Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Imme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Konumuz "Imme", ki bir tur arı, Norbert Riegel tarafindan Bavyerada uretilmis 100cc nefis bir motosiklet.



    Zamaninin tasarim harikasi...



    Resimde bu nadir klasiklerden birini, 1949 model bir Imme goruyorsunuz...

    Detaylara dikatinizi cekerim. Ozellikle on ve arka suspansiyona... "catal" olmayan "catal" lara.





    Motorun zerafeti ve muhendislik Riedel in dehasina...



    Sade guzellik... Imme, iki tekerlekli arı amblemi...



    Gerek muhendislik, ve gerekse estetik acidan zamaninin cok otesinde bir motosikletmis Imme... Tek boru profilden yapilmis saseye dikkat ettiniz mi bilmem, ayni zamanda egzoz ve arka "swingarm" vazifesi goruyor...Yumurta seklinde 2 zamanli 100cc şık da bir motoru var. gercekten "guzel" bir motosiklet.

    Son bir resim daha, internette buldugum... Sagolasin Google.



    Saygilar bu kiymetli klasige.

    Bu Imme konusu suradan acildi, gecen gin bir dergide su alttaki BMW gozume carpti...




    Imme 1200... Yukardaki klasik Imme yi bir kac yil evvel Kaliforniyada bir sergide gormustum. Simdi bu sekliyle karsima cikinca sasirdim dogrusu.
    Dergide web adresi vardi....

    http://www.imme1200.com



    Bu enteresan dizayn, yine zamaninin otesine hedeflenmis... Boksor BMW R serisinden 150HP alacak her seyden once.




    Arkasi yarin...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Futuristik bi çalışma.Eskiside kuğu gibiymiş zaten.Teşekkür ederim emeğin için.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  3. #3
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    Emeğine sağlık

  4. #4
    camadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XTZ 1200 Süper Tenere
    1200 lük makine süper bişey yaw içim gitti
    KocaAdam(Süper Teneke) & Camadan & ChomChok & G.ECE

  5. #5
    Cyberm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    Samsun
    BMW çok güzel duruyo yaw... İmmeyi iyi temsil edeceğe benziyo...
    Her Lafa Verecek Cevabım Var, Ama Bir Lafa Bakarım Lafmı Diye, Birde Lafı Söyleyene Bakarım ADAM'mı Diye...

  6. #6
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    harıkasın dostum...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  7. #7

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    2 öğrencinin böyle bi projeye imza atması ve bmw tarafından desteklenmesi çok güzel. Orjinalide gerçekten bir tasarım harikası, yapılan yeni 1200 modelininde başarılı olacağını düşünüyorum. Paylaşımınız için teşekkürler.

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    1949 modelde swing arm ın aynı zamanda ekzoz olarak kullanılması hayli ilginç. Swing arm gibi sürekli sallanan birşeyi motorun eksoz çıkışına nasıl monte etmişler anlamadım.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  9. #9

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    OSMANİYE
    abi harika yaw. özellikle o amartüsörler çok ilginç.
    sanki biraz bizim düzme peugout lara benzemiş.

  10. #10
    FutureShock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    XT660Z Ténéré
    Paylaşım için çok teşekkürler.

  11. #11

    Üyelik
    29 Ağustos 2005
    sevgili arkadaşım imme adını ilk kez duydum.verdiğin bilgiler ve resimler için teşekkürler...

  12. #12
    velespit-cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir-Küçükyalı
    Motosikleti
    09` cbr 125
    bende imme yi ilk kez duydum bizi o derin bilgilerinle aydınlattığın için teşekkürler...

  13. #13
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Imme vitesli... ve sol kolda bir mandal var, ama sanzimaninda "bos" "N" yok...
    Alttaki resimde biraz daha iyi gorunuyor...



    zoom



    O kablolardan biri jikle, digeri sanzimana gidiyor, vitesi kontrol eden levyeye bagli...

    Size Imme nin teknik detaylarini yazayim... 1950 de Yapilmis test sonuclari:



    Yola hazır ağırlığı: 69kg
    Güç-ağırlık oranı: 15,3 kg/HP
    Azami hız: 70 km/h
    Hızlanma değerleri:
    20 40 km/h 2, viteste 5 sn.
    30 - 60 km/h 3,viteste 15 sn.
    Yakıt tüketimi : 50 km/h 2,3lt/100km
    Tam gaz 70 km/h 2,8 lt/100km
    Ortalama şehir içi 2,6 lt/100km

    Fren değerleri:

    Kuru asfaltta 50km/h hızla giderken.

    Ön frenle duruş : 16m
    Arka frenle duruş : 18m
    Her iki frenle duruş : 12m

    Tekerlek açıklığı : 129 cm
    Uzunluk :199 cm
    Yükseklik : 90 cm
    Sele yüksekliği : 67cm
    Genişlik : 70cm
    Yerden yükseklik : 18cm (yüksüz)

    Onaylı Test
    Aachen de 1950 de Mühendis Helumt Hütten tarafından 300 - 2500 km arası kullanılarak yapılmış.
    -----------------------
    Ikinci dunya savasi sonrasi hemen hemen Imme ile ayni zamanda ortya cikan NSu da da ayni muhendisligi goruyoruz, ancak Immenin cok daha sofistike ve ince detaylarla islendigi su goturmez...



    Bu alttaki NSU Fox un motor ve disli-sanziman sistemi... Imme de de Riegel benzeri sistemi cok daha kompakt bir pakette bir araya getirmis....

    [img width=444 height=480]http://img167.imageshack.us/img167/9979/foxmotorxd4.gif[/img]

    Nasil yapmis? Hayir bilmiyorum, ve bende merak ediyorum. Sanki Isvicre kol saati inceligi ile o motor ve sanziman bir "yumurta" ni icine sigmis iste...



    On suspansiyon da cagin otesinde...



    Size BMW nun en son sistemini hatirlatiyor mu?




    Devami var...

  14. #14
    Hakan02 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2005
    Şehir
    ADIYAMAN
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    Ellerine sağlık üstad çok güzel modeller ama ne yazıkki böyle bir koleksiyona sahib değiliz.Ülkemizde bu modeller varmı bilmiyorum ama bir tane bulsam inan alırım.( Bütçeme uygun olursa)
    A ROSE İS FOR A DAY BUT MY. LOVE TO YOU İS FOREVER!

  15. #15
    entellektüel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial Zat 150 Yakında Yamaha 1200 cc Chopper
    Mersin'de Osmaniye İlçesinde Genç Osman Fırınının üstünde Motorcu Vahap Usta var. Vahap İşletge ... Onda Eskilerin Postacı motoru dedikleri motordan var.1935 model... Bir gün sizle onun fotoğraflarını paylaşırız. Raşit usta emeğine sağlık...
    [B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]

  16. #16
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Ancak Riedelin muhendisligi is yonetimi ve finansman uzerine degildi maalesef. finans problemleri dogmaya basladi ve ImmeAG Kapandi.
    Daha sonra Riedel yilmadi ve 150cc iki silindirli bir motor ve ve bununla calisan bir Scooter gelistirdi. Hatta bu motoru Prof. Messerschmidt cok begendi ve yeni urunu olan "microcar" KR200 (Kabinenroller 200)



    modelinde denedi, ama basarili olamadi. Daha sonra KR200 de Sach in bir motoru kullanilmistir...

    Harp sonrasi Almanyanin fakirligi ve bankalarinin eli sıkı tutumu maalesef Riedel in sonu oldu...

    150cc scooter projesini hicbir zaman gerceklestiremeyen dahi muhendis daha sonra 1901 de kurulan ve savas sonrasi belini dogrultmaya calisan Victoria ya katildi.

    Alttaki resimde gorunen 1955 "Swing" modelin 197cc motoru yine Riedel e ait.



    Ancak bu dahi muhendis birkac yil sonra da 1963 de gecirdigi bir kazada hayatini kaybetti.

    Norbert Riedel in nasil biri oldugunu anlamak icin savas oncesi zamanlara bir goz atmak ve yine Imme ye donmek gerekiyor. Bu arada "Alman ve Japon Mucizesi"ne de isik tutmus olacagiz biraz.

    Riedel in kendini gelistirmesi Ardie adinda devrin unlu motosiklet fabrikasinda basliyor.



    Yil 1937 ve daha hic kimse omrunde "otomatik vites", "V-twin" motor, diye bir sey duymadigi yillarda Riedel
    Bu alttaki


    Motosikleti cizim masasindan indirip gerceklestitiyor. Evet, 500cc iki zamanli V-twin motor, saft tahrik ve otomatik vitesli bir Ardie.

    Savas herseyi silip supuruyor tabii. Ve 1947 yilina geldigimizde karsimizda kelimenin tam manasiyla acliktan kirilan bir Almanya var. Iste bu gunlerde Riedel, etrafina idealist muhendis, ustabasi ve iscileri toplayip "gunde bir kap sicak corba" (abarti yok) kendisi de dahil olmak uzere yiyerek Riedel in sonradan adi "Imme" olarak anilan modern motosiklet projesini gerceklestiriyorlar.

    Bu motosikletin prototipinin yapilmasi icin gerekli hammedenin bile nereden bulundugu su anda bir muamma. Malzemem kullaniminin asgariye indirmenin sart oldugu bir tasarim ortaya cikiyor haliyle.

    Yakit tanki sasenin bir parcasi oluyor, monoblok motor icinde sanzimani da kapsiyor, egzoz ayni zamanda arka sase, ve zincir de bu kompakt duzenin icinde yer aliyor. Arka teker havaya kalktiginda motor asagi iniyor seklinde bir "tahtirevalli" duzenegi icinde tek taraftan tutturulan arka ve on teker ile devrinin onlarca yil otesinde bir tasarim ortaya cikiyor.Aktarma organi, zincir, hic bir zaman suspansiyon hareketleri ve gerilim le karsilasmiyor...

    Zamaninin motosikletlerinin karsilastigi butun problemler tek bir tasarimda cozulmus gibi gorunuyor. Ve bunlarin hepsi butun bu harp sarsintisi ve külleri arasindan bir gül gibi zerafetle yukseliyor. Bir daha bu gozle bakalim Imme ye simdi.



    Imme nin iskelet (frame-kasa) karakteristikleri butun Japon motosiklet endustrisinin temelini olusturmustur
    ve hic istisnasiz 50 yil sonra dahi etkisini surdurmektedir. Aslinda butun Japon teknolojisinin temelinde Alman muhendisliginin bulundugu bilinir, soylenir...

    Modern Imme2000 ile devam edecek hikayemiz...

  17. #17
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    adam o yoklukta neler düşünmüş. yaratıcılık budur gerçekten. swingarm ın etkisi motora yansıyor. dolayısıyla egzoda motorla beraber oynuyor. ters hareket yaptıkları için zincir bu hareketlerden etkilenmiyor.
    aslında düşününce evet mantıklı ama bu işi ilk defa yapmak hem de o zamanlarda. bravooo valla.motorlar da çok güzel sıradışı olmuş o zamanlara göre.
    teşekkürler DD.devamını bekliyoruz.
    bu arada imme1200 de harika
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  18. #18
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Tabii devam etmeden once su enteresan makine parcasina da bir goz atmak lazim...



    "Bu da nesi?" derseniz, onun bir BMW yada Jumo jet motorunun "starter", yani ilk hareketini veren 10BG de Riedel in bir baska muhendislik dehasi oldugunu soyleyecegim. Bu minik motor jet motorunun merkezindeki konik merkezin icinde yer aliyordu ve yakit tanki da jet motorunun icindeydi.



    Boylece dunyanin ilk seri imalat jet motorlari olan BMW 109-003 ve Junkers in Jumo004 motorlarina da imzasini atmisti dahimiz Riedel...

    Altta bir Jumo004 Jet motoru cizimi ve kesiti...



    O 14 numarada Riedel in minik ama guvenilir ve guclu starteri var...Kimi mi ucuruyor? Iste bunu...



    Messerschimdt262... Naziler "pervanesiz ucak mi olur kardesim" diye BMW ve Junkers i kovalamasalardi simdi muhtemelen yedi duvel Almanca konusuyor olacaktik... Eh, her iste bir hayir var derler.
    O siralarda muttefikler de jet motoru gelistiriyordu tabii...



    Mesela Sir Frank Whittle in uzerinde calistigi su laboratuar duzenegi gibi...
    Alman muhendisleri daha 2.dunya savasi oncesi bugunku jet motorunu ortaya cikarmislar bile sanki, ne dersiniz.

    Riedel e takildim kaldim, bir turlu sira Imme 1200 e gelmedi... Kismet yarina ;)

  19. #19
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    Ellerine ve emeğine sağlık.
    Bende bir Alman otomativ firmasında çalışıyorum.
    Adamlar AG harcadıkları paralar inanılmaz boyutta.

  20. #20
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Cagimiza donmenin vakti geldi...Biraz konunun acilisina bakalim bakalim... ;)

    Evet, hersey ISD (Institut Superior de Design) da son yillarini okumakta olan, motosikletten baska bir sey dusunemeyen son derece merakli iki gencin bitirme projesi olarak motosikleti secmeleriyle basliyor.

    Tasarim meraklilarinin bu okulun web sayfasini ziyaret etmesini, Fransizca olmasina ragmen didik didik etmelerini isterim dogrusu...

    http://www.isd-valenciennes.com/

    Neyse...nerede kalmistik...

    Nicolas Dunbar ve Yves Dufetrelle adli gencler epey bir arastirmadan sonra BMW Rserisi 1200cm3 luk motorunu secerek kollari siviyor.

    Tabii en guclusunu



    Krankta 122BG veren bir R1200S motorunu...

    Sonra ana iskelete karar vermek gerekiyor...Pininfarina orneklerinde oldugu gibi bu kafes yapi sistemi dizayncilarin gozdesi...



    BMW nun on telelever suspansiyonuna dokunmuyorlar ama butun iskeleti once guzel bir "kus kafesi" sistemine getirip hafifletiyorlar.



    Ustteki resimde "kus kafesi" iskeletin nasil bir sey oldugu daha iyi anlasiliyor. Kirmizi kisimlar...

    Bu teknoloji cok hafif bir karkas ustune kurulu "ozgun estetik kaygilar tasiyan" bir motosiklet tasarimina olanak sagliyor. Hedefleri o zaten...

    Basina verdikleri demecte sunu soyluyorlar "Bu guclu bir tasarimi olan, havaciliktan ilham alinarak uretilmis bir super-sport motosiklet olacak. Tasarim iki planda kendini gosterecektir. Alt kisim tamamen mekanik ve teknik, ust kisim ise son derece hafif, ucusan cizgiler, ve dogal, akiskan cizgilerden olusuyor."



    "Bilincli olarak "Yeni bir BMW" tasarlamaktan kacindik. Motosikletin tamamen kendine has bir karakteri ve ustunde teknolojik "serbeti" olsun istiyoruz." diyorlar.

    Iki kafadar "R1200 Altigen-kafa (hex-head.. yeni nesil boksor motorlara verilen isim) motorun silindir kafalari degistirilecek; yakit besleme ve performans iyilestirmeleriyle 150HP guc almayi hedefliyoruz. Tabii ki yeni motor sogutma sistemimizin de buyuk rolu olacak..." diye devam ediyor aciklamalarina...



    Motosikletin 1BG/kg gibi muthis bir degere ulamasi isteniyor. Yani 150BG/ 150Kg. fren diskleri de gelistirilecek, dalgali (petal-papatya) disklerle sogutma ve geri besleme iyilestirilecek.

    Teknik konularda yetkin kose yazarlari, motosiklet elestirmenleri 122BG lik R259 seri boksor motorun teknolojik sinira dayandigi ve daha fazlasini uretmesinin pek de mumkun olmadigini soylemelerine ragmen iki genc bu konuda iddiali.

    Peki "Imme" adi nereden cikti dersiniz? Eh onu da yarina birakalim isterseniz... ;)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler