Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Imme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    Paylaşımın için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    DD inanilmaz bir baslik acmissin, konudan konuya konseptten konsepte konmussun, muthis valla, cok tesekkurler

    Bu arada orjinal Imme'nin on suspansiyonuna zamaninda "Girder" suspansiyon denirmis, bir benzeri 1948 model Indian Chief'te de var.

    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  3. #23
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Bu yazismalar sirasinda Alman hava sanayii, II dunya savasi, hava ustunlugum, ve savas sonrasi havacilik konularinda ilgin sorular geldi. Diger forumlarda yanitladim, burada da yanitlamazsam dizi eksik kalacak.

    Evet o jet motorlarinin icindeki starter motorlarin Imme muhendisi Riedel a ait olmasi disinda tamamen konu disi bir mesaj olacak, ama hazir oralara kadar "sanal" bir ziyarette bulunmusken bir deginmekte fayda var...

    ----------

    8<.........................

    Ilk seri jet motoru uretimi II Dunya savasindan oncedir. Ama gururlu kalin kafali naziler "1)Pervanesiz ucak olmaz, 2) ucuncu tekerlegi burunda ucak komik duruyor" gorusleriyle bu gelismeyi frenlemis ve hem Heinkel i, hem Junkers i hem Messerschmidt i pervaneli ucaklara mahkum etmistir. Savasin ilerleyen yillarinda muttefiklerin hava teknolojisine ayak uyduramayip ustunlugu onlara birakmak zorunda kaldilar, ve artik tekrar jete donmek icin cok gec kalmislardi. Oh olsundu...

    Fuhrer ve Goebels e sunulan ilk ucaklar test pilotlarinin butun uyarilarina ragmen arkadan tekerlekliydi. Heinkel, (alttaki resime bakin) pervaneli ucaklar gibiydi ve bunlarla havalanmak ve konmak muthis caba gerektiriyordu.

    (Jet devreye girdiginde daha havalanma hizina erismeden ucagin arkasi yerden kalkiyor, ve daha pistte yururken burun ustu cakiliyor. Ya da cok usta bir pilot iki kanat alti tekerlegi ustunde ucus hizina kadar hizlandirip havalaniyor. Butun bunlar tekerlegi buruna koymanin "komik" oldugunu iddia edip izin vermeyen basta Hitler in kendisi olmak uzere ust rutbe Nazi subaylar)


    savas oncesi ilk Jet... Heinkel HE 178...1939

    Inis-kalkislarda son derece basarisiz olmuslardi... Savasin sonlarinda is isten gectikten sonra omuzu kalabaliklar ureticilere ve test pilotlarina kulak vermeyi akil edebildiler. Komiktir ama Almanlarin II Dunya savasinda hava ustunlugunu muttefiklere terketmesinin sebebi bu aptalliktir... Ya da baslica sebeplerinden biri diyeyim.


    Heinkel HE 178...1939

    Bu da savas sonrasi (ilk sayilmaz ama...sayilirda) bir F86 1949. Heinkel den 10 yil sonra ABD de bir Muhendislik mucizesi... :-)



    Aman "ne alakasi var" demeyin ne olur ;)

    PSeki peki, kabul ediyorum, F86 da kanatlarin geriye dogru cekilmesi Amerikan muhendisligidir. Gerci kanadin govde altina alinip, geri cekilmesi Me262 de F86 dan cok once uygulanmistir... Tabii bu sahsin ABD ye iltica etmis bir Alman muhendis olmasi ihtimali de kuvvetle muhtemeldir ama Amerkali dediginiz kimdir ki zaten? Bence F86 HE178 ve Me262 nin Amerikan cizim masasinda biraraya getirilmis halidir...

    Bu da savasin sonlarina dogru akli basina gelip, "pekala ucuncu tekerlek burnunda oluversin artik, ne yapalim" dedikten sonra ortaya cikan ama hava ustunlugunu ele gecirmek icin coook gec kalinan savas jeti. Me262.



    Meraklisina video: http://video.google.com/videoplay?do...890480&q=me262

    Naziler, bu ucagin inşaina ucak uretici ve muhendislere kulak verip isin basinda karar verselerdi bugunku dunya oldukca "farkli" olacakti...

    Ha ... aklima gelmisken, bir saplama yapayim... Bu alttaki de ilk Rus jet savas ucagi Sukhoi Su-9...



    Allah allah... bir yerden gozum isiriyor ama... Hayirdir

  4. #24
    APV41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ SV 650
    yılın araştırma ödülü verilmeli bence ELİNE SAĞLIK
    MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
    nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
    CENGOMOTO

  5. #25
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Uçaklarlara olan yakınlığınız;rüzgara olan yakınlığınızdanmıdır acaba sevgili.D D ?
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #26
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    DD, kelimenin gercek anlamiyla "Bombaladin" bu konu basligini
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  7. #27
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Ilginizden dolayi hepinize tesekkurler arkadaslar... Daha fazla acilmadan ve "ucmadan" konuya doneyim diyorum...

    Nerede kalmistik... Evet, "Imme" adi nereden geliyor...

    Riedel tasarimini cizim masasindan indirip ilk prototipinde de de basariya ulasinca, bu motosikleti uretecek bir yer aramaya basladi ve 1948 de Guney Almanya da Konstanz golu yakinlarinda Immenstadt da savastan fazla zarar gormemis bir atolye bularak buraya yerlesti



    ve Riedel Motoren AG yi kurarak kollari sivadi. "Imme" bir tur arı anlamina geliyordu ve hem motosiklete isim, hemde amblem sorunu da cozulmus oluyordu boylece...



    "Imme" artik tasarim ve teknoloji dunyasinda akiskan cizgiler, partik ve yaraticiligin bir arada sunuldugu bir paket, muhendislik dehasi, ve butun bunlarin halkin ulasabilecegi yerde olmasi anlamina geliyordu.

    ISD de bitirme projsinde calisan bu iki gencin bu kavrami yakalamis olmasi gercekten takdire sayan... Modellerine "Imme1200" adi vererek hem bu kavrami gunumuze de tasimis hem de markayi yasatmis oluyorlar.

    Imme 1200 prototipin tamamlasi icin son tarih Eylul 2006, yani onumuzdeki ay. Bakalim bu komputer rendering resimleri calisir bir model olarak gorebilecekmiyiz... Basarili olmalarini, genclerimize de ilham vermelerini candan diliyorum.

    http://www.imme1200.com



    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler