nin titresimi hic kotu degildi. Bakimi daha zor ama dengeli motor 90 derece acili V2. 75 derece acili KTM LC8 bariz daha cok titriyor mesela.
Acikcasi bu noktada motorun saseye nasil baglandigi, balansor saft kullanilip kullanilmadigi, gidon ve peg'in nasil izole edildigi cok onemli. Mesela simdiki motosikletimde gidonda titreme hic yok. Cunku kaucukla komple izole etmisler, ve asiri agir elcik topuzlari kullanmislar. Yani motorun dogal titreme potasniyeline ragmen ugrasip bunun surucuyu rahatsiz etmesini engellemisler. Ama onceki CB1000R'imda 5800 devir civarinda gidon zirildiyordu resmen. Ama kisa bir devir araliginda oldugu icin rahatsiz etmiyordu. Ama CB650R oyle degil anlasilan.
bu titreşim konusu biraz göreceli bir durum kişiden kişiye değişiyor 660 cc tek silindir bir motor kullanıyorum çoğunlukla uzun yol yapıyorum ve titreşimi hissetmiyorum bile motorumu kullanan bir başka arkadaşım bu ne böyle diyebiliyor bu doğrultuda düşünürsek en güzeli imkan varsa deneyip almak ama cbf 600 veya 1000 de titreşim var diyebilecek bir kullanıcı olduğunu düşünmüyorum
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
-
25 Haziran 2020, 01:33
#19
Motosiklet Eğitmeni
Multistrada'yı ilk gördüğümde sabah saatleriydi ve ben fırına ekmek almaya gitmiş ve afyonlar patlasın diye bir kahve içmiş elimde ekmekle motoruma doğru gidiyordum.
Bir baktım benim motorun yanında acaip bişey var.
İlk düşündüğüm şey,
ınsanoğlu bundan daha güzel bir motosiklet yapabilir mi?
olmuştu.
Sanırım 10 yıl kadar önceydi çünkü o zamanlar başka bir şehirde yaşıyordum.
Beni etkileyen çok motosiklet modeli olmuştur ama bu başka bir şeydi.
Benim satın almayı aklımdan bile geçirmeyeceğim bir segmentte olduğu için keşke benim olsa demedim ama binmeyi istedim.
Bir kaç ay sonra hem uzun dönem (3500 km) hem de kısa kısa (bir tanesi pistte) sürme imkanı buldum.
İzlenimlerimi muhtemelen daha önce kısa kısa paylaşmışımdır.
Kısaca bu motor biraz prof olduktan sonra alınacak bir zevk motoru.
Kısıtlı bütçeyle bu tip motosikletlerin amacına uygun hevesler için daha iyi alternatifler var.
Bu tüm hevesler alındıktan sonra ukte kalmasın diye alınacak bir motor.
Nasıl bir örnek vereyim bilemedim ama bu benim bir jawa almam gibi bir şey.
Binermiyim?
Evet.
Yol yapar mıyım?
Hayır!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
25 Haziran 2020, 01:35
#20
COQ adlı üyeden alıntı
Multistrada'yı ilk gördüğümde sabah saatleriydi ve ben fırına ekmek almaya gitmiş ve afyonlar patlasın diye bir kahve içmiş elimde ekmekle motoruma doğru gidiyordum.
Bir baktım benim motorun yanında acaip bişey var.
İlk düşündüğüm şey,
ınsanoğlu bundan daha güzel bir motosiklet yapabilir mi?
olmuştu.
Sanırım 10 yıl kadar önceydi çünkü o zamanlar başka bir şehirde yaşıyordum.
Beni etkileyen çok motosiklet modeli olmuştur ama bu başka bir şeydi.
Benim satın almayı aklımdan bile geçirmeyeceğim bir segmentte olduğu için keşke benim olsa demedim ama binmeyi istedim.
Bir kaç ay sonra hem uzun dönem (3500 km) hem de kısa kısa (bir tanesi pistte) sürme imkanı buldum.
İzlenimlerimi muhtemelen daha önce kısa kısa paylaşmışımdır.
Kısaca bu motor biraz prof olduktan sonra alınacak bir zevk motoru.
Kısıtlı bütçeyle bu tip motosikletlerin amacına uygun hevesler için daha iyi alternatifler var.
Bu tüm hevesler alındıktan sonra ukte kalmasın diye alınacak bir motor.
Nasıl bir örnek vereyim bilemedim ama bu benim bir jawa almam gibi bir şey.
Binermiyim?
Evet.
Yol yapar mıyım?
Hayır!
Jawa yerine MZ alırsan yolda yaparsın :D
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)