Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sym Gts 250 i Evo Rölanti Ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    İyi akşamlar hepinizin bayramını kutlarım hayırlı bayramlar forumdaşlarım.
    Sym gts 250 i evo rölanti ayarlaması yapmaya çalıştım ama pek başarılı olamadım gibi.bildiğiniz gibi enjeksiyonlu olduğu için otomatik jigleye sahip.Rölant ayarı genellikle 1500 devirde bazen 1250 kadar iniyor sonra yükseliyor.bazende 2000 devire kadar geliyor.bunu sıcakken yapıyor ama genellikle 1500 devirde.Aşağıda vidanın hava ayar vidası olduğunu düşünüyorum.Bununla oynadım ve motoru ısındırdım.Her türlü kademesini denedim ama rölantide bir değişiklik olmadı.Bu arada bunun ayarını test ederken motorum sıcaktı.Bu hava ayar vidası ne işe yarıyor ? Rölantiye etki etmiyor gibi gözüküyor.Size bu vidayı nasıl ayarlamalıyım ? Dediğim gibi vidayı her türlü denedim.Motorumda sıcaktı.hiç bir şekilde rölantiye etki etmiyor.





    Bu arada rölanti genellikle 1500 devirde bu normal mi sizce ? Ara sıra motor sıcakken 1250 devir olabiliyor ve 2000 devire yükselebiliyor.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    enjeksiyonda hava ayarı olmaz. değişken rolanti için subap ayarlarınıza bi baktırın derim.
    Kenway bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonda hava ayarı olmaz. değişken rolanti için subap ayarlarınıza bi baktırın derim.
    Çok ama çok doğru söylüyorsun.Zaten motorumdan subab sesi geliyordu.Bunun için ustamla konuştum ve bayramdan sonra subab ayarı yapıcaktık.Peki bu ayar vidası nedir ?

  4. #4

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Kenway adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok ama çok doğru söylüyorsun.Zaten motorumdan subab sesi geliyordu.Bunun için ustamla konuştum ve bayramdan sonra subab ayarı yapıcaktık.Peki bu ayar vidası nedir ?
    Tam ben yazacaktım, arkadaş yazmış, sorununuz subap ayarıyla alakalı, 30 dk da halledilecek birşey ama uygun shim seti olmalı bu ayarı yapabilmek için.

  5. #5

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam ben yazacaktım, arkadaş yazmış, sorununuz subap ayarıyla alakalı, 30 dk da halledilecek birşey ama uygun shim seti olmalı bu ayarı yapabilmek için.
    Kendi sentilim var fakat subab ayarını ustam yapıcak.Ayrıca motoruda soğutmak gerekli genleşme durumu sebebiyle.Bu vida nedir peki ?

  6. #6
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Kenway adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi sentilim var fakat subab ayarını ustam yapıcak.Ayrıca motoruda soğutmak gerekli genleşme durumu sebebiyle.Bu vida nedir peki ?
    ben herhangi bir ayar civatası görmedim resimlerde. gaz kelebeğini tutan civata sanırsam. yada o muşur/sensör herneyse onun civatası.

  7. #7

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben herhangi bir ayar civatası görmedim resimlerde. gaz kelebeğini tutan civata sanırsam. yada o muşur/sensör herneyse onun civatası.
    civata ve o tutacağı söktüğün zaman siyah soket sağa veya sola doğru dönüyor.soketi kaldırdığımda altında ufak bir delik ve toplu iğne başı gibi parlak yuvarlak bir misket vardı.bu sebeble bunun ne işe yaradığını soruyorum.

  8. #8
    iskender123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 150c
    Sürekli değişen rolenti ayari motorun saçma sapan devir yükselip alcalmasi subaptanmidir ??? Benim cinlide öyle yapiyorda öyleyse bi sentil alip ayarliyim tskler

  9. #9
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Enjeksiyonda ayar sadece beyinden olur diye düşünüyorum. Motor sıcakken ayar rölentinin ayar tutmaması da subap ayarı ile alakalı tecrübe ile sabit.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    çözüm kesin subab ayarımı arkadaşlar? ne kadar bu işin ücreti birde eksantirik zincirine kadar giriyoruz sanırım onun değişimi ne kadar olur ?

  11. #11
    eregun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Arkadaslar merhaba cok eski bir baslik ama bu arizanin sebebi nerde cikti acaba cozen oldu mu? Bu ariza aldigim arkadasta da vardi 2 ayda cozuldu ama gecici yaptim demis adam ne demek oluyosa. Servise sordum rolanti motoru degisecek dedi. motoru test edebiliyorum gayet guzel acip kapatiyor. Bi suredir tam olarak yukardaki arizayi veriyordu simdi rolanti hep sifirda. Pompadan suphelenmedim çunku gaz yememe sorunu yok tam olarak eski motorumda jiklenin acik oldugundan bogulmasi gibi bisey var egzos sesi de oyle. Yardimci olursaniz cok sevinirim.

  12. #12
    mehmetseza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM / GTS 250, FİDDLE 2, ORBİT 2, JOYMAX, JET 4
    hortumları kontrol etmek lazım kılcal catlaklar bıle etkılıyor

  13. #13
    eregun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    hocam biraz gidip durmasını sanırım cözdüm cuma günü sabah çalıştı akşam epey zorlamama rağmen bir türlü çalışmadı bujiyi söküp temizledim enjeksiyonu manuladeki gibi kontrol ettim gayet güzel püskürtuyor. rolanti motoru sağlam. bujiyi gövdeye değdirerek test ettim dışarda normal ama söyle bi durum var servis manualinde buji CR8E (gap:0.6~0.7 mm) cr8 e yerine bana sanırım cr9e verdiler bi hafta önce ve aralık neredeyse 2 3 mm biraz büküp yakınlaştırınca tek seferde marş aldı. sabahları da yavaş giderken akü şarj olamadığı için akü gerilimi düşüyor ve o mesafede spark oluşmuyor biraz bekleyince akü gerilimi yükseliyor hızlanınca da yeterli şekilde ateşleme yapabildiği için normal gibi çalışıyor. (ayrıca motor bu olayın öncesinde 120 yi geçmezken birden 140 ı görmeye başladı) Çözücem inşallah kaliteli bi buji alıp bi sentil ile manualdeki aralığa getirmek gerekli sanırım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)