2020 yılında İkinci El CBR 250R alırken dikkat edilmesi gerekenler / Krank Sorunu
-
Selamun aleyküm. İkinci el CBR 250r almayı düşünüyorum fakat forum sitelerinde krank sorunlarından bahsedilmiş kimine göre 2014 model ve üstünde sorun var kimine göre 2014 model altında kimine göre de tüm cbr 250r larda var. Forumlarda da krank kırma sorununun önceki sahibinin hor kullanıp kullanmama durumu ile bağdaştırılmış fakat bu durum ikinci el alırken şansi bir durum mudur ? yoksa iyi bir usta krank’ın sağlam olduğunu motosiklet hor kullanılmazsa , bakımları düzgün yaptırılırsa 5-10 bin daha kafanı yormadan gidebilirsin diyebilir mi ?
1- İkinci el eski kasa cbr250r alırken (2020 yılında yüksek km li cbr 250r lar kaldığını varsayarsak ) nerelerine dikkat etmemi tavsiye edersiniz ?
2 - Krank kırma konusunda almadan önce anlaşılabilecek bir durum varsa açıklayabilecek tecrübeli arkadaşlardan da yorumlarını bekliyorum
Teşekkürler
Reklamlar
-
Hyosung GT250R namını CBR250R'a bıraktı sanırım.
-
3-5 yıl önce en sorunsuz japonlardan biri şeklinde anılıyordu. Yine de bu zamana Sağlam kalanlardan almayı düşünüyorum. Cbr 250r hakkında uzman arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum 👍
-
2017 son gelen seri, altını alayım deme. Krank muhabbeti 2017de çözüldü. Araştırırsan bulursun zaten
-
Dostum 4 sene 2012 cbr kullandım. Motorumu hiç yormadım. Beni yolda koymadı, üzmedide. Motorumu sattığım arkadaş Ispartadan Fethiyeye giderken kız arkadaşıyla tapa gaz rampada krank kırmış. Bunu kendi anlatttı bana. Yazın sıcağında."Birazda sıkıştırdım abi" demişti. Lakin Kullanım tarzı agresif olunca mı oluyor yoksa kronik bir problem mi bende forumlarda okuduktan sonra şaşırdım ve bilemedim sebebini. Arkadaşın dediği gibi sorun çözülmüş. 3.000 e yeni motor yaptırmıştı çocuk 2017 de. Yalnız bir yerde okuduğuma göre tek silindir motosikletlerde olası bir durum diyorlar.
-
bir cbr250r sahibi olarak söylüyorum ki 2017 model dahil 2011-2017 tüm kasalarda krank haberinin doğruluğunu gördüm duydum.tamamen şans işi. bakımla alakası yok, sıkıştırmakla alakası yok. zaten servislere ustalara azıcık sorup soruştursanız kaç kere motor yaptıklarını vsvs. öğrenirsiniz. sıkıştırmadan efendi efendi kullanan adamın kırdığını da gördüm, makinenin canını çıkartırcasına sürenlerinde 45-50 bine kadar bloklarının açılmadığını da gördüm. önermiyorum. prosofi adlı kanalda yücel abinin başına eski ve yeni kasa motorunda oldu bu olay youtubeden izleyebilirsin.
-
Alacağınız cbr 250'nin önceki sahiplerine çok dikkat edin. "Oğuzhan Muslu" izlerine rastlarsanız direkt koşarak kaçın.
-
2013 kasa olanını 2 sene kadar kullandım, 28 bin km de bi arkadaşıma sattım, o da 1 yıl kadar kullanıp 30 bin üzerinde başka birine sattı, bakımlarını geciktirmeden yaptırıyordum, hiçbir arıza çıkarmadı çok şükür. zamanla gösterge tarafında gevşemiş vidaları vardı zırıltı yapan, onları sıktım sadece. olay tamamen sürüşe bağlı olarak değişiyor. çok nadiren mekanik sorunlar çıkıyor bu tür motorlarda.
eğer düzgün kullanılmışsa gönül rahatlığıyla alınabilir.
yalnız 2014 te çıkan kasada bazı kronik problemler mevcut, özellikle soba borusu gibi egzozun sararıp da bir daha ilk gün ki görünümüne kolay kolay gelememesi gibi. krank patlatıp çatlatanlar da çoğunlukla 2014 model sonrasındaydı gördüğüm kadarıyla.
-
Bende 19000 km de aldım. Bir buçuk sene kadar kullandım. 25000 km de sattım. Alan arkadaşım hala kullanıyor. Hiç arıza çıkarmadı. Kronik midir değil midir bilmem.
-
Yakın çevremde Cbr250r kullanan arkadaşlarımdan krank kırma sorununu yaşayan olmadı çok şükür kendi motorumda da yaşamadım. CBR ların krank kırma sorunu sanırım gençlerin üst devirde fazla gezmesinden kaynaklı agresif sürüşü yerinde bırakmak gerek zorlarsan elbet her motor problem çıkarabilir
-
İkinci el alırken geçmişteki sahiplerinin motosikleti nasıl sürdüğünü göremeyeceğimizden alıcının motoru incelediğinde farkedebileceği bir durum mudur bu krank mevzusu ? Malum bu aralar 4500 TL den aşağı bir masraf değil gitgide artıyor hatta 🙂
-
-
Kardeşim 3 yılı geçgindir cbr250 kullanıyorum ve bu sorunu çok araştırdım sana şöyle söyleyeyim çok fazla üst limletde kullanmadığın sürece sorun çıkmaz tek silindir motor yüksek devir çeviriyor ve YAĞ POMPASI gerekli yağı aktaramadığı için krank kırılıyor bu motor ile 150bin km yapan da var 100 bine gelip motoruna anhatar değmemiş olan da var aslında biraz şans işi ama aldığın kişi düzgün kullandıysa sorun çıkmaz diyebilirim
-
18 Temmuz 2022, 01:09
#14
Konuyu hortlamış gibi olacağım ama sorun debriyaj tasında motorcu muhabbeti youtube'da anlatmış buyurun izleyin
https://youtu.be/WdHBzyG1h2Y
-
18 Temmuz 2022, 12:56
#15
Cbr250r krank sorunu yok .. olsa aynı şase aynı motor aynı yürüyende üretilen cb250r larda niye krank sorunu yok . Aynı motor ama cb250r da krank dan ötürü motor yaptıran 5 parmağı geçmez ..
Keza çok çok nadir ama cbr250r almış uslu uslu süren altındaki motorun süslenmiş grenajlanmış aslında tek silindir 250cc lik naked commuter bir makine olduğunu bilerek zorlamadan süren arkadaşlar cbr250r da bile 150-170 bin km leri görebiliyordu YouTube da öyle videolar var açın bakınız adamın motoruna anahtar değmemiş motor 150-170 bin km ye gelmiş ..
-
18 Temmuz 2022, 13:21
#16
Almayarak cebinizi ve psikolojinizi rahatsız etmezsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
Cbr250r krank sorunu yok .. olsa aynı şase aynı motor aynı yürüyende üretilen cb250r larda niye krank sorunu yok . Aynı motor ama cb250r da krank dan ötürü motor yaptıran 5 parmağı geçmez ..
Keza çok çok nadir ama cbr250r almış uslu uslu süren altındaki motorun süslenmiş grenajlanmış aslında tek silindir 250cc lik naked commuter bir makine olduğunu bilerek zorlamadan süren arkadaşlar cbr250r da bile 150-170 bin km leri görebiliyordu YouTube da öyle videolar var açın bakınız adamın motoruna anahtar değmemiş motor 150-170 bin km ye gelmiş ..
Cb ve crf deki bloğun güncel olması olabilir mi? Cbr250 2016 da bittiği için olabilir mi? İnkar etmenin ne anlamı var anlamıyorum. Kronik bir arıza varsa vardır. Neredeyse 3 4 ayda bir görüyorum ben yatak sarmış, krank pulu eritmiş cbr250. Sürekli aynı yerdej oluyor birde, kranktaki o bakır pul mudur nedir işte herkeste aynı. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Zaten cbr eski bir model artık almaya gerek bile yok.
-
18 Temmuz 2022, 15:19
#17
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Almayarak cebinizi ve psikolojinizi rahatsız etmezsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
Cb ve crf deki bloğun güncel olması olabilir mi? Cbr250 2016 da bittiği için olabilir mi? İnkar etmenin ne anlamı var anlamıyorum. Kronik bir arıza varsa vardır. Neredeyse 3 4 ayda bir görüyorum ben yatak sarmış, krank pulu eritmiş cbr250. Sürekli aynı yerdej oluyor birde, kranktaki o bakır pul mudur nedir işte herkeste aynı. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Zaten cbr eski bir model artık almaya gerek bile yok.
Banane niye yanlış yönlendireyim gidin alınmı diyorum ben olanı söylüyorum ustalarda diyor birebir aynı blok .. YouTube daki servis ustaların kanallarını aç onlarda aynısını diyor ..
O motor özünde ss falan değil zaten tek silindir ss makine bence olmaz bildiğin naked kasayı yakışıklı grenajlı hale getirip satıldı alanlarda altında cbr600 var sandılar bastıkça basdılar tek tekeri osu busu motorlar bir zaman sonra teker teker krankları kırmaya başladı .. cb250r sürenler zaten naked motor efendi efendi olması gerektiği gibi sürüyor ondan onlarda hiç böyle krank olayı duyulmuyor varsada beş parmağı geçmez..
Krank kırmak kronik bir sorun değildir motor sürmeyle alakalı bir şeydir eskiden hyosung larda da krank kırma sorunu vardı o zamanın gençleri motoru alıp devamlı redline yaptıkları için piyasada nerdeyse krank sağlam hyosung yoktu sonra hysoung limitör koydu bu sorun ortadan kalktı …
Aynı sorun cbr250 içinde geçerli ufacık tek silindir blokta sen tapa gaz 600 lük makine gibi gidicem dersen illaki bir noktada krankı kırarsın..
-
18 Temmuz 2022, 15:50
#18
CBR250R ile CB250R'da motor aynı motor, sadece kullanman kekolar (dolayısıyla kullanım şekilleri) farklı demek istemiş logaritma. Bana mantıklı geldi açıkçası, yoruma katılıyorum. CBR'ın kitlesine bakınca krank kırmaması mucize olur zaten.
-
18 Temmuz 2022, 22:09
#19
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Almayarak cebinizi ve psikolojinizi rahatsız etmezsiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
Cb ve crf deki bloğun güncel olması olabilir mi? Cbr250 2016 da bittiği için olabilir mi? İnkar etmenin ne anlamı var anlamıyorum. Kronik bir arıza varsa vardır. Neredeyse 3 4 ayda bir görüyorum ben yatak sarmış, krank pulu eritmiş cbr250. Sürekli aynı yerdej oluyor birde, kranktaki o bakır pul mudur nedir işte herkeste aynı. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Zaten cbr eski bir model artık almaya gerek bile yok.
Youtube de Ruhi Usta pul eritmenin nedenini tam sentetik yağdan dolayı olduğunu bahsediyordu sebebi ise rulmanların yağın yapısını bozduğunu bahsediyordu ama yarı sentetik yağ kullanıldığında böyle bir sorunun olmadığını bahsediyordu.
-
18 Temmuz 2022, 23:17
#20
Demek ki neymiş gene kullanıcı hatası
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler