Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir dişli mevzusu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bu zincirlerin ve dişlilerin ölçüsüne göre Eminönü'nde falan makinacılardan zincir ve dişli alanlar varmış. Sağlıklı mıdır? İş görür mü deneyen var mı?

    Benim ns150 nin zincir bı bol bir sert hale gelmiş, değişecek dedi servis ve 535 lira fiyat çekti. Var mı önerisi olan?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    evet var.
    eminönü değil ama karaköyde bulabilirsin,
    fakat o bahsi geçen zincirler, muhafazalı bir makinanın iç aksamında belli bir yük düzeyinde stabil çalışan zincirler.
    yani motosiklet gibi değişken devirlerde, değişken yüklerde ve farklı hava şartlarında çalışmaya uygun değil.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı transcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet var.
    eminönü değil ama karaköyde bulabilirsin,
    fakat o bahsi geçen zincirler, muhafazalı bir makinanın iç aksamında belli bir yük düzeyinde stabil çalışan zincirler.
    yani motosiklet gibi değişken devirlerde, değişken yüklerde ve farklı hava şartlarında çalışmaya uygun değil.
    Yani tavsiye edilmez, anladım hocam. Peki cbf150 seti uyar mı? Arada dağlar kadar fiyat farkı var kalyoncumotor da. Yok mu bu işin daha ucuz yolu? Servis gerçekten fahiş fiyat çekiyor

  4. #4
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı atasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani tavsiye edilmez, anladım hocam. Peki cbf150 seti uyar mı? Arada dağlar kadar fiyat farkı var kalyoncumotor da. Yok mu bu işin daha ucuz yolu? Servis gerçekten fahiş fiyat çekiyor
    o konuda hiç bi fikrim yok maalesef hocam
    ben uzun bi süredir şaftlı motor kullanıyorum, dolayısıyla biraz uzak kaldım.
    mutlaka ucuz yolu vardır ama biraz araştırmak gerek sanırım.

  5. #5
    saykem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    avcılar
    Motosikleti
    honda cbf 600
    zincir ölçüsüne göre herhangi bir parçacıya git 120 ile 200 tl arası zincir bulursun.Ben regal raptora 120 liraya aldım.Karaköy de zincir satan yerlerden ben de bir zamanlar aldım ve kullandım.Hiç bir sorun yaşamadım.

  6. #6

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı saykem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir ölçüsüne göre herhangi bir parçacıya git 120 ile 200 tl arası zincir bulursun.Ben regal raptora 120 liraya aldım.Karaköy de zincir satan yerlerden ben de bir zamanlar aldım ve kullandım.Hiç bir sorun yaşamadım.
    Zincir ölçüsünü nasıl öğrenirim? Yine parçacıdan dişli de alabilir miyim?

  7. #7

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Zincir dişli değil ama mesela fren diski ;

    Bu fren disklerinin hepsi dökme demirdir.%95 çinde imal edilir
    Üretim teknigi aynı kalıp yaparlar seri döküm yapılır.
    Linke bakar isen 60 ile 560 TL fiyat aynı yerde var , daha büyük motorların alır isen 1000TL de geçebilir.

    Materya aynı ,Üretim teknigi aynı fiyatlar arasında 10-15 kat fazla fark var ..
    NAsıl oluyor bu fiyat farkı, Üretilen adet ilk malın satış fiyatı yüksek ise onun alım gücü yüksektir diye fiyatlanması ,

    Birde işin TR ile çin fiyatlanma farkı o nasıl oluyor diyeceksiniz ?

    Aynı örnekten örnek verelim Africa twin var fren diski alacaksınız üretici çinli parçayı 2-3 dolara imal etti .
    TR de parça lazım ,
    Olay şöyle gidiyor Hında global(japonya ) çinle anlaşmalı oluyor Parçayı şu fabrikadan isteyeceksiniz diyor aslan payını o alıyor zaten kar olarak ,

    TR bunu tek başına çinden çekebilecek kadar çok mal alabiliyor mu? HAYIR
    TR de ki toplam satış taiwan daki bazı bayilerdin satışından düşük.

    Peki ne yapıyor Honda TR awrupada ki merkeze söylüyor (BELÇİKA) bana 5 tane africa twin frendiski lazım
    Eee haliyle BELÇİKA DA komisyonunu koyuyor,

    Sonra mal TR ye türkiye hondaya geldi ,
    O malı bayisine gönderiyor haliyle o da karını koyuyor,

    Sonra bayi DAŞMI YESİN o da karını koyuyor ,

    Son tüketiciye 3-5$ mal geliyor 200$

    Gelelim zincire ;
    Mal değişmese bile kutusu değişince kullanıcı değişince otomatikman fiyat kullanım yerine göre değişiyor ,
    10-15 HP lik motorunuza ne gerek var o paraları vermeye ,
    Al karköyden ucuz yollu bir şey bize de duaa et

    ""https://www.n11.com/motosiklet/yedek-parca-ve-aksesuar/yedek-parca?q=fren+diski""

  8. #8
    saykem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    avcılar
    Motosikleti
    honda cbf 600
    Tamircine sor sana söyler zincir ölçüsünü

  9. #9

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir dişli değil ama mesela fren diski ;

    Bu fren disklerinin hepsi dökme demirdir.%95 çinde imal edilir
    Üretim teknigi aynı kalıp yaparlar seri döküm yapılır.
    Linke bakar isen 60 ile 560 TL fiyat aynı yerde var , daha büyük motorların alır isen 1000TL de geçebilir.

    Materya aynı ,Üretim teknigi aynı fiyatlar arasında 10-15 kat fazla fark var ..
    NAsıl oluyor bu fiyat farkı, Üretilen adet ilk malın satış fiyatı yüksek ise onun alım gücü yüksektir diye fiyatlanması ,

    Birde işin TR ile çin fiyatlanma farkı o nasıl oluyor diyeceksiniz ?

    Aynı örnekten örnek verelim Africa twin var fren diski alacaksınız üretici çinli parçayı 2-3 dolara imal etti .
    TR de parça lazım ,
    Olay şöyle gidiyor Hında global(japonya ) çinle anlaşmalı oluyor Parçayı şu fabrikadan isteyeceksiniz diyor aslan payını o alıyor zaten kar olarak ,

    TR bunu tek başına çinden çekebilecek kadar çok mal alabiliyor mu? HAYIR
    TR de ki toplam satış taiwan daki bazı bayilerdin satışından düşük.

    Peki ne yapıyor Honda TR awrupada ki merkeze söylüyor (BELÇİKA) bana 5 tane africa twin frendiski lazım
    Eee haliyle BELÇİKA DA komisyonunu koyuyor,

    Sonra mal TR ye türkiye hondaya geldi ,
    O malı bayisine gönderiyor haliyle o da karını koyuyor,

    Sonra bayi DAŞMI YESİN o da karını koyuyor ,

    Son tüketiciye 3-5$ mal geliyor 200$

    Gelelim zincire ;
    Mal değişmese bile kutusu değişince kullanıcı değişince otomatikman fiyat kullanım yerine göre değişiyor ,
    10-15 HP lik motorunuza ne gerek var o paraları vermeye ,
    Al karköyden ucuz yollu bir şey bize de duaa et

    ""https://www.n11.com/motosiklet/yedek-parca-ve-aksesuar/yedek-parca?q=fren+diski""
    Hocam sana iki sorum var,
    1)Makine Honda değil bajaj 150ns, buna uygun hem zincir hem dişliyi bulur muyum orda motorla birlikte gitsem?
    2)Sana gerçekten dua eder miyim yoksa zincirden motora bir şey olursa "pu bı adamın gazına geldik" diye söver miyim? :D

    Bu iki sorunun cevabına göre Karaköy'e yola çıkıcam

  10. #10

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı atasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sana iki sorum var,
    1)Makine Honda değil bajaj 150ns, buna uygun hem zincir hem dişliyi bulur muyum orda motorla birlikte gitsem?
    2)Sana gerçekten dua eder miyim yoksa zincirden motora bir şey olursa "pu bı adamın gazına geldik" diye söver miyim? :D

    Bu iki sorunun cevabına göre Karaköy'e yola çıkıcam
    Dişliyi bilmem ama zinciri kesin bulursun.
    Ön dişline bak aşınmadıysa dişliyi değiştirme.

    Eskiden 1000 lik motorlar bu tip zincir kulannıyordu 150HP falan o motorlar ,
    Forumda arat CBF500 olan 50 kusur beygirlik motor, hep karaköyden alıyor ,Senin motor 15-16 HP ne olacak

  11. #11

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bir soru daha soracağım şimdi çünkü biraz tamirci gezdim ve komik bir durum oluştu :D normalde dün servise zincirden ses geliyor diye gittim, bol heralde gerin bunu diyecektim. Eleman inceledi, bu zincir ara ara gergin ara ara bol artık değişmesi gerekiyor dedi.(km 19.000)

    Bugün yakınlarda bir tamirciye gittim, gergin olan kısmı nasıl yaptiysa gevşetti, şimdi ses yapmaz ama değiştir bunu iyi olur dedi. Meraktan başka birine gittim acaba zincir bozuk diyecek mi diye. O usta da iyi bu ya daha ne olsun bir yeri hafif bi geriyor ama bir şey yok onda dedi. Bindi geldi, ses falan da yok gayet iyi keşke kötü olsa da değiştirsek falan dedi.

    Arkadaşlar, sizce bu zincir iyi mi kötü mü :D

  12. #12

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    http://www.sfsbrake.com

    yukarıda arkadaş döküm yazmış ama motosiklet dişli ve diskleri kesme ile imal edilir , yani otomobile göre üretimi daha kolay , yazdığım adresde her marka motora imalat yapılıyor , kendi motorumda 100.000 km ye yakın kullandım hiçbir sıkıntı yaşamadım , İstanbul Perşembe pazarında motosikletine uygun zincir bulabilirsin ama oradakiler oringsiz zincirler , bir de Şirinevler deki motosiklet parçacılarına git , fiyatlar çok daha uygun..

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Bu fren disklerinin hepsi dökme demirdir.%95 çinde imal edilir
    Üretim teknigi aynı kalıp yaparlar seri döküm yapılır.
    ...
    Yapma etme serif abi. Dökme demir fren diski mi olur!? Dökme demir çok gevrek olur, fren balatasından baskıyı yediği gibi dağılır...

    Buyur buradan seyret nasıl yapılıyormuş (lazer kesim):


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    yukarıda arkadaş döküm yazmış ama motosiklet dişli ve diskleri kesme ile imal edilir
    ...
    Ya bunu görmeden yazmışım kusura bakma...

  15. #15
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Aslında kullanım kitapçığında yazar, mesela benimkinde " : DID 520V0 " yazıyor, buradan yola çıksan daha kolay çözüm bulabilirsin.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  16. #16
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Benim zincirde seninki gibiydi. Gaza asılırken hissettiriyor. Zincirin biryanı gevşek biryanı sert. Dişli zincir komple değiştim. Yeni dişli ve zincir, eskisine kıyasla çok konforlu ve gaz tepkisini hemen hissettiriyor.

  17. #17

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sitede hangi sekme bize yarıyor anlamadım

    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında kullanım kitapçığında yazar, mesela benimkinde " : DID 520V0 " yazıyor, buradan yola çıksan daha kolay çözüm bulabilirsin.
    Benimkinde yazmıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında kullanım kitapçığında yazar, mesela benimkinde " : DID 520V0 " yazıyor, buradan yola çıksan daha kolay çözüm bulabilirsin.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.sfsbrake.com

    yukarıda arkadaş döküm yazmış ama motosiklet dişli ve diskleri kesme ile imal edilir , yani otomobile göre üretimi daha kolay , yazdığım adresde her marka motora imalat yapılıyor , kendi motorumda 100.000 km ye yakın kullandım hiçbir sıkıntı yaşamadım , İstanbul Perşembe pazarında motosikletine uygun zincir bulabilirsin ama oradakiler oringsiz zincirler , bir de Şirinevler deki motosiklet parçacılarına git , fiyatlar çok daha uygun..
    Şirinevler çok uzak kaçıyor abi... Anadolu yakasında Maltepe'de oturuyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)