Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CB125/CBF150 Sente Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Egzantrik dişlisindeki çizgilerin silindir kapağı ile aynı hizada mı olması gerekiyor, yoksa onun bir önemi yok mu?

    Üst tarafı denk getirirsem alttaki T işareti denk gelmiyor, Tyi denk getirirsem usttekiler denk gelmiyor :D

    Külbütor kapağına helicoil attırmıştım o zaman senteyi kaçırmış olabilir mi usta?

    https://hizliresim.com/VILNn2
    https://hizliresim.com/HQ0eVT


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    sentesi kaçık.

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Zinciri 1 diş ileri aldım, geri aldım yine faydası yok o çizgi denk gelmiyor.

    Zincir gergin, gerginin daha gelme payı da var neden bilmiyorum.

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Üst kapağı söktünmü acaba, üst kapağı söktüysen işin kolay. Üst kapağı çıkartıyorsun tamamen, sonra pistonu en üst noktaya getiriyorsun, gözünlede görmüş oluyorsun üst kapak sökülü olduğu için. Sonra üst kapağı takıyorsun, peşine egzantirik zincirini dişliye geçiriyorsun düzgün birşekilde, sente ayarın kaçıksa düzeltmiş olursun.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamsın

  7. #7
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Volan kapağından görünen çentiği biraz daha ileri almanız gerek. Bir miktar solda kalmış. Ardından volan tasını hiç oynatmadan ekzantirik dişlisini üzerindeki işaret tam tepede olacak şekilde zincire geçirmelisiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

    Benim motor yatay silindir, ama mantık aynı. 70'lerin teknolojisi zaten.



  8. #8

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Zinciri ne kadar atlatırsam atlatayım nereye getirirsem getireyim bu iki işaret aynı anda olması gereken yerde olmuyor.

    Zincirin markası CHOHO acaba zincir değişti de orijinaline göre 1 bakla eksik ya da fazla olabilir mi?

  9. #9
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri ne kadar atlatırsam atlatayım nereye getirirsem getireyim bu iki işaret aynı anda olması gereken yerde olmuyor.

    Zincirin markası CHOHO acaba zincir değişti de orijinaline göre 1 bakla eksik ya da fazla olabilir mi?
    Zincir eksik olsa dişli yerine oturmaz. Fazla olsa zincir bol olur. İşaretlerin denk gelmemesinin zincir boyuyla ilgisi olmaz. Aslına bakarsanız sente ayarı dediğimiz şey sadece çizgileri hizalamak kadar basit bir olay değil. Sente ayarı ateşleme ve valflerin (sübapların) zamanlamasını birbirlerine uydurmaktır. Eğer egzantirik mili doğru konumda değilse dişli üzerindeki çentiği ayarlamanın hiç bir anlamı yoktur. Dikkat etmeniz gereken bir kaç noktayı belirtmek isterim:

    Öncelikle volan tasındaki "T" harfli çentiği yerine getirmeniz gerek. Bu pistonun en üst konumda olduğunu gösterir. Ancak 4 zamanlı motorda bildiğiniz gibi bir döngüde piston 2 kez üst konuma gelir. Bir: sıkıştırma zamanının sonunda, iki: egzost zamanının sonunda. Bizim için önemli olan birinci seçenek, yani sıkıştırmanın sonundaki konumu yakalamamız lazım. Dişliyi takmadan önce egzantirik milini bu konumda tutup, volandaki çentiği de "T" konumuna alıp bu şekilde dişli ve zinciri takmanız lazım. Yani kısaca dişlideki çentiği yerine getirmek tek başına bir şey ifade etmiyor. Asıl yapmanız gereken egzantirik milinin doğru konumda olmasını sağlamak.

    Hem otomobilde, hem de motorda sente kayması ciddi sorunlar doğurur. Valfler, piston, silindir yuvası zarar görür. Vakit kaybetmeden motoru gerçek bir ustaya göstermenizi tavsiye ederim.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  10. #10

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vakit kaybetmeden motoru gerçek bir ustaya göstermenizi tavsiye ederim.
    Buralarda daha bulamadım... Zaten motorun külbütör vidalarını yalama ettim onlara helicoil attırdığımda bu parçalar söküldü, usta da dikkat etmemiş.

    Kendi motorum için konuşuyorum senteyi kaçırmanın fazla yolu yok galiba, egzantrik milinde bir kama gibi birşey var illa ki dişlideki yuvasına geçecek... Yani senteyi ayarlamak için alt tarafı T ye getirip dişlideki çizgiyi silindir kapağına denk getirerek zinciri oturtmak. Ya egzantrik mili bu motora ait değil ya da zincir sanırsam.

    Ayrıca zincir gergisini gevşettikten sonra dişliyi sökmeden zinciri dişliden alabiliyorum, bu kadar bolluk normal mi?

  11. #11
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buralarda daha bulamadım... Zaten motorun külbütör vidalarını yalama ettim onlara helicoil attırdığımda bu parçalar söküldü, usta da dikkat etmemiş.

    Kendi motorum için konuşuyorum senteyi kaçırmanın fazla yolu yok galiba, egzantrik milinde bir kama gibi birşey var illa ki dişlideki yuvasına geçecek... Yani senteyi ayarlamak için alt tarafı T ye getirip dişlideki çizgiyi silindir kapağına denk getirerek zinciri oturtmak. Ya egzantrik mili bu motora ait değil ya da zincir sanırsam.

    Ayrıca zincir gergisini gevşettikten sonra dişliyi sökmeden zinciri dişliden alabiliyorum, bu kadar bolluk normal mi?
    Gergi olan motorlarda zincirde bolluk olması normal. Gergiyi çıkardığınızda sökebilirsiniz zinciri.

    Parçalar sökülüp takılırken senteye dikkat edilmesi gerek. Yoksa sente kaçırır motor. Ancak şöyle bir durum daha var. Usta motoru senteye almış ama dişlideki işarete dikkat etmemiş olabilir. Ki bu durumda motorun sentesinde bir hata olmaz. Asıl önemli olan dişlideki çentik değil, egzantirik milinin doğru konumda olmasıdır. Dişlideki çentik sadece milin konumunu daha kolay tespit edebilmek için vardır. Ama söküp takarken dişliye dikkat etmezseniz farklı bir konumda takabilirsiniz. Egzantirik mili ve volan doğru konumda olduğu sürece bunun bir önemi yok.

    Sente kaçıran motor vuruntu yapar. Sübap sesi gibi aşırı şıkırtı gelir veya boğulur. Sizin bu gibi şikayetleriniz var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

    Eğer çentiğe tam denk getirmek için çok ufak mesafe gerekiyorsa onu gergiden ayarlayacaksınız. Yani diş atlattığınızda fazla kaçıyorsa o ayarı diş atlatarak değil, gergiden yapın.

  12. #12

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Vuruntu hiç olmadı da, son zamanlarda ses çok tok geliyordu, çekiş düşüktü ama üst devirlerde de çekiş vardi. Soğukta stop etmeler falan başlamıştı egzoz supapını gevşettim şuan büyük oranda düzeldi motorum. Saat gibi 🧿

  13. #13
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Senteyi okuyunca teker konusu sandım bok atmaya gelmıstım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)