Motosiklete yeni başladım yardım edin lütfen
-
Arkadaşlar merhaba 22 yaşındayım bir motosiklet sevdası başladı ehliyetimi 1 ay önce aldım ve yamaha ybr 125 ile başladım 25 gündür motosiklet kullanıyorum forumuda araştırdım aradığım cevabı bulamadım sizler bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şu anda ön ve arkaya birlikte basarak kullanıyorum yani kombine fren bunu öğrendik peki sadece ön frenin kullanıldığı sadece arka frenin kullanıldığı yerler varmıdır şimdi kombineye alıştım gayet güzel duruyor giderken diyorum sadece öne bassam dururmu yada arkaya bassam dururmu denesemmi diyorum sonra düşerim diye korkup basmıyorum açıklayabilecek varmı birde giderken arka frene çok basarsan kilitleniyomuş arkaya çok basdım diyelim kitlenirse ne yapmam gerek bunları öğrenip başlarsam iyi olucak lütfen eğitim alın demeyin eğitim alıcak param yok son paramı kıyafete verdim ya eğitim alıcaktım yada kıyafet ben kıyafetten yana kullandım param olunca eğitim alıcam inşallah teşekkürler dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım ama bende yeni başladım hiçbirşey bilmiyorum sizin verdiğiniz cevaplara göre aklıma geldikçe sorucam bilgi sıfır bu arada youtubedan da videoları izliyorum Rahmetli barkınn abiyi izliyorum ve diğer arkadaşları allah rahmet eylesin 20 günde baya birşey öğretti bana
Reklamlar
-
Virajlarda ön fren kullanmayın.
Yağmurda arka fren çoğunlukla kullanın.
Arazide arka fren çoğunlukla kullanın.
Düşük hızlarda ön fren kullanmayın.
Altın elbiseli adam fren videosunu izleyin.
-
-
sürücü7 adlı üyeden alıntı
hiçbirşey bilmiyorum
buna noktalama işaretleri de dahil herhalde. Okurken beynim eridi.
Neyse yukarda gereken cevabı vermişler zaten. Tekeriniz düz bassın.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
sonraki paranla güzel bi lastik al
virajlarda ön freni kullanma. tecrüben arttıkça virajda ne seviyede fren kullanacağını öğreneceksin. ama bu tecrübeyse virajda sıfır ön fren
başka nerede istersen istediğin gibi fren kullanabilirsin.
yağmur ilk yağmaya başladığında mümkünse motorla çıkma.
yağmur 15 dakka yağdı ve durduysa mümkünse yerlerin kurumasını bekle
yağmur başladı ve yağmaya devam ediyorsa yarım saat 45 dakka geçtiyse çıkabilirsin.
lastikler kaliteliyse kuru havada verdiği performansları verir.
lastikler iyi olsada yağmur yağmaya başladı ve sen hemen çıktıysan çamurlu yola çıkmış olursun ve kayıp düşme ihtimalin yükselir.
arka frene çok bastın ve kitlenirse freni bırakman yeterli.
ön freni çok sıktın ve kaymaya başladı ön freni bırakman yeterli.
panik yapıp arka freni bırakmazsan düşme ihtimalin var. o sırada ön frenede basıyor olursan motor yanlamaya başlar
o sırada ön freni kullanmıyor sadece arka freni kullanıyorsan arka taraf zig zag çizer(bazı durumlar istisna)
şuan aklıma okadar çok anlatım kombinasyonu geliyorki yazmaya üşeniyorum resmen.
sen bulabildiğin tüm videoları izle
-
Çok teşekkürler yorumlarınız için faydalı bilgiler sağolun.
Kullandıkça eksikleri farkedince yazıcam teşekkürler.
-
Merhaba arkadaşlar bir sorum olucak trafiğe yeni çıkmaya başladım araç aralarından geçemiyorum sizler çok rahat istediğiniz yerden 15 20 km hızla geçebildiğinizi gördüm ama ben beceremiyorum motoru 15 20 km hızda yavaş kullanamıyorum 15 20 de değil bazı yerde 9 10 km ile gitmek lazım beceremiyorum dengem bozuluyo o yüzden aralara girmeye çekiniyorum öle sağlı sollu değilde düzde bir motorun geçeceği yer var motosikletli arkadaşlar gidiyo ben düzmdüz arkasından gidemiyorum dengem bozuluyo yavaş sürmem için ne yapmam gerek acaba yanlış frenmi kullanıyorum aralardan yavaş gitmek için hangi fren kullanılır.
-
Altın elbiseli adam: yavaş sürüş ve gidon kilit sürüş videolarına bir göz atın.
-
Bence herşeyi bir anda öğrenmek için acele edip kendini kasma. yavaş gitme gibi şeyler zamanla oturur. Bu işi kimse anasının karnında öğrenmiyor. boş park yeri pazar yeri gibi yerlerde kendi çapında alıştırma yapabilirsin. ben ilk defa vitesli motosiklet kullanmaya başladığımda ara gaz vererek vites düşürme işlemini 4-5 ayda çözebilmiştim. Ya gazı fazla verip motoru şahlandırıyordum yada az verip arkayı kitleyebiliyor, motoru öne yığdırıyordum. Ybr 125 acemiliğini atman için mükemmel bir seçim olmuş.
https://www.youtube.com/playlist?lis...kx0J49AgZV6rIQ
Rahmetli aea nın hayati bilgiler Diye bir oynatma listesi var bütün videoları yalayıp yutmanı tavsiye ederim kafanda ki bütün sorulara cevap bulabileceğin bir playlist
-
sürücü7 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba 22 yaşındayım bir motosiklet sevdası başladı ehliyetimi 1 ay önce aldım ve yamaha ybr 125 ile başladım 25 gündür motosiklet kullanıyorum forumuda araştırdım aradığım cevabı bulamadım sizler bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şu anda ön ve arkaya birlikte basarak kullanıyorum yani kombine fren bunu öğrendik peki sadece ön frenin kullanıldığı sadece arka frenin kullanıldığı yerler varmıdır şimdi kombineye alıştım gayet güzel duruyor giderken diyorum sadece öne bassam dururmu yada arkaya bassam dururmu denesemmi diyorum sonra düşerim diye korkup basmıyorum açıklayabilecek varmı birde giderken arka frene çok basarsan kilitleniyomuş arkaya çok basdım diyelim kitlenirse ne yapmam gerek bunları öğrenip başlarsam iyi olucak lütfen eğitim alın demeyin eğitim alıcak param yok son paramı kıyafete verdim ya eğitim alıcaktım yada kıyafet ben kıyafetten yana kullandım param olunca eğitim alıcam inşallah teşekkürler dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım ama bende yeni başladım hiçbirşey bilmiyorum sizin verdiğiniz cevaplara göre aklıma geldikçe sorucam bilgi sıfır bu arada youtubedan da videoları izliyorum Rahmetli barkınn abiyi izliyorum ve diğer arkadaşları allah rahmet eylesin 20 günde baya birşey öğretti bana
selamlar, arkaya çok basarda tekeri kitlersen, en kısa zamanda freni bırakman gerekir. freni bıraktığın an motor kendini toplar ve çizgisinde gitmeye devam eder. Ayağın frende kalırsa düşersin.
Ön freni fazla sıkıp kitlersen, çok fazla zamanın yok ama yinede en kısa zamanda freni bırakman ve gidonu çok sıkmadan beklemen gerekiyor, yine motor kendini toplayacaktır.
İkisini bağımsız kullanacağın durumlar olacaktır, deneyebilirsin. Motor yine durur fakat hem fren sistemini zorladığını hemde motorun dengesizleştiğini hissedeceksin. Düşük hızlarda frenlerden birini kullanabilirsin, rampa yukarı dururken arka fren kullanmalısın, rampa inerken arka freni mümkün olduğunca daha fazla ancak önüde bırakmadan tutman lazım.
-
sürücü7 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bir sorum olucak trafiğe yeni çıkmaya başladım araç aralarından geçemiyorum sizler çok rahat istediğiniz yerden 15 20 km hızla geçebildiğinizi gördüm ama ben beceremiyorum motoru 15 20 km hızda yavaş kullanamıyorum 15 20 de değil bazı yerde 9 10 km ile gitmek lazım beceremiyorum dengem bozuluyo o yüzden aralara girmeye çekiniyorum öle sağlı sollu değilde düzde bir motorun geçeceği yer var motosikletli arkadaşlar gidiyo ben düzmdüz arkasından gidemiyorum dengem bozuluyo yavaş sürmem için ne yapmam gerek acaba yanlış frenmi kullanıyorum aralardan yavaş gitmek için hangi fren kullanılır.
Anahtar kelime, slow rally. Herhangi bos bir alanda çalışabilirsiniz.
-
Arka kilitlerse düşmezsin.Arka kitlediğinde bakışını düşürüsen düşersin.Kapalı alan eğitimlerinde arka fren çalışması yaptırıyorlar.Bakışın ilerideyse o arka dönüp yanına gelse bile düşmezsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Anahtar kelime, slow rally. Herhangi bos bir alanda çalışabilirsiniz.
Gürcan OMM eğitiminde slow rallyde scoterciyi yenip buff kazanmıştım.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Arka kilitlerse düşmezsin.Arka kitlediğinde bakışını düşürüsen düşersin.Kapalı alan eğitimlerinde arka fren çalışması yaptırıyorlar.Bakışın ilerideyse o arka dönüp yanına gelse bile düşmezsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------
Gürcan OMM eğitiminde slow rallyde scoterciyi yenip buff kazanmıştım.
İyiymiş :D
-
Hocam senin güzel bir eğitim alman lazım. hondanın güvenli sürüş eğitimleri var onlara katılmanızı öneririm durumunuz yok ise kapalı bir alanda kendinizi düşük süratlerde dengeye alıştırmanızdır. kullandığınız motor tipi de buna engel olabilir hangi model motor kullanıyorsunuz.
-
Alper600RR adlı üyeden alıntı
Hocam senin güzel bir eğitim alman lazım. hondanın güvenli sürüş eğitimleri var onlara katılmanızı öneririm durumunuz yok ise kapalı bir alanda kendinizi düşük süratlerde dengeye alıştırmanızdır. kullandığınız motor tipi de buna engel olabilir hangi model motor kullanıyorsunuz.
Ybr 125 yazmış ilk mesajda.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)