Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ehliyet dersinde motosikletten düşmek ve ekipmanın önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    geçmiş olsun, burada bolca tavsiye var, benim sana tavsiyem, hangi motoru kullanacaksan kullan, bu bana büyük ya da ağır gibi düşünme, bu seni baştan olumsuz etkiler, tabi ki çok acemisin tabi ki deneyimsiz olduğun için bir korku yaşamışsın ancak emin ol o motoru oyuncak gibi kullanırsın, sadece baştan olumsuz düşünceleri üstünden atmalısın.

    motor hareket etmeye başladığı anda ağırlığını sıfırlar, yani sen doğru gaz tepkisi verirsen artık altında bir bisiklet olur, koca goldwing'de öyledir, heybeti korkutur ama aslında hiçkimse 300 kilo motoru taşıyacak kadar güçlü değildir, GS 1200'ü de koca deposu boxer motor bloklarını görünce yüreğin atar çok iri dersin ama makine çok dengelidir, altında yılan gibi kıvrılır. Yani aklını motorun heybeti ağırlığı ya da aşırı değilse yüksekliği ile uğraştırma, sadece gaz, debriyaj ve fren ilişkisine odaklan, zaten boş alanda motor kullanıyorsunuz dikkatli olduktan sonra frene ihtiyacınız olmayacak, en fazla yavaşlarken olacak, debriyajı bıraktıktan sonra motor rölantide 1 .visteste kendi kendine gider.

    yıllarca irili ufaklı motorlar kullandım, mesela 2 sene 105 kilo dolu ağırlığı olan tek silindir honda msx 125 kullandım, yıllarca kullandığım ağırlığı ortalama 180 kilo olan motorlardan sonra bütün denge sistemim değişmişti, boyut ve gaz tepkisi değişmişti her şey ortalamamın altına inmişti, o iki seneden sonra bir anda 4 silindir 235 kilo civarı olan honda cb650f'i üç gün boyunca saatlerce bir eğitimde kullandım sadece 2 defa yatırdım, o da en başta değil parkuru iyice zorlaştırdıklarında, sonrası aylarca msx 125 kullandıktan sonra da yine 210 kilo civarı tracer 700 aldım hemen kullandım, 8000 km'dir en ufak sorun yok umarım da hiç olmaz, boyutlar arasında büyük fark var ama ben daha çok gaz tepkisi yani motorun gücüne baktım, eğer ki motor çok iri gibi konulara takılsaydım bir yerde motoru yatırırdım, dediğim gibi motor düzgünce hareket ettiği anda bir bisiklet kadar hafif olur, senin işin yol, tekrar geçmiş olsun, korkuları at kafandan ve yoluna odaklan ;)

    dip not: motoru yatırmaktan da korkma hepimiz motorlarımızı birçok kez yatırdık, yeter ki ekipman olsun ve sakatlık yaşanmasın bu işin doğasında var, utanmamak gereki.
    1996furkan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun, burada bolca tavsiye var, benim sana tavsiyem, hangi motoru kullanacaksan kullan, bu bana büyük ya da ağır gibi düşünme, bu seni baştan olumsuz etkiler, tabi ki çok acemisin tabi ki deneyimsiz olduğun için bir korku yaşamışsın ancak emin ol o motoru oyuncak gibi kullanırsın, sadece baştan olumsuz düşünceleri üstünden atmalısın.

    motor hareket etmeye başladığı anda ağırlığını sıfırlar, yani sen doğru gaz tepkisi verirsen artık altında bir bisiklet olur, koca goldwing'de öyledir, heybeti korkutur ama aslında hiçkimse 300 kilo motoru taşıyacak kadar güçlü değildir, GS 1200'ü de koca deposu boxer motor bloklarını görünce yüreğin atar çok iri dersin ama makine çok dengelidir, altında yılan gibi kıvrılır. Yani aklını motorun heybeti ağırlığı ya da aşırı değilse yüksekliği ile uğraştırma, sadece gaz, debriyaj ve fren ilişkisine odaklan, zaten boş alanda motor kullanıyorsunuz dikkatli olduktan sonra frene ihtiyacınız olmayacak, en fazla yavaşlarken olacak, debriyajı bıraktıktan sonra motor rölantide 1 .visteste kendi kendine gider.

    yıllarca irili ufaklı motorlar kullandım, mesela 2 sene 105 kilo dolu ağırlığı olan tek silindir honda msx 125 kullandım, yıllarca kullandığım ağırlığı ortalama 180 kilo olan motorlardan sonra bütün denge sistemim değişmişti, boyut ve gaz tepkisi değişmişti her şey ortalamamın altına inmişti, o iki seneden sonra bir anda 4 silindir 235 kilo civarı olan honda cb650f'i üç gün boyunca saatlerce bir eğitimde kullandım sadece 2 defa yatırdım, o da en başta değil parkuru iyice zorlaştırdıklarında, sonrası aylarca msx 125 kullandıktan sonra da yine 210 kilo civarı tracer 700 aldım hemen kullandım, 8000 km'dir en ufak sorun yok umarım da hiç olmaz, boyutlar arasında büyük fark var ama ben daha çok gaz tepkisi yani motorun gücüne baktım, eğer ki motor çok iri gibi konulara takılsaydım bir yerde motoru yatırırdım, dediğim gibi motor düzgünce hareket ettiği anda bir bisiklet kadar hafif olur, senin işin yol, tekrar geçmiş olsun, korkuları at kafandan ve yoluna odaklan ;)

    dip not: motoru yatırmaktan da korkma hepimiz motorlarımızı birçok kez yatırdık, yeter ki ekipman olsun ve sakatlık yaşanmasın bu işin doğasında var, utanmamak gereki.
    Sahibinden - 2006 model - Herşeyi orjinal - Bir kez yan yatmadı - Hasar kayıtsız

    İlanlar aklıma geldi, dayanamadım
    Metela bunu beğendi.
    ...

  3. #23
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motorun ağırlığından şikayet eden arkadaşlar yanılıyorlar. Sorun motosikletin büyüklüğü değil, eğitimin zayıflığı, daha doğrusu eğitimin olmaması. Motosiklet kullanmayı motorlu bisiklet üzerinde öğrenemezsiniz. Adamakıllı bir motosiklet üzerinde başlamak mantıklı.

    Burada stabil olduğu, selesi de alçak olduğu için genelde 250cc cruiser tercih ediyorlar, Suzuki GZ250 gibi. 150 kilo motosiklet. 25 kişi 10 saat boyunca ders aldık. Durduğu yerde yan ayağı açmayı unutup devrilen biri dışında kaza olmadı hiç. Çünkü adamakıllı kitabına uygun öğretildi herşey. O müfredata maymun koysak öğrenirdi motosiklet kullanmayı.

    Ve bu $5'lik standart MSF kursuydu. Daha doğrusu kurs ücretsiz, $5 kursun son günündeki ehliyet sınavını geçtiğinizde verilen motosiklet ehliyetinin ücretiydi...

    Yazılanları hayretle okudum. Devletin vatandaşın hayatının umrunda olmadığına bir örnek daha... Halbuki düzeltmek o kadar kolay ki.

  4. #24
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun, burada bolca tavsiye var, benim sana tavsiyem, hangi motoru kullanacaksan kullan, bu bana büyük ya da ağır gibi düşünme, bu seni baştan olumsuz etkiler, tabi ki çok acemisin tabi ki deneyimsiz olduğun için bir korku yaşamışsın ancak emin ol o motoru oyuncak gibi kullanırsın, sadece baştan olumsuz düşünceleri üstünden atmalısın.

    motor hareket etmeye başladığı anda ağırlığını sıfırlar, yani sen doğru gaz tepkisi verirsen artık altında bir bisiklet olur, koca goldwing'de öyledir, heybeti korkutur ama aslında hiçkimse 300 kilo motoru taşıyacak kadar güçlü değildir, GS 1200'ü de koca deposu boxer motor bloklarını görünce yüreğin atar çok iri dersin ama makine çok dengelidir, altında yılan gibi kıvrılır. Yani aklını motorun heybeti ağırlığı ya da aşırı değilse yüksekliği ile uğraştırma, sadece gaz, debriyaj ve fren ilişkisine odaklan, zaten boş alanda motor kullanıyorsunuz dikkatli olduktan sonra frene ihtiyacınız olmayacak, en fazla yavaşlarken olacak, debriyajı bıraktıktan sonra motor rölantide 1 .visteste kendi kendine gider.

    yıllarca irili ufaklı motorlar kullandım, mesela 2 sene 105 kilo dolu ağırlığı olan tek silindir honda msx 125 kullandım, yıllarca kullandığım ağırlığı ortalama 180 kilo olan motorlardan sonra bütün denge sistemim değişmişti, boyut ve gaz tepkisi değişmişti her şey ortalamamın altına inmişti, o iki seneden sonra bir anda 4 silindir 235 kilo civarı olan honda cb650f'i üç gün boyunca saatlerce bir eğitimde kullandım sadece 2 defa yatırdım, o da en başta değil parkuru iyice zorlaştırdıklarında, sonrası aylarca msx 125 kullandıktan sonra da yine 210 kilo civarı tracer 700 aldım hemen kullandım, 8000 km'dir en ufak sorun yok umarım da hiç olmaz, boyutlar arasında büyük fark var ama ben daha çok gaz tepkisi yani motorun gücüne baktım, eğer ki motor çok iri gibi konulara takılsaydım bir yerde motoru yatırırdım, dediğim gibi motor düzgünce hareket ettiği anda bir bisiklet kadar hafif olur, senin işin yol, tekrar geçmiş olsun, korkuları at kafandan ve yoluna odaklan ;)

    dip not: motoru yatırmaktan da korkma hepimiz motorlarımızı birçok kez yatırdık, yeter ki ekipman olsun ve sakatlık yaşanmasın bu işin doğasında var, utanmamak gereki.
    Öncelikle çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz benim için altın değerinde, motosikletin hız kazandıktan sonra ağırlığını hissetmediğimin farkına vardım fakat benim için sorun olan kafama takmam sizin de dediğiniz gibi heybeti oldu yani o motorun üstüne oturduktan sonra depoyu bacaklarımla kavradığım da ki his sanki çok büyük birşeyin üstüne oturuyormuşum gibi geldi ayaklarım da yere tam basmayınca ister istemez bende bi tereddüt oluştu ki zaten durduğum da dengemi sağlıyamadım motoru sağ yarım yatırdım öyle tuttum gram kaldıramadım motosiklet benim olsa düşmek kalkmak umrumda olmaz çekinmiyorum da fakat kurs sahibiyle şöyle bi diyaloğum olmuştu daha öncesinde başka bi kursiyer motosikletle düz duvara girmiş motosiklet dağılmış mahvetti bizi felan dedi bende orda beni ufak motosikletle başlatın dedim tamam dediler gittim bir kere hoca yok ufak motor da yok ordaki kursiyer arkadaş bana göstermeye çalıştı motora binmemle düşmem bir oldu sonrasın da kimse arayıp sormadı hocayı aradılar hoca gelemiyeceğini söylemiş bende eve gittim 3 saat oldu kursta aramadı beni ne oldu felan diye dayanamadım ben yazdım kurs sahibine 2 saat mesajı gördü cevap vermedi 2 saat sonra geçmiş olsun dedi motosiklette biraz da hasar oldu kafa grenajı çizildi sağ sinyal kırıldı (ama sabitti çatladı sanırım) koruma demiri yamuldu orda düzelttiler şimdi şöyle birşey de olur kurs bana bişey demedi fakat insan şunu anlıyor motordan düşünce önce mal düşünülüyor haliyle şu sıralarda bende çin malı bi motosiklet alıp boş bi yerde çalışmak ki onuda yapamıyorum ocakta askerim bir diğer sorunum da gaz gazı bir türlü ayarlıyamıyorum kursiyer arkadaş bana yavaşca gaz aç dedi 5 de 7 de git 10 da git dedi gazı yavaş açtığımı sanıyorum ama o hız 20 25 e çıkmaya başlayınca panik yaptım düştükten sonra kalktığım da da şunu sordum kendime ulan daha ne kadar hafif açabilirim bu gazı burada biraz yardıma ihtiyacım olacak sanırım

  5. #25
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Hasmet usta yapsana bize bi güzellik amerikaya aldir sen yaşıyosun orda biz tabiri caizse cilekeş.

  6. #26
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasmet usta yapsana bize bi güzellik amerikaya aldir sen yaşıyosun orda biz tabiri caizse cilekeş.
    hasmet hocamın her konuda amerika ile ülkemizi kıyaslama girişimleri nedeniyle artık psikolojim bozuldu zaten.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  7. #27
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hasmet hocamın her konuda amerika ile ülkemizi kıyaslama girişimleri nedeniyle artık psikolojim bozuldu zaten.
    Ben aşdım psikolojiyi misikolojideyim harbi diyom şu forumda en sevdigim abim be haşmet abi laf söletmek patlatırım motosikletiniz lastiklerini ona göre artik .
    Abim haşmet abidir bu böle biline.

    🤗. 😁

  8. #28
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasmet usta yapsana bize bi güzellik amerikaya aldir sen yaşıyosun orda biz tabiri caizse cilekeş.
    @kurubuzz, gelmek isteyen beş-on insan daha bulmaya çalış, parayı da denkleştirin, kamyonla almaya geliyorum herkesi, sınırı geçiyorken çok ses çıkarmayın yeter

  9. #29

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Kurslar baya kötüymüş.

    A sınıfı ehliyet aldığım kursun imkanları:

    Eğitim aldığım motosikletler:
    125 cc Honca Ace
    250 cc Suzuki İnazuma
    750 cc Harley Davidson Street 750

    Eğitim sırasında verilen ekipmanlar:
    Body armor, kask, eldiven, dizlik

    Kapalı alan eğitimi + trafikte eğitim + profesyonel motosiklet eğitmenleri

    Çevremdeki kişilere sürekli bakkaldan eğitim/ehliyet almamaları gerektiğini söylüyorum. Fakat önerdiğim kursun fiyatı diğer kurslardan 400-600 lira fazla olduğundan kimse yanaşmıyor. Merdiven altı kurslardan ehliyet alıp ayrıca Honda ya da Yamaha'dan eğitim almayı tercih ediyorlar. Sonuca baktığımızda daha çok para harcıyorlar.

  10. #30
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben aşdım psikolojiyi misikolojideyim harbi diyom şu forumda en sevdigim abim be haşmet abi laf söletmek patlatırım motosikletiniz lastiklerini ona göre artik .
    Abim haşmet abidir bu böle biline.

    ��. ��


    kursun sıksalar hasmet abinin önüne atlarım.

    haşmet abi, yukarda dediğimi yapmam için amerikaya gelmem lazım ama
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #31
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Motor hareket halindeyken zaten kimse sorun yaşamıyordur.Motorun ağırlığı ve ayağın yere basma isteği düşük süratlerde ve tecrübesiz sürücü için ihtiyaç.Eğitim alsan bile ufak bir dikkatsizlikte yana yatırma riski yüksek.

  12. #32
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @kurubuzz, gelmek isteyen beş-on insan daha bulmaya çalış, parayı da denkleştirin, kamyonla almaya geliyorum herkesi, sınırı geçiyorken çok ses çıkarmayın yeter
    androil ve ben 2 kisiyiz ABİMMM
    3 kisi daha bulursak tamam dir bu iş
    Bekle beni amerika

  13. #33
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    androil ve ben 2 kisiyiz ABİMMM
    3 kisi daha bulursak tamam dir bu iş
    Bekle beni amerika
    Oldu, parayı denkleştirdiyseniz kamyonu hazırlıyorum.


  14. #34

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Valla reklam olacak ama Ankara Birlik Mahallesinde A2 Sürücü kursundan (adından emin degilim baya oldu) almistim ehliyeti. Hayatımda motorsiklete oturmadan gitmiştim. Uzun bi süre eğitim verdiler. İlk 2 3 ders motorsikleti çalıştırmadan üstüne oturarak yanımda iterek vs. Calistirmisti hoca. Botda dahil tüm ekipmanları da vermişlerdi ve her beden için de vardı. Çok reklam gibi koktu ama ehliyet dışında hiçbir ilişkim olmadı kendileriyle. Diğerlerine göre de pahaliydilar. A2 den A ya geçmeyi düşünüyorum yakın zamanda onu ordan almam pahalı diye ama 0 dan başlayanlara tavsiye ederim.

  15. #35
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Alıntı alp010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla reklam olacak ama Ankara Birlik Mahallesinde A2 Sürücü kursundan (adından emin degilim baya oldu) almistim ehliyeti. Hayatımda motorsiklete oturmadan gitmiştim. Uzun bi süre eğitim verdiler. İlk 2 3 ders motorsikleti çalıştırmadan üstüne oturarak yanımda iterek vs. Calistirmisti hoca. Botda dahil tüm ekipmanları da vermişlerdi ve her beden için de vardı. Çok reklam gibi koktu ama ehliyet dışında hiçbir ilişkim olmadı kendileriyle. Diğerlerine göre de pahaliydilar. A2 den A ya geçmeyi düşünüyorum yakın zamanda onu ordan almam pahalı diye ama 0 dan başlayanlara tavsiye ederim.
    Bende düşünüyorum A2 den A gecmeyi ama nasil olucak bilmiyom yani demek istedigim kac para tutar bu is nasil yapilir .

  16. #36
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende düşünüyorum A2 den A gecmeyi ama nasil olucak bilmiyom yani demek istedigim kac para tutar bu is nasil yapilir .
    * İlk olarak gidip 4 adet kadar biyometrik fotoğraf çektiriyorsunuz.

    * İkinci olarak Aile hekiminize bu resimler ile gidip "ehliyet için sağlık raporu istiyorum" diyorsunuz. Aile hekiminiz sizi bir nedenle hastahaneye gönderiyor ve kendisi "sürücü olur" kutusu işaretli olmayan bir rapor veriyor ise hastahaneye gitmiyorsunuz, özel bir polikliniğe gidiyor ve ehliyet için sağlık raporunuzu alıyorsunuz.

    * Diplomanızın (öğrenci belgesi, tasdikname, zayi belgesi de olur ancak öğrenci kimliği kabul edilemiyor)fotokopisini,

    * Kimliğinizi, ehliyetinizi, çektirdiğiniz resimlerden (en az 1 adet) kalanı ve e-devlet şifrenizi de yanınıza alıp kursa gidiyorsunuz.

    Kurs sizin evraklarınızı alıyor ve sisteme kaydınızı yapıyor, ilk ödeme için müsait olduğunuz kadarını alıyor ve geri kalanı için bir ödeme planı belirleyebiliyorsunuz.

    Ardından; öncesinde bir ehliyete sahip olduğunuz için yazılı testlerden muaf tutuluyorsunuz. Doğrudan uygulama sınavınız öncesi eğitimleriniz için eğitmeniniz bir program belirliyor ve eğitimlere çağırıyor. Eğitimlere katılım sağlamışsanız ve beklenen seviyeye gelmişseniz sınav tarihiniz belirleniyor ve belirtilen gün+saatte sınav alanında direksiyon sınavınız başlıyor.

    İlk olarak motosiklet tanıtımı ve kapalı parkurda kurallar ile belirlenmiş düzende sınavın ikinci adımını da bitirdiğinizde trafiğe açık alanda sizi takip eden diğer araçla birlikte sınavınızın 3. adımı gerçekleşiyor ve başarılı olursanız ehliyet almaya hak kazandığınızı gösterir sertifika ve gerekli evraklarınız yaklaşık 3-5 güç içinde İlçe Milli Eğitim Özel Öğretim Kurumları' ndan teslim alınarak dosyalanıyor, teslime hazır hale getiriliyor.

    Bankaya yaklaşık 395 TL harç karşılığı alacağınız 3 adet makbuzu kurstan alacağınız bu dosyaya ekliyor, İlçe Nüfur Müdürlüğü' nden internet üzerinden Ehliyet Yenileme işlemi için alacağınız randevunun da çıktısı ile randevu günü gidip evrakları ve mevcuttaki ehliyetinizi memura teslim ediyorsunuz (mutlaka kimliğiniz de yanınızda olsun). Ardından memur arkadaş sizin gözünüz(!) gibi baktığınız ehliyeti diğer evraklarınıza (haaarrrşşşşşş) diye gözlerinizin önünde zımbalıyor, size bir çıktı veriyor (geçici ehliyet) ve yeni ehliyetiniz birkaç gün içinde belirttiğiniz adrese teslim oluyor.

    Kabaca bu şekilde

    Beşiktaş / Üsküdar tarafındaysanız bana özel mesajla ulaşırsanız yardımcı olabilirim

  17. #37
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Kural [Z] ellerine saglik valla cok acıklayici oldu sadece kurs parasi kaldi baktim siteden 1700 kurs parasi yaziyo o zaman 1700+ 395 her harükarda 2000 bin gidiyo anladigim kadari ile cok saolasin .
    Bagcilardayim seneye ins seni ararim nasip olursa A icin 🤗
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  18. #38
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    Alıntı 1996furkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz benim için altın değerinde, motosikletin hız kazandıktan sonra ağırlığını hissetmediğimin farkına vardım fakat benim için sorun olan kafama takmam sizin de dediğiniz gibi heybeti oldu yani o motorun üstüne oturduktan sonra depoyu bacaklarımla kavradığım da ki his sanki çok büyük birşeyin üstüne oturuyormuşum gibi geldi ayaklarım da yere tam basmayınca ister istemez bende bi tereddüt oluştu ki zaten durduğum da dengemi sağlıyamadım motoru sağ yarım yatırdım öyle tuttum gram kaldıramadım motosiklet benim olsa düşmek kalkmak umrumda olmaz çekinmiyorum da fakat kurs sahibiyle şöyle bi diyaloğum olmuştu daha öncesinde başka bi kursiyer motosikletle düz duvara girmiş motosiklet dağılmış mahvetti bizi felan dedi bende orda beni ufak motosikletle başlatın dedim tamam dediler gittim bir kere hoca yok ufak motor da yok ordaki kursiyer arkadaş bana göstermeye çalıştı motora binmemle düşmem bir oldu sonrasın da kimse arayıp sormadı hocayı aradılar hoca gelemiyeceğini söylemiş bende eve gittim 3 saat oldu kursta aramadı beni ne oldu felan diye dayanamadım ben yazdım kurs sahibine 2 saat mesajı gördü cevap vermedi 2 saat sonra geçmiş olsun dedi motosiklette biraz da hasar oldu kafa grenajı çizildi sağ sinyal kırıldı (ama sabitti çatladı sanırım) koruma demiri yamuldu orda düzelttiler şimdi şöyle birşey de olur kurs bana bişey demedi fakat insan şunu anlıyor motordan düşünce önce mal düşünülüyor haliyle şu sıralarda bende çin malı bi motosiklet alıp boş bi yerde çalışmak ki onuda yapamıyorum ocakta askerim bir diğer sorunum da gaz gazı bir türlü ayarlıyamıyorum kursiyer arkadaş bana yavaşca gaz aç dedi 5 de 7 de git 10 da git dedi gazı yavaş açtığımı sanıyorum ama o hız 20 25 e çıkmaya başlayınca panik yaptım düştükten sonra kalktığım da da şunu sordum kendime ulan daha ne kadar hafif açabilirim bu gazı burada biraz yardıma ihtiyacım olacak sanırım
    bütün olumsuzlukları kafandan at, kesinlikle stresden dolayı gazı sert kavrıyor, buna bağlı olarak da debriyajı da yavaşça ama yeterince hızlı bırakmıyorsun, motora oturduğun zaman gidonu sıkmayacaksın, sadece manetleri sıkman yeterli ama sıkı sıkı değil, kafanda büyütme çok basit olmasa milyonlarca insan motor kullanmazdı, boş geniş bir alanda aynı motoru test etme şansın varsa test et, bırak motoru düz gitsin hızlanmaktan da korkma yavaşça frenleri sıkıp durursun, bisikletten farkı motoru olması, aklından çıkartmalısın olumsuz düşünceleri, bir motor ağır değil ağırlıkla alakalı bir araç değil, gaz kasılmadığın sürece ayarlanır, motor rölantisinde ellerini bırak gider, senin gazı açmana gerek yok sadece stop ettirmeden debriyajı kavrasın yeter.

    şunu unutma kursun motoru devrilecek, bu riski alıp kurs açıyorlar, kıracaksın devireceksin, zaten biliyor olsan ne işin var orada, hiçbir yasal yaptırımları yok, bu araçlar öğrenme amaçlı, o riski onlar alacak sen kendi sağlığın için risk alma yeter.
    1996furkan bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oldu, parayı denkleştirdiyseniz kamyonu hazırlıyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=cFfMXB3F9us
    Hocam Amerika'ya karayolu yok, sen şu konteyner gemisini ayarla anca yeter
    https://youtu.be/_2xdhAm-Cuk


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)