arkadaşlar eskı balataları söktum yenılerı sığmıyor. pıstonu ıtıyorum tornavıda ıle geri gıtmyor nasıl yapacagım
arkadaşlar eskı balataları söktum yenılerı sığmıyor. pıstonu ıtıyorum tornavıda ıle geri gıtmyor nasıl yapacagım
ön ve arka fren hangisiyse artık fren hidroliğinin olduğu bir hazne vardır onların kapağını açman lazım birde balata spreyi sık pistonlara sıkışmış olabilir
Doğrudan pistona kuvvet uygularsan zarar verirsin. Eski balataları yerine tak. Balataların arasına bir tane anahtar veya kalın tornavida sok. Sağa sola kastırarak balataların arasını aç. Böylece pistonlar içeri girecek ve yeni balata için yer açılacak.
malasef söktuk
Hocam arka balata takma beni de çok yormuştu baya uğraştıktan sonra basit bir şekilde çözmüştüm ama ne yaptığımı unuttum valla. Yani onlar bir şekilde çok kolay açılıyordu ama nasıldı cidden unutmuşum. Bi yeri oynatınca çok kolay açılıyordu sanki balataların gireceği ara.
Pistonu tek tarafdan geri itmeye çalıştıysan yerinde kasmıştır geri gitmez , yani hazne kapağı ile ilgisi yok zaten kapakta hava deliği var.. pistonun önüne eski balataları sok ve maneti hafifçe sık ki piston biraz hareketlenip tekrar merkezlensin , sonra iki tornavida ile pistonu karşılıklı geri it..
Hazneyi açmadan da yapılıyor. Bende RS200 var. NS200 ile frenleri aynı. Arka balatayı değiştirmek için balatayı tutan kilitten başka hiçbir şeyi sökmene gerek yok. Zaten arka kaliperi sökmek için arka tekeri de sökmek gerekiyor bu da baya uzun ve gereksiz iş olur.
Yapman gereken şey eski balataları sökmeden önce araya tornavida sokarak pistonların arasını açmak. Pistonların hızlı hareket etmesi gerektiğini düşünme. Tornavidayı bastırıp birkaç saniye kuvvet uygula. Piston başta hareket etmese bile birkaç saniye sonra yavaş yavaş içeri girecektir. Balataların arası açıldıktan sonra eskileri çıkarıp yenileri rahatça takabilirsin.
Alt merkez kaliperdeki sistem hava alma delikli rekor civatasini(10 anahtar agizli)gevşeltip,bir miktar hidroligi akitmadan pistonu geri itemezsin.zorlarsan ust merkez(conta) ve hortuma zarar verirsin.
Kardeşim tek başına biraz zorlayabilir ama şöyle yapıcaksın. Kaliperi ortalayıp iki balatanın ucunu tek tek geçirip sonra tamamen takacaksın. Geçen bende çok uğraştım pistonuda itmeyi beceremedim ama böyle taktım.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Tabi kesin oyledir,
Sen pistonlari geri almadan(kaliper sistem havasini),balata arasina tornavida sokup,diske girecek kadar arala,hatta zorla ve balata yuzeyini boz,
Yaa benim,disk yuzeyim bozuldu.
Balatam ıslık çaliyor.
Vs.vs.şikayetler.
Bunlar bizzat gördüğüm,ve yaşanmiş durumlardir.
İyi de zaten eski balataları sökmeden önce sokmak gerekiyor tornavidayı. Yani çizilecek olan balata yeni takacağımız değil, atacağımız eski balata. Havasını alma konusunda ise zaten eski balata inceldiği için pistonlar balatayı dışarı itmişti, bu yüzden hidrolikte zaten yeterince boşluk var. Tabi balatayı değiştirmeden önceden hidroliği fullememiş olduğunu varsayıyoruz.
Ben pulsarımda her zaman bu anlattığım şekilde balata değiştiriyorum. Balatayı değiştirdikten sonra hidrolik kapağını açıp hidroliği değiştiriyorum. Şimdiye kadar bir sorun olmadı.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)