Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ Lambası Hakkinda

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Arkadaşlar, ben 3.000km önce 300V 15W50 yağ koymuştum motora yağı beğenmediğim için; bugün gittim 7100 15w50.koydurttum. Yağ filtresini değiştirmedim 3.000km az olduğu için. Neyse motor rölanti de (Max 3.000) yağ lambası yakmaya başladı. 4.000 devire gelince yağ lambası sönüyor..Ama rölanti de beklerken tekrar yanıyor, neyse yağ seviyesine bakıyorum, normal. Dedim biraz daha yağ ekliyeyim, 50-150ml falan ekledim, bu sefer 4.000 devire geldikten sonra rölanti de tekrar.yag lambası yanmadı..Ne zaman döner kavşaklara geldim ve dönerken o zaman yanmaya başladı. Ustaya soruyorum, yağ pompası arızalanmış tır dedi. Sabah sana geldiğimde motoru isitirken o zaman niye yanmadı dedim bilmiyorum işareti yaptı.

    Moralim çok pis bozuldu ya..tam.geziye gidiyordum plan yapmıştım, plan yattı :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Hocam motor ne?

  3. #3

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    KTM Duke 390 2017

  4. #4

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Arabada başıma gelmişti rolantide yağ lambası yanardı yağ filtresi şişme yapmış değiştirdik düzeldi bilgine
    Kural [ Z ] ve piri_reis bunu beğendiler.

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Öncelikle klavuzda belirtilen miktarda yağ koyduğunuzdan emin olun.

    Ardından motor yağ filtrenizi sökün ve doğru yönde takıldığından emin olun. Filtre bazı modellerde ters takılabiliyor. Şu ana kadar sorun çıkartmamış olabilir ancak emin olmanız gerek.

    Filtre sökülecek madem derseniz isterseniz kirlilik miktarına bakmaksızın değiştirebilirsiniz de. Tercih sizin.

    Sorun devam ederse motor yağınızı tekrar 5100 ile değiştirerek deneyin. Sorun devam edecek mi emin olmanız gerek. Çünkü sonraki adım pahalıya mal olacak.

    Evet, bunda da bir değişiklik olmadı ve motor yağ ikazının tepkisi değişmedi ise sorununuz büyük ihtimalle motor yağ pompasındadır. Pompa söküldüğünde mutlaka çizik veya boşluk olup olmadığını kontrol edin.

    Motorda ayrıca motor yağ soğutucu varsa, yağ soğutucu radyatörde ezilme olmadığından emin olun.

    Alternatif olarak motor yağınızı kış koşullarını da gözeterek 10W-40 / 5W-30 gibi bir değerde kullanmanızı öneririm. Bir de bunu deneyebilirsiniz. Denemek için kullandığınız motor yağını boşaltınca atmayın, sorun tespit edildiğinde normal şekilde kullanabilirsiniz.
    piri_reis bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle klavuzda belirtilen miktarda yağ koyduğunuzdan emin olun.

    Ardından motor yağ filtrenizi sökün ve doğru yönde takıldığından emin olun. Filtre bazı modellerde ters takılabiliyor. Şu ana kadar sorun çıkartmamış olabilir ancak emin olmanız gerek.

    Filtre sökülecek madem derseniz isterseniz kirlilik miktarına bakmaksızın değiştirebilirsiniz de. Tercih sizin.

    Sorun devam ederse motor yağınızı tekrar 5100 ile değiştirerek deneyin. Sorun devam edecek mi emin olmanız gerek. Çünkü sonraki adım pahalıya mal olacak.

    Evet, bunda da bir değişiklik olmadı ve motor yağ ikazının tepkisi değişmedi ise sorununuz büyük ihtimalle motor yağ pompasındadır. Pompa söküldüğünde mutlaka çizik veya boşluk olup olmadığını kontrol edin.

    Motorda ayrıca motor yağ soğutucu varsa, yağ soğutucu radyatörde ezilme olmadığından emin olun.

    Alternatif olarak motor yağınızı kış koşullarını da gözeterek 10W-40 / 5W-30 gibi bir değerde kullanmanızı öneririm. Bir de bunu deneyebilirsiniz. Denemek için kullandığınız motor yağını boşaltınca atmayın, sorun tespit edildiğinde normal şekilde kullanabilirsiniz.
    Dediklerinizi.deneyeceğim.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediklerinizi.deneyeceğim.
    Hocam, motorla seyahate çıkacaktım bu arızayı verince motoru bırakmak durumunda kaldım ve kendim çıktım otobüsle. Neyse bugün geldi motoru çalıştırdım tekrar yağ lambası yanmadı. Çıldıracağım. O gün motoru açıp-kapatıp dinlendirip bile bakmıştım. Niye böyle yapmış olabilir bu? Filtreyi değiştirmemiştim ben ya, acaba önceki yağla ile iyice kaynaşmadığı için mi böyle yaptı ?

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, motorla seyahate çıkacaktım bu arızayı verince motoru bırakmak durumunda kaldım ve kendim çıktım otobüsle. Neyse bugün geldi motoru çalıştırdım tekrar yağ lambası yanmadı. Çıldıracağım. O gün motoru açıp-kapatıp dinlendirip bile bakmıştım. Niye böyle yapmış olabilir bu? Filtreyi değiştirmemiştim ben ya, acaba önceki yağla ile iyice kaynaşmadığı için mi böyle yaptı ?
    yağ ile alakası yok o yağ lambasını yakan bir müşür var, eğer yağ pompası bellir bir basıncın altında yağ basıyorsa veya hiç basmıyorsa o lamba yanar, yada müşürün kendisi bozulmuş olabilir.

    sorunu müşürde veya yağ pompasında aramalısınız. yağ filtresini düzgün taktığınızdan eminmisiniz? ters takılmış olabilir mi?

  9. #9

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ ile alakası yok o yağ lambasını yakan bir müşür var, eğer yağ pompası bellir bir basıncın altında yağ basıyorsa veya hiç basmıyorsa o lamba yanar, yada müşürün kendisi bozulmuş olabilir.

    sorunu müşürde veya yağ pompasında aramalısınız. yağ filtresini düzgün taktığınızdan eminmisiniz? ters takılmış olabilir mi?
    "Yağ filtresini değiştirmedim".

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    yağ pompasının veya filtresinin içinde aşırı basıncı tahliye eden yaylı bir valf bulunur , arasına minik bir metal sıkışırsa rölantide yağ lambası yanabilir , kendi kendine sorun düzeldiyse parçacık sıkıştığı yerden kurtulmuştur belki..

  11. #11

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, motorla seyahate çıkacaktım bu arızayı verince motoru bırakmak durumunda kaldım ve kendim çıktım otobüsle. Neyse bugün geldi motoru çalıştırdım tekrar yağ lambası yanmadı. Çıldıracağım. O gün motoru açıp-kapatıp dinlendirip bile bakmıştım. Niye böyle yapmış olabilir bu? Filtreyi değiştirmemiştim ben ya, acaba önceki yağla ile iyice kaynaşmadığı için mi böyle yaptı ?
    Arkadaşlar, dün motora baktım ısıtaana kadar bile yağ lambası yakmadı, sonra bugün gezmeye çıkayım dedim, yağ lambası yakmadı yaklaık 15km gittikten sonra bir kahvede çay içtim. Sonra tekrar yola çıkayım dedim yağ lambası yanmaya başladı rölantide, neyse bekledim tekrar yanmadı lamba, sonra yolu uzattım uzatmaz olaydım. Yağ lambası bu sefer 6k üzerine çıkınca sönmeye başladı. Sonra 3. vitese geçince sürekli yağ lambası yanıyor ama diğer viteslerde 6k-8k üzerine çıkınca yağ lambası sönmeye başladı. KTM'nin ekranını biliyorsunuz yağ ikaz lambası yerine ekranda kocaman uyarı verdi. Bende motoru kenara çektim yatak sarmasın diye. Eve çekici çağırdım dağ yolundan.

    Şimdi yap filtresini yarın değiştirecektim hiç uğraşmadan izmir'e götürmek istiyorum motoru, sence yağ pompası mı arızalı? Bir türlü anlam veremedim.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Kendi duke 390ımda yağ pompaları değişmişti, 2 adet var ve 3 yıl önce 800 liraydı 2si.O dönem yabancı forumlarda araştırma yaptım birçok kişinin başına gelmiş bu durum.
    İnşallah sensörle alakalıdır.

  13. #13

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi duke 390ımda yağ pompaları değişmişti, 2 adet var ve 3 yıl önce 800 liraydı 2si.O dönem yabancı forumlarda araştırma yaptım birçok kişinin başına gelmiş bu durum.
    İnşallah sensörle alakalıdır.
    Ne gibi anormalliği vardı arıza yaptığında ?

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    low oil pressure yazıyordu ekranda, düşük yağ basıncı uyarısı. Götürüp yetkili servise bıraktım adamlar sensörden değil yağ basıncını ölçtük pompadan dedi. Ben de ne gerekiyorsa yapın dedim artık diyecek birşey kalmadı çünki 😊

  15. #15

    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    KTM Duke 390 - 2017
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    low oil pressure yazıyordu ekranda, düşük yağ basıncı uyarısı. Götürüp yetkili servise bıraktım adamlar sensörden değil yağ basıncını ölçtük pompadan dedi. Ben de ne gerekiyorsa yapın dedim artık diyecek birşey kalmadı çünki ��
    Yağ pompasını değiştirmek için motor bloğununu komple indiriyorlar mı? Sizin verdiğiniz fiyata baktımda, pompaların şu anki fiyatı 250tl.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı piri_reis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ pompasını değiştirmek için motor bloğununu komple indiriyorlar mı? Sizin verdiğiniz fiyata baktımda, pompaların şu anki fiyatı 250tl.
    Ben toplamda 800tl vermiştim faturasını da almıştım ama uzun zaman geçti. İşçilik içinde tabi..
    tanesi 250tl bile iyi fiyat, o günden bu güne euro neredeyse 2 kat arttı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)