Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Amortisör ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Haziran 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki kle 650
    Evet arkadaşlar amortisör ayarı çok kapsamlı bi iş , yol durumu,hız, hava durumuna bağlı ayarlar gerektiriyor peki nasıl olması gerekiyor amortisör ayarı hadi ustalar döktürün.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Ben viraj yapmayı sevdiğim için ayarlarım en sertte. Açıkçası konfor diye de bir derdim olmadığından soft a da almıyorum

  3. #3

    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben viraj yapmayı sevdiğim için ayarlarım en sertte. Açıkçası konfor diye de bir derdim olmadığından soft a da almıyorum
    Ayar sertte olunca motor virajda bir tümseğe denk gelsin sek sek sekiyor :(

  4. #4
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Bende gidon amortisörünü merak ediyorum.
    Arka amortisör bozuk toprak yollarda ve düşük hızlarda yumuşak olduğunda konfor sağlıyor,diğer durumlarda sert ayarlı olması iyi olıyor. Ancak daha fazla detayları bilmiyorum.

  5. #5

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Youtube da dave moss tuning e bakin, adam lastigin asinma durumuna gore hangi ayar fazla hangisi eksik soyluyor

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Temel olarak;
    - Motosiklet sadece kendini taşıyorken önde ve arkada yaklaşık 1-2cm arası oynama payı olmalı. (Tekeri yerden kaldırmadan yukarı çekip bıraktığınızda motosikletim kendi ağırlığı ile amortisörlerin sıkışma miktarı - static sag)
    - Sürücü tüm ekipmanı ile üzerinde iken topam çalışma yolunun 1/4 ile 1/3'ü kadar sıkışmalı. (Rider sag)
    - Asla tamamen sıkışmamalı! (Tamamen sıkıştığı noktada tutunmayı kaybedersiniz...)
    - Ön ve arka birlikte / uyumla hareket etmeli. (Acayip önemli!)
    - Önde de arkada da sıkıştırıp bıraktığımızda hiç yaylanmamalı (eski yerine dönmeli) veya azami bir kere yaylanmalı.

    Yukarıdakileri düzenlemek için ön yükleme ayarları, yay sertlikleri (yani eldekilerle olmuyorsa uygun yay edinmek), yağ viskozitesi ve yağ seviyesi (içerideki hava miktarı) değişiklikleri gerekecektir.

    Bu kolay tarafı, zor tarafı (izin veren amortisörlerde) compression ve rebound dampening ayarı yapmak. O sürücüye, sürüş parkuru ve stiline göre değişen bir şey. Bolca test, deneme yanılma yapmak lazım.

    Başka tonla opsiyon vardır da benim kabaca bildiklerim bunlar.

    Çok iyi bildiğim bir şey varsa size göre iyi ayarlanmış süspansiyonlar motosikleti ve sürüşü bambaşka yapar. .oktan dediğiniz motosiklet bir anda sizin için dünyanın en iyisi / en sevdiğiniz motosiklet oluverir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:11 ----------

    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Youtube da dave moss tuning e bakin, adam lastigin asinma durumuna gore hangi ayar fazla hangisi eksik soyluyor
    Evet adam bu konuda tam bir bilgi membaı...
    hasmet ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  7. #7
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Sadece otoyol sürüşlerinde sert ayarına getir.
    Virajlı yollarda ne çok sert nede çok yumuşak olmalı.
    Aslında virajlı yollarda en yumuşak olmalı derler. Ama ben 1/2 sertlikte kullanıyorum.

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Çok ilginç bir konu... Daha önce hiç rastlamadım. Genç bir arkadaşımız...

    ...derken fikrimi değiştirip döktürmeye karar verdim

    Hemen özetliyorum, bak dikkatli oku.

    Kendini hızlı hissetmek istiyorsan tüm ayarları sertleştir.

    Kendini rahat hissetmek istiyorsan tüm ayarları yumuşat.

    Hava kapalı, bulutlu ya da nemliyse de tüm ayarları ortaya getir. Bak bunu çoğu kimse bilmez işte...

    Bu kadar. Başka bir numarası yok. Bitti gitti...

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    konuda bir sertleştirmedir gidiyor beyler yayları değiştirmeden süspansiyonu ne sertleştirebilirsiniz nede yumuşatabilirsiniz , mevcut ayarlarla salınım hareketini kısıtlar veya yüksekliği değiştirebilirsiniz , "preloading" denilen ayarda yanlış yorumlanıyor , doğru çevirisi ön yükleme değil yükleme öncesidir , yani yaylara yükleme yapmıyoruz motorun yükü artacaksa önce yayların geometrisini değiştiriyoruz ki motorun yüksekliği bozulmasın..ayrıca pist gibi tertemiz pürüzsüz bir asfaltta sürecekseniz sert yaylar takıp performansı artırabilirsiniz ama normal yol şartlarında sert yaylar hiçbir fayda sağlamazken yamalı yada ani yükseklik değişimi olan yollarda tutuş çok kötüleşebilir..

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yazılanlara bakınca soruyu çok detaylı yorumlayıp su kaçırmışım gibi geldi

  11. #11
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Youtube da dave moss tuning e bakin, adam lastigin asinma durumuna gore hangi ayar fazla hangisi eksik soyluyor
    Gelip bizim motosikletlere bakıp söylesin de görelim. Hepsinin sadece ortası aşınıyor
    Green Arrow bunu beğendi.
    ...

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelip bizim motosikletlere bakıp söylesin de görelim. Hepsinin sadece ortası aşınıyor
    El alem ne der? Gece gizli gizli yanaklara kadar zimparalamak lazım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)