Zır cahil olduğum bir konu.
Motosiklet lerde turbo olan var mı. Neden yapılmaz. Sadece maliyet mi yoksa ihtiyaç mı yok.....vs
Mesela NC serisinin hava filtresi yeri çok büyük. Sonradan olabilir mi...
Şimdiden Bilgi için teşekkürler
Zır cahil olduğum bir konu.
Motosiklet lerde turbo olan var mı. Neden yapılmaz. Sadece maliyet mi yoksa ihtiyaç mı yok.....vs
Mesela NC serisinin hava filtresi yeri çok büyük. Sonradan olabilir mi...
Şimdiden Bilgi için teşekkürler
Sanırım turbo değil de bazılarında Quick Charger var öyle duymuştum sanki. Belki de turbolu da vardır.
Evet var. Sonradan eklenen türleri olduğu gibi fabrika çıkışı mevcut olan modeller ve var. Bunlara en taze ve bilindik örnek Kawasaki Ninja H2 ve H2R.
Neden yapılmaz, çünkü ciddi maliyet artışıdır. Küçük turbonun imalatı ve malzeme kalitesi ile çalışma devri çok daha yüksek olacağından maliyeti de daha yüksek olacak, ayrıca ağırlığı arttıracaktır. Elbette ki vereceği güç ile bunu kolaylıkla kapatır fakat düşük devirlerde, yani günlük kullanımda sürekli güç çalacağından verimsizliğe doğru bir adım atar, yakıt tüketimini bu nedenle ciddi şekilde güç/tüketim oranında arttırır.
Bir de malumunuz piyasanın doyumu konusu var ki tamamen pazarlama stratejisi ve arge masrafları ile ilgili bir konu. Apayrı bir senaryonun kapağını açmak gerekir ki firmalar için gereksiz riskli bir değişkendir. Mevcut bilindik ürünü geliştirmek çok daha masrafsız ve sorunsuz olacak, şikayetler azalacak ve statü artacaktır. Diğer senaryo ise bunların tam tersini içerir.
Hava filtre kutusu ile ilgisi yok, her şekilde birden fazla konuma yerleştirilebilir. Ancak dediğim gibi, konu farklı.
...
Bahsettiğimiz motor tipine göre değişir. Örneğin dizel otto çevrimli motorlarda turbo ünitesi verimi %40 civarında yükseltebilir. Ancak benzinli aynı tip motorlarda bu değer genellikle %18-20 civarlarındadır.
Konu, motora ne kadar oksijen alabildiğimiz ile ilgili ki, bu nedenle intercooler da kullanılması gerekiyor.
Düşük hacimli benzinli bir motora turbo eklentisi için tek açıklama "daha fazla güç" iken, dizel motorda bu "yakıt ekonomisi" olabilir. Kaba izahati bu diyebilirim.
Ghostrider hayabusa streetfighter🤫
tam bu günlerde aklımdan geçen bi şeydi üstüne basmışsınız.bizim ümraniye oto sanayinde dükkanımız var.ordan eski bi turbo araştırıyorum.eğer bulabilirsem.motora takma gibi bişeyler var aklımda.ama çok büyük gelir vs vs daha bi çok durum var. kendim bi takım testler yapıp her devir aralığında sıkıştırıp içeri bastığı havayı hesaplıcam olmadı hava yolladığı yeri kısıtlayıp motora uygun bi hale getircem. inşallah bi tane denk düşürünce.
Düşük CC li benzinli ve turbolu araçların çok yüksek güç ve yakıt ekonomisi ile çalıştığını biliyorum. İlk arabam Ford Granada 2,3 altı silindirli idi ve 65 beygir di şimdi adamlar 1,0 motordan 100 beygir güç alıyorlar mesela
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------
Ben de Ümraniye'de yim. Motor ne
rtr 180 benim motor
Valla olay biraz dağılacak ama H2 supercharge lı, turbolu değil. Supercharge alt devirlerden başlayarak devirle beraber içeri hava girişini besleyen motordan tahrik alan bir sistem. Turbo egzoz gazı ile hareket alan bir sistem. Yanılmıyorsam WV nin bazı düşük hacimli motorlarında ikiside var.
Turbo'lu MT-07'lerde var ama uğraşmak ve vakit harcamak gerekir. Ayrıca turbo basıncından dolayı hortumlar atarsa pek hoş şeyler olmaz. Ayrıca tüvtürk muayenede geçer not vermez. Bence uğraşmaya pek değmez.
Turbonun bildiğim 3 avantajı. Başkaları da vardır muhtemelen.
1. Düşük ağırlıktan yüksek güç elde etmek. Özellikle yarışlarda büyük avantaj.
2. Atmosferik koşullardan etkilenmez (yüksek rakım, sıcak, soğuk, yağmur vb.).
3. Düşük hacimden yüksek güç ile vergi dilimi küçük sınıfa girer (mercedes ve amerikalılar turbo yerine kompresör kullanabiliyor).
Turboda amaç yakıt tasarrufu değildir genelde. Ucuz 1 lt. hacimli, 3 silindir motorları kullanabilmek için zaruri günümüzde.
Turbonun işleyişi ise, aynı hacme daha fazla benzin gönderebilmek. Bu benzini yakacak kadar oksijen de turbo tarafından gönderiliyor.
Aşırı beslemenin esas amacı düşük devirde daha fazla tork almaktır , motosikletler hafif olduğu için daha fazla tork ihtiyacı yok ki bir kaç örnek dışında uygulanmamış.
Turbo duruma göre yakıt tasarrufu sağlar ancak aynı zamanda tüketimde de çılgınca rakamların önünü de açabilir. Motosikletlerdeki bloklar turboya pek dayanmayabilir. Aşırı besleme motorların ömrünü ciddi kısaltıyor. Soğutmada ayrıca başa bela.
Turbo yakit tasarrufu saglayacak sekilde de dizayn edilebiliyor. Turbo'nun sagladigi basinc devirle birlikte arttigi icin, dusuk devirde kucuk hacimli, yuksek devirde yuksek hacimli motor etkisi elde edilmis oluyor.
Turbo bir motosiklet icin gereksiz agir ve kompleks bir sistem. Motosiklete optimize bir sistemin ARGE'si ucuz degil, getirisi minimal.
Cunku amac performans ise, kucuk ve hafif motorlardan inanilmaz yuksek guc elde ediliyor gunumuzde zaten. Turbo ayni sisteme agirlik ekler sadece.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)