İyi akşamlar Mt bildiğiniz üzere Ducati Ktm Aprilia gibi markalar bazı modellerinde bu tip şase kullanıyor acaba farkı nedir daha iyi yol tutuş sağlıyor ne işe yarıyor aydınlatırsanız sevinirim teşekkürler
İyi akşamlar Mt bildiğiniz üzere Ducati Ktm Aprilia gibi markalar bazı modellerinde bu tip şase kullanıyor acaba farkı nedir daha iyi yol tutuş sağlıyor ne işe yarıyor aydınlatırsanız sevinirim teşekkürler
Benim gözümde hoş bir görüntü,teknik açısını bilmem
Belli noktalarda toplanan baskıyı dağıtmak, malzeme çapını düşük tutarak uzun aralıklar geçebilmek, rüzgar v.s gibi etkenlere yelken olmayacak ve daha mukavim strüktür oluşturmak gibi bir sürü artısı var.
Görsel anlamda da çok şık
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Şasi tüm otomobillerin iskelet sistemidir. Tüm parçalarının monte edildiği en büyük bölüm kaza anında çarpma şiddetini göğüsleyen gerekli kırılma noktalarından kırılarak kaza şiddetini en aza indiren bölümdür. Şasi ,otomobilin çeşitli sistemlerini üzerinde bulunduran ve karoseriyi taşıyan temel yapıdır.
Kafes şase kafes şeklindeki şasedir. Monokok şaseye göre arabalarda farkı daha hafif olması fakat kabin boyutunu kısıtlaması.
Motosikletlerde ise tam olarak bir kafes şaseden bahsedemeyiz. Çünkü şasenin tamamı sürücünün bacaklarının arasından geçmek zorunda. Bir tane kalın boruyu bükerek şase yapınca normal şase oluyor. Birçok ufak boruyu kaynaklayarak birleştirirlerse kafes şase diyorlar.
Backbone(omurga) şase
Monokok şase
Kafeş şase
OK, bahis mevzu Trellis sase.
Cevap: Daha hafif, daha iyi yol hissi, daha pahali.
Daha dogrusu az miktarda uretmesi kismen hesapli, cok miktarda uretmesi pahali.
180 beygir Superduke'un Tirellis sasesi 9 kiloymus. Ancak hafiflik ve yol hissi icin sasenin FEM ile modellenmesi sart.
Cinli bazi motosikletlerde gordugumuz tirellis sase, birbirine kaynaklanmis borudan baska bir sey degil.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)