Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İzeltaşın Cırcırlı Tork Anahtarı Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Arkadaşlar,

    1 - 1/4" Cırcırlı Tork Anahtar 4-20 Nm
    2 - 3/8" Cırcırlı Tork Anahtar 20-100 Nm

    Tork anahtarını almayı düşünüyorum sizce mantıklı bir seçim midir? Bunlarda hata/tolerans problemleri olmaz değil mi? Birde sürekli ayarı bozulur m? Sürekli ayar yaptırmak gerekir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Dereceli sıkma daha sağlıklı olduğu için büyük tork anahtarı satın almana pekde gerek yok.. mesela 15 nm sıktıktan sonra 15 ila 30 dk bekle ve 90 derece daha sık..darbe görmediği sürece tork anahtarları uzun yıllar çalışır..

  3. #3
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dereceli sıkma daha sağlıklı olduğu için büyük tork anahtarı satın almana pekde gerek yok.. mesela 15 nm sıktıktan sonra 15 ila 30 dk bekle ve 90 derece daha sık..darbe görmediği sürece tork anahtarları uzun yıllar çalışır..
    Dereceli sıkmayı sadece çok yüksek tork isteyen durumlarda gördüm servis kitapçıklarında. Çoğunda direk normal torku veriyorlar.

    Sizin dediğiniz nasıl? Mesela 20Nm sıktıktan sonra 60 derece daha çevirince hep aynı tork değerine mi geliyor? Vida ya da somun tipine ve büyüklüğüne göre değişmiyor mu değer?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:39 ----------

    Alıntı gezginkral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    1 - 1/4" Cırcırlı Tork Anahtar 4-20 Nm
    2 - 3/8" Cırcırlı Tork Anahtar 20-100 Nm

    Tork anahtarını almayı düşünüyorum sizce mantıklı bir seçim midir? Bunlarda hata/tolerans problemleri olmaz değil mi? Birde sürekli ayarı bozulur m? Sürekli ayar yaptırmak gerekir mi?
    Valiz baskülü ile kalibre edebilirsiniz. Çoğu modelin Youtube videoları mevcut.

    Millet çok çabuk bozulur diyor ama orta kalite anahtarım bile on sene sonra bile tolerans içinde çıktı.

    Bu arada en iyileri bile %3 toleransla geliyor, genelde %4...

  4. #4

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dereceli sıkmayı sadece çok yüksek tork isteyen durumlarda gördüm servis kitapçıklarında. Çoğunda direk normal torku veriyorlar.

    Sizin dediğiniz nasıl? Mesela 20Nm sıktıktan sonra 60 derece daha çevirince hep aynı tork değerine mi geliyor? Vida ya da somun tipine ve büyüklüğüne göre değişmiyor mu değer?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:39 ----------


    Valiz baskülü ile kalibre edebilirsiniz. Çoğu modelin Youtube videoları mevcut.

    Millet çok çabuk bozulur diyor ama orta kalite anahtarım bile on sene sonra bile tolerans içinde çıktı.

    Bu arada en iyileri bile %3 toleransla geliyor, genelde %4...
    Biz yapabiliyorsak kalibrasyonunu tamam o zaman. Bende alayım bunları o zaman.

  5. #5
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    belki yardımı dokunur.


    edit: Reis video'da, 40 liralık bagaj tartısı ile torklu sıkmayı anlatıyor.

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    https://www.aliexpress.com/item/4000...archweb201603_

    Bunu TAvisye ederim. Bizde de benzeri var. 1/2 28Nm to 210NM olanı
    Eğer bilmediğiniz bir civata tork değeri istiyorsanız internetten araştırıp istediğiniz civatanın tork değerini bulabilirsiniz.

    Motosiklet için ise Servis manuelinde neyse odur. Kafanıza göre şukadar sık şukadar çevir diye birşey yoktur.(Çok önemlidir).
    Servis manuelinde 100N diyorsa cihazı ona ayarlar tek seferlik sıkarsınız. Zaten size bir civata sıkmada neler kullanılacağınız servis kitabı söyler.

    Mesela motosiklet civatalarının nerdeyse tamamında locktight kullanılır. İlacı sürersiniz sonra gerekli sıkma torku ile sıkarsınız. İlacın tam tutma süresi 3 saattir.
    Ufak civatalar için tork aleti pek gerek yok ama illaki olsun derseniz onun için ayrı küçük tork aleti almanız en iyisi olacaktır.

    Ayar konusu ise yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi düşmedikçe darbe almadıkça pek ayar istemez. Ayar istese dahi ayarı kolaydır internette rahatlıkla bulabilirsiniz.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Dereceli sıkmayı sadece çok yüksek tork isteyen durumlarda gördüm servis kitapçıklarında. Çoğunda direk normal torku veriyorlar.

    Sizin dediğiniz nasıl? Mesela 20Nm sıktıktan sonra 60 derece daha çevirince hep aynı tork değerine mi geliyor? Vida ya da somun tipine ve büyüklüğüne göre değişmiyor mu değer?.....

    zaten yüksek tork isteyen yerlerde dereceli sıkma tekniğini kullanabileceğimiz için büyük bir tork anahtarına gerek kalmıyor yazdım , derecelide amaç bütün civataları aynı torkda sıkmakdan ziyade benzer uzunlukta ilerletmek , civata bağ yapısını kaybedip uzamaya başlamış ise yüksek tork uyguladıkça daha çok uzayıp hem gövdeyi bozar hemde zamanla gevşer..

  8. #8
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Alıntı gezginkral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    1 - 1/4" Cırcırlı Tork Anahtar 4-20 Nm
    2 - 3/8" Cırcırlı Tork Anahtar 20-100 Nm

    Tork anahtarını almayı düşünüyorum sizce mantıklı bir seçim midir? Bunlarda hata/tolerans problemleri olmaz değil mi? Birde sürekli ayarı bozulur m? Sürekli ayar yaptırmak gerekir mi?
    Motosikletine değer veriyorsan almalısın, üzerindeki her farklı ebat civatanın ayrı tork değerlerinde sıkılması gerekiyor, fakat önce motosikletin üzerindeki civataların tork değerlerini bilmen lazım, üzerinde yazıyorsa iyi, yoksa araştırıp bulmak lazım, yada üreticiden istemek gerek, benim motosiklette tork değerleri yazılı değil ama bisikletimde her civatada yazılı




  9. #9
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Torklu anahtar ve sıkma işlerini pek bilmem, ama hem sanayii hemde servislerde gördüğüm kadarıyla herkes anahtar takımı olarak izeltaş kullanıyor
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten yüksek tork isteyen yerlerde dereceli sıkma tekniğini kullanabileceğimiz için büyük bir tork anahtarına gerek kalmıyor yazdım , derecelide amaç bütün civataları aynı torkda sıkmakdan ziyade benzer uzunlukta ilerletmek , civata bağ yapısını kaybedip uzamaya başlamış ise yüksek tork uyguladıkça daha çok uzayıp hem gövdeyi bozar hemde zamanla gevşer..
    Mesela benim zinciri ayar için arka teker milini gevşetme vidasi 120Nm tork istiyor. Onu bu açı tekniği ile nasıl yapacağız? Belli bir açı gevşetip, aynı açı kadar sıkacak mıyız? Somun, lokma ve anahtar aralarındaki boşluğu da hesaba katarsak, biraz zor olmaz mı zaman içerisinde o ilk açıyı korumak, 5 kez falan yaptıktan sonra mesela? 120 Nm torklanmış bir somunu 20 derece daha döndürmek en az 150Nm yapmaz mı, ki aşırı fazla tork. Az sıkıp gevşek kalmasını da istemeyiz. Sonuçta yüz elli kusur beygir güç gidiyor arka tekere. Biraz pis bir durum yani... Tork anahtari faydali olur sanki bu durumda degil mi?

  11. #11
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Kullanmadığınız zaman torku minimumda tuttuğunuz sürece kalibrasyonu kolay kolay bozulmazmış.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela benim zinciri ayar için arka teker milini gevşetme vidasi 120Nm tork istiyor. Onu bu açı tekniği ile nasıl yapacağız? Belli bir açı gevşetip, aynı açı kadar sıkacak mıyız? Somun, lokma ve anahtar aralarındaki boşluğu da hesaba katarsak, biraz zor olmaz mı zaman içerisinde o ilk açıyı korumak, 5 kez falan yaptıktan sonra mesela? 120 Nm torklanmış bir somunu 20 derece daha döndürmek en az 150Nm yapmaz mı, ki aşırı fazla tork. Az sıkıp gevşek kalmasını da istemeyiz. Sonuçta yüz elli kusur beygir güç gidiyor arka tekere. Biraz pis bir durum yani... Tork anahtari faydali olur sanki bu durumda degil mi?
    yanlış anlaşıldım galiba , katalogda 120 nm diyorsa üstüne 60 derece daha ekle gibi bir durum yok , bunun hesabı test ile belirlenmiştir ama sizin tekerlek somunu için konuşursak mesela 60 nm sıkıp sonra belirli bir derece daha sıkılabilir , makina sanayiinde sıkma işlemi artık dereceli işlemle tamamlanıyor , bu yöntem daha sağlıklı ama motosiklet tekerleğini sürücüsüde söküp takabileği için anlaşılabilir şekilde tork değeri tarif edilmiştir , silindir kapağı gibi profesyonellerin işlem yaptığı yerlerde tork + derece bilgisi vardır..
    hasmet bunu beğendi.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış anlaşıldım galiba , katalogda 120 nm diyorsa üstüne 60 derece daha ekle gibi bir durum yok , bunun hesabı test ile belirlenmiştir ama sizin tekerlek somunu için konuşursak mesela 60 nm sıkıp sonra belirli bir derece daha sıkılabilir , makina sanayiinde sıkma işlemi artık dereceli işlemle tamamlanıyor , bu yöntem daha sağlıklı ama motosiklet tekerleğini sürücüsüde söküp takabileği için anlaşılabilir şekilde tork değeri tarif edilmiştir , silindir kapağı gibi profesyonellerin işlem yaptığı yerlerde tork + derece bilgisi vardır..
    Anladim. Silindir kafasi icin dediginiz gibi 30Nm+90 derece diyor. Onun disinda debriyaj ve on disli icin yuksek tork degeri vermisler. Sase uzerinde gidon basi haric (10Nm+60 derece) hep yuksek tork degeri vermisler.

  14. #14
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Tork anahtarı boş muhabbet, elinin ayari olmayan ustalar kullanir, acemi işi, ben bir sıktımmı torktan iyi sıkarım, elimiz ayarlıdır bizim.
    zekeriyaimam bunu beğendi.

  15. #15
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork anahtarı boş muhabbet, elinin ayari olmayan ustalar kullanir, acemi işi, ben bir sıktımmı torktan iyi sıkarım,
    elimiz ayarlıdır bizim.
    Helal sana ustaların ustası👍👍👍
    BoraKara bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork anahtarı boş muhabbet, elinin ayari olmayan ustalar kullanir, acemi işi, ben bir sıktımmı torktan iyi sıkarım, elimiz ayarlıdır bizim.
    esasen tork anahtarı daha cok sıkmak için değil fazla sıkmayı engellemek ve baskıyı bütün yüzeye eşit yaymak içindir..40 mm somunu bile lokmanın ucuna tork anahtarından uzun bir boru tak kopartana kadar sıkabilirsin
    BoraKara bunu beğendi.

  17. #17
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Bizim firmada silolara mal basan vakum pompaları var.Söküyoruz tamirini yapıp topluyoruz çalışmıyor.Az sıksan vakum gücü düşüyor çok sıksan çalışmıyor.
    Böyle kritik yerde tork anahtarı kullanmak mecburi gibi bir şey .Normal durumlarda zaten civatanın hangi noktada sıktığına elin alışıyor.Fazla yük uygulamaya kalktığında vidanın uzadığını hissediyorsun.

  18. #18
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork anahtarı boş muhabbet, elinin ayari olmayan ustalar kullanir, acemi işi, ben bir sıktımmı torktan iyi sıkarım, elimiz ayarlıdır bizim.
    Anliyorum. Cozum: helicoil
    tommygun, khaledome ve gezginkral bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Haydi hortlatayım.

    Tork anahtarı almak istiyorum. Ortalama 20-120Nm değerinde bir şey lazım. Aliexpress olsun başka bir şey olsun, ben 200-300 kez kırılmadan kullanabileceğim bir anahtara fitim. Bana göre parasını çıkartır, daha fazla dayanırsa ekstra kar ettirir. İzeltaş iyi güzel hoş da 2700tl şuan pek verilecek bir rakam değil. O yüzden tecrübelerinizle nispeten uygun bir şeyler tavsiye etmenizi bekliyorum.

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haydi hortlatayım.

    Tork anahtarı almak istiyorum. Ortalama 20-120Nm değerinde bir şey lazım. Aliexpress olsun başka bir şey olsun, ben 200-300 kez kırılmadan kullanabileceğim bir anahtara fitim. Bana göre parasını çıkartır, daha fazla dayanırsa ekstra kar ettirir. İzeltaş iyi güzel hoş da 2700tl şuan pek verilecek bir rakam değil. O yüzden tecrübelerinizle nispeten uygun bir şeyler tavsiye etmenizi bekliyorum.
    İzeltaş alırsan 20.000 kez torkla, kalibrasyonu anca bozulur, belki... Ama tork anahtarının benim gözümde kralı Beritool' dur, ondan sonra Gedore gelir. BETA' nın da ürünleri çok kalitelidir. Benzer şekilde Rico veya Retta da alınabilir.

    Paraya kıyılıp alınması gereken takımlardan biri. Çünkü kalibrasyonun bozulduğunu ancak hassas bir civatayı torkunda sıkarken yuvayı yalama edince, parçayı patlatınca veya civatayı somunu yalama edince anlıyorsun, geç oluyor.

    Kişisel görüşüm, basit onarımlar için el tipi dijital kantar, "T" kol, "T" kolun sapına avuç taşlama ile açılmış bir çentik, kağıt kalem yeterli olur. "T" kolun lokma ağzı merkezinden 20cm ölç, çentiği at. Kantarı buraya takıp çektiğinde göreceğin her 6kg = 12N kuvvettir. Bunu ben hesaplamadım, videoda hazır hesaplanmışı var Çok hassas işleri sürekli yapmayacaksan öyle bir takıma böyle bir para gereksiz. Kalitesizi ise başına iş açar, boşa para israfı. Zaten bunun sonu yok. Bugün tork anahtarı alırsın, yarın sadece jant salgısı ölçmek için komparatörle manyetik ayak...

    Yukarıdaki mantıkla toplam masraf 200 TL bulmaz. Kalan parayla da bol bol benzin alıp Geziye çıkılır, yakıt ve hatta yerine göre yemek bedava gelir


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)