Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

A sınıfı ehliyet ve 2.el motosiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AsiTürK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle Allah razı olsun. Resmen destan yazmışsın ve çok güzel açıklamışsın.

    Şimdi benzer şekilde yanıt vermeye çalışayım.

    * Yaş itibariyle tabi ki birazcık daha durgunluk var en azından kanımız yukarı yukarı atmıyor


    * Gülük 60 gidiş 60 geliş şeklinde yol yapmak istiyorum çünkü zaten yaz mevsimi kısıtlı ve en önemlisi motor zevkini tatmak istiyorum ancak yol otoban değil % 70 i bölünmüş yol

    * Gidiş dönüşlerde sadece korumalık giysiler(kask, mont, eldiven, dizlik ve bot) gibi ekipmanlarla gidip gelirim çünkü çalıştığım kurumda giysi değiştirmek çok zor olmaz. Bu nedenle motor için gerekli herhangi bir ekipman varsa da (zincir veya başka herhangi bir şey) onları da zaten tamirinden vs anlamam. Bana zaten sorun sıkıntı çıkarmayacak bir motor lazım. Bakımlarını vs düzenli olarak yaptırırım.

    * Yakıt çok aşırı sorun değil ama tabi ki ben de isterim ki yakıtı az olsun. Örneğin 100 TL lik benzin ile 100 km gitmek yerine 200 km gitmeyi herkes ister. O nedenle araba gibi düşünecek olursak zorlanan araç çok yakar mantığından bakınca yolun 15 km si rampa ve 250 lik motor yetersiz kalırsa zaten su gibi içer yakıtı.

    * CBF 600 malum sitede çokça var 60,000 km ve üzeri.Böyle bir motor alırken nelere dikkat etmek lazım inanın bilmiyorum.

    Son olarak eğitim mevzusu için size ö.m atacağım oradan konuşuruz. Tüm yardımlarınız, yorumlarınız, açıklamalarınız için çok çok teşekkür ederim. Allah razı olsun. Kazasız belasız bir ömür dilerim herkese.
    Motosiklet için gerekli zincir veya herhangi bir başka şeyden kastım, motosikleti kilitlemekte kullanacağınız zincir ve disk kilidi gibi park durumunda kullanacağınız ekipman ile yolda kalma ihtimaline karşı taşıyacağınız lastik şişirme tüpü gibi basit araç gereçlerdi. Yani yedek zincir taşıyıp yolda değiştirmek gibi bir fikir aklımdan hiç geçmedi, hatta yazdığınızı doğru anladığımdan emin olmak için birkaç kez daha okudum

    Açıkçası 120km yol dendiğinde aklıma %20 bölünmüş yol, %80 otoban gibi bir senaryo oluşmuştu Yine de tavsiye edeceğim motosikletler değişmedi. Yine de bölünmüş yollarda tahmini ortalama hızınız ne olabilir? Bunu belirtirseniz daha doğru bir öneride bulunabilirim. Eğer ki ortalama hızınız 40 km/h gibi bir şeyse bütün senaryo değişir. Ancak ortalama hız 90-120 km/h aralığında olabilecek ise aynen devam.

    CBF600 biraz daha makul fiyat aralığı ile cazip olsa da motosiklet tecrübeniz olmadığı için servis ve tamircilerde işin sonu eziyete dönüşebilir. Bu nedenle maddi konuda çok sorun yaşatmayacaksa bir NC700-NC750-Tracer700 seçenekleri daha makul olabilir.

    Ancak yine en azından ulaşılabilir bir mesafedeki kaliteli bir kurumdan eğitim almanızın çok önemli olduğunu, lastik ve ekipman konusunu hatırlatmak isterim.

    Siz önce ehliyet için baçvurunuzu yapın, temel eğitimlerle kendinizi geliştirin. Eğitmeninizi zorlayın ve alabileceğiniz tüm dersleri sonuna kadar almaya çalışın. Bu esnada internetten AEA' nın videolarını izlemeye başlayın, çok yararını göreceğinizden eminim. Ve daha ehliyet için derslerinize başlarken kask, mont, eldiven, bellik, dizlik(pantolon), bot gibi ekipmanları inceleyin, fiyat performans ürünlerini iyice araştırın, forumda konuları inceleyin ve forumu bunun için kullanmaktan çekinmeyin, gerekirse konu açın. Motosiklete kesin karar verdiğinizde ise lastik konusu ile sigorta konularını incelemeye başlayın.

    Şimdiden aramıza hoş geldiniz
    ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    AsiTürK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet için gerekli zincir veya herhangi bir başka şeyden kastım, motosikleti kilitlemekte kullanacağınız zincir ve disk kilidi gibi park durumunda kullanacağınız ekipman ile yolda kalma ihtimaline karşı taşıyacağınız lastik şişirme tüpü gibi basit araç gereçlerdi. Yani yedek zincir taşıyıp yolda değiştirmek gibi bir fikir aklımdan hiç geçmedi, hatta yazdığınızı doğru anladığımdan emin olmak için birkaç kez daha okudum

    Açıkçası 120km yol dendiğinde aklıma %20 bölünmüş yol, %80 otoban gibi bir senaryo oluşmuştu Yine de tavsiye edeceğim motosikletler değişmedi. Yine de bölünmüş yollarda tahmini ortalama hızınız ne olabilir? Bunu belirtirseniz daha doğru bir öneride bulunabilirim. Eğer ki ortalama hızınız 40 km/h gibi bir şeyse bütün senaryo değişir. Ancak ortalama hız 90-120 km/h aralığında olabilecek ise aynen devam.

    CBF600 biraz daha makul fiyat aralığı ile cazip olsa da motosiklet tecrübeniz olmadığı için servis ve tamircilerde işin sonu eziyete dönüşebilir. Bu nedenle maddi konuda çok sorun yaşatmayacaksa bir NC700-NC750-Tracer700 seçenekleri daha makul olabilir.

    Ancak yine en azından ulaşılabilir bir mesafedeki kaliteli bir kurumdan eğitim almanızın çok önemli olduğunu, lastik ve ekipman konusunu hatırlatmak isterim.

    Siz önce ehliyet için baçvurunuzu yapın, temel eğitimlerle kendinizi geliştirin. Eğitmeninizi zorlayın ve alabileceğiniz tüm dersleri sonuna kadar almaya çalışın. Bu esnada internetten AEA' nın videolarını izlemeye başlayın, çok yararını göreceğinizden eminim. Ve daha ehliyet için derslerinize başlarken kask, mont, eldiven, bellik, dizlik(pantolon), bot gibi ekipmanları inceleyin, fiyat performans ürünlerini iyice araştırın, forumda konuları inceleyin ve forumu bunun için kullanmaktan çekinmeyin, gerekirse konu açın. Motosiklete kesin karar verdiğinizde ise lastik konusu ile sigorta konularını incelemeye başlayın.

    Şimdiden aramıza hoş geldiniz


    Hocam valla zincir diyince benim aklıma kilit zinciri gelmemişti Bilmeyince böyle oluyor demek ki Bölünmüş yol değiğim bir nevi otoban gibi minübüsle 130 ile gittiğimiz yol araçla bizzat çoğu yerinde 150 ile gittiğim bir yol sadece otoban asfaltı kalitesinde değil.

    Mevsim nedeniyle ehliyet başvurumu 25 Nisan gibi yapabilecekmişim ehliyeti de mayıs sonunda alabilirmişim. Zaten AEA videolarını severek izliyorum. İşte fren nasıl yapılır, viraja nasıl girilir felan vakit buldukça bakıyorum. Sizlere ve diğer tüm forumdaşlara yardımlarını esirgemeyerek bilgilerini paylaştığı için tekrardan teşekkür ediyorum. Hepinizden Allah razı olsun. Şimdiden hoşbuldum


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)