Antifreez hakkında yardım! (lütfen)
-
Merhaba arkadaşlar, bugün hava güzel olduğu için motosikletimle biraz gezintiye çıktım fakat, garaja girer girmez tahliye borusundan antifreez sıvısı aktığını gördüm derhal grenajı söküp baktığımda antifreez deposunda seviyenin alt çizgi altına düşmüş olduğunu gördüm. depoda kalan sıvıyı çekip yeni antifreez sıvısı koymak istiyorum, shell marka aldım 4 mevsim özelliğinde saf su bazlı bir karışım, saf su eklemeden dökülebileceğini söylediler. Sizce doğru mudur bir öneride bulunursanız çok sevinirim. (sitede konuyla alakalı bir takım yazıları okudum fakat kafam çok karıştı.) yardımlarınızı bekliyorum, kazasız sürüşler herkese.
Reklamlar
-
Eğer genleşme kabında (antifriz koyduğu kap) az da olsa sıvı varsa doğrudan antifrizi koyabilirsin, zaten kabın hacmi çok büyük değildir. Karışım oranını olağanüstü etkilemez.
Ama genleşme kabında hiç sıvı yoksa soğutma sisteminde yüksek ihtimalle hava vardır ve bu şekilde kullanman çok tehlikelidir. Contayı yakabilirsin -ki yüksek maliyetli bir tamiri olur. Eğer böyleyse kabın içine su ya da antifiriz koyup en yakın servise git havasını alsınlar.
-
antifreeze hakkında o kadar çok tartışma var ki çeşitli sitelerde her kafadan ayrı bir ses cıkıyor, benim motosikletim 1000cc supersport ve ilk 1000km bakımda antifreeze i değiştirmiştik (pembe renk) özel bir sıvı kullanılmıştı yarış motosikletleri için, 3000km de tekrar serviste sıvıları değişti 2 hafta önce (antifreeze hariç) fakat bugün kullandığımda farkettim ki baya miktarda azalma var kapta 2 parmak kadar kalmış, tahliyeden akıttı (conta yakma gibi bir sorun olabileceğini düşünmüyorum çünkü motordan ses gelme ihtimali olurdu) herneyse shell marka antifreeze aldım konsantre yazıyormuş üzerinde ve bende sadece antifreeze koymak istiyorum saf suyla karıştırmadan.
-
glock adlı üyeden alıntı
antifreeze hakkında o kadar çok tartışma var ki çeşitli sitelerde her kafadan ayrı bir ses cıkıyor, benim motosikletim 1000cc supersport ve ilk 1000km bakımda antifreeze i değiştirmiştik (pembe renk) özel bir sıvı kullanılmıştı yarış motosikletleri için, 3000km de tekrar serviste sıvıları değişti 2 hafta önce (antifreeze hariç) fakat bugün kullandığımda farkettim ki baya miktarda azalma var kapta 2 parmak kadar kalmış, tahliyeden akıttı (conta yakma gibi bir sorun olabileceğini düşünmüyorum çünkü motordan ses gelme ihtimali olurdu) herneyse shell marka antifreeze aldım konsantre yazıyormuş üzerinde ve bende sadece antifreeze koymak istiyorum saf suyla karıştırmadan.
Eğer çok fazla eklemek gerekmeyecekse sadece antifirizi koyabilirsin. Ama en iyisi sen doğru olanı yapıp %50 antifiriz, %50 su koyman. Su olarak saf su koyman gerekmiyor. Kireçli olmayan herhangi bir su kullanabilirsin, mesela içme suyu. Kabın maksimum çizgisine kadar olan boşluğu göz kararı ikiye bölüp yarıya kadar antifiriz, kalan kısmını suyla doldur.
Tahliyeden akıttı dediğin, sistemde hiç bir kaçak yoksa dışarı su atması için motorun hararet yapması gerekir. Çünkü radyatör tahliyesi basınca duyarlıdır, yüksek basınç oluştuğunda soğutma sistemi zarar görmemesi için basınç düşene kadar kapağı açar. Eğer hararet yaptırmadığına kesinlikle eminsen soğutma sisteminde hava olma ihtimali yüksek.
-
Basınçlı kapagi sogukken actim, şırıngayla cekip baktim seffaf bir sıvı geldi, (radyatör basinc kapagi) fakat radyatör antifreeze deposu boşalmış, tabiki kullanim sırasında trafige girdigimde hararet yapti fakat garajda motor kapali haldeyken depodaki siviyi tahliyeden bosaltmis, bende simdi antifreeze ekledim konsantre olarak. Anlamadigim kisim 1- basincli kapagi acip baktigimda farkli kivamda ve renkte sivi geliyo fakat ayri bir depo haznesinde sivi bosalmis tekrar bosalan hazneyi doldurdum sadece fakat her iki tarafta birbirine baglantili sanirim degil mi? 2- racing motora saf su karistirmadan direk antifreeze i koysam ne olur?
-
Süper Moderatör
glock, birincisi antifiriz deposu diye birşey yok. o bahsettiğin radyatör harici depo, genleşme kavanozudur.
ısınan soğuyan soğutma sisteminin içindeki suyun, fiziksel olarak genleşmesi (çoğalması) durumunda
buraya dolması (bu genleşme çoğalırsa tahliyeden dışarı atılır) soğuması ve suyun azalması durumunda da
kavanozdaki suyu radyatörün içine çekerek (tamamen fizik kuralları ile, herhangi bir motor mekanik durum ile değil)
eksik suyu tamamlamak için vardır.
bu depoyu direk antifiriz ile doldurmak zararlı olmasa da yararlıda değil, hatta gereksizde diyebiliriz.
sen radyatörün kapağını aç (soğukken) tamamlayana kadar su yada antifirizli su karışımı koy.
sonrada genleşme kavanozunu üstündeki max yazısını dikkate alarak doldur.
tekrar soğutma sistemi ile bir sorunla karşılaşırsan kendin yada anlayan bir arkkadaşın yada bir servis
yardımı ile sistemde arıza arayıp sorunu gidermeye bak.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
http://www.gec.com.tr/antifiriz.htm
Antifreezein saf olarak koruma değeri daha düşük. Hiç bir zaman saf atifreeze kullanılmamalı. Linkte su-antifreeze oranları ve koruma dereceleri var.
ALINTI
Admire kullanma kılavuzundan alıntı.
Hava sıcaklığı Soğutucu oranı
antifriz su
-15 C %35 %65
-25 C %40 %60
-35 C %50 %50
-45 C %60 %40
Dumanla haberleşmeye son.
Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI
-
bu çok iyi oldu benimde değiştirmem lazım yalnız ben ne zaman radyatör kapağını açsam ordan baya bi su dökülüyor anlam veremiyorum taşırma kabından takviye ediyorum tekrardan bu sefer tahliye hortumundan atıyor bu konu hakkında ne düşünürsünüz acaba?
ANGARAJ
-
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
bu çok iyi oldu benimde değiştirmem lazım yalnız ben ne zaman radyatör kapağını açsam ordan baya bi su dökülüyor anlam veremiyorum taşırma kabından takviye ediyorum tekrardan bu sefer tahliye hortumundan atıyor bu konu hakkında ne düşünürsünüz acaba?
Radyatör kapağını açmaman gerekiyor zaten. Sıvı kontrolü ve eklemesi genleşme kabından yapılır. Soğutma sıvısını kendin değiştirmeyi düşünme. Git bilen bir tamirciye değiştirsinler. Çünkü içindeki su boşaltıldığında sistemin havası alınması gerekiyor.
-
şimdi durum şöyle ki bizim f650lerde kronik bir problem bu radyatör suyu mevzusu ve illaki kapaktan kontrol edilmesi gerekmekte.genleşme kabından yapılan takviyelerde ya radyatöre giden hortumun tıkalı olmasından yada hiç beklenmedik bi sebepten dolayı motor susuz kalabilip conta yakabiliyor.sistemin havası alınması derken şimdi ben motor bloğuna giren hortumu söküp veya komple radyatörü sökmeyi planlıyorum havalar iyice soğuduktan sonra bakım vs için motor bloğuna giren kısmı söküp temizliğimi yaptıktan sonra doldururken bu sistemin havasını nasıl almam gerekiyor kapaktan doldurmakla olmuyor anlaşılan bu neler lazım neler şart?
ANGARAJ
-
dün genleşme kabından max. çizgisine kadar antifreeze koydum bugünde tekrar benzinciden aldığım akü suyu diye satılan sudan alıp tekrar genleşme kabına %25 miktarda yani 2 çizgi min/max olarak tarif edersek bir miktar saf akü suyundan koydum. ve çıkıp bi tur attım köpürme taşma akıtma tahliyeden sızdırma gibi bir sorun yok. bi yorumda bulunur musunuz acaba yaptığım işlem doğru mudur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
Sn. Olcay Avşar yorumunuz için teşekkür ediyorum ayrıca bilgilenmiş oldum şimdi daha net anlaşıldı.
-
Mersin İl Temsilcisi
Yeni başlık açmak istemedim.
Geçen gün bir motorcu, yeşil olan radyatör sıvısını, elindeki kırmızı antifirizle tamamladı. Berbat bir renk olması yanı sıra kendine sordum. Doğru mu yaptığın şey? Diye.. Hepsi aynı yaa diye lakayıt bir cevap aldım.
Bu olay hoşuma gitmedi açıkçası.
Ustanın yaptığı doğru değilse de dediği doğrumuydu ? ( renk vs farklı olsa da, hepsi aynı mı? )
İnternette de pek çok farklı yorum var.
Sorum şu:
Renkleri mavi, yeşil ve kırmızı olan antifiriz markaları var.
Yorumlar Şöyle:
-Cc ve araca göre ayırmak için ( kamyon, tır, otomobil, motosiklet vs ) doğru araç ve radyatörde doğru abtifiriz kullabılmazsa radyatöre zarar verip deliyormuş.
- doğru radyatör ve marka olsa da, yanlış karışım oranı radyatöre zarar veriyormuş.
- Mevsimlere göre
- hiç bir fark yok, markalar kendine has olsun ve sudan ayırdetmek için bu renkleri belirlemişler
Doğrusu nedir?
Bu konuyla da çevremizdekiler de bilgilenir sanırım... En başta da ben netleşmek isterim.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Yeni başlık açmak istemedim.
Geçen gün bir motorcu, yeşil olan radyatör sıvısını, elindeki kırmızı antifirizle tamamladı. Berbat bir renk olması yanı sıra kendine sordum. Doğru mu yaptığın şey? Diye.. Hepsi aynı yaa diye lakayıt bir cevap aldım.
Bu olay hoşuma gitmedi açıkçası.
Ustanın yaptığı doğru değilse de dediği doğrumuydu ? ( renk vs farklı olsa da, hepsi aynı mı? )
İnternette de pek çok farklı yorum var.
Sorum şu:
Renkleri mavi, yeşil ve kırmızı olan antifiriz markaları var.
Yorumlar Şöyle:
-Cc ve araca göre ayırmak için ( kamyon, tır, otomobil, motosiklet vs ) doğru araç ve radyatörde doğru abtifiriz kullabılmazsa radyatöre zarar verip deliyormuş.
- doğru radyatör ve marka olsa da, yanlış karışım oranı radyatöre zarar veriyormuş.
- Mevsimlere göre
- hiç bir fark yok, markalar kendine has olsun ve sudan ayırdetmek için bu renkleri belirlemişler
Doğrusu nedir?
Bu konuyla da çevremizdekiler de bilgilenir sanırım... En başta da ben netleşmek isterim.
Renklerine göre tabiki fark var kimisinin çözelti değeri çok yüksek kimisi düşük ama etkisi az.sana tavsiyem petrol ofisi marka coolant ürününü al hazır antifiriz su katma falan derdi yok sistemi boşatl komple yenile
-
Direk birebir deneyimim yok. Ancak uzun arastirma ve okuma sonrasi antifriz karistirmamaya karar verdim. Aracta ne varsa ayni antifrizden koyuyorum artik hep.
-
Antifriz, su ile karışabilen yağlardan uçucu yağlar sınıfında, üretici tersini belirtmediği sürece belirli aralıklarda değiştirilmesi gereken bir sıvıdır.
Kısaca, antifriz aslında bir tür yağdır. Genel kanının aksine antifriz oranı ve türü de motordan motora ciddi değişkenlik gösterir.
Asla değiştirilmeyen tipteki antifrize "-Radyatör suyum azalmış, biraz ekleyeyim" diyerek bir parça dahi su veya herhangi bir rastgele antifriz eklenir ise sistem tamamen boşaltılıp özel bileşik sıvı ile yıkandıktan sonra orjinal ürün ile tekrar yenilenmek zorundadır, aksi halde tüm sistem çalışmaz hale gelecek şekilde arızaya girer! Bu denli önemli bir üründen bahsediyoruz. Unutmayın ki tüm soğutma sistemi ve contalar ki buna silindir kapak contası veya devirdaim sızdırmazlık contası da dahildir (bu contanın bozulması=sıvı kaçağı+devirdaimin kilitlenmesi).
Farklı tip antifrizler, özellikle aralarında ciddi nitelik farkı olanlar kolay ayırt edilebilmeleri için farklı şekilde renklendirilirler. Bazıları ise zaten bileşikleri gereği rengini almıştır.
Sisteminiz farklı nitelikteki antifriz yüzünden Eriyebilir(özellikle eski tip motorlara[motosiklet değil, her tip sıvı soğutmalı motordan bahsediyorum] koyulan yanlış yoğunluk ve nitelikteki antifriz tüm lastik boru ve contaları eritecektir. Şaka değil, bildiğiniz anlamda eriyebilir), nadir bir olasılık ancak yaşadığımız bir durum.
Sisteminiz, farklı nitelikteki antifriz ile sorunsuz da çalışabilir. Bu bir kumar. Asıl yapılması gereken; kullanım klavuzundan tavsiye edilen antifriz tipini öğrenip, sulandırma oranında saf su ile dışarıda ayrı bir kapta(şişede) karıştırıp koymaktır. Pahalı birşey sayılmaz, kendiniz de talimatı takip ederek ve birkaç video izleyerek değiştirebilirsiniz.
Buradan da anlaşılabileceği üzere, değiştirseniz iyi olur. Yoksa iş şansınıza kalır.
-
Dikkatli olmak lazim, yeni motosikletler icin hazir karisim da satiyorlar artik... Bazi Motorex urunleri oyle mesela.
-
oto yedek parçacılarda, benzin istasyonlarında şişelerde satılan saf su, sulu tip akülerde kullanılmak içindir.
soğutma sistemine bu saf suyu kullanmak fayda değil, zarar verir. saf su koroziftir, musluk suyu kireçlenme yapabilir. en doğrusu pet şişelerde satılan içme sularından kullanmak.
-
myagdi adlı üyeden alıntı
oto yedek parçacılarda, benzin istasyonlarında şişelerde satılan saf su, sulu tip akülerde kullanılmak içindir.
soğutma sistemine bu saf suyu kullanmak fayda değil, zarar verir. saf su koroziftir, musluk suyu kireçlenme yapabilir. en doğrusu pet şişelerde satılan içme sularından kullanmak.
Lütfen eksik veya yanlış bilgilendirme yapmamaya dikkat edelim.
Saf su genellikle asitli akülerde ve ütülerde kullanılmak üzere hazırlanır, çeşitli saflık değerlerine göre tıbbi solunum cihazlarında nemlendirme oranlarından tutun da diyaliz cihazlarının aktif çalışma anında kullanımına, hatta ilaç üretiminde kullanılan damıtılmış ve iyonize edilmiş sudur.
Sizin bahsettiğiniz akü suyu değil akü asidi diye satılır ve 10/1 ile 10/4,8 aralığında saf su ile sulandırılmış sülfirik asit bileşiğidir ve esasen elektrolid diye adlandırılır.
Saf suyun korozyonu ancak herhangi bir suyun o malzemeye yapabileceği kadardır diyebiliriz.
Soğutma sistemlerinde mümkün mertebe (su ilavesi veya sulandırılması gerekiyor ise) saf su kullanılması, musluk suyu & kaynak suyu & içme suyu kullanılmaması önerilir. Bunların içindeki kireç ve çeşitli mineraller sisteme zarar verecektir. Aküler kadar soğutma sisteminin de içme ve musluk suyundan uzak tutulması icab eder. Özellikle içme suyu (özellikle mineral eklenir) ve musluk suyu kullanılırsa ilk bozulacak elemanın termostat, sonra fan müşiri/hararet müşiri/radyatör/ve en sonunda da su hortumlarında sertleşme sonucu kaçaklar olacaktır.
Antifriz kullanılmayan motora arızalar sonrası antifriz koyulduğunda ise; oksitle kaçak veren yerlerde yine oksit ile kaçaklar kapanmıştır. Antifriz sisteme girdiğinde temizlik işine başlar ve tüm oksitleri ve kireci temizlemeye, ayrıştırıp bağlandığı yüzeyden koparıp almaya başlar ki bu güzel birşey. Ne var ki oksitle tıkanmış kaçak bölgelerdeki oksidasyonu da temizleyeceğinden motorda birden kaçaklar ve soğutma problemleri baş gösterebilir. Burada antifriz arızaya neden olmamış, arızayı ortaya çıkartmıştır.
Otomotivde cam suyu dahil tüm su takviyelerinde saf su önerilir, bunu da ayrıca belirtmek isterim.
-
Grhn adlı üyeden alıntı
http://www.gec.com.tr/antifiriz.htm
Antifreezein saf olarak koruma değeri daha düşük. Hiç bir zaman saf atifreeze kullanılmamalı. Linkte su-antifreeze oranları ve koruma dereceleri var.
ALINTI
Admire kullanma kılavuzundan alıntı.
Hava sıcaklığı Soğutucu oranı
antifriz su
-15 C %35 %65
-25 C %40 %60
-35 C %50 %50
-45 C %60 %40
Hiç bir zaman saf antifiriz, neye göre kime göre kullanılmamalı ? ? ? (kullanma kitapçığına göre 1:1 yapabilirsiniz diyor su ve antifiriz için)
Kendi motorumda saf antifiriz var. Amaç ısıyı motordan sıvıya aktarmak. Motor yağının bir diğer görevi de soğutmak. Çok da şey etmemek lazım...[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------
Böyle bir şey.
-
Mersin İl Temsilcisi
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Lütfen eksik veya yanlış bilgilendirme yapmamaya dikkat edelim.
Saf su genellikle asitli akülerde ve ütülerde kullanılmak üzere hazırlanır, çeşitli saflık değerlerine göre tıbbi solunum cihazlarında nemlendirme oranlarından tutun da diyaliz cihazlarının aktif çalışma anında kullanımına, hatta ilaç üretiminde kullanılan damıtılmış ve iyonize edilmiş sudur.
Sizin bahsettiğiniz akü suyu değil akü asidi diye satılır ve 10/1 ile 10/4,8 aralığında saf su ile sulandırılmış sülfirik asit bileşiğidir ve esasen elektrolid diye adlandırılır.
Saf suyun korozyonu ancak herhangi bir suyun o malzemeye yapabileceği kadardır diyebiliriz.
Soğutma sistemlerinde mümkün mertebe (su ilavesi veya sulandırılması gerekiyor ise) saf su kullanılması, musluk suyu & kaynak suyu & içme suyu kullanılmaması önerilir. Bunların içindeki kireç ve çeşitli mineraller sisteme zarar verecektir. Aküler kadar soğutma sisteminin de içme ve musluk suyundan uzak tutulması icab eder. Özellikle içme suyu (özellikle mineral eklenir) ve musluk suyu kullanılırsa ilk bozulacak elemanın termostat, sonra fan müşiri/hararet müşiri/radyatör/ve en sonunda da su hortumlarında sertleşme sonucu kaçaklar olacaktır.
Antifriz kullanılmayan motora arızalar sonrası antifriz koyulduğunda ise; oksitle kaçak veren yerlerde yine oksit ile kaçaklar kapanmıştır. Antifriz sisteme girdiğinde temizlik işine başlar ve tüm oksitleri ve kireci temizlemeye, ayrıştırıp bağlandığı yüzeyden koparıp almaya başlar ki bu güzel birşey. Ne var ki oksitle tıkanmış kaçak bölgelerdeki oksidasyonu da temizleyeceğinden motorda birden kaçaklar ve soğutma problemleri baş gösterebilir. Burada antifriz arızaya neden olmamış, arızayı ortaya çıkartmıştır.
Otomotivde cam suyu dahil tüm su takviyelerinde saf su önerilir, bunu da ayrıca belirtmek isterim.
Hocam, hem " saf suyun korozyonu, herhangi bir suyun korozyonu kadardır " deyip hem de " heehangi bir su kullanmayın " diyorsunuz.
Şimdi saf su mu kullanacağız?
Kullanacaksak, saf suyun elektroliz oranı kaç olmalı?
Kullanmayacaksak, ne kullanaxağı ve nereden temin edeceğiz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------
Ben, motoruma hava, yağ filitresi alırken, bir motosiklet parça mağazasından
n11.com'dan LUBRICO SUPER ANTIFREEZE (antifriz) 1LT seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/yedek-parca/lub...1lt-P400198955
Bunu da almıştım.
Motorumdaki antifriz rengi yeşildi, bu da yeşil.
Üzerindeki " YARI KONSANTRE / 4 MEVSİM " yazıyor.
Yarı konsantre ne demek? ( hazır karıştırılmış mı?
4 mevsim ne demek, mevsimine göre olanlar yahut karışımlar/oranlar var mı??
NOT: Detaylı soruyorum ki, bu başlık gerekirse, teknik bilgiler kısmında sabit başlık arasına taşınsın.çünkü; çoğu usta dahil bu konuda bilgisiz. Araçlarımızı da cehaletten koruyalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)