Bugun arkadasimla doga gezisi yaparken yola firlayan kopeklerden birine carptim. Motorun on kismi kirildi ama o motorla geri bayiye kadar gittim. Neyse parasi verip yaptiracagim. Mekanikte degil de plastikte sorun var. On sol kisima carpti kopek. Carpmayayim diye direksiyon kirdim fakat namumkun.
Simdi ben ara sira giriyorum yorum yapiyorum ama bu benim 7 senelik suruculuk hayatimda ilk kazam. O da kopek aniden geri donmese olmayacakti. Yazayim, kopek iyi. Beraber suruklendik birkac metre. Ama o benden once kalkti gitti.
bilgililer varsa aramizda 2 sorum olacak. Ve 3 de tavsiyem.
1) Dususumu cok dengeli ayarladim. Sagolsun kamyon soforleri durdu ilgilendiler bayagi. Arkadasimda geldi. Ic kanama riski, kirik vs. diye. Yaklasik 11 saat oldu. Gezdik dolastik sonrasinda da. Mac falan izledik hatta. Su an iyiyim ama yine de hastaneye gitmem gerekir mi? Evet hemen gitmem gerekir hatta ambulans belki de istemem gerekirdi ama boyle olmadi. O yuzden bir sure var midir boyle durumlarda?
2) On kafa grenaji plastik sadece kirildi. Parca degisimi olacak. Sol taraf ama full degisicek tabiki. Ozellikle de soyledim yetkili serviste. Isiklar, mekanik vs hicbir sorun yok. icine de baktim sadece toprak dolu, topraga attim motoru. Bunun icin aramizda varsa ne kadar oderim tahmini? Yamaha 250 cc motorum. Modele gore degisiklik gosterse de ne tutmaz diyebilirsiniz. Merak ediyorum.
3) Tavsiye vermek istiyorum. Arkadaslar maalesef ulkemiz doga yollarinda kopek cok fazla. Torklu torksuz farketmez. Motora buralarda binmek riskli. Tavsiyem, sehir icinde bile risk cok yuksekken sehir disinda doga yollarina arabayla gidin. Motorlari sehirde birakin. Biliyorum motor dogada cok zevkli ama deneyimlerin ozeti bu. Paranizdan, caninizdan, psikolojinizden olmayin. Cunku en onemli sey gorus ve doga yollari turkiyede acik degil. Cok agaclikli ve hemen firliyorlar.
4) Tavsiye 2 - Motora asla ve asla ekipmansiz binmeyin. Suomy kask ve Horguclu mont ile sadece sol eldiven yirtigi ve sol ust diz cizikleriyle kazayi aslfaltta suruklenmeme ragmen ucuz atlattim. Ekipman. Ekipman. Ekipman. Hatta gelen kamyoncular da "Ekipmani var sorun yok" dediler. Ilk kez yasamadiklari belli, ekipman onemli arkadaslar. Kaskta sadece cizikler vardi. Aklin yolu bir.
5) Tavsiye-3 Bizim bulundugumuz yer issiz oldugundan motorla geri donduk mecburen en yakin bayiye. Ancak siz asla bunu yapmayin. Yatin yerde ambulans gelsin. Bu net bi yanlisti. Tecrubeyle ilgili degil, hata yapabilirsiniz. Onemli olan ders cikarmak. Benim hatam, size fikir olsun. Dikkatli surun tekeriniz duz bassin.
Motor dunyanin en guzel seyi. Vazgecmeyin. Binin. Sevin. Sevilin. Canlilara deger verin. Kiymet bilin. Sevdiklerinize sevdiginizi soyleyin arkadaslar. Ama kaski ekipmani 5 dk lik mesafe demeyin, 1 km otedeki parka da surseniz benim gibi takin. Takinin. 250 liralik kasklara guvenmeyin. Hayatiniz degerli. Siz degerlisiniz. Ben bugun asla kask ve ekipmansiz oturmamaya hep uydugum icin hayattayim belki de. Acik kaskim da var ama emin olun o kaskla olsaydim, yuzumun yarisi asfalttaydi. Kapali kask + kaliteli montunuz olsun. Altta kot vardi, koruyucu pantolon olsa sol ust dizimde de birsey olmazdi eminim.
Ozetle arkadaslar dikkati elden birakmayin. Allah yolumuzu hepimizin acik etsin. Herkese hayirli haftalar dilerim.