Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Vites düşürme ve kaydırmalı debriyaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Eylül 2023
    Merhabalar, aslında bildiğim ancak gördüğüm şeylerden dolayı kendimi sorgulamamı sağlayan bir konu var. Motosikletimde kaydırmalı debriyaj var, ilk defa bu sistemi tecrübe ediyorum ve motosikletim dominar 250, genelde ne düşük ne yüksek devirlerde kullanmayı severim, vites düşürürkende kaydırmalı debriyaj olduğu halde alışkanlıktan dolayı ara gaz vererek küçültüyorum. Geçenlerde 2-3 kere vites düşürürken arka teker kilitledi, hatta birisi viraja girmek üzereyken oldu ve karşı şerite geçmekten zar zor kurtardım, hızım gayet yavaştı viraj keskindi ve hızımı viraj öncesi 50 ye kadar düşürdüm ve 4. Vitesten 3. Vitese aragazı ile düşürdüm ancak bahsettiğim gibi kilitledi, durum kafama takılınca güvenli bir alanda deneme yaptım ve çatır çatır kilitliyor kaydırmalı debriyaj yokmuş gibi ancak bunu bilerek denediğim için biraz limitleri zorlamamın etkisi vardır, ancak bahsettiği 1-2 pozisyonda kilitlemesi için hiçbir sebep yoktu, kaydırmalı debriyaj olmasa bile kilitlemezdi o derece, lastiklerim iyi tutuyor rosso sport 2 takılı, bu durum neden oluyor anlam veremedim, hele bugün bir videoda denk geldim ecnebi herifler yamaha r1 ile sert sürüş yaparken neredeyse redline a girecek bir devirde vites düşürüyor vitesi düşürüp gazı açmasıyla tekrar redline a giriyor ona rağmen arka lastikte gram kayma yok, tabii yamaha olmasının etkisi vardır ama benim düşüncem zaten arkayı kitlemek kolay kolay olacak birşey değil çoğu zaman boş alanlarda bilerek ufaktan yanlamak için deniyorum isteyerek bile güç bela kitliyorum ama günlük sürüşte bazen nedensiz kilitliyor aşırı şaşkınım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Dominar 250 nin debriyaj yayları sanırım çok sert ve gerektiği kadar debriyajın kaçırmasına izin vermiyor , normalde kaydırmalı debriyaja sahip bir motosikleti vurdurup çalıştırmak zordur , maneti bıraktığında hemen çalışmaz bir kaç saniye sonra krank dönmeye başlar , komşumda Dominar 250 var oturduğum yer yokuş bir iki defa motoru vurdurmayı denedim bahsettiğim gecikme olmadan motor çalıştı , Dominarın kaydırmalı debriyaja sahip olduğunu bildiğim için şaşırmıştım şimdi sizde yazınca gerektiğinde klasik şekilde çalışmadığını düşündüm..
    Saffetsen bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Eylül 2023
    Demekki dominarda kaydırmalı debriyaj göstermelik gibi duruyor bir nebze de olsa ��
    stubborn bunu beğendi.

  4. #4
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    sürdüğün asfalt ne kadar kaliteli peki?

  5. #5

    Üyelik
    26 Eylül 2023
    Sürekli gidip geldiğim bir cadde, kötü sayılmaz sert frenlemelerde felan kaydığım olmadı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

    Belki konuyla bağlantısı olabilir şunu söyleyeyim düşük devir yüksek devir farketmeksizin hangi viteste olursam olayım motosiklet normalden fazla motor freni yapıyor gibi hissediyorum bazen fermuarımı veya cebimi kontrol etmek için sağ elimi kullanmam gerektiğinde gazdan elimi çektikten sonra debriyaja basmak zorunda kalıyorum çünkü 2 3 saniyede bile ciddi şekilde yavaşlıyor motosiklet, hatta bir süre buna alışamamıştım sağa sola dönüşlerde dönmeden önce gaz kestiğimde "dur tekrar gaz açayım dönüşe kadsr gidemiycem" durumu oldu yani 90km hızlarda ne kadar doğru olmasa da ellerimi saldığımda 2 3 saniye sonra ciddi şekilde yavaşlamış oluyorum frenlerde bir sorun yok debriyaja basarsam hiç kayıp olmadan süzülüyor farklı devirlerde farklı viteslerde denedim motor içi mekaniğiyle ilgili çok bilgim yok bu duruma sebep olacak birşey var mı yoksa yine bu modelin karakteri mi böyle çünkü 250sr lullanıcısı arkadaşım da var ellerini saldığında veya gaz kestiğinde o kadar da yavaşlamıyoe ben de bunu dominar aldıktan sonra sağa çekiyor dedikleri için deneme yaparken farkettim

  6. #6

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Saffetsen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürekli gidip geldiğim bir cadde, kötü sayılmaz sert frenlemelerde felan kaydığım olmadı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

    Belki konuyla bağlantısı olabilir şunu söyleyeyim düşük devir yüksek devir farketmeksizin hangi viteste olursam olayım motosiklet normalden fazla motor freni yapıyor gibi hissediyorum bazen fermuarımı veya cebimi kontrol etmek için sağ elimi kullanmam gerektiğinde gazdan elimi çektikten sonra debriyaja basmak zorunda kalıyorum çünkü 2 3 saniyede bile ciddi şekilde yavaşlıyor motosiklet, hatta bir süre buna alışamamıştım sağa sola dönüşlerde dönmeden önce gaz kestiğimde "dur tekrar gaz açayım dönüşe kadsr gidemiycem" durumu oldu yani 90km hızlarda ne kadar doğru olmasa da ellerimi saldığımda 2 3 saniye sonra ciddi şekilde yavaşlamış oluyorum frenlerde bir sorun yok debriyaja basarsam hiç kayıp olmadan süzülüyor farklı devirlerde farklı viteslerde denedim motor içi mekaniğiyle ilgili çok bilgim yok bu duruma sebep olacak birşey var mı yoksa yine bu modelin karakteri mi böyle çünkü 250sr lullanıcısı arkadaşım da var ellerini saldığında veya gaz kestiğinde o kadar da yavaşlamıyoe ben de bunu dominar aldıktan sonra sağa çekiyor dedikleri için deneme yaparken farkettim
    Kaydırmalı debriyaj hakkında en ufak bilgim ve fikrim yok ama yaz yazarken nokta, virgül, satır başı gibi şeyler kullanırsanız kanaatimce iyi olur.
    Mr.wind bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    Genel olarak kaydırmalı debriyajları frenleme ya da yavaşlama amaçlı kullanmamak lazım. Düşülecek vitesin hızlarına gelince vites düşürün, böylece arka teker kitlenme olasılığınız çok azalır.
    Saffetsen bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Enteresanmış, @Nikkfurie'nin anlattığıyla yanyana koyunca acaba kaydırmalı debriyaj var ama o kadar da kaydırmalı değil gibi bir durum mu var diye düşündüm.

    Açılın, "ABS'siz onsuz bunsuz motorla öğrenin" vaazı vereceğim :D
    Motosiklette olduğunu söyledikleri bir ekipmanın doğru çalışmaması elbette ayrı bir konu, ama 250cc bir motosiklette arka lastiği kilitlemeyecek şekilde sert vites düşürmeyi de öğrenebilmek lazım. Debriyaj kontrolü ile ilgili pratik yapmak gerekiyor. Çokça kere redline'a dayanacak şekilde vites küçülttüm, daha istemeden arkayı kaydırabilmiş değilim bu şekilde. Debriyaj kendisi sıyırmıyorsa tam kavrama noktasına eli alıştırarak elin sıyırtma yaptırmasını pratik etmek lazım.

    Diğer dominar'lara göre gazı kapatığında daha fazla yavaşlıyorsa, fazlaca kilitleme yapıyorsa ki bunu anlamak için yine başka bir dominar'la kıyas lazım, servise göstermekte fayda var. Aşırı sert durumdaysa sıyıramıyor olabilir mesela.
    Saffetsen bunu beğendi.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genel olarak kaydırmalı debriyajları frenleme ya da yavaşlama amaçlı kullanmamak lazım. Düşülecek vitesin hızlarına gelince vites düşürün, böylece arka teker kitlenme olasılığınız çok azalır.
    Bazı şartlarda fren yerine kompresyonu kullanmak isteriz olurda tekerlek kilitlenecekse debriyaj kendi kendine balataları hafifçe ayırır yani kompresyonu daha rahat kullanabilelim diye icad edilmiş kaydırmalı debriyaj ünitesi...

  10. #10
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    3farklı ktm motorum da kaydırmalı debriyaj vardı devreye girdiğini tekerin kitlendigini hiç hatırlamıyorum, hatta bu ktm bizi kandırıyor herhalde yok bunda kaydırmalı debriyaj falan diyordum kendi kendime. Muhtemelen sizin sürüşünüzle alakalı bir durum var doğru devirde vites düşürmüyorsunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    @killingroad'ın dediği gibi bencede kara düzen bir motosiklet kullanılarak ögrenilmeli bu iş. Ben mi kullaniyorum motoru elektronik sensörler mi.. tabii ayrı bir konu mu karşı cikan çok olacaktır ama nekadar az elektronik okadar iyi... en basitinden,elektronik destekli olmayan motosiklet ile öğretildiği kabul edelim, abs yok viraj abs yok tcs yok vs vs, sen herseye hakim olmasını ögrenirsin motor dan gelen her geri bildirimi bilirsin ogrenirsin.. yok elektronik desteği yuksek bir motor ile ogrenirsin sürüş sırasında bir sensörün, elektroniğin arızalandı mı s..tın, sudan çıkmış balik gibi kalırsın.. biz kara düzende öğrendik, kullandık yillarca belki bu yüzden bunu savunuyoruz..

  11. #11
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS
    Dominar 250 yi bilmiyorum. Yazınızdan anladığım kadarı ile nacizane bir ki öneride bulunmak isterim. Viraja geldiğinde hızın 50 ve sen 4 den 3. vitese düşüyorsun. Keskin bir viraj ise 3. vites bile sanki yüksek geldi bana. Virajlara girerken devirin 5-6 bin lerde olursa (performanslı sürüşlerde 7-9 bin)çok daha güvenli olur. Arkayı iyi oturtursun.

    Vites küçülttüğünde ise debriyajı yavaş bırak. Birden bırakırsan kilitler. Ara gazı veriyorsun tamam, debriyajı da daha yavaş bırakırsan kayacağını sanmıyorum.
    Saffetsen bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı şartlarda fren yerine kompresyonu kullanmak isteriz olurda tekerlek kilitlenecekse debriyaj kendi kendine balataları hafifçe ayırır yani kompresyonu daha rahat kullanabilelim diye icad edilmiş kaydırmalı debriyaj ünitesi...
    e zaten ben de farklı bir şey demedim ki?

    kaydırmalı debriyaja güvenip bazen tak tak indiren oluyor, buna karşı uyarmak istedim.

    Yavaşlamak için fren ve/veya kompresyon kullanın, vites indirmeyin. (kamu spotu )

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e zaten ben de farklı bir şey demedim ki?

    kaydırmalı debriyaja güvenip bazen tak tak indiren oluyor, buna karşı uyarmak istedim.

    Yavaşlamak için fren ve/veya kompresyon kullanın, vites indirmeyin. (kamu spotu )
    Vites düşürmeden etkili şekilde kompresyon yapılıyor mu ? kamu spotu değildir biz bizeyiz ;)
    iskampavya bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürmeden etkili şekilde kompresyon yapılıyor mu ? kamu spotu değildir biz bizeyiz ;)
    hocam demek ki yüksek viteste gidiyorsun tabiyki yapılıyor, kıvrımlı yollarda bir düşük vitesle git bak neler oluyor gazı kapatınca

    hız düşmek için vites düşürünce yolun durumuna göre risk de geliyor, malum her yer tertemiz asfalt değil, debriyaj hassasiyetinde bir hata yapınca arka teker kitlemeye çalışabilir duruma göre tabi bunlar... neden risk alalım ki? prensip olarak söylüyorum bunları, yoksa her şey yerine göre değişir.

  15. #15
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Hemen söyliyeyim bajaj dominar serisinde kaydırmalı debriajlar çalışmıyor. Youtube da bundan şikayet eden kullanıcı videoları var. O motorları o özellik yokmuş gibi kullanacaksın
    Saffetsen bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    belki hızı düşürmek "için" değil, hız düştüğü "için" vites küçültülüyordur?

  17. #17

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    390 adv kullanıyorum ve kaydırmalı debriyaj var. Hiç öyle uygun devir falan değil arazide de spor sürüşte de olması gereken gibi quickshifter + kaydırmalı debriyaj ikilisi cayır cayır çalışıyor. Kilitlenme vs olmadı. Dominarın kaydırmalı debriyajı cortmuş kardeşim sen ara gaz verip düşürmeye devam bence hiç riske atma.
    Saffetsen bunu beğendi.

  18. #18
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Ben bu konuda sıkıntı yaşamadım. Daha hiç arka kitlenmedi. Ama motor 5.000 den sonra alışıyor. Bu motor özelinde daha öncesi için karakter değişken. 5.000'e kadar defalarca stop etme yaşadım. Bu zamana kadar vites daha kemikli geçiyordu. Ara gaz yapmadan küçültmek zor gibiydi. Tak Tak ses geliyordu.
    Saffetsen bunu beğendi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam demek ki yüksek viteste gidiyorsun tabiyki yapılıyor, kıvrımlı yollarda bir düşük vitesle git bak neler oluyor gazı kapatınca

    hız düşmek için vites düşürünce yolun durumuna göre risk de geliyor, malum her yer tertemiz asfalt değil, debriyaj hassasiyetinde bir hata yapınca arka teker kitlemeye çalışabilir duruma göre tabi bunlar... neden risk alalım ki? prensip olarak söylüyorum bunları, yoksa her şey yerine göre değişir.
    bahsettiğin yol şartlarında kompresyonla yavaşlamak frenle yavaslamaktan daha emniyetlidir , elbette her ikisinide kullanmanın bir adabı muasereti var :D freni kullanmayi beceremeyenlere abs üretmişler , kompresyonu beceremeyene kaydirmali debriyaj yapmislar , bu muhendisler .assaklari opulecek adam yav sirf biz olmeyelim diye kafa yoruyorlar not : öyle bir muameleyi haketmiyorum ama bende mühendisim

  20. #20
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğin yol şartlarında kompresyonla yavaşlamak frenle yavaslamaktan daha emniyetlidir , elbette her ikisinide kullanmanın bir adabı muasereti var :D freni kullanmayi beceremeyenlere abs üretmişler , kompresyonu beceremeyene kaydirmali debriyaj yapmislar , bu muhendisler .assaklari opulecek adam yav sirf biz olmeyelim diye kafa yoruyorlar not : öyle bir muameleyi haketmiyorum ama bende mühendisim

    Bizim de öpmemizi bekleme zaten . Ayrıca ben de mühendisim
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)